Nehoda autobusu s hasičským vozidlom si vyžiadala 17 zranených

Ľavý bok jedného z najnovších SORov zničilo hasičské auto.

Dnes (22.2.2014) došlo o 16:13 k vážnej nehode autobusu SOR NB 18 City #2212 jazdiaceho na linke 63 s vozidlom hasičov. Autobus vychádzal od Tesca Lamač smerom do centra, pričom do ľavého boku jeho prednej časti narazilo vozidlo Hasičského a záchranného zboru (HaZZ), ktoré bolo na výjazde na zásah. Podľa denníka SME utrpelo zranenia 17 osôb, z nich boli dve ťažké a päť stredne ťažkých. "Na ošetrenie bol prevezený aj vodič autobusu, ktorý utrpel vážny šok po dopravnej nehode. Pri udalosti bola v uvedenej križovatke poškodená svetelná signalizácia," uviedol DPB. Medzi zranenými boli aj traja hasiči.

Škoda na autobuse je 120 000 €, na hasičskom Mercedese 10 000 €. "Najzávažnejšie poškodenia boli zadokumentované na nasledovných častiach vozidla MHD: ľavá bočná časť karosérie pred prechodovým mechom, strecha, podlaha, interiér vozidla, sedadlá pre cestujúcich," napísal DPB. Príčiny nehody sú v štádiu vyšetrovania. Autobus šiel podľa DPB na signál voľno a hasiči mali podľa TV Markíza zapnuté svetelné aj zvukové výstražné zariadenia.

Pred necelými piatimi mesiacmi došlo ku zrážke hasičského vozidla vychádzajúceho z požiarnej zbrojnice na Radlinského ulici s električkovou súpravou. Nehoda si vtedy vyžiadala niekoľko ľahších zranení.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Využívanie práva prednosti v jazde na záchranu psa mi príde nenáležité.
Reakcia na: prasce_v_meste #24:
Podobna buracka v SR: http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3038584 Alebo ako sa vyraba klbova karosa....

A co tam pes robil? Kludne mohol zabehnut z lesa ako sa to stalo znamej. S bratom ho potom hladali po areali a nasli na druhom poschodi, odkial sa nevedel dostat.
Ideš sa oháňať bakulou, ktorá ma dva rovnaké konce a tým druhým dostaneš po gebuli ? Kto mal v tom areáli čo robiť, keď je to "stavenisko" (skôr ruina) a okrem SBS a majiteľa objektu, či polície a hasičov v službe nikto. To by bola fakt dobrá náhoda, že tam ten "nikoho" pes padol a zhodou okolností šla dobrá duša, ktorá tam mala aj povolenie ísť ? Riešime blbosti, ja viem, ale snaží sa tu natlačiť kaleráby, že to čo je najmenšia pravdepodobnosť sa stalo ? Radšej mi poď poradiť natipovať športku, ak si taký dobrý prognostik ?
Reakcia na: prasce_v_meste #24:
Ano, zas na zaklade fotiek budes pisat mudrosti, tak?
Reakcia na: prasce_v_meste #23:
Ako vies ze toho psa nasiel niekto "kto tam nemal co robit"?
Reakcia na: 810zssk #19:
Dobre, držím zobák. Ozvem sa po inej podobnej búračke v ČR alebo SR, budem sledovať. Nechajme to tak teda, lebo takto prd vyriešime. Ja si myslím o kvalite skeletu SOR svoje, ale tak čas vždy ukáže.
Reakcia na: Viko #21:
O tom, že tam ten pes padol musel niekto vedieť a asi najskôr tak, že do toho objektu sám vstúpil, keď tam nemal čo robiť. Isto o tom psovi v šachte sa nedozvedel skrz telepatiu alebo iné "schopnosti"... ? Stráži ten objekt pes/psi vôbec, či nie?
Reakcia na: Viko #21:
v tom nebudem s Tebou polemizovať, len je to krutá irónia, že výsledok výjazdu na zásah kvôli psovi je jeden rozbitý autobus a 17 zranených, nech už tú zrážku zapríčinil ktokoľvek...
Reakcia na: trolejbus6207 #20:
Ak to bol strazny pes, alebo tulave zviera ktore nasiel SBSkar pri obchodzke, tak to smutne je. Ak nie, tak nech to znie akokolvek cynicky, nemal tam ten pes co robit, kedze do staveniska Razsoch je zakaz vstupu.
smutné je to, ak mám veriť správam z TV, že tí hasiči išli na výjazd na Rázsochy kvôli psovi spadnutému do výťahovej šachty...
Reakcia na: prasce_v_meste #17:
Nie, nie som prebornik. Prave preto tu - na rozdiel od teba - nepustam bludy. Ale porovnavat tu podla fotiek dva narazy o ktorych inak nic nevies len ze v jednom pripade to bol naraz vlaku a v druhom naraz hasicskeho auta, to dokazuje ze nemas ani tusenia o tom co vsetko ovplyvnuje deformaciu vozidla.
Neviem co tu riesite za hluposti.
1. Neviete v akej rychlosti sa bus a hasicske auto zrazili
2. Hasicske auto bolo naplnene vodou. Vazilo niekolko ton. Pravdepodobne viac aj ako cely autobus
3. Naraz bol z boku. Teda skoro ziadne deformacne zony

Takze ci by to bol SOR, MAN ci Mercedes, dopadlo by to rovnako. Fyzika nepusti
Reakcia na: 810zssk #12:
Nebavila ma moc, plná prdel teórie a žiadne praktické oné... Ale ak si znalec, tak rád s tebou posedím dakde a môžeš do mňa hustiť 4 hodiny fyziku. Vyzerá to tak, že ty si preborník a isto aj zvárané konštrukcie ovládaš a ani mechanika ti nebude robiť problémy ☺
Reakcia na: luky133 #13:
Rád by som videl nejaké testy deformácií u Citelisu, SOR, MAN a Solaris či Mercedesu, že ako by ktorý NP autobus obstál v tých testoch. Minimálne by som si stavil na Citaro a MAN, žeby ten náraz lepšie obstáli. Ak bude nejaká podobná nehoda Citelisu v BA, tak som zvedavý na ten stav vozidla, aj keď nechcem v žiadnom prípade aby to niekoho stálo život.

Ozaj ako je možné, že ten autobus stojí 270 až 290 tisíc eur a škoda na ňom dosahuje takmer polku jeho ceny? ?
Reakcia na: Michal111 #14:
policia to nakazala vid tlacova sprava DPB
2212 videna pri Dekre na Panonskej,zeby na posudok??
Reakcia na: prasce_v_meste #11:
Akýkoľvek nízkopodlažný autobus má iné deformačné zóny než vysokopodlažný autobus. To je jednoducho daň za používateľský komfort vo forme nízkej podlahy. Rok či dva mali tuším v KE? nehodu vysokopodlažný autobus tuším dáka Karosa? a osobák vo veľkej rýchlosti a bola taktiež zdeformovaná, ale náraz stlmila vysoká podlaha resp. jej konštrukcia. Tak isto ak by vrazilo hasičské auto do Karosy u nás časť sily by zachytila konštrukcia podlahy čo v prípade nízkopodlažného autobusu nie je možné keďže sa nachádza nad miestom zrážky aj pri osobáku nie to ešte pri nákladom vozidle. Ak by mali mať nízkopodlažné autobusy deformačné zóny tak by sa to pripísalo na výraznom zúžení ich interiéru. Ani taký materiál ako je usibor, ktorý sa v hojnom počte začal využívať v automobilovom priemysle nie je všeliek a kombinuje sa zväčša s ductibor-om, ktorý "poskytuje" deformačnú oblasť napr. tu je test usibor-laserový zvar-ductibor. Ak by takéto niečo malo byť aj pri mestských nízkopodlažných autobusoch tak by autobusy museli "pribrať" minimálne 10 cm z každej strany aj to by bolo zjavne málo. Nehovoriac o tom, že autobusy majú rám zvarený z profilov a autá sú lisované+zvárané takže by to nebolo také jednoduché využiť...
Reakcia na: prasce_v_meste #11:
Tebe fyzika moc nesla, ze?
Ikarus 415, ktorý mal na linke 70 nehodu s kamiónom to ustál bez vyvalenej steny. Toto sú podľa vedenia DPB autobusy, ktoré niečo vydržia?! Veď hentak vyvalený bok mala Karosa B741, ktorú nabral rušeň na priecestí pri Ivanskej ceste. Ako by potom ten autobus dopadol, keby ho nabral vlak. By ním prešiel ako nôž maslom. Je "dobré" vidieť, že bratričkárstvo s ŠtBákmi z J&T už ohrozuje aj ľudí na životoch.?
Reakcia na: LC #9:
? ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: luky133 #8:
nj, ale ty porovnavas autobus a polnohospodarsku techniku ?
Reakcia na: Ámos #7:
Inak keď si už načal túto tému zaujímalo by ma ako by pri obdobnej nehode dopadlo nové Citaro keďže sa s ním Mercedes chválil, že má špeciálne zosilnený rám pred nehodami a aj nejaké deformačné zóny, ktoré pri autobusoch nebývajú bežne keďže sú inak stavané než automobily. Viď. napr. http://mercedesbenzblogphotodb.files.wordpress.com/2011/05/the-new-mercedes-benz-citaro-iii-3.jpg ,
ocakaval som tu prispevky, ze za to moze SOR a keby to bol Solaris tak sa to nestane... ?
Reakcia na: Mike #5:
mňa zase zaujalo "Vedenie DPB sa bude zaujímať o stav zranených cestujúcich a všetkým, ktorí boli pri nehode a utrpeli ľahšie alebo závažné zranenia, zašle ospravedlňujúce listy."
Chválim prístup DPB, je to určite vhodné, bez ohľadu na to, kto tú nehodu nakoniec spôsobil. ?
http://www.dpb.sk/o-podniku/aktuality/aktualizovane-informacie-k-dopravnej-nehode-na-lamacskej-ceste/

"Na mieste nehody bol okrem vedúceho odboru dispečingu Ptera Pipíša, zasahujúcich dispečerov, vedúceho prevádzky Stanislava Toboláka prítomný aj riaditeľ Divízie Autobusov Miroslav Duplinský." To sa teraz pri každej väčšej nehode bude písať kto z dpb sa tam bol pozrieť? (Tušim pri električkových nehodách to nebolo..) Alebo iba niektorí z daných pánov chcú kandidovať v komunálnych voľbách tak aby google našiel o nich nejaké záznamy? ..?
Tak a teraz v krySORe dostali napad kam umiestnit dalsie dvere ?. Oprava po novom novy prud na vystup/nastup ?
Reakcia na: diwi #2:
Zlyhali tak akurat tvoji rodicia ked ta robili.
nebol som na mieste v danom čase, avšak je dosť fraška zapnúť maják a ísť hlava nehlava,
Podľa vyhlášky nesmie vozidlo s prednosťou v jázde ohrozovať iných účastníkov takze snáď aj PZ dopravné nehody je jasné že išlo o zlyhaníe vodiča hasičského auta.
Siréna a a ani vizuálne majaky nemusí registrovať účastník dopravy. Držím palce vodičovi BUSu a snáď to dopadne dobre aj pre ranených