Prvý z nových trolejbusov sa v Bratislave objaví už vo februári

V súčasnosti sa zástupcovia oboch objednaných typov testujú v Plzni.

Skúšobné jazdy nových trolejbusov pre Bratislavu napredujú a výrobca sľubuje, že sa prvý z nich objaví v Bratislave vo februári 2014.

V plzeňských ulicích v současnosti jezdí dva trolejbusy červené barvy bratislavského Dopravního podniku. Jedná se o nízkopodlažní trolejbus 30 Tr a o velkokapacitní kloubový trolejbus 31 Tr. Tato moderní ekologická vozidla absolvují především standardní jízdní, ale také další důležité zkoušky, například testy klimatizace,“ uviedol manažér Škody Electric Milan Norek.

Škoda Electric je dcérskou spoločnosťou Škody Transportation a je výrobcom elektrických pohonov a trakčných motorov pre lokomotívy, prímestské vlakové jednotky, metro, trolejbusy, električky, banské vozidlá a podobne.

Bratislavskému dopravnému podniku bude v nasledujúcich rokoch dodaných 50 nových kĺbových nízkopodlažných trolejbusov Škoda 31 Tr SOR a tridsať sólo vozidiel Škoda 30 Tr SOR. Polovica zo sólo trolejbusov bude vybavená pomocným diesel-agregátom, ktorý umožňuje jazdu aj na miestach bez trolejového vedenia. Vozidlá budú taktiež disponovať klimatizáciou. Súčasťou zákazky je opcia na ďalších 40 trolejbusov a servis trolejbusov.

Aktuálny kontrakt pre Bratislavu nadväzuje na zatiaľ posledné dodávky šiestich trolejbusov Škoda 25 Tr Irisbus z roku 2006. Tieto trolejbusy však v premávke viac nejazdia ako jazdia. Objavili sa už aj dni, kedy boli pre poruchy všetky odstavené a zaskakovať za ne museli viac ako 12-ročné vozidlá.

Okrem dodávok pre Bratislavu dodala Škoda Electric v posledných rokoch trolejbusy aj do ďalších slovenských miest – Žiliny, Prešova a Banskej Bystrice vrátane nových typov 30 Tr a 31 Tr. Podľa našich informácií panuje v týchto mestách s novými trolejbusmi spokojnosť. V súčasnej dobe jazdia trolejbusy Škoda v zhruba tridsiatich krajinách sveta v Európe, Ázii a Severnej Amerike.

Minulý rok jsme uzavřeli rekordní množství zakázek a naše trolejbusy budou brzy jezdit například v bulharských městech Sofii, Plevenu nebo Burgasu. Kromě toho se nám v létě mimo jiné podařilo získat kontrakt na dodávku 125 trolejbusů pro lotyšskou Rigu. Celkově jsme loni uzavřeli kontrakty na trolejbusy za téměř 5,6 miliardy korun. Abychom pokryli požadavky dodávek na všechny získané zakázky, vyrábíme kolem 30 trolejbusů měsíčně. To představuje trojnásobek naší výrobní kapacity z minulého roku,“ uzavrel Karel Majer, riaditeľ divízie Trolejbusy spoločnosti Škoda Electric.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jano3224 #62:
skús sa spýtať na Olejkárskej, vyrobených je minimálne 30Tr 8ks a jedna 31Tr ?

už to chvíľu rozoberáme v diskusnom fóre - treba minúť tých vyčlenených 1,6mil € na prenájom trolejbusov od 4RAIL, však doba je zlá a treba nakŕmiť aj súdruhov zo Súmračnej ☠ ☠ ☠
˝výrobca sľubuje, že sa prvý z nich objaví v Bratislave vo februári 2014˝ sľuby rovnajúce sa predvolebným sľubom Fica... už je polovica marca a nič
Reakcia na: kecho #60:
samozrejme, vsak sk.spoj z L141 robi obcas MBCC a v pohode.
Reakcia na: 810zssk #59:
MBCC by Drotársku zvládol? ?
Reakcia na: kecho #58:
Asi treba, ale to sa u nas robi stylom pocet cestujucich krat kapacita vozidla?
Reakcia na: 810zssk #57:
a počet prepravených osôb tam netreba zdôvodňovať? 🙂
Reakcia na: kecho #56:
Ale ved zrusenie 41 je tiez "zrusenie autobusov" 😉
Reakcia na: Error 0x007 #55:
lenze na znizenie poctu Abusov (184) lahsie vytrieskas a odovodnis peniaze z EU fondov ako na Drotarsku cestu...
Reakcia na: kecho #54:
Radsej zatrolejovat a obnovit komplet staru L41...
Inac nevidim teraz zmysel v tej zatrolejovanej "184", kedze toto spojenie je primarne urcene na to previezt do Euby studakov, preto je L184 expres s len malo zastavkami, zatial co trolejbus, kedze nemoze predbiehat, by musel prakticky stat na kazdej zastavke...
Reakcia na: Error 0x007 #53:
zatrolejovanie by možno dalo nový zmysel L64 - HoPa-Euba namiesto 184 😉
Reakcia na: prasce_v_meste #42:
? V spicke jazdia na L68 Medvede v 4min intervaloch. Aby si udrzal kapacitu, by si musel pri trolejbusoch ist urcite na 3min interval. A na to nemame a asi ani nebudeme mat vozy (vsak tu mame este kopu inych liniek na ktore treba vypravit klbaky)...
Na druhej strane zatrolejovanie L68 okrem znizenia emisii a hluku nebude mat ziadne vyhody: bude rovanko stat v zapchach ak nebudu bus-pruhy, nebude moct vyuzit vyhodu trolejbusu v kopcovitom terene...
Reakcia na: Jezo #46:
ďakujem za ozrejmenie situácie, no ja osobne veľký rozdiel medzi dvoma P a F, resp. T a J nevidím ... vybrať si medzi nimi mi príde asi ako vybrať si, či chcem dostať rakovinu pankreasu alebo rakovinu hrubého čreva ... ďakujem, neprosím ...
Reakcia na: prasce_v_meste #42:
tvoja odpoved na aj na t-busy bude tu )!!!
Reakcia na: Jezo #46:
ešte že si tam dal toho smejka... však sa pozri, ako to dopadne, keď sa niečo obstaráva za eurogroše - zatrolejovanie Patrónky za viac ako dva melóny, štyri výhybky, zopár stĺpov a pár metrov drátov na Gaštanovej za cca 300.000 a mnohé ďalšie akcie - všetko neskutočne predražené, len aby bolo na provízie
Reakcia na: 810zssk #47:
bla bla bla
Reakcia na: AAA #44:
Nie, on je proste sotous co nema rad SOR uz z principu.
Re Petto #43: Rozmyslam, kto vlastne ponuka nieco ine ako tbus so zivotnostou abusu. Napada ma jedine SwissTroley. Ale neviem, ci to nebudu rovnake shity, ako SOR. Tiez sa tusim mimo svajciarska este nepredali...

Re Rubber38 #37: No ja priamo na tom zabere vidim rovno dva problemy v podobe znaciek B24 a B6 ktore brania pustit tam dopravu jazdiacu cez dialnicu a pochybujem, ze takieto nieco sa moze nachadzat na europskej trase a ceste I. triedy.... Ale ako to je v Ba v podjazde, co boli kecy a co realita som aj ja zvedavy.

Re Gejza #7: Ale urcite poznaju dve pismenka P a F, ktorych trojkombinacia ovlada v SORe rovnaky podiel ako Ja&Ty. Ale v cechach to asi bude mat Skoda primarne pod palcom, oproti jej obchodom su v zasade nasi len zabari...

Re trolejbus6207 #6: Ak spravne rozumiem, narazas na to ze SOR sa kupovali iba za €fondy. Z toho mi vychadza, ze boli okrem standartnych protikorupcnych pravidiel kontrolovane aj na urovni EU a teda by mali byt cistejsie ako ostatne a tym padom je SOR ekonomicky a hospodarne vyhodnejsi ako konkurencia ktora sa presadzuje v lahsie manipulovatelnych tendroch. Chapem spravne tvoje uvahy? 😉

Reakcia na: AAA #44:
Sak mechanika (resp. 90% navonok ) je ta ista pri 25 Tr aj pri dieslovom Shitelise,tak jasne ze NIE. A ci je lepsia mechanika u karoserie Solaris alebo Shitelis to si netrufam typnut, vidim ze URBINA CNG su v 8.roku v rovnakych sra*kach ako dlhodielske tbusy so Shitelis karoseriou. Ale to aj Petrzalske SOR črepy v 4.roku a to uz jazdievaju len zvacsia spicky ?
Reakcia na: Petto #43:
Chceš mi povedať, že mechanické súčasti Škody 25 Tr majú dlhšiu životnosť ako Citelisu, alebo mechanické súčasti Solarisu Trollino ako Solarisu Urbino?
Reakcia na: prasce_v_meste #42:
Nevidim dovod zatrolejovat L68 , nakolko DPB kupuje tbusy so zivotnostou abusu v podobe SKodoSORu. To by bolo nezmyselna investicia. L68 by som radsej videl ako hybridny bus , elektrobus skor nie, kedze klbaky este nie su.
Reakcia na: VLK #33:
Takže na trolejbusy cez most Apollo možno zabudnúť asi, že? L68, ktorá sa na to pýta úplne teda bude ako autobusová ešte aspoň do roku 2020, ak nie aj 30.
Reakcia na: 810zssk #40:
A ktore dalsie trate su teda este planovane v ramci dalsieho fin.obdobia ? ?
Reakcia na: Petto #39:
Tak myslim ze konkretne VLK to nemusi niekde "citat" kedze on sam je zdroj ?
Reakcia na: VLK #33:
A to si kde cital ? ?
Reakcia na: Rubber38 #37:
Nemeral som to, ale taky podjazd pod Pražskou alebo podjazd pod vlakom na Kramaroch sa zda byt podobne vysoky (mozno trosku viac)
Reakcia na: kecho #34:
http://goo.gl/maps/AinpE

Keď to nie je problém napríklad tu... Nevidím dôvod. Aj keby tam bola znížená rýchlosť, stále lepšie ako žiadna trolejová stopa
Reakcia na: kecho #34:
Pokial viem, tak nikdy ani nebol, lebo uz pri vystavbe sa s trolejbusmi ratalo. To, ze to niekto potom znegoval, treba brat ako cistu vyhovorku.
Reakcia na: VLK #33:
Ale patri tato trat medzi priority? Lebo co som si pozrel navrh koncepcie rozvoju (aj ked je to nejaky starsi dokument) trat cez Mlynsku Dolinu bola zakreslena na obrazku "perspektivne bla bla..." nieco, co nemalo prioritu. Moj nazor na tuto trat je, zeby to mala byt hned prva trat ktora sa bude stavat...
Reakcia na: VLK #33:
a už nie je problém s výškou podjazdu pri Sitine?
Reakcia na: Error 0x007 #31:
trať cez Ml. dolinu je v pláne ako jedna z prvých v rámci nového finančného obdobia v eurofondoch...
Reakcia na: Error 0x007 #31:
Stará známa vec. Ale to než sa zrealizuje tak budú SORy dávno v šrote ?
Reakcia na: Rubber38 #28:
Problem by sa vyriesil, keby sa konecne postavila trat cez Mlynsku Dolinu, co by podla mna mala byt jedna z priorit (a ne stavat nejake nic neriesiace predlzenie k Lidlu)
Reakcia na: Rubber38 #28:
Diki, to už viac opodstatnená odpoveď.
Ale čo bránilo zahrnúť nejaké požiadavky kvôli pohonu namiesto tých hlúpych požiadaviek kvôli poctu dverí
Reakcia na: Rubber38 #28:
Ad "umelo" znížená kapacita:

Pre porovnanie dávam kapacitu vozidiel DP Ostrava (zo stránky dpo.cz):
Solaris Urbino 18
Počet míst k sezení/stání: 45/127
hmotnosť: 16 010 kg

Solaris Trollino 15AC
míst k sezení/stání: 36-40/124-120
hmotnosť: 13 800 kg

Solaris Trollino 18AC (s agregátom)
míst k sezení/stání: 49/83
hmotnosť: 19 700 kg

Tak buď ten dieselagregát v Trolline zaberá pol vlečky (to by sa ale odrazilo aj na počte miest na sedenie), alebo má tiež (zjavne kvôli hmotnosti) obmedzenú kapacitu.
Reakcia na: Ari #27:
Takýto pomocný pohon, aký sa k nám chystá, nám bol čert dlžný. Keby že sa jedná o normálny motor určený na bežnú prevádzku, tak sa to dá použiť na viacerých linkách (ako to tu už bolo navrhované), napr. na spojenie L47 a 64. Ale to, čo dojde, je len pomocný pohon, čiže na toto sa (vraj) použiť nedá, resp. by to po čase nezvládol.

Druhá vec je, že tie karosérie, ktoré k nám dojdú budú mať problém s tými dvoma tonami navyš na náprave, preto je v papieroch tak umelo znížená kapacita vozov s APU, akoby ju už bez toho nemali dosť biednu kvôli rozloženiu interiéru. A ak by sa takto zredukovala aj kapacita 31Tr, a potom by si ich poslal na Dlháče, tak by to kapacitne jednoducho nezvládali (ono tí ľudia by sa tam nejak pomestili, lebo APU nezaberá až tak veľa miesta, ale SOR by sa za chvíľu rozpadol, lebo by bol preťažený). Takže ja osobne som vzhľadom na moje obavy o životnosť strojov s APU radšej za to, aby na Dlháčoch boli len normálne vozy doťahované Tatrami.
Reakcia na: Rubber38 #26:
Nie je skôr zvláštne aj na budúce plánovať to ťahanie 15 pri tom keď sa nakupujú vozidla s duo pohonom ale neurčené pre tu jedinú linku ktorá ozaj ich potrebuje? Ale... pre obhajcov DPB logika neexistuje a normálna logika pre nich je "zvláštna".
Reakcia na: Ari #25:
Podľa tvojej zvláštnej logiky by tam teda nemohli premávať ani 15Tr(M) ?
Reakcia na: 810zssk #12:
tak že žiadny z nich nie je určený pre 33? ani ako náhradné vozidlo? ?
Reakcia na: Petto #23:
Tak ale nemajú kĺb... Ale uvidime ? to bol len odhad
Reakcia na: skopi #22:
Tie sola s 2 tonami navyše nad 2.napravou určite. Tie pojdu ako prve ?
Krátke SORky by teoreticky mohli vydržať niečo viac ako kĺbové ... Síce to nebudú kinderká, ale šanca tu možno je ?
Reakcia na: Petto #19:
Ked im budu vystuzovat ramy kazdych 4-5 rokov, tak mozno aj tych 25 vydrzia ?
Reakcia na: 810zssk #13:
P.S.: Myslel som to ironicky ?
ADD2 len blbec Delfin moze odhadovat zivotnost trolejbusu SkodoSOR na 25 rokov, ked vyrobca karoserie SOR udava zivotnost na cca 12 rokov, hoc aj to pritiiahnute za vlasy. Unifikacia voz.parku je sice fajn,ale potom aby sa nestalo ze kupujeme trolejbusy so zivotnostou autobusu - co mi pride zbytocne velka investicia - hoc je jedno z koho peňazi to je financovane.
Reakcia na: trolejbus6207 #16:
oprava - číastočne za peniaze EU
Reakcia na: kecho #11:
zivotnost tipujem rovnaku ako pri 25 Tr na L33 ?
Reakcia na: trolejbus6207 #15:
kvôli objektívnosti doplním, že tých 26Tr 6ks bolo kupovaných za peniaze EU
Reakcia na: Valec #14:
keď mám povedať pravdu, to som zvedavý aj ja, lebo doteraz kupovali len Trollina 12 a keď Škodovke skončila exkluzivita s Karosou, kúpili v roku 2010 26Tr 6ks(v tej dobe boli vyrobené len prototypy trolejbusov s kasňou SOR), teraz po tom požiari sú tlačení časom(ale v tom nejaký zásadný problém nevidím) a ak dostanú dotáciu z fondov EU, ktorú podľa ich webu vyjednali, zasa neodpovie na položenú otázku, kto je ochotný kupovať trolejoSOR-y za vlastné prachy ?
Reakcia na: trolejbus6207 #6:
Ja sa nad tým zamýšľam a k ničomu reálnemu som zatiaľ neprišiel. Je pravda, že som neštudoval podmienky obstarávania, ale dôvod by som hľadal práve tam (a tie si určuje dodávateľ). Inak, som zvedavý čo vyhrá v tendri pre Opavu.
Reakcia na: Error 0x007 #10:
Ano, jasne, lebo nevedia co s peniazmi 😃
Reakcia na: Ari #9:
APU budu mat vybrane sola (nie vsetky). Klbak ziaden.
Reakcia na: Error 0x007 #4:
nenaplánoval Belfi životnosť 25 rokov? 😉
Reakcia na: Ari #9:
No, mozno bude vyrobca stedry a vyrobi nam aj par klbov s agregatmi...
Tak že pomocným diesel agregátom budú vybavený iba sóla???
Reakcia na: gejza #7:
presne tak ?
Reakcia na: trolejbus6207 #6:
možno to bude v tom, že na české DP tak nevplývajú dve písmenká - jedno z nich je J a druhé by mohlo byť T ....
Reakcia na: Jezo #3:
skús sa zamyslieť na tým, prečo okrem slovenských DP nikto ani v Čechách nechce kupovať 30Tr a 31Tr za svoje peniaze, všetky české DP nakúpili trolejbusy so skriňami od Solarisu, podotýkam, že dodané 30Tr a 31Tr do Hradca Králové platila EU a tri kusy dodané koncom roka 2013 do Teplíc považujem za ojedinelú lastovičku, ktorá len poblúdila ?
Reakcia na: Jezo #3:
v BB uz jazdia od jula 2011 a zatial drzia ? - samozrejme vyuzitie v BB a BA sa da len tazko porovnavat, hoc v BB maju tu istu "šaržu" karoserie, ktora sa v Prahe rozpadavala ako NB12.
Reakcia na: Jezo #3:
Par rôckov urcite vydrzia, otazna je len ci 12 rokov, ako je planovana zivotnost ?
Reakcia na: Petto #2:
Ako s nimi mozu byt spokojny, ked je predsa vsetkym jasne, ze sa do dvoch mesiacov tieto kramy rozpadnu!? Vsak tam uz nemozu ziadne jazdit. Teda aspon tak som cital slova prorokov na diskusii...
Reakcia na: gejza #1:
A na to si ako dosiel ze budu stat vo vozovni ? Nerad to priznavam ale v PO,ZA,BB su vraj s nimi spokojny, no len ten interier nestastny. ?
„Minulý rok jsme uzavřeli rekordní množství zakázek a naše trolejbusy budou brzy jezdit například v bulharských městech Sofii, Plevenu nebo Burgasu."


... bol by som rád, aby JAZDILI aj v Bratislave a nie stáli vo vozovni ....