Dlhodobá výluka MHD na Štúrovej a Šafárikovom námestí (od 20.1.2014)
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Zmenené budú linky 2, 4, 6, 7, 78, 95, X13 a zastávka Šafárikovo námestie nebude obsluhovaná.


Ilustračné foto © W.I.


Z dôvodu výstavby kolektora na Štúrovej ul. a Šafárikovom nám. bude od 20. januára 2014 predbežne do marca konca roka 2015 vylúčená električková aj autobusová doprava na Štúrovej ulici a definitívne bude zrušené obratisko autobusov na Šafárikovom námestí. Zmeny súvisia s výstavbou električkovej trate do Petržalky. Dotknuté linky 2 4 6 7 78 95 a X13 budú presmerované na náhradné trasy:

  • linka 2 bude premávať v smere od ŽST Nové Mesto po zastávku Jesenského po stálej trase, odtiaľ bude pokračovať cez Nám. Ľ. Štúra, Rázusovo nábrežie, Nábr. arm. gen. L. Svobodu, tunel, Kapucínsku a od zastávky Poštová sa napojí na svoju stálu trasu k ŽST Nové Mesto.
  • linka 4 bude premávať obojsmerne po Jesenského ul., kde obslúži aj v smere na Zlaté piesky zastávku Jesenského (v niektorých materiáloch DPB označovaná aj ako SND).
  • linky 67 budú zlúčené do jednej linky s označením 6  a trasou:
    • Karlova Ves – nábrežie – Jesenského – Nám. SNP – Obchodná – ŽST Vinohrady.
    • Premávať bude naďalej len v čase špičiek pracovných dní s predĺženou dobou premávky večer do 20:00 z centra do Karlovej Vsi.
    • Na Jesenského ulici zastaví aj v smere k ŽST Vinohrady na zastávke Jesenského (v niektorých materiáloch DPB označovaná aj ako SND).
  • linka 78 bude za zastávkou Wüstenrot presmerovaná na Krupkovu ul., kde bude konečná zastávka Nové SND. V smere na Čiližskú pôjde z Krupkovej cez Pribinovu a Dostojevského rad, kde sa od zastávky Malá scéna napojí na svoju stálu trasu.
  • linka 95 bude premávať po okružnej trase:
    • Vyšehradská – ... – Bosákova – Most Apollo – Landererova – Dostojevského rad – Malá scéna – Vajanského nábrežie – Nám. Ľ. Štúra Most SNP – Einsteinova – Černyševského Muchovo nám. – Jantárová cesta ... – Vyšehradská
    • s jednosmerným zastavovaním na zastávkach Most Apollo, Landererova, Malá scéna, Nám. Ľ. Štúra, Most SNP, Aupark a Muchovo nám.; na svoju trasu v smere do Petržalky sa napojí od zastávky Farského
  • linka X13 bude skrátená po Námestie SNP s otáčaním cez Špitálsku, Rajskú a Dunajskú. Konečná zastávka Rajská bude situovaná pred vchodom do bývalého hotela Kyjev. Zastávky v úseku Hlavná stanica - Nám. SNP sa nemenia. Aktualizácia: Od 3. marca 2014 linka X13 premáva cez Rajskú až k Novému SND.

Zobraziť väčšiu schému

Namiesto zastávky Šafárikovo námestie odporúčame cestujúcim využiť zastávky:

  • Malá scéna - linka 95 smer Petržalka (zastávka v smere k Šafárikovmu nám.), linka 78 smer Dolné hony, linka 50 smer ŽST Nové Mesto (namiesto linky 2)
  • Nám. Ľ. Štúra - linka 95 smer Petržalka (zastávka linky N33 pred budovou SNG, prestup z električiek liniek 2 4 6)
  • Námestie SNP - linka 6 smer Obchodná, ŽST Vinohrady (namiesto linky 7), linka X13 smer Hlavná stanica
  • Jesenského alebo Kamenné námestie - linka 4 smer Trnavské mýto, Zlaté piesky

Pri ceste k fakultám Univerzity Komenského na Šafárikovom nám. odporúčame využiť vyššie uvedené zastávky.

Pri ceste do nákupného centra Eurovea v smere z Karlovej Vsi a Dúbravky odporúčame prestúpiť na linku 28 50 70 alebo 133 pod Mostom SNP. V opačnom smere je k Mostu SNP možné okrem liniek 28 a 133 odchádzajúcich spred Eurovea využiť aj linky 70 a 95 spred Malej scény, ktoré jazdia v hustejších intervaloch. Z Nového Mesta a Ružinova odporúčame využiť linku 50 na zastávku Landererova (späť zo zastávky Malá scéna).


3.1.2014
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

pharel2.7.2014 9:27 #296 Re:
Ahojte, mozno to tu uz bolo spominane ale zaujimalo by ma ci odstrania tie zvysne kolajnice oproti Umelke na ceste v smere k Mostu SNP? Dik
Tedomík16.3.2014 20:44 -1#295 Re:
Reakcia na #294 od Error 0x007:
Ja nevravím, že by to bolo zlé, ale ako by si to chcel spraviť? http://goo.gl/maps/Af9T0
Osobne nepredpokladám, že bude časté blokovanie jedného smeru na Štúrovej. Dosť pochybujem, že by sa kvôli tomuto ...... prestavovala celá križovatka (aj keď možno by to nebol problém keď sa to ide teraz stavať a idú to prekopávať)
Zmysel by to podľa mňa určite malo v tom prípade keby sa zdvojkoľajnilo Vajanského nábrežie. Bavil som sa o tom s tuším s architektkou, ktorá mi hovorila, že to nepovolili, keďže by sa ubral pruh. Príde mi to však zbytočné, osobne som zástanca, aby eliny z KV premávali obojsmerne cez Jesenského, prestupovať do Petržalky sa bude dať na Námestí SNP
Error 0x00716.3.2014 20:08  +1#294 Re:
Reakcia na #293 od Tedomík:
No nemas, ale v tom pripade by si musel odstavit celu petrzalsku radialu a zabezpecit aj NAD cez Dunaj. Ono to je dost na nic, ked je cela radiala zranitelna uz v centre, kde este ani poriadne nezacala...
Tedomík15.3.2014 12:56 -2#293 Re:
Reakcia na #292 od Error 0x007:
No tak vtedy nijak, ale nikde nemáš spojky zo všadiaľ všade. Určite by to bolo fajn, aj keď by to nenašlo veľké využitie ale do tej križovatky to je moc komplikované
Error 0x00715.3.2014 11:12  +1#292 Re:
Reakcia na #290 od Tedomík:
A teraz mi vysvetli ako sa dostanes do Petrzalky, ked bude zablokovana trat na Sturovej smerom do Petrzalky
Kobenhavn15.3.2014 11:07 #291 Re:
Reakcia na #288 od Tedomík:
Ja som tiež skôr za to, aby šla cez Jesenského a Štúrovu, tú spojku len pre mimoriadne situácie
Tedomík15.3.2014 11:06 -5 +1#290 Re:
Reakcia na #289 od Error 0x007:
No to je asi tak všetko. V prípade výluky sa dá použiť aj trať cez tunel. Akurát by sa skomplikovala križovatka.
Tedomík15.3.2014 11:05 -5 +1#288 Re:
Reakcia na #287 od Kobenhavn:
Ale načo? Aby to obišlo zastávku Šafárikovo námestie a vlastne nikto nemal kde v centre nastúpiť? (Nepočítam Most SNP)
Keby išla elina z KV cez Jesenského obslúži aj zastávku pri divadle a aj prestupný uzol Šafárikovo námestie.
Error 0x00715.3.2014 11:05  +2#289 Re:
Reakcia na #286 od Tedomík:
Zeby v pripade vyluky?
Kobenhavn14.3.2014 22:53 -1 +2#287 Re:
Reakcia na #286 od Tedomík:
Na spojenie nábrežia a trate do Petržalky Ale ajtak elina z Petržky do Dúbravky bohužiaľ nepôjde takže nevybuduju ani spojku
Tedomík14.3.2014 22:47 -5 +2#286 Re:
Reakcia na #285 od Mike:
Žiaľ? K čomu by to bolo dobré?
Mike13.3.2014 16:57 -2 +3#285 Re:
Reakcia na #283 od pharel:
Ano, projekt počíta so spojkou Jesenského - Stúrova v smredo Petržalky.. žiaľ so spojkou nábrežie - Starý most (na Safku) sa nepočíta..
Kobenhavn13.3.2014 16:40 -1 +2#284 Re:
Reakcia na #283 od pharel:
Neviem ci majú ist aj eliny z Petržky do Dúbravky ale ak by šli, tak môžu íst aj cez Nám. SNP a Tunel Ale ja si myslím, že z Petržky do Dúbravky nepojde žiadna elina ale zostane L83
pharel13.3.2014 9:46  +4#283 Re:
Ahojte, neviete ci vybuduju aj odbocku z jesenskeho smer Safko aby bolo mozne spojenie Dubravky s Petrzalkou s tym ze eliny pojdu cez Jesenskeho, kedze odbocenie z nabrezia na most asi nepredpokladam
Kobenhavn2.3.2014 9:11  +1#282 Re:
Reakcia na #281 od Petik:
Neviem či si si to všimol, ale na 5 jazdia T3SU/T3SUCS/T3G/T3P a jedna T6A5 cez víkend
Petik2.3.2014 0:24  +1#281 Re:
Reakcia na #279 od Kami:
Pokial mozes elektrinu v sedle zanedbat, preco su cez vikend na 5 nasadzovane kachny?
Valec16.2.2014 19:38  +3#280 Re:
Reakcia na #275 od Tedomík:
Však daj čísla aké úspory by si ročne dosiahol a potom sa môžeme baviť o tom, čo je efektívnejšie...
Kami16.2.2014 10:29  +5#279 Re:
Reakcia na #275 od Tedomík:
Mas fixne a variabilne naklady. Elektricka ma vysoke fixne naklady na samotne vozidla a tiez na elektrickovu drahu. Variabilne naklady spojene s konkretnou jazdou su plat vodica a spotrebovana elektrina. Elektriku mozes v sedle zanedbat.

Fixne naklady mozes vydelit poctom odjazdenych kilometrov. Cim viac sa jazdi, tym su naklady na jeden km nizsie. Ked k tomu priratas este dopravne dovody (zatahovanie do vozovne), tak ti oslabovanie intervalu v sedle vyjde ako zbytocne.

Ine je to pri autobusoch, tam ma nafta ovela vyssi podiel na nakladoch.
Tedomík16.2.2014 10:04 #278 Re:
Reakcia na #277 od 810zssk:
Napr. taká 4 (Most SNP-Molecova) určite nieje avšak pri mojom návrhu by bol na mojich navrhovaných linkách 6 min. interval. Všade by to stačilo a práve na tomto problémovom úseku by sa to posilnilo
810zssk16.2.2014 7:06 #277 Re:
Reakcia na #275 od Tedomík:
Treba si spocitat kolko tou redukciou v sedle usetris. Ber to tak ze interval mozes predlzit len zhruba v case 8:45-13:30. A teraz napr. vyjazd/dojazd do/z Dubravky trva asi 45 minut. To znamena ze vsetko co si usetril je plat vodica na necele tri hodiny. Na elektrine neusetris nic. Zbytocne skomplikujes tvorbu CP, zhorsis komfort, atd.

Najvacsi problem je ze nie na kazdej linke mozes v sedle redukovat interval, tvoje tvrdenie o poloprazdnych elektrickach v sedle nie je uplne pravdive.