Zmenené dopravné značenie pomôže linke 95

Na križovatke Jantárovej cesty a Šintavskej ul. sa linka 95 dostala na hlavnú.

Nosná autobusová linka 95 premávajúca zväčša v trase budúcej električky bude mierne rýchlejšia. Mesto zmenilo hlavnú cestu na križovatke Jantárovej cesty a Šintavskej ul., čím sa autobusy tejto linky dostali na hlavnú cestu a nebudú strácať čas dávaním prednosti. Naopak, na vedľajšiu cestu sa dostala obslužná linka 99, ktorá však jazdí menej často.

O tom, že jedna z najčastejšie jazdiacich autobusových liniek v meste je často na vedľajšej "koľaji", sme písali ešte v roku 2009. V tom čase museli autobusy linky 95 dávať prednosť na 60% križovatiek. Aj po najnovšej zmene tak ešte zostane viacero križovatiek, kde budú autobusy pribrzďovať alebo zastavovať. Preferenciu by podľa plánov magistrátu mala vyriešiť až električka, ktorá by mala mať na všetkých križovatkách prednosť.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kecho #28:
..musim poopravit ? ,,vyhradeny jazdny pruh MOZU(nie musia) pouzit,,..citacia z vyhlasky..
Reakcia na: 810zssk #30:
Ten buspruh a zvisle znacky su tam uz od zimy 2013 (asi od marca). VDZ tam je asi len od poslednej malby, ale kedze to stare VDZ nebolo vyfrezovane, tak to nove na tom starom nevynikne. Cize plna ciara je stale vidno, ale prerusovana je "este vidnejsie" 🙂
Kazdopadne, este som tade nevidel ist ziadnu 98ku.
Reakcia na: Mike #29:
Nie je tam VDZ, iba znacky, bus pruh je ma lavej strane cesty.
Reakcia na: 810zssk #27:
Aha môže byť... v úseku Kutlíkova ovsište to musí byť nejaká novinka, lebo pred nedávnom som si tam žiadny buspruh nevšimol... za to viem, že pred časom bol vyznačený bus pruh na Dolnozemskej smer apollo pred križovatkou s Gettingovou, kade chodí iba 801 (a pár spojov SAD DS).
Reakcia na: 810zssk #27:
lenže nezabúdaj, že je tuším povinnosť, "ak je bus pruh, bus musí jazdiť v ňom" - takže SADDS a 801tkári sa pri "preventívnej bezpečnostnej" akcii policajtov majú načo tešiť ?
Reakcia na: Mike #26:
Skor 98 😉
Reakcia na: PaoloS #25:
801 ?
ad buspruh: na dolnozemskej vytvorili bus pruh cca 800 metrovy od kutlikovej po ovsiste. ziaden autobus ho nevyuziva. preco?
Reakcia na: rendovka #22:
A také, že na Antolskú vystúpiť už na EUBA a ísť 87+98 ti nenapadlo?
A na Apolle smer mesto by sa zo zablokovaného pravého pruhu mohol spraviť buspruh (68+87+88+801), ale na magoriáte nie je politická vôľa
Reakcia na: rendovka #22:
Taktiež je POTREBNĚ pouvažovať o zavedení priamej linky z Volkswagenu k Cintorínu Petržalka. Nezávidím cestujúcim, ktorí musia prestupovať a blúdiť. Zobuďte sa, vy plánovači! MHD je tu pre všetkých!
Linku 95 by mohli zmeniť tak, aby neodbočoval pred Alberom smerom k železničnej trati a obchádzal neobývanú časť Ovsišťa, ale pokračoval po Bosákovej so zastávkou Šusteková pri poliklinike a odbo-čoval priamo z Bosákovej na most Apollo - má tam priamy odbočovací pruh !!! / len smerom do mesta /
Taktiež je potrebné pouvažovať o predľžení linky 87 z Ovsišťa po Dolnozemskej smerom k nemocnici na Antolskej. Nezávidím cestujúcim, ktorí po vystúpení z 87 ešte 30 minút blúdia po Petržalke, aby sa dostali do nemocnice. MHD je predsa pre cestujúcich a nie pre " plánovačov " ktorí jazdia služob-nými autami DPB do práce a z práce a nemajú prehľad, čo je ako potrebné upraviť. Platíme Vás z nášho cestovného a z daní .
mate pravdu 🙂 asi som uz senilny 😃
Reakcia na: AAA #16:
máš pravdu, nechcelo sa mi to hľadať predtým http://imhd.sk/ba/galeria-media/553/informacne-letaky.html?#17375-Zmeny-v-MHD-od-30-6-1997

maják 47=81
Reakcia na: majak #17:
47 chodila Kutlíkova - Romanova - Hrobákova - Nám. hraničiarov - Záporožská - Incheba - Zochova - Hl. stanica.
Reakcia na: majak #17:
pri pôvodnom prečíslovaní šafko liniek 95 bola 45 a 88 bola 28
95ka nie je nahodou 47ka? a mam dojem ze ta chodila aj pred 1997
Reakcia na: Technopol #15:
Mám dojem, že linka 95 (45?) na Antolskú bola zavedená otvorením nemocnice cca 1997.
Reakcia na: fun #13:
Ako vodič využívam túto križovatku už 10 rokov a ako chodec 30 , ale nepamätám si že by sa niekedy menila. Ono totiž ako prvá bola postavená cesta smer Šintavská, predĺženie smer Vyšehradská bolo ukončené až začiatkom 90. rokov ak sa dobre pamätám. A čo som pozeral aj mapy (1989, 91, 99, 01) tak všade je ako hlavný ťah označený smer Holičská. Tá cesta až do roku 2000? ani nebola využívaná MHD, až do zavedenia 95 Antolská - Šafko
Reakcia na: 810zssk #11:
ano cim hustejsi takt tak tym vacsi problem robi zdrzanie jedineho vozidla. zdrzi sa jeden no druhy sa zdrzat nemusi tym padom sa nam tu zhlukuju a tak dochadza k nerovnomernemu rozkladu prepravnej kapacity
Reakcia na: Technopol #8:
Nemylim, viem ze menili aj tam tu ale tu to uz volakedy tak bolo, ak sa nemylim tak prave kvoli tomu ze cez tu krizovatku kazdy uhanal a potom sa tam stala vazna nehoda, tak to zmenili.
Reakcia na: Technopol #5:
DPB tiež dáva občas podnety na úpravu CSS, odporúčam to spísať a poslať na DPB ako podnet.
Reakcia na: jozin #6:
Prave kvoli tomu hustemu taktu robia problemy aj tie mensie meskania... Navyse, strat 'minutku' na kazdej krizovatke a mas 10 minut.
Dobry den prosim Vas co je na tom pravdy ze bude nejaky spoj cez nam. SNP? ako je ALIZE
Reakcia na: Technopol #5:
Aj ked to tu moc nepatri, ale ked si uz spominal tu semaforovu lobby, tak pekny priklad je medzi vlcim hrdlom a podunajskymi, kde pre vyjazd z parkoviska supermarketu urobili semafory, ci spomalili jeden z najvytazenejsich usekov...
Reakcia na: fun #7:
Mýliš si to. Pred pár rokmi menili križovatku Pajštúnska x Kutlíková x jantárová
Neviem na co to vobec niekedy menili.Este davnejsie mozno 10 rokov do zadu to bolo tak ako to teraz zmenia a bolo to dobre a nebol ziadny problem. ? ? ?
Dovolim si vyslovit kacirsky nazor ...

Je faktom, ze v spicke mali busy 95 OBCAS problem prejst touto krizovatkou bez zdrzania, ktore vsak malo kedy bolo viac ako minuta (odhadom). Co je pri intervale spojov v spicke cca 5 minut takmer nepodstatne. Proste tie autobusy chodia tak casto, ze ked niektory meska minutku, tak to nie je ziadna katastrofa.

Takze tento "problem" sa "vyriesi" premalovanim krizovatky. Dosledkom toho vsak bude, ze linka 99 bude mat odteraz dost velky problem dostat sa z vedlajsej cesty na hlavnu cestu, kedze na Jantarovej ceste je v spicke ovela hustejsia doprava, ako na Sintavskej.
A vzhladom na tuto zmenu navyse predpokladam vyrazny narast IAD po Jantarovej ceste, kedze uz od Betliarskej az po Kutlikovu to bude hlavna cesta, na ktorej nebude treba davat prednost autam z inych ulic.

Takze vznikne problem pre linku 99. A ako sa vyriesi ? Typicky pre Bratislavu. Semaforom. Ktory bude mat sice vyznam v case spicky (cca 3 hodiny denne), ale zvysny cas bude iba zbytocne vsetkych zdrzovat. Mimo spicky je tato krizovatka totizto uplne bez problemov prejazdna pre vsetkych, z povodnej vedlajsej cesty nebolo treba davat prednost viac ako 1-2 autam.
Hura, toto sme chceli ?
Reakcia na: ivanbuto #3:
Ja viem....., ale má to vôbec zmysel kým existuje S-lobby a semafory staviame na každom kroku? Veď aj tu mal byť pôvodne kruháč nie? A malo by byť hlavne v záujme DPB.
"Preferenciu by podľa plánov magistrátu mala vyriešiť až električka, ktorá by mala mať na všetkých križovatkách prednosť."
ja neviem no ale pokial to na tejto novej trase spravia inac ako mimourovnove krizovania tak je to na obesenie vsetkych kompetentnych na kandelabre...
Reakcia na: Technopol #1:
Fajn, že píšeš tu na fóre, ale aby sa veci zmenili, treba podávať návrhy priamo na mesto.
"O tom, že jedna z najčastejšie jazdiacich autobusových liniek v meste je často na vedľajšej "koľaji", sme písali ešte v roku 2009."

Takže už po 4 rokoch sa veci pomaly pohli.
Zaujímavé, na tejto križovatke v špičke možno každá druhá 95 stratila tak polminúty . Ale že semafor pri Technopole zdržuje takmer každý spoj o 1-2 minúty , lebo je zapnutý od 5 do 23.00 každý deň úplne zbytočne, tak to nikomu nevadí. V kľude by stačilo zapínať na špičky prac. dní.