Integrovaný prestupný terminál na Radlinského získal finančnú podporu z EÚ
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Autobusy a električky budú mať spoločnú zastávku viedenského typu.


Ilustračné foto © imhd.sk, archív


Hlavné mesto získalo nenávratný finančný príspevok z Európskeho fondu regionálneho rozvoja, operačného programu Bratislavský kraj, na projekt "Vybudovanie prestupnej integrovanej zastávky MHD na Radlinského ulici". V rámci projektu bude vybudovaná spoločná zastávka autobusov a električiek tzv. viedenského typu pred Daňovým úradom na Radlinského ulici.

Celkové náklady na projekt sú vo výške cca 156 tisíc €, pričom 95-percentný príspevok z operačného programu na oprávnené výdavky predstavuje 137 tisíc € s DPH. Realizácia prestupnej zastávky je plánovaná v termíne medzi decembrom 2013 a júnom 2014.

Verejné obstarávanie na zhotoviteľa prestupného terminálu hlavné mesto vyhlásilo začiatkom júla 2013. Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 1. augusta 2013. Lehota na zhotovenie stavby je 3 mesiace od zadania zákazky víťaznému uchádzačovi. 

 

 


3.7.2013
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

ivanbuto9.7.2013 22:57 #26 Re:
Reakcia na #25 od Solider:
Kto hovorí o každej ulici? Dôvodov je viacero, podrobnejšie je to rozobraté v materiáli OI Lepšia doprava.
Ono tu nejde len o "dopravu" ako takú, ale aj o verejný priestor Floriánskeho námestia.
Solider9.7.2013 21:16 #25 Re:
Reakcia na #20 od ivanbuto:
Z akého dôvodu je neprijateľné, aby komunikácia bola „fixovaná ako prejazdná pre IAD“? Teraz je zámerom z každej ulice urobiť pešiu zónu? Komu v tom variante 3 tie autá tak strašne prekážali?

Keď už nevyšiel variant 3 tak čo už, stále sa dajú jedného dňa na začiatok nástupíšť umiestniť betónové kvetináče ako zábrany, ale na tom zrušení CSS by ste mali zapracovať, lebo potom, ako spomínaš, prínos z hľadiska plynulosti určite nebude.
Ámos9.7.2013 13:57 #24 Re:
Reakcia na #23 od AAA:
a ako zakon definuje dopravne zariadenie?
AAA9.7.2013 13:24 #23 Re:
Reakcia na #21 od Ámos:
Cestný správny orgán a obec môžu určovať používanie dopravných značiek, dopravných zariadení a povoľovať vyhradené parkoviská podľa odseku 2, odseku 4 písm. f) a odseku 5 písm. f) len so súhlasom dopravného inšpektorátu. (§ 3 ods. 8 cestného zákona)
810zssk9.7.2013 10:05 #22 Re:
Reakcia na #16 od VLK:
Radost z malych krockov je pekna vec, ale treba si uvedomit ze zamestnanci mesta su zamestnancami vsetkych jeho obyvatelov a tak je zrejme ze obyvatelia od nich pozaduju ovela lepsie vysledky...
Ámos9.7.2013 9:40 #21 Re:
Reakcia na #16 od VLK:
Na zaklade akeho zakona sa vlastne policajti k tomuto vyjadruju?
ivanbuto9.7.2013 0:19  +1#20 Re:
Variant 3 rozširuje komunikáciu na úkor chodníka, tým pádom aj fixuje túto komunikáciu ako prejazdnú pre IAD. Pri variante 2 je stále možnosť "vrátiť sa" k variantu 1. Osobne tiež nie som s var. 2 spokojný, pokiaľ sa nezruší CSS Floriánske námestie, prínos z hľadiska plynulosti MHD nebud.
Solider8.7.2013 1:40 #19 Re:
Reakcia na #18 od ivanbuto:
A teraz pre koho ako najhorší?
ivanbuto8.7.2013 1:23  +1#18 Re:
Reakcia na #17 od Solider:
Variant 3 je naopak najhorší.
Solider7.7.2013 23:02 -2#17 Re:
Reakcia na #16 od VLK:
Takže teraz sú všetky reči o zvýšení bezpečnosti v tomto prestupnom (!) uzle vlastne minulosťou, lebo policajti a ich možno priveľké právomoci. Veď to je fraška. Stavím sa, že variantom 3, čo je podľa mňa najlepší a najkompromisnejší variant, sa nikto ani nezaoberal. Tento variant by bol jednak pre cestujúcich plusom, pretože by nastupovali na zvýšenej a od cesty oddelenej nástupnej ploche, a rovnako aj pre policajtov, keďže by minimálne v smere do Rače bol zachovaný jeden jazdný pruh.

To teraz máme tlieskať viedenskej zastávke a tomuto neskutočnému „úspechu“ len preto, že sa tieto zastávky vo svete používajú? Je to absolútne nezvládnuté. Dúfam, že si už s T.S. sypete popol na hlavu, že ste za tých cestujúcich v MHD a ich bezpečnosť nezabojovali viac.

Keď cestujúcich neochránili vodorovné ani zvislé značenie, ani stojaca blikajúca električka s otvorenými dverami, ochráni ich pred stretom iba o 20 cm vyššia vozovka?
VLK7.7.2013 21:43  +2#16 Re:
Reakcia na #15 od Solider:
zaujímavé, všade vo svete sa tieto zastávky používajú a nikde nie sú nebezpečné iba u nás... aj keď ja by som tam videl rád vylúčenie ostatnej dopravy, ale kým u nás rozhodujú policajti a hlavne spôsobom "myslím si...", tak aj toto je veľký úspech... cestujúci budú na jednom nástupišti, rpestup medzi dvomi trakciami na jednom mieste - konečne niečo pozitívne... alebo iba ja zase na niečom fičím, že mám radosť aspoň z nejakých krôčkov
Solider4.7.2013 16:21 -1#15 Re:
Reakcia na #14 od VLK:
A čo je vlastne prínosom tejto rekonštrukcie okrem zvýšenia nástupnej plochy? Kde je sľubovaná bezpečnosť? A toto má byť príklad prestupnej zastávky?
VLK4.7.2013 16:06  +1#14 Re:
Reakcia na #13 od Solider:
ach áno, zabúdam že najlepšie je nerobiť vôbec nič
Solider4.7.2013 14:40  +1#13 Re:
Reakcia na #12 od kecho:
Skôr čakanom do hlavy za ten viedenský typ nástupiska.
kecho4.7.2013 13:59  +1#12 Re:
Reakcia na #11 od VLK:
pozitívny duch bude až potom, keď tam prvýkrát zatnú čakanom do cesty
VLK4.7.2013 12:05  +2#11 Re:
a ja som si naivne predstavoval príspevky v pozitívnom duchu
skeli4.7.2013 11:10 #10 Re:
No podľa toho ako nastupujú by som povedal,že sa vôbec neunavili, ale podľa sedenia (neuvoľnenie miesta na sedenie pre starších,invalidov,ženy) si myslím,že ich tam týrajú alebo tam vôbec nemajú stoličky.
Valec4.7.2013 9:44 #9 Re:
Reakcia na #5 od Tedomík:
Čo by bolo blbé na tom, že by sa zastávka z pred školy presunula vedľa školy? Nedokázali by po celodennom sedení v lavici prejsť tých 200 metrov?
Andreas.Papak4.7.2013 7:44 #8 Re:
Reakcia na #7 od BigMac:
Strašne dlho a za veľa...
BigMac4.7.2013 6:14 #7 Re:
Reakcia na #4 od Tedomík:
10-15% budú priame náklady, 5% vyvolané investície a zvyšok si rozoberú kamaráti kamarátov.
Verejné financie, to je zdroj! Vitaj v slovenskej realite.
kecho3.7.2013 19:19 #6 Re:
Reakcia na #5 od Tedomík:
Ak si dobre pamätám, tak 94ke sa malo zrušiť buď výstupište alebo nástupište pri ZŠ/gym a konečná mala byť priebežná + pridanie zastávky Floriánske. Ale či to tak bude aj reálne a "odporníci" z KDI si zase niečo nevymyslia...
Btw. ak by mali rozum, tak z pravého pruhu od Mýtnej po Radlinského spravia buspruh, aby im tam nonstop nestáli autisti.
Tedomík3.7.2013 18:44 #5 Re:
Inač písalo sa, že smerom na Račianske mýto tam má zastavovať aj 31 a 39 a v opačnom smere 94

Pričom sa majú zrušiť zastávky pri ZŠ a gymnáziu. Nieje to blbosť? Veď 94 chodí strašne veľa ľudí (žiakov), sám som na tú školu chodil a poznám to tam. To by bola strašná blbosť.

Vazovova (smer Rača a Obchodná) a Floriánske nám. (smer Rača)

A ešte k novému trasovaniu → nebolo by lepšie, aby 31+39 premávali na cez túto zastávku už aj obojsmerne?

Keby mali zast. Račianske mýto smer CSÚ spoločnú s L21, 25 a 210
alebo, kebyže je problém s Povrazníckou tak nech by to šlo po ňu normálne a ptm by to odbočilo doľava k školám a ptm dporava ako 94 k tejto novej zast. a dalej k STU?
Tedomík3.7.2013 18:37 #4 Re:
To čo na tom môže stáť 156 000€,- veď to je 4 699 656 Sk
dusan13.7.2013 17:13 #3 Re:
To je síce pekné ale mňa zaujíma kedy sa konečne bude riešiť aj Račianske mýto. Hlavne električkové zastávky sa mali riešiť už dávno pretože hlavne čakanie smerom do Rače za daždivého počasia je užasné keď tesne pri zastávke chodia fŕkajúce autá...
Andy3.7.2013 17:12 #2 Re:
Obojsmerne?
danlo3.7.2013 17:08 #1 Re:
trolejbusy?