Zmeny v zastávkach (od 1.7.2013)

Rozširuje sa počet zastávok na znamenie, menia sa názvy zastávok.

Od 1. júla 2013 sa menia nasledujúce názvy zastávok:

  • Cesta na Senec na Shopping Palace - linky 4 56 57 65 a 630
  • OD Lamač na Lamač-Staré záhrady - linky 37 92 130 N37

Od 1. júla 2013 budú medzi zastávky na znamenie preradené nasledujúce doteraz stále zastávky:

  • Čunovo-námestie: linka 91
  • Devín: linky 28 128
  • Gerulata: linky 91 191 801
  • Jarovce: linky 91 191 801
  • Krče: linka 37
  • Kremencová: linky 21 23
  • Majerská: linky 67 78 87 178
  • MiÚ Čunovo: linka 91
  • MiÚ Záhorská Bystrica: linka 37 
  • Na hriadkach: linky 28 128
  • Na Revíne: linka 44
  • Nám. práce: linky 28 29 128
  • Novoveská: linky 20 21 28
  • Park kultúry: linky 28 29 30 31 39
  • Podháj: linky 23 30 63 130
  • Pri krematóriu: linka 37
  • Rusovská cesta: linky 93 94
  • Sady: linky 91 191 801
  • Segnáre: linky 30 130
  • Starohájska: linky 68 96 196
  • TV Markíza: linka 37 
  • Vodárenské múzeum: linky 28 29
  • Vývojová: linky 91 191 801
  • Záhorská: linka 37
  • ŽST Devínska Nová Ves: linky 20 28 92
  • ŽST ÚNS: linka 66

Uvedenou zmenou vzniknú ucelené úseky trás niektorých liniek, v ktorých budú všetky zastávky na znamenie (mimo uvedených hraničných zastávok):

  • na linke 21 medzi zastávkami Hradištná - Jána Jonáša-VW
  • na linke 28 medzi zastávkami Botanická záhrada - Opletalova
  • na linke 29 v celej trase s výnimkou zastávok Lafranconi a Botanická záhrada
  • na linkách 23 30 63 medzi zastávkami Vrančovičova - Lamač
  • na linke 37 medzi zastávkami Vrančovičova - Záhorská Bystrica a Záhorská Bystrica - Marianka, námestie
  • na linke 91 medzi zastávkami Čunovo -  ŽST Petržalka
  • na linke 191 medzi zastávkami ŽST Petržalka - ŽST Rusovce
  • na linke 128 medzi zastávkami U Srnčíka - Ivana Bukovčana
  • na linke 801 medzi zastávkami Ekonomická univerzita - Rajka, Gépjavító

Pripomíname, že vystupujúci cestujúci musí pred zastávkou na znamenie dať vo vozidle včas znamenie vodičovi tlačidlom STOP, pri nastupovaní na zastávke na znamenie je cestujúci povinný stáť na zastávke tak, aby ho vodič prichádzajúceho vozidla mohol včas vidieť. V prípade, že na takejto zastávke zastavuje viacero liniek, odporúčame tiež signalizovať vodičovi úmysel nastúpiť/nenastúpiť zdvihnutím ruky, prípadne príslušným posunkom.

Doplnené:

Problematike zastávok na znamenie sa venovalo 1. tohtoročné číslo časopisu Československý dopravák. Zástupcovia dopravných podnikov z Nemecka, Rakúska, ČR a Slovenska vysvetľovali dôvody existencie zastávok na znamenie a spôsob ich fungovania. V článku sa konštatuje, že zastávky na znamenie šetria pohonné hmoty a elektrickú energiu, prispievajú k nižšiemu opotrebovaniu pohonov dverí a brzdového obloženia, k zamedzeniu úniku tepla v zimnom období a tiež k časovej úspore.

Brniansky dopravný podnik vyčíslil náklady na jedno zastavenie jednotlivých typov vozidiel. Najvyššie sú u plne obsadeného kĺbového autobusu, a to 23 centov na zastavenie. Zdanlivo malá suma je v ročnom meradle citeľná. Napríklad ak by sa na zastávke Sady v Jarovciach podarilo eliminovať polovicu zo 72 tisíc zastavení ročne, pri stredne obsadených vozidlách by dopravný podnik ušetril vyše 3000 €. Od 1. júla sa zavádza 26 nových zastávok na znamenie, takže úspory môžu atakovať hranicu 100 tisíc € ročne.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mike #108:
To isté Pri Suchom mlyne: spádová oblasť 1 ulica rodinných domov. Ešte sa tá zastávka využíva na prestupy na/z Patrónky, ale po zmene 212, by mala byť jednoznačne na znamenie.
Reakcia na: Salomon #106:
A okrem iného stále sú ešte zastávky, kde je napr. cez víkend a prac. dni večer väčšina zastavení busu úplne zbytočných, lebo tam nikto nenastupuje ani nevystupuje a pritom naďalej sú stále.. ako napr. Žatevná (pričom na Štepnej a Pekníkovej, ktoré sú na znamenie temer vždy niekto nastupuje/vystupuje (podľa smeru jazdy, logicky - spádová oblasť zastávok sídlisko), ale na Žatevnej v prevažnej väčšine vodič zastaví dá dopyt, nikto nič, ide sa ďalej (spádová oblasť rodinné domy)

Detto Clementisova (spádová oblasť sídlisko) - na znamenie, 95% busov tam stojí, Martinský Cintorín (spádová oblasť cintorín, kvetinárstvo kulla, možno pár ľudí do podchodu na Krasinského, ináč nič, večer a cez víkend cca 80% zastavení zbytočných) - stála...
Reakcia na: Valec #105:
Sorry nechtiac som dal mínusko namiesto palca hore...myš bola rýchlejšia než ja ?
Mne nevadí,že sú zastávky na znamenie,uvítal by som už všetky tak ako je tomu inde vo svete.
Napríklad v Mníchove sú tiež všetky na znamenie,nikomu to neprekáža a dokonca po 21-vej sa nastupuje len prednými dverami.
Je to len zvyk!
Reakcia na: DarjaMich #103:
A to chodíte hlásiť výstup vodičovi osobne?
Reakcia na: DarjaMich #103:
Urcite nie nikoho z imhd.sk. Pri registracii si si dozaista precital(a) podmienky s ktorymi si suhlasil(a) a teda vies kto tuto stranku (ne)prevadzkuje.
prosim Vas, koho to bol napad dat zastavku Podhaj na znamnie?? tam vystupuje najviac ludi z celeho Lamaca (podobne ako na Bakosovej)...keby boli aspon autobusy prisposobene zastavkam na znamenie, nie ako teraz, ze musime ist pomaly cez polku autobusu, aby nam zastavil....keby ste radsej riesili podstatne veci a nie vymyslali taketo hluposti!
na L37 (2126) to stale hlasi aj ukazuje zastavku Park kultury, dokonca aj inovovane na znamenie. akurat tam nestoji...
Reakcia na: SuchSoft #98:
V anglicku bežná prax, dokonca sú tie prístrešky hneď pri obrubníku. I keď tam sa nastupuje aj vystupuje (s výnimkou Londýna) len prednými dverami, takže to nie je žiaden problém.
Reakcia na: SuchSoft #98:
v Rakusku su bezne zastavky, co maju sklo takmer okolo celeho pristresku, jedine vpredu je vchod o sirke jedneho sklen.panelu...celkom prakticke ?
Nikdy nezabudnem, ako v 90-tych rokoch kamoš na linke 24 (teraz 61) išiel z letiska ešte pred 5-ou ráno a na jednej zastávke na znamenie stálo asi 30 ľudí, ani jeden nezakýval, tak nezastavil ? ? ?
Vtedy to bola jediná denná linka, ktorá na tej zastávke stála.
Kamoš mi vtedy povedal: "Keď sú leniví zdvihnúť ruku, tak nech čakajú".
A rehotali sme sa, ako zúria... ?

Ak si dobre spomínam, hovoril mi, že to sú smetiari, či idú do práce z ubytovne. ?
Nedávno som stál na zastávke pod prístreškom (pršalo) a rozprával sa s kamoškou - ulica rušná jak hovädo - sme pomaly museli po sebe kričať, aby sme sa počuli.
Tak mi napadlo, nebolo by lepšie, keby prístrešky boli otočené o 180° ? (samozrejme horizontálne ? - okolo osi z). Bolo by menej hluku, neošpliechali by Ťa autá a ani autobus.
Tuším som to niekde v nejakom zahr. filme alebo seriáli videl, ale už si nepamätám.

Samozrejme hovorím o prístrešku, ktorý by mal priehľadné "steny" - napr. sklo. ?
Navrhujem, nech zrušia všetky zastávky, okrem konečných - to bude definitívne riešenie - nebude treba riešiť: "BYŤ, Či NEBYŤ NA ZNAMENIE!"
niektorí 96-tkári zastavujú na Starohájskej aj nadalej, aj ked tam nikto nevystupuje/nenastupuje. ?
Reakcia na: Error 0x007 #94:
Tí menej chápaví sa budú voziť až na konečnú. ?
Reakcia na: VLK #93:
To bude zaujímave, čo cestujúci budu robiť, keď dajú všetky zastávky na znamenie (čo dúfam čoskoro urobia)...
Reakcia na: 810zssk #80:
to mi pripomenulo minulo týždňový prestup v Thessalonikách medzi konenčou liniek 33 a 39 a linkou 66, kde som na 66tku nastupoval na zastávke STAMION - LIDL (vďaka čomu som ju vôbec našiel, keďže bola hneď pri LIDLi)...

inak ako vodič nemám problém dodržiavať ustanovenia zastávok na znamenie, problémom bývajú iba cestujúci, ktorí napriek hláseniu a textu na vnútornej tabuli nie sú schopní za celý medzi-zastávkový úsek stlačiť tlačidlo STOP alebo dopyt... a to sa aj pozerám do zrkadla a ak niekto nedá znamenie, tak najprv upozornenie až potom otvorenie dverí... obvykle cestujúcim vysvetľujem, aby stlačili všetko po ruke (okrem znamenia núdze), kým sa niečo nerozbliká alebo nezasvieti ?
btw. zaujímavosť z linky 96 - problém so zastávkami na znamenie majú výhradne slováci, zahraniční turisti s tým problém nemajú (hoci je hlásenie v SK), obvykle turistom vysvetľujem iné veci...
Reakcia na: N/A #52:
? konecne to dakto povedal ?
Reakcia na: Roberto #90:
Tak to si mal šťastie na možno jeden tedom, alebo pár čo to má už ináč upravené... na väčšine sa tá stopka rozbliká iba keď stlačíš červené znamenie...(teda tá "škatuľa" je žltá, ale samotné tlačidlo je červené.. teda tak to bolo od výroby...)
Reakcia na: Mike #89:
vždy keď som zmačkol modrý gombík sa rozsvietil signál stop (asi som išiel iným todemom ako ty)
Reakcia na: Roberto #88:
Haha, dopyt je to modré tlačidlo pri dverách... mačkaj ho koľko chceš, nič sa Ti nerozsvieti ani nerozbliká. Ostatné máš prvadu ☺
Reakcia na: Mike #86:
ked v tedome stalcis dopyt tebe ako cestujucemu sa roziari signal stop tak neklam dopyt na otvorenie aj tak v tedomoch reaguje az na zastavke cize stlacis rozsvieti sa STOP a dvere sa neotvoria musis znova stlacit az ked zastavi
Reakcia na: Roberto #83:
Ja viem, preto ten komentár. A na zastávke MiÚ Čunovo chýba linka 801.
Reakcia na: Roberto #85:
Žiaľ sme v podmienkách DPB a tu premáva okrem iných aj 30 vozidiel autobusov značky tedom, kde keď za jazdy stlačíš tlačidlo dopytu (modré), tak nielenže sa tým nič nestane, ale vodič o tom nemá ako vedieť. Nič sa mu nesignalizuje. V týchto vozidlách treba stláčať tlačidlo "znamenie vodičovi; prípadne "stop" (červené) - to vodičovi (ale aj cestujúcemu) signalizuje že bolo stlačené... a dopyt až na zastávke po zastavení.
inak teraz som sa docital na plagate dpb ze mam stlacit dopyt na zastavke na znamenie dobre teda uz nestlacam cervene tlacidlo len dopyt aked nezastavi 0917 101 102 ?
k tomu, ze na zastavke na znamenie mate dat vcas znamenie a stat tak, aby ta vodic videl - postavte sa na zastavku s nazvom " zastavka je na znamenie pri novom Hornbachu Lamač, DNV smer do Lamača, kde chodim na linku 92... tesne pred zastavkou sa nachadza velikanska tabula, cez ktoru nie je vidiet zo zastavky na cestu, ci sa vobec nejake vozidlo blizi a ten isty pohlad ma urcite sofer z prichadzajuceho vozidla k zastavke, nevidi nic, az ked pride za tabulu k zastavke, co je dost neskoro!!!
Vyborne osadene... ❗
Reakcia na: Luks #82:
ma tam byt 37
Na zastávke OD Lamač linka 30 nestojí 😃
Reakcia na: 810zssk #80:
tusim sa nam tu splni to co bolo v scifi clanku o dezintegracii dopravy, tetka co cita zastavky by to mala precitat aj s pomlckou : Nasleduje zastávka: lamač pomlčka staré záhrady ?
Reakcia na: dyspozytor #77:
Cele tieto pomlckove nazvy co si DPB v poslednej dobe nejak oblubil su peklo. V civilizovanej firme by to nazvali "LIDL Lamac", kedze to je tam ten hlavny ciel cestujucich, lenze bububu reklamny nazov - keby tu mysleli na cestujucich tak im zacnu unikat kseftiky z predavania nazvov inde.

Este taky celkom prijatelny nazov by bol "Na barine", hoci ta ulica je kusok dalej.
Reakcia na: StratenyRozumDPB #78:
"Pri dvoch prazdnych bytovkach" .. to znie ako z nejakej databázy dedinských zastávok SAD/SL 😃 Fajný názov 🙂
OD Lamac mali premenovat ked uz tak na Lidl Lamac a kazdy by vedel kde to kur*a je.. co do pekla su Stare zahrady? nie su ani stare, ani zahrady. Alebo ked uz tam nechcu mat Lidl v nazve, tak navrhujem nazov Pri dvoch prazdnych bytovkach
Premenovanie OD LAMAC na LAMAC-STARE ZAHRADY je podla mojho nazoru dost od veci. Tie Stare zahrady pravdepodobne vymyslel niekto v DPB. Je to umely, orientacne nic nehovoriaci nazov...

Moj navrh: OD LAMAC premenovat na HODONINSKA (obojsmerne), sucasnu jednosmernu HODONINSKU na FURMANSKA, alebo zjednotit zastavky (sucasne) HODONINSKA+LEDINY+POD NASYPOM do noveho jednotneho nazvu LAMAC-NADJAZD...
Inak v nových CP platných od 1.7. je pre L37 zastávka Lafranconi obojsmerne uvedená ako zastávka na znamenie, pevne verím v to, že je to len preklep a nie realita.
asi pridanie nových zastávok na znamenie moc prepravu nezrýchli, vždy sa nájde niekto komu sa chce vystúpiť hneď vedľa svojho vchodu, aj keď do druhej, obyčajnej zastávky len par metrov.

mali by zrušiť časť prehustených zastávok ?
len dve veci
1/ Na hriadkach už nie je P+R?
2/ Na Revíne bola "z" predsa aj doteraz...
Reakcia na: 810zssk #72:
v londyne ma aj metro zastavky na znamenie? ?
Reakcia na: Lina111 #71:
Londyn je male mesto? Glasgow? Kodan?
Raz som tu na stranke citala, ze vsetky budu na znamenie, t.j. aj napr. Patronka, Trnavske myto... takze ma to az tak neprekvapilo, ale akoze odtial potial, predsa sa nemozeme porovnavat s nejakym malym mestom, kde by taky jav bol bezny, ze na zastavke nikto nie je...
Ved nech sa opytaju kompetentni soferov, ktore zastavky su take, ze tam casto nikto nenastupuje. Chapem snahu o optimalizaciu a zrychlenie prepravy, ale ja som snad nezazila jeden raz, kedy by autobus (to je jedno ci 20,21,28) zastal na Novoveskej a nikto by nenastupil a to tadial chodim spravidla v nespickovych casoch. To skor na Hradistnej casto nikto nenastupuje, ale tu nechali.
Ja by som pridal ešte zastávky Lipského a Mokrohájska
Reakcia na: 810zssk #67:
pointa je asi taka, ze na aku mariu spravia na znamenie najrusnejsiu zastavku v dedine, na ktorej ten podrbany autobus aj tak zastavi kazdy jeden raz?
Reakcia na: 810zssk #64:
a pointa tohto?
Reakcia na: StratenyRozumDPB #66:
A pointa?
Reakcia na: 810zssk #64:
tak skus vystupit z L37 na zastavke Krce na Tatranskej a cakat tam na slovaklajnu na Zahorie, ktory odchadza zo zastavky Krce na Bratislavskej.. ze na ktorej ta asi tak naberie..
Reakcia na: StratenyRozumDPB #63:
Chcú... všetky budú časom na znamenie... tak ako v mnohých iných mestách.
Reakcia na: StratenyRozumDPB #63:
MHD je sucast BID, teda spojenie prestupny bod medzi MHD a BID je logicka chyba ?
Co im ***E? Ved zastavky Krce a Zahorska su dve absolutne najvytazenejsie zastavky L37 v Z.Bystrici kde nastupuje a vystupuje absolutna vacsina cestujucich v buse. Zastavka Krce je mimochodom prestupny bod medzi MHD a BID. To je chaos.. Nechcu dat na znamenie aj Patronku? Srsly, to este fakt nevyhnali uplne vsetkych do aut? Snazia sa o to prevelice.
Reakcia na: 810zssk #61:
cast z nich by chodila anonymne pocas kontroly by si robili zapisy a o vysledku by sa vodic dozvedel neskor ked mu bude pisomne oznameny vysledok kontroly
Reakcia na: Roberto #58:
Kedysi boli, zial nakolko sucasny manazement nema zaujem na kvalite poskytovanych sluzieb, boli zruseni.

Akurat sa mi nepaci model dallas klucov a preukazov kvoli tomu, ze potom si na nich vodici zvyknu a budu ich vediet odhalit podla vyzoru podobne ako cestujuci pri revizoroch
Reakcia na: TeBeCe #32:
Ako je možné, že streetview "Na hriadkach" smer Devín už vlani odfotil na tom prenosnom označníku pre L28 ako "z" ❓
Reakcia na: Sati #30:
Nám. A. Hlinku; Jasovská (smer Petržalka)...
Reakcia na: 810zssk #57:
podla mna by bolo uplne najlepsie keby dpb okrem revizorov zamestnaval aj vyjazdovych vnutornych kontrolorov , cely den by sa vozili , cvakali kontrolne listky (aby sa dala dokazat int. kontrola prip by vyfasovali kluciky) kontrolovali spravanie vodicov, revizorov, dorziavanie predpisov, atd. mohli by aj kontrolovat nicenie vozov vodicmi (supka od bananu v priestore na okuliare v MBCC). Okrem ineho by boli vybaveny preukazkou a opravnenim a hned by zamestnancov mohli napomenut
Reakcia na: Roberto #56:
Samozrejme, mal by, kedze predpis je taky ze ak tam niekto stoji tak tam stat musi. Ale realne, kde nie je zalobcu....
Reakcia na: 810zssk #55:
presne takisto to robím aj ja ale niekto z DPB mi hovoril ze aj ked mu ukazem ze nechcem nastupit mal by zastavit
Reakcia na: N/A #54:
Zato ty tu cely cas vypisujes iba nejake neurcite bludy, ale nie si schopny ani len odpovedat na otazku ako vlastne vodicovi pomoze ak cestujuci zamava? Ak zamavam, vodic zastat musi. Ak nezamavam, vodic musi zastat tiez. Ako mu teda ulahci pracu ze mu zamavam? Vodicovi ulahcim pracu iba tym ze mu zamavam ze NECHCEM nastupit, co bezne robim ak je to prave mozne - hoci nemusim.

A ako maju vcas zamavat cestujuci so slabsim zrakom?
Reakcia na: Valec #53:
Ty mas urcite titul Ing.a na 100% si z vychodnej casti nasej republiky.A ano mas pravdu,ten kto toto pravidlo zrusil pred rokmi bol uplny blbec.Ale u zamestnavatela sa nepotrebujem stazovat,a dokonca mi ani nevadi ked cestujuci ktory "ked nemusi tak nezamava",len som chcel poukazat na debilitu niektorych ludi ktori sa striktne drzia "pravidiel"a rozum nechavaju rano doma v sufliku ked odchadzaju z domu.Howgh. ? ?
Reakcia na: N/A #52:
Sťažuj sa u svojho zamestnávateľa, že si vôbec dovolil zaviesť také pravidlo. Prípadne môžeš tiež ísť prednášať na konferencie do krajín na západ od nás (do všetkých, kde to funguje rovnako), aký je to nezmysel, keď cestujúci nedávajú mávaním znamenie že chcú nastúpiť, čím ale vôbec neuľahčujú vodičom prácu...
Reakcia na: Valec #31:
No ved presne ako som pisal,Slovensky narod co nemusi to neurobi.A ty si toho jasnym dokazom.Viac nemam k tebe co dodat.Podaj si ruku s 810zssk a chodte spolu na pivo,a radujte sa ako jasne a presne dokazete dodrziavat pravidla. ?
Reakcia na: Valec #48:
aha, to mas teda pravdu , nejak som to v tej rychlosti neregistroval - smer je teda dôležitý, najmä ak sú na linke jednosmerné zastávky 🙂
Reakcia na: 810zssk #49:
ja ti iba píšem ako to je v prepravnom poriadku článok 3 bod č.3
Reakcia na: Sati #45:
Samozrejme, ale to nie je na kazdej zastavke. Rovnako hranie sa s mobilom ktore si tiez uvadzal nema NIC s pripravenostou na nastup.
Reakcia na: jancidubova #47:
V článku sa ale píše o úseku "Čunovo - ŽST Petržalka" a v tom smere pokiaľ viem zastávka nie je.
doplnte si tam ZST Rusovce pre linku 91- lebo v tom pripade je nepresne tvrdenie ze vznikol uceleny usek trasy linky 91 od ZST Petrzalka po Cunovo
Reakcia na: Sati #45:
presne tak
Reakcia na: 810zssk #36:
vidí pokiaľ nieje ako prvá reklama a až potom sklo
v prepravnom poriadku si prečítaj članok 3 bod 3
Reakcia na: MatejBA #43:
Vsak ano, ale ten bordel si sposobil DPB sam. Tolko tlacitok a instrukcii v jednom vozidle som asi videl len v sci-fi - Enterprise ich ma podla mna menej 🙂 Tu proste po celom autobuse vedu take zlte lanka alebo zlte pasky okolo okien a clovek to stlaci alebo za to zataha, autobus povie STOP REQUESTED a hotovo.

Ale inac, nemyslim si, ze je nemozne spojit dopyt a znamenie do jedneho tlacidla, Ved pravdepodobne budem vystupovat tymi dverami, kde som dal znamenie.
Reakcia na: hroch #42:
Tu je hlavny problem asi 7 ci 8 roznych sposobov ako dat znamenie vo vozidle a nasledne asi niekolko roznych sposobov ci si dopytom otvorit dvere alebo nie. A to ludi moze pliest 🙂
Reakcia na: 810zssk #39:
Ono to funguje vo velkej casti sveta. Ja momentalne zijem dlhsie v USA a tu nie je jedina zastavka, kde by autobus zastavil bez znamenia. Okrem konecnej samozrejme. A nik nema problem s tym, ze ked chce vystupit, musi dat znamenie a ze ked chce nastupit, musi ho byt na zastavke vidno a musi byt jasne, ze chce nastupovat.

Ale vo vacsine sveta sa aj nastupuje vylucne prednymi dverami a listky sa kupuju (aj) u sofera a to by nasi cestujuci urcite nepochopili uz vobec. ?
A čo taká Ondrejovova?
Reakcia na: 810zssk #39:
plus k tomu ako pisali nizsie - uvadzat intverval a nie casy ale na to by sme tu museli mat prelinkovanie na radialach ako je v pripade elektriciek... potom by to mozno fungovalo
Reakcia na: majak #38:
Ved ono vsetko na znamenie by vobec nebol zly system (funguje vo velkej casti Europy), ale najskor musi byt zabezpecene dodrziavanie predpisov.
neviem co na toto povedat... to uz rovno mozeme mat vsetko na znamenie 🙂 dpb uz zrejme nevie kde usetrit
Reakcia na: N/A #24:
Ako presne mu zdvihnutim ruky ulahcim pracu ked je povinny zastat aj bez mavania? Zastat bude musiet tak ci tak. Pracu mu ulahcim ked mu rukou naznacim ze NENASTUPUJEM (co robim ked nenastupujem).

Ostatne, co podla teba maju robit ludia so slabsim zrakom?

Inak predpokladam ze si vodic, v takom pripade naaaaadherne vystihujes slovensky pristup k sluzbam. Slovenskooooooooo ?
Reakcia na: Sati #18:
Bavili sme sa o uplne niecom inom. Mozes aj sediet a vodic ta vidi.
Reakcia na: Roberto #33:
podobná skúsenosť. mával som mu signálom, že nie (tak ako sa tu na fóre hovorilo, že funguje beusácka logika). vodorovne som kýval rukami a odmietavo som krútil hlavou. Vodič zastavil, otvoril dvere, poslal ma tam, kde som bol spolodený a odišiel... ?
je to dobre aj zle. Negatíva vidím hlavne v nejednotnom a často nejasnom označení tlačidiel na znamenie. Moc MHD nechodím, ale priznám sa, že som mal so zastávkou na znamenie vážne problém. Niekde treba stlačiť tlačidlá dve (znamenie a dopyt), niekde jedno. A potom morálka vodičov tiež nie je bohvie čo: vadí im keď stojím na zastávke, vadí im keď neskoro zazvoním, vadí im keď skoro zazvoním...
Reakcia na: N/A #24:
Vies co ja uz neviem ako sa mam na zastavkach spravat cca pred 4 rokmi som zakýval a vodič mi vynadal že čo naňho kývam že nie je sprostý
Reakcia na: N/A #29:
Vyber si z toho čo chceš... z kontextu príspevkov chápem, že ti prekáža, že cestujúci podla hesla "co nemusim neurobim" nezamáva, hoc by mohol... Ja ale neviem, na čo by som to ako cestujúci robil, keď pravidlá sú jasne dané a píše sa v nich, že stačí stáť viditeľne. Takže neviem, čo chceš komu uľahčovať. ?
Reakcia na: Sati #30:
ked ide Na hriadkach...
Reakcia na: Luxor884 #28:
stým bude problém tak ako v Dúbravke so Žatevná obe sú okrem klasických zástavok aj konečnými/začiatočnými zástavkami iných liniek teda ich nejde prerobiť v systéme na naznamenie aby sa v počítači sama prehodila na ďalšiu zástavku
Reakcia na: Valec #25:
Teraz si zadrel.Ja netvrdim ze ked nemava ze netreba zastavit.Pretoze musi zastavit aj tak.Myslel som to na cestujucu verejnost.Bud si moj koment zle pochopil,alebo si ho zamerne otocil voci vodicom,a v tom pripade si uplny pako. ? ?
to uz mohli rovno dat na znamenie aj zastavku zst rusovce vsak tam dokopy niikdo nevidtupuje
Reakcia na: MatejBA #19:
ja to viem aj keď je napísané že musíš zastaviť pri označníku tak keď ho prešvihneš tak sa nič nestane lebo sa píše že máš byť vyditelný keď voz prichádza nie keď je voz už v zástavke že 🙂
Ale Pri Suchom mlyne je stála stále.
Reakcia na: N/A #24:
"Jednoducho slovensky narod je uz taki,co nemusim neurobim." - čiže ak nemáva, nezastavím.
Reakcia na: Roberto #6:
Citovat z prepravneho poriadku to teda vies.Ale pouzivat rozum,to je uz tazsie,co?Tu nejde o to,ci vedia alebo nie.Jednoducho slovensky narod je uz taki,co nemusim neurobim.Ze?Naco tomu vodicovi ulahcovat pracu,ked nemusim.OMG.Slovenskooooooooo ?
Ale na Krčacoch sa bude zastavovať stále ?
Reakcia na: Valec #21:
Keby to bolo tak ako som napisal, zmestila by sa tam aj prazdninova kolonka ?
Reakcia na: JamaVOku #20:
A keby sa dalo 4-8 min, tak netreba ten CP ani prelepovať na prázdniny. ?
Reakcia na: derik #13:
Myslim ze v rannej spicke je to jedno, kedze je aj tak zhustena premavka a momentalne kvoli mostu lafranconi aj neustale siahodlhe kolony, inak je mimo spicky ten cestak stavany tak, ze aj ked na kralika meska 2 minuty tak na mokrohajskej uz ma 0.
Ale ja som zastanca toho aby pri takychto linkach neboli v spickach uvadzane konkretne odchody ale len interval, teda ak ma int. 5 min. tak bude v CP uvedene interval 4'-6' tak ako to je napriklad vo Viedni a problem bude vyrieseny, pretoze podla mna hlavne rano vobec nema zmysel uvadzat odchody, ked su nedodrzatelne. Proste sa postavim na zastavku a viem ze by mi do 5 minut malo nieco prist...
Reakcia na: Sati #18:
Jaj, ano, da sa lepsie postavit, tak ze autobusar ma vidi v zastavke bez toho, aby som ja mokol, mozno 20-30 metrov co na bezproblemove zastavenie za dazda nemusi byt dost, ale vsak to by si mal vediet 🙂
Reakcia na: 810zssk #17:
ako to že sú zástavky na chuja otočené to je jedna vec ale aj v daždi sa dá tak postaviť v zástavke že ho je vidieť už z diaľky ale tak to by sme asi vážne chceli veľa aby cestujúci niečo spravil pre lepšie cestovanie seba a druhých že ❗
Reakcia na: Sati #16:
Mylis.
Reakcia na: 810zssk #7:
tak to sa potom musí zmeniť aj prepravný poriadok lebo je jedno či je alebo nieje na znamenie cestujúci má byť pripravený na nástup a výstup čo sedenie v rohu prístrešku sluchadlá na ušiach a trtkanie sa v mobile asi nie je či sa mýlim ❓
Reakcia na: 810zssk #12:
presne tak, veľký problém Bratislavských zastávok je reklama zo strany prichádzajúceho autobusu. Ak má cestujúci stáť mimo prístreška aby ho vodič videl, potom celý prístrešok stráca zmysel. Ten prístrešok má predsa slúžiť hlavne v daždi a na slnku.
Celkom zaujímavá je aj zastávka Chatam Sofer smer Most SNP, tam je celý prístrešok schovaný za stromami a cestujúceho je vidieť viac-menej len vtedy keď cestujúci skoro vstúpi na vozovku a teda vytŕča.
Reakcia na: Rubber38 #4:
L28 síce pribudlo 7 zastávok na znamenie, ale zato na celej Devínskej ceste (takmer) je znížená rýchlosť na 50km/h, čo sa tiež nezohľadnilo, takže povedal by som, že teraz to bude ok.
Reakcia na: Rubber38 #4:
No lenže na väčšine tých zastávok bežne niekto vystupuje alebo nastupuje, napr. len veľmi zriedka (asi len v neskorých večerných hodinách) nikto nenastupuje/nevystupuje na takých zastávkach ako Vodárenské múzeum, Nám. práce, Novoveská. V špičke sú dosť používané aj zastávky Na hriadkach, Devín. Takže asi nemá význam upravovať harmonogram.
Oveľa väčší problém je nemožnosť dodržiavať cestovné časy podľa harmonogramu v poobednej špičke od Eurovey po Nový most, niekedy až po Vodárenské múzeum.
Ďalšia vec ktorú nechápem prečo L20 a L28 už v DNV zvyknú meškať aj 2 min., stáva sa že aj niektoré spoje na L21 už v DNV meškajú aj 2min., čoho výsledkom v rannej špičke je, že na Patrónku prídu aj 2 spoje krátko po sebe.
Reakcia na: Mike #11:
Tak vzdy je to o tom co si mesto vydupe. Su mesta v zahranici kde pristresky tiez robi JCD ale nenajdes tam jediny kde by reklama bola na tej strane pristresku z ktorej prichadza bus - vzdy zasadne na tej druhej.
Reakcia na: 810zssk #7:
Alebo tak ako píšeš..... tak áno ale už keď sa má blížiť čas odchodu tak nech z neho vylezie... ? alebo ak je tam 5 cestujúcich tak stačí nech je jeden viditeľný a ostatní nech kľudne kempujú v prístrešku ?
Ale berem, že keď je lejak tak asi iniciatívne moknúť nikto nebude vonku.. takže to, čo píšeš je dobrý nápad, lenže sme v BA...
A osobne si myslim ze na znamenie by rovno mohla byt aj zastavka ,,Hradistna´´ na Novoveskej vecne cakaju ludia . A ajtak najlepsie bude viedensky system
Reakcia na: 810zssk #8:
ja viem ved som aj napisal ze som mu povedal ze podla PP je to jeho povinnost a mna to netrapi : Cestujúci môže nastúpiť do vozidla a z neho vystúpiť len ak nie je vozidlo v pohybe a len v zastávke
alebo na mieste určenom oprávnenou osobou dopravcu. Ak ide o zastávku, kde vozidlo (autobuse,
trolejbusu) zastavuje len na znamenie (ďalej len zastávka ”Na znamenie”) a v nočnej doprave,
cestujúci, ktorý chce nastúpiť do vozidla musí stáť na nástupišti zastávky tak, aby ho vodič mohol
vidieť; cestujúci, ktorý chce na takejto zastávke vystúpiť z vozidla, musí dať včas vodičovi určené
znamenie signalizačným zariadením vozidla. o kývaní sa tam nič nepíše
Reakcia na: Roberto #6:
Konkretne vodic je povinny zastavit na zastavke na znamenie ak tam viditelne stoji cestujuci. Kazdeho kto sa ti co i len pokusi reptat treba okamzite hlasit na vnutorna.kontrola@dpb.sk
Reakcia na: Mike #5:
Tam kde nie je na zastavke na znamenie vidiet cestujuceho v pristresku treba bud zmenit pristresok, alebo zrusit status zastavky na znamenie. Ved ten pristresok je tam preboha na to aby v nom cestujuci cakal na autobus.
Reakcia na: 810zssk #1:
minule mi vodic hovoril ci je pre mna tazke zdvihnut ruku a ja na to : ,,podla prepravneho poriadku je dopravca povinny zabezpecit zastavenie atd. ´´ obhajoval to tym ze novi o tom nevedia a strhavaju sa im za to peniaze
Reakcia na: 810zssk #1:
To je jedna vec, druhá vec je ako píše derik o príspevok vyššie mal by sa zjednotiť systém tlačidiel vo vozidle (znamenie/dopyt) a potom malo by sa to stláčať PRED zastavením (a nie ala tedom..)
a tretia vec stále by som šíril osvetu medzi cestujúcich že na zastávke má byť - a nie prichádzať na ňu zároveň s autobusom ktorý okolo nej prechádza v rýchlosti 50 kmh..-- a či už v nej stojí alebo sedí ale ak je smerom odkiaľ príde bus nepriehľadná stena tak by mal stáť mimo prístrešku... respektíve viditelne, aby ho vodič mohol zaregistrovať skôr ako keď prechádza okolo označníka už..
A ešte otázka: chystá sa u niektorých liniek aj zmena oficiálnej jazdnej doby? Lebo napr. takej L28 pribudlo 7 zastávok na znamenie, to by sa malo prejaviť v priemernej rýchlosti jazdy a teda aj v grafikone.
Je to irónia, že PKO je pre autobusy zastávkou na znamenie a pre pseudonosný systém MHD, teda šaliny nie, tie sa tam musia zakaždým zdržovať. Veď by tam predsa nemali stáť vôbec, spojenie (nielen) do centra má tá zastávka dostatočné aj autobusmi.
Pri takomto masívnom rozširovaní zastávok na znamenie by mal DPB uvažovať o novom spôsobe obsluhovania zastávok (kvázi všetky zastávky na znamenie) a fungovalo by to takto:
- pri vystupovaní by cestujúci stlačil iba jedno tlačidlo v predstihu a to dopyt na otváranie dverí (tlačidlá na znamenie by mohli byť úplne zrušené), v starších autobusoch by samozrejme ostali tlačidlá na znamenie, ktoré by sa mohli premenovať na dopytové tlačidlá - nešlo by o dopyt otvorenia dverí ale zastavenia
- pri nastupovaní režim ako doteraz, stačí že je jeden cestujúci na zastávke a vodič zastaví
Ako moze DPB rozsirovat pocet zastavok na znamenie v situacii kedy absolutne nie je schopny zabezpecit dodrziavanie predpisov tykajucich sa tychto zastavok vodicmi?