Zmeny v zastávkach (od 1.7.2013)
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Rozširuje sa počet zastávok na znamenie, menia sa názvy zastávok.


Ilustračné foto © DPB, a. s.


Od 1. júla 2013 sa menia nasledujúce názvy zastávok:

  • Cesta na Senec na Shopping Palace - linky 4 56 57 65 a 630
  • OD Lamač na Lamač-Staré záhrady - linky 37 92 130 N37

Od 1. júla 2013 budú medzi zastávky na znamenie preradené nasledujúce doteraz stále zastávky:

  • Čunovo-námestie: linka 91
  • Devín: linky 28 128
  • Gerulata: linky 91 191 801
  • Jarovce: linky 91 191 801
  • Krče: linka 37
  • Kremencová: linky 21 23
  • Majerská: linky 67 78 87 178
  • MiÚ Čunovo: linka 91
  • MiÚ Záhorská Bystrica: linka 37 
  • Na hriadkach: linky 28 128
  • Na Revíne: linka 44
  • Nám. práce: linky 28 29 128
  • Novoveská: linky 20 21 28
  • Park kultúry: linky 28 29 30 31 39
  • Podháj: linky 23 30 63 130
  • Pri krematóriu: linka 37
  • Rusovská cesta: linky 93 94
  • Sady: linky 91 191 801
  • Segnáre: linky 30 130
  • Starohájska: linky 68 96 196
  • TV Markíza: linka 37 
  • Vodárenské múzeum: linky 28 29
  • Vývojová: linky 91 191 801
  • Záhorská: linka 37
  • ŽST Devínska Nová Ves: linky 20 28 92
  • ŽST ÚNS: linka 66

Uvedenou zmenou vzniknú ucelené úseky trás niektorých liniek, v ktorých budú všetky zastávky na znamenie (mimo uvedených hraničných zastávok):

  • na linke 21 medzi zastávkami Hradištná - Jána Jonáša-VW
  • na linke 28 medzi zastávkami Botanická záhrada - Opletalova
  • na linke 29 v celej trase s výnimkou zastávok Lafranconi a Botanická záhrada
  • na linkách 23 30 63 medzi zastávkami Vrančovičova - Lamač
  • na linke 37 medzi zastávkami Vrančovičova - Záhorská Bystrica a Záhorská Bystrica - Marianka, námestie
  • na linke 91 medzi zastávkami Čunovo -  ŽST Petržalka
  • na linke 191 medzi zastávkami ŽST Petržalka - ŽST Rusovce
  • na linke 128 medzi zastávkami U Srnčíka - Ivana Bukovčana
  • na linke 801 medzi zastávkami Ekonomická univerzita - Rajka, Gépjavító

Pripomíname, že vystupujúci cestujúci musí pred zastávkou na znamenie dať vo vozidle včas znamenie vodičovi tlačidlom STOP, pri nastupovaní na zastávke na znamenie je cestujúci povinný stáť na zastávke tak, aby ho vodič prichádzajúceho vozidla mohol včas vidieť. V prípade, že na takejto zastávke zastavuje viacero liniek, odporúčame tiež signalizovať vodičovi úmysel nastúpiť/nenastúpiť zdvihnutím ruky, prípadne príslušným posunkom.

Doplnené:

Problematike zastávok na znamenie sa venovalo 1. tohtoročné číslo časopisu Československý dopravák. Zástupcovia dopravných podnikov z Nemecka, Rakúska, ČR a Slovenska vysvetľovali dôvody existencie zastávok na znamenie a spôsob ich fungovania. V článku sa konštatuje, že zastávky na znamenie šetria pohonné hmoty a elektrickú energiu, prispievajú k nižšiemu opotrebovaniu pohonov dverí a brzdového obloženia, k zamedzeniu úniku tepla v zimnom období a tiež k časovej úspore.

Brniansky dopravný podnik vyčíslil náklady na jedno zastavenie jednotlivých typov vozidiel. Najvyššie sú u plne obsadeného kĺbového autobusu, a to 23 centov na zastavenie. Zdanlivo malá suma je v ročnom meradle citeľná. Napríklad ak by sa na zastávke Sady v Jarovciach podarilo eliminovať polovicu zo 72 tisíc zastavení ročne, pri stredne obsadených vozidlách by dopravný podnik ušetril vyše 3000 €. Od 1. júla sa zavádza 26 nových zastávok na znamenie, takže úspory môžu atakovať hranicu 100 tisíc € ročne.


20.6.2013
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

AAA15.7.2013 12:32 #109 Re:
Reakcia na #108 od Mike:
To isté Pri Suchom mlyne: spádová oblasť 1 ulica rodinných domov. Ešte sa tá zastávka využíva na prestupy na/z Patrónky, ale po zmene 212, by mala byť jednoznačne na znamenie.
Mike15.7.2013 9:09 #108 Re:
Reakcia na #106 od Salomon:
A okrem iného stále sú ešte zastávky, kde je napr. cez víkend a prac. dni večer väčšina zastavení busu úplne zbytočných, lebo tam nikto nenastupuje ani nevystupuje a pritom naďalej sú stále.. ako napr. Žatevná (pričom na Štepnej a Pekníkovej, ktoré sú na znamenie temer vždy niekto nastupuje/vystupuje (podľa smeru jazdy, logicky - spádová oblasť zastávok sídlisko), ale na Žatevnej v prevažnej väčšine vodič zastaví dá dopyt, nikto nič, ide sa ďalej (spádová oblasť rodinné domy)

Detto Clementisova (spádová oblasť sídlisko) - na znamenie, 95% busov tam stojí, Martinský Cintorín (spádová oblasť cintorín, kvetinárstvo kulla, možno pár ľudí do podchodu na Krasinského, ináč nič, večer a cez víkend cca 80% zastavení zbytočných) - stála...
Salomon15.7.2013 8:54 #107 Re:
Reakcia na #105 od Valec:
Sorry nechtiac som dal mínusko namiesto palca hore...myš bola rýchlejšia než ja
Salomon15.7.2013 8:50 #106 Re:
Mne nevadí,že sú zastávky na znamenie,uvítal by som už všetky tak ako je tomu inde vo svete.
Napríklad v Mníchove sú tiež všetky na znamenie,nikomu to neprekáža a dokonca po 21-vej sa nastupuje len prednými dverami.
Je to len zvyk!
Valec15.7.2013 8:32 -1 +2#105 Re:
Reakcia na #103 od DarjaMich:
A to chodíte hlásiť výstup vodičovi osobne?
810zssk14.7.2013 13:36 #104 Re:
Reakcia na #103 od DarjaMich:
Urcite nie nikoho z imhd.sk. Pri registracii si si dozaista precital(a) podmienky s ktorymi si suhlasil(a) a teda vies kto tuto stranku (ne)prevadzkuje.
DarjaMich14.7.2013 12:16 -1#103 Re:
prosim Vas, koho to bol napad dat zastavku Podhaj na znamnie?? tam vystupuje najviac ludi z celeho Lamaca (podobne ako na Bakosovej)...keby boli aspon autobusy prisposobene zastavkam na znamenie, nie ako teraz, ze musime ist pomaly cez polku autobusu, aby nam zastavil....keby ste radsej riesili podstatne veci a nie vymyslali taketo hluposti!
TeBeCe4.7.2013 13:41 #102 Re:
na L37 (2126) to stale hlasi aj ukazuje zastavku Park kultury, dokonca aj inovovane na znamenie. akurat tam nestoji...
Valec4.7.2013 9:46 #101 Re:
Reakcia na #98 od SuchSoft:
V anglicku bežná prax, dokonca sú tie prístrešky hneď pri obrubníku. I keď tam sa nastupuje aj vystupuje (s výnimkou Londýna) len prednými dverami, takže to nie je žiaden problém.
Ttom4.7.2013 9:17 #100 Re:
Reakcia na #98 od SuchSoft:
v Rakusku su bezne zastavky, co maju sklo takmer okolo celeho pristresku, jedine vpredu je vchod o sirke jedneho sklen.panelu...celkom prakticke
SuchSoft3.7.2013 19:08  +1#99 Re:
Nikdy nezabudnem, ako v 90-tych rokoch kamoš na linke 24 (teraz 61) išiel z letiska ešte pred 5-ou ráno a na jednej zastávke na znamenie stálo asi 30 ľudí, ani jeden nezakýval, tak nezastavil
Vtedy to bola jediná denná linka, ktorá na tej zastávke stála.
Kamoš mi vtedy povedal: "Keď sú leniví zdvihnúť ruku, tak nech čakajú".
A rehotali sme sa, ako zúria...

Ak si dobre spomínam, hovoril mi, že to sú smetiari, či idú do práce z ubytovne.
SuchSoft3.7.2013 18:59 #98 Re:
Nedávno som stál na zastávke pod prístreškom (pršalo) a rozprával sa s kamoškou - ulica rušná jak hovädo - sme pomaly museli po sebe kričať, aby sme sa počuli.
Tak mi napadlo, nebolo by lepšie, keby prístrešky boli otočené o 180° ? (samozrejme horizontálne - okolo osi z). Bolo by menej hluku, neošpliechali by Ťa autá a ani autobus.
Tuším som to niekde v nejakom zahr. filme alebo seriáli videl, ale už si nepamätám.

Samozrejme hovorím o prístrešku, ktorý by mal priehľadné "steny" - napr. sklo.
SuchSoft3.7.2013 18:53 #97 Re:
Navrhujem, nech zrušia všetky zastávky, okrem konečných - to bude definitívne riešenie - nebude treba riešiť: "BYŤ, Či NEBYŤ NA ZNAMENIE!"
Sharpay2.7.2013 23:41 #96 Re:
niektorí 96-tkári zastavujú na Starohájskej aj nadalej, aj ked tam nikto nevystupuje/nenastupuje.
Valec2.7.2013 16:27 #95 Re:
Reakcia na #94 od Error 0x007:
Tí menej chápaví sa budú voziť až na konečnú.
Error 0x0072.7.2013 12:54 #94 Re:
Reakcia na #93 od VLK:
To bude zaujímave, čo cestujúci budu robiť, keď dajú všetky zastávky na znamenie (čo dúfam čoskoro urobia)...
VLK2.7.2013 12:10 #93 Re:
Reakcia na #80 od 810zssk:
to mi pripomenulo minulo týždňový prestup v Thessalonikách medzi konenčou liniek 33 a 39 a linkou 66, kde som na 66tku nastupoval na zastávke STAMION - LIDL (vďaka čomu som ju vôbec našiel, keďže bola hneď pri LIDLi)...

inak ako vodič nemám problém dodržiavať ustanovenia zastávok na znamenie, problémom bývajú iba cestujúci, ktorí napriek hláseniu a textu na vnútornej tabuli nie sú schopní za celý medzi-zastávkový úsek stlačiť tlačidlo STOP alebo dopyt... a to sa aj pozerám do zrkadla a ak niekto nedá znamenie, tak najprv upozornenie až potom otvorenie dverí... obvykle cestujúcim vysvetľujem, aby stlačili všetko po ruke (okrem znamenia núdze), kým sa niečo nerozbliká alebo nezasvieti
btw. zaujímavosť z linky 96 - problém so zastávkami na znamenie majú výhradne slováci, zahraniční turisti s tým problém nemajú (hoci je hlásenie v SK), obvykle turistom vysvetľujem iné veci...
Lina1112.7.2013 10:51 -1#92 Re:
Reakcia na #52 od jurajko:
konecne to dakto povedal
Mike1.7.2013 21:15 #91 Re:
Reakcia na #90 od Roberto:
Tak to si mal šťastie na možno jeden tedom, alebo pár čo to má už ináč upravené... na väčšine sa tá stopka rozbliká iba keď stlačíš červené znamenie...(teda tá "škatuľa" je žltá, ale samotné tlačidlo je červené.. teda tak to bolo od výroby...)
Roberto1.7.2013 19:21 #90 Re:
Reakcia na #89 od Mike:
vždy keď som zmačkol modrý gombík sa rozsvietil signál stop (asi som išiel iným todemom ako ty)