Finančnú podporu dostala aj trolejbusová trať na Trenčianskej ulici

Trolejbusy budú jazdiť až na koniec Trenčianskej ulice, kde však bývajú dopravné zápchy.

Nenávratný finančný príspevok (NFP) z Európskeho fondu regionálneho rozvoja získal aj daľší projekt hlavného mesta SR Bratislavy, ktorého cieľom je predĺženie trolejbusovej trate na Trenčianskej ulici. Trolejbusová trať by mala byť predĺžená zo súčasného obratiska Ružová dolina po Trenčianskej ulici až k predajni Lidl.

Celkové náklady na realizáciu projektu sú plánované vo výške 544 550 € s DPH, pričom oprávnené výdavky predstavujú sumu 435 664 €, z ktorých 95 %, t.j. 413 882 € je predmetom NFP. Samotná výstavba predĺženia trolejbusovej trate by mala byť podľa harmonogramu uvedeného v zmluve o NFP realizovaná po ukončení výberového konania na zhotoviteľa stavby v termíne november 2013 až máj 2014.

Doplnené 7.6.2013 17:21:

Časť Trenčianskej ulice, ktorou povedie predĺžená trolejbusová trať, je svedkom dopravných zápch v čase prepravných špičiek, čo dokumentuje aj ilustračná fotografia. Zaujímalo nás preto, či bude v súvislosti s novou trolejbusovou traťou riešená aj preferencia vozidiel MHD. Otázku sme smerovali na komunikačné oddelenia magistrátu aj dopravného podniku, no ani jedno z nich nereagovalo.

V prípade neriešenia preferencie trolejbusy uviaznu v dopravnej zápche. To v konečnom dôsledku bude znamenať nutnosť zvýšenia počtu trolejbusov v premávke, ktoré bude neúmerné ku krátkej dĺžke novej trate, alebo sa zhorší pravidelnosť dopravy.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #34:
Zastávka môže byť zriadená aj na poli?
Reakcia na: Mike #32:
Podľa akého predpisu nemôže MHD jazdiť po poli?
Reakcia na: Mike #32:
Hmmm ... ja som si tak nejak vždy myslel, že kolaudácia je niečo oficiálnejšie ako nejaký +- akt 🙂
Reakcia na: slavius #30:
Áno, ale keďže tam DPB zaviedol linku MHD, ktorá nemôže chodiť po poli, ale premáva po ceste, tak nejako +- tým aktom sa tá komunikácia zlegalizovala...
Reakcia na: slavius #30:
aj keby bola, divim sa, ze DPB si tam stale rozbija autobusy...ja uz ani autom tadial nejazdim...
Reakcia na: Tedomík #27:
A tá cesta na Gruntoch je už zlegalizovaná? Ešte keď plánovali 139 tak riešili, že ten tankodróm nie je skolaudovaná cesta, nemá vlastníka, nemá ju kto udržiavať/opraviť...
Nie je niekde zaveseny projekt? ?
Reakcia na: Tedomík #27:
Po tankodrome cez Grunty ? Nedajboze 30,31 Tr - to ich chces vyradit po 3 rokoch premavky ?
Reakcia na: luky133 #25:
Nečaká to kým sa nezmenia Grunty?
Aby to jazdilo po trase Dlháče - Grunty - Cintorín - RTVS - ZOO - ŽST Patrónka 😃 (už do vtedy snáď bude) - Kramáre - Ohavná? Ptm zas sa bude hovoriť, že po kým není hl.st. hotova to je zbytocne 😃
Reakcia na: luky133 #25:
ved tam nemusi byt trolej v podjazde. Pred nim na zastavke da palice dole a pri ZOO ich hodi naspat. ?
Reakcia na: slavius #16:
Na 32 sa budú stále vyhovárať na príliš nízky podjazd v Mlynskej doline... Zaujímavé, že v Čechách dokážu jazdiť trolejbusy úplne normálne aj v nižších podjazdoch (samozrejme s menšou rýchlosťou ako je bežné). Ale na Slovensku by to predsa nebolo možné.... ?
Tento projekt spraví posunie bratislavskú MHD na úroveň Západu.
Mám trochu odlišný názor. Podľa mňa pomôže predĺženie trate tam bývajúcim obyvatelom k dostupnosti MHD do centra. Teraz majú v blízkosti iba L98 a špičkovú 74 na Bajkalskej alebo peší presun na Gagarinovu.
Jednoducho po kúskoch "cicajú" EU z € na "modernizáciu"tratí v BA. Predĺženie na letisko či do Lamača by bolo naraz veľké sústo.
Reakcia na: Ámos #21:
Koncepcie? ? ? ? Dlhodobej? ? ? ? ?
Reakcia na: Mike #20:
a ja uz som cakal, ze sa to robi na zaklade nejakej dlhodobej koncepcie ?
zabudol som, ze sme v Bratislave a robi sa to len preto, aby sa prefinancovali peniaze a cast nejakej vilky pri bratislavskych vinohradoch.
Reakcia na: Ámos #17:
To ťažko... zrejme ako vždy linkové vedenie nikto nerieši. To je iba pracovný názov že trasa linky 63.. skutočné linkové vedenie po zatrolejovaní daných úsekov môže byť kľudne úplne iné...
Reakcia na: Solider #18:
a dobre robil. ekonomickost takto vynalozenych prostriedkov pri sucasnych rozsireni je uz aj teraz otazna
Reakcia na: Ámos #17:
Ja by som povedal, že zvyšok nič. O drátoch do Lamača zrejme nikto ani neuvažoval.
Reakcia na: Mike #14:
a zvysok diesel agregat alebo ako?
A 32(/139) zatrolejovať náhodou neplánujú taktiež? 🙂
Reakcia na: Mike #14:
Furt lepšie ako toto...
Reakcia na: Jezo #13:
Ak som dobre pochopil tak Avion - Galvaniho - Rožňavská a Pražská - Brnianska - Lamačská - Tesco. ?
Reakcia na: Mike #11:
To znie potesitelne. Ale len jedna kontrolna otazka - na celu trasu, ci len davnejsie spominane predlzenia k Tesco a Avion?
Reakcia na: Juraj76 #10:
ty si taky vyrazac otvorenych dveri. Nove trolejbusy sa predsa momentalne obstaravaju.
Reakcia na: Andreas.Papak #9:
Na trolejovanie 63 sa už robí štúdia.. takže podľa politickej a finančnej situácie je možné že pôjde žiadosť o europeniaze aj na tento projekt, v najbližšom období... ?
Je síce pekné, že DP získava projekty na nové trate, ale nemá vážnejšie problémy? Nemal by sa skôr zamerať na peniaze na nové vozidlá? Načo budú nové trate, ak nebude mať čo jazdiť?
Reakcia na: Ámos #8:
Alebo 63.
Reakcia na: 810zssk #7:
Som si isty, ze cast cestujucich prestup z L98 a L74 tento prestup dost pomoze.
Otazne je, ze ci sa budu vediet popasovat so zapchami.
No a samozrejme co si spominal. Ci sa 540tis. € nedalo pouzit na nieco zmysluplnejsie. Napriklad trolejova trat na linke 41.
Cela ta nova trat je nieco neuveritelne zbytocne. Ono by to malo zmysel keby sa na Mraziarenskej spravil nejaky poriadny prestupny terminal... aj to len mozno.
Reakcia na: N/A #3:
ja si skôr myslím, že to parkovanie sa tu práve zlepší .... pravý jazdný pruh, ktorý je na oboch stranách cesty permanentne zablokovaný sa konečne vyčistí a to "parkovanie na blikačkách" zmizne úplne - robia ho totiž výlučne autá zásobujúce tamojšie prevádzky - aspoň si zvyknú chodiť do podzemných garáží
Reakcia na: N/A #3:
Čo tam potom, hlavne že sa "preinvestujú" nejaké prostriedky a v zozname snov sa môže odfajknúť jedna položka.
Stavajú sa trate... To je síce pekné ale zabúda sa na to, že celá jedna linka je nahradená autobusmi a trolejbusy nové sú v nedohľadne... ?
Reakcia na: MatejBA #1:
Predlzenie tejto trate podla mna viac uskodi ako pomoze T-doprave. Kto pozna tuto lokalitu vie ako sa tu parkuje, vie s akym ohladom na ostatnu premavku sa tu vykonava zasobovanie (vyhodim vsetky 4 kdekolvek, ved som neviditelny ? ) + vecne upchata komunikacia od krizovatky s Bajkalskou az takmer po sucasne obratisko. Je zrejme, ze to prida trosku na presnosti tu premavajucich liniek.

Tiez je zaujimave, ze sucasna konecna ma vybudovane aj socialne zariadenie pre vodicov, na predlzenej trase a teda novej konecnej ale toto zakreslene nevidim (podla EIA), co by znamenalo dalsi minus pre toto predlzenie.

Reakcia na: MatejBA #1:
Plny suhlas MatejBA
Vsade sa stavaju trate, len nejako stale nejde spojit DD zo zvyskom siete ... ?