Dopravný podnik si plánuje prenajať ojazdené trolejbusy

Prenájom vozidiel má vyriešiť nedostatok vlastných prevádzkyschopných trolejbusov.

Dopravný podnik Bratislava vo Vestníku verejného obstarávania zverejnil verejnú súťaž na dlhodobý prenájom trolejbusov. Ako vyplýva z oznámenia o vyhlásení súťaže, DPB si plánuje prenajať 6 kusov kĺbových trolejbusov Škoda 15 Tr a maximálne 4 "krátke" trolejbusy Škoda 14 Tr. Všetky trolejbusy majú byť po generálnej oprave. Prenájom má trvať maximálne 18 mesiacov a predpokladaná cena prenájmu je 1 629 000 €. Súčasťou zákazky je asistencia dodávateľa pri schvaľovaní trolejbusov na prevádzku v SR. Na vyhodnotenie súťaže sa použije elektronická aukcia, ktorej kritériom bude cena za prenájom trolejbusov. Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 1. júla 2013.

Prenájmom trolejbusov chce dopravný podnik vyriešiť pretrvávajúci nedostatok vlastných prevádzkyschopných trolejbusov, kvôli ktorému v súčasnosti na linke 202 premávajú autobusy. Prenajaté trolejbusy by mali nahradiť trolejbusy, ktoré DPB musel začiatkom tohto roka vyradiť z prevádzky kvôli ich zlému technickému stavu. Opakovaný tender na dodávku nových nízkopodlažných trolejbusov v súčasnosti stále prebieha a kedy prídu prvé nové vozidlá zatiaľ nie je známe.

Trolejbusy uvedených typov v súčasnosti vyraďujú z prevádzky viaceré dopravné podniky v rámci bývalého Československa. Napríklad Dopravný podnik mesta Žiliny v marci 2013 predal slovenskej spoločnosti A-Z Lokomat 6 kĺbových trolejbusov Škoda 15 Tr a 3 trolejbusy Škoda 14 Tr, na ktorých v súčasnosti prebieha generálna oprava v Českých Budejoviciach. Kĺbové trolejbusy Škoda 15 Tr vyraďuje aj dopravný podnik v Zlíne.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #57:
Uff, tak ešte lepšie ?
Reakcia na: Petto #56:
1,6 mega je cena bez DPH.
1,6 miliona EUR sa dalo pouzit inak - napr. na cca 4 -5 ks uplne novych solo tbusov. Polske TYCHY teraz kupovalo Trollina za 315 000 EUR - hoc neviem ci je to s DPH alebo bez, preto 4-5 ks pisem.

v r. 2006 sa kupovali dlhodielske 25 Tr za 17,5 mil. SK / 580 000 € . Agregat pridal 2 mil. SK na cene,cize klasicky sa vtedy predaval za 15,5 mil. SK / 515 000 €.
Reakcia na: Michal111 #54:
to je ten Lukyho 😃
Reakcia na: Michal111 #52:
hod link, lebo je tu len ten od lukyho133 a to je dačo ine,či ?
Reakcia na: Petto #49:
Dík za objasnenie, už o tom informuje aj smečko.
Reakcia na: Andreas.Papak #47:
To co si odberatel objednal.
Reakcia na: Andreas.Papak #47:
To sú asi pre nejaké severské krajiny (Grónsko, Antarktída, severné sibírske časti Ruska,...), kde takô ako horúco nepoznajú 🙂
Reakcia na: Michal111 #48:
Aby nebola ovplyvnena e-aukcia nemozu byt zverejneni uchadzaci.

ADD2. Viac ako traja aj tak nebudu. Tipujem Skodovka s 30,31 Tr , Solaris s Trollinom a možno aj HESS. Predsa len tých výrobcov nie je je toľko čo v abus segmente.
Dnes sa majú otvárať súťažné obálky v rámci tendra na trolejbusy. Znamená to, že budú zverejnený aj uchádzači?? či DPB to bude do poslednej chvíle tajiť??
Reakcia na: Valec #44:
Trochu od témy, ale čo to soudruzi v Mercedese zrobili, že bus bez otvárateľných okien, a bez klímy?
Reakcia na: Solider #45:
nech si chcel z nich urobiť bárs aj ubytovne pre bezďákov, ale je naozaj zaujímavé, že niekto kúpi 6+3 Tbusy a niekto iný potrebuje právne zhodou okolností v tom istom čase maximálne 6+4 😉
Reakcia na: Ámos #43:
Lokomat ich chcel pôvodne predať na Ukrajinu a do Bulharska. Okrem iného, je to dodávateľ ND pre DPB, takže žiadna neznáma firma. Ale nie sú trolejbusy = problém, budú trolejbusy = tunel, nie sú autobusy = nevadí. Že?
Reakcia na: Marek1978 #41:
A ako poznáme DPB, tak prvé vyradia vlastné vozy a tie prenajaté až po vyčerpaní tej sumy.

http://imhd.sk/ba/doc/sk/8485/Preco-zacali-jazdit-v-Bratislave-dalsie-prenajate-autobusy.html
presne! tak by sa spraval riadny hospodar.
Ale tu ide len jednoznacne o tunel. V prvom tendri im to nevyslo, tak zrazu bolo treba vyradit 8 trolejbusov, aby mohli zadat vyrobu priamym zadanim bez tendra. to im tiez nevyslo, lebo sa tu imhd vzniesla vlna kritiky, tak vymysleli toto.
A to ze je to tunel je proste fakt a dokazom je konanie AZlokomat.
Ziaden sukromnik by nekupil vyradene trolejbusy a isiel ich modernizovat bez toho aby vedel, ze ich niekde umiestni. A ako moze vediet, ze ich umiestni ked sutaz ma byt ferova?
Reakcia na: Solider #36:
Osobne by som radšej kúpil nové kĺbové Solarisy/Sory, kde je rozdiel na kus cca 100 000 € oproti tomuto nájmu. Zatiaľ by mohli behať na 202 a následne by sa normálne zaradili medzi busy do štandardnej výpravy.
Reakcia na: Solider #40:
a po dalsie je to max.mozna suma, bude sa odvijat podla najazdenych km. To je vyjadrenie hovorkyne.
Reakcia na: Ámos #39:
A načo by to robil, keď mu prídu nové trolejbusy? Nikde nie je napísané, že prenájom nemôže trvať len 12 mesiacov.
Reakcia na: Solider #38:
ale DPB by ich mohol vyuzivat dlhsie ako 18 mesiacov. Takych 48 by bolo vhodnych za tu sumu.
Reakcia na: tbus #37:
A tento nákup by nebol predmetom VO? Je ekonomické investovať do týchto vrakov viac než je potrebné pre terajšiu situáciu? Mimochodom, ak by do každého vrazili ~180-tisíc eur, tak sme na sume 1 800 000 eur.
Reakcia na: Solider #36:
ešte mohli nakúpiť trolejbusy rovno (za cenu šrotu) a potom vypísať súťaž na GO trolejbusov
Reakcia na: AAA #35:
Ja nič neobhajujem. Len ma nebaví čítať tie 'zaručené' hlúposti o tom, aký to je podvod, spiknutie a korupcia. Keby DP prišiel s akýmkoľvek riešením tohto problému, hľadal by si v tom zlobu. Zatiaľ som tu nevidel ani jeden návrh riešenia situácie. Ako by si to riešil ty? Objektívne.
Reakcia na: Solider #33:
Ako keby som tieto drísty už niekde počul. Ty si najnovšie zamestnaný v DPB, či prečo to tak obhajuješ?
Reakcia na: AAA #32:
Ak sa prihlási len jedna firma tak podľa slov primátora sa predsa tender zruší lebo vygeneroval len jedného súťažiaceho ako sa hájil v prípade trolejbusového tendra. Ale nejako sa mi tomu nechce veriť. ?
Reakcia na: AAA #32:
Prihlásiť sa môže aj Zliner, aj hocikto iný, kto vie zabezpečiť trolejbusy a ponúknuť najvýhodnejšiu cenu za kilometer a dobrý technický stav. Veď nakoniec, od Zlineru sme už kúpili štyri trolejbusy (6261, 6267, 6639, 6640). Teraz budeme čakať, kým sa objaví viac firiem, ktoré vedia vyskladať 10 trolejbusov, aby tu nikto nešpekuloval nad nejakým tendrom na mieru?
Reakcia na: Solider #23:
Inak mimochodom, koľko spoločností sa podľa teba reálne prihlási? Lebo podľa mňa len tá 1, či myslíš, že je veľa firiem, ktoré len tak disponujú t-busmi schválenými v SR na účely nájmu?
Reakcia na: AAA #28:
čože? za 100.000 si kupuje DPMP od SAD ZV jednu B961E starú 6 rokov. Ak pripustíme, že by trolejbus starý 6 rokov stál raz toľko, tak je to 200.000 za kus. Neviem aký je trh s prenájmom trolejbusov, ale čo tak osloviť DP Zlína a za tú sumu niečo kúpiť?
Reakcia na: Ámos #29:
Ešte ich po skončení prenájmu napokon aj odkúpia, nie? ?
Reakcia na: Solider #25:
A co ze oprava zdvihne ich cenu? Oni tie trofle nejdu kupovat ale si ich prenajat na 1,5 roka!
Cena za prenajom predsa nemoze byt vysledkom nakupu starych + modernizacia + ziskanie do majetku. Cena musi byt primerana nakup starych + modernizacia + 18m prenajom.

A to rozhodne 1,6mega nie je. Ved za to mozu mat pomaly styri nove trofle na 15 rokov miesto 10 starych suniek na 1,5 roka!
Reakcia na: Solider #23:
Alebo 162 900 € za 1 starý vrak na 18 mesiacov. ? Takže to nič nemení na tom, že je to tunel ako hrom.
To by bolo, nechať tento účet preplatiť dotyčnou osobou ?
Reakcia na: AAA #22:
Jedno meno a nie je to pán riaditeľ, ten je v dianí tentokrát len podpisová bábka ❗
Reakcia na: Ámos #24:
A zohľadnil si to, čo som napísal v príspevku #19?
Reakcia na: Solider #23:
Tak toto je tunel ako svina!
prenajat vozy kupene za 30tis. € za 1,6 miliona.
Nevadi, napiseme, zavolame, upozornime na spravnych miestach.
A ked bude treba podame aj trestne oznamenie.
Reakcia na: AAA #22:
Po prvé, je to predpokladaná cena, aukciou klesne. Po druhé, 1 629 000 / 18 = 90 500 na mesiac za 10 vozidiel.

A keď prídu nové vozy, tak sa tento prenájom zrejme ukončí.
Reakcia na: TeBeCe #21:
Tak to je fakt dobrý tunelík, možno by bolo dobré podhodiť to SMEtiam. 1 629 000 / 6 = 271 500 € za 1 kus starého vraku na 18 mesiacov. To už radšej mohli kúpiť nové klobásové Sory nastálo za tie peniaze.
Reakcia na: Ámos #20:
1 629 000 € / 18 mesiacov
Reakcia na: Solider #19:
vsetko bude jasne, ked uvidime cenu za prenajom na mesiac. Ak ide o tunel, kvoli par tisic € to nerobia.
Reakcia na: Ámos #18:
Rátaj však s tým, že oprava, čo sa na nich robí, zdvihne ich hodnotu.
Reakcia na: OBUS #13:
dobre ze pozname tuto sumu. Budeme lahko moct poukazat na pripadny tunel ak sa chysta.
Reakcia na: Petto #11:
Tak ked sa spravi defektoskopia tak ani CNG serble nebudu stacit 😃
Reakcia na: OBUS #13:
dpc... vsak to je za babku... ND na vrakosy sa podla webu dpb.sk objednavaju vo vyrazne vyssej sume strasne amateri vo vedeni DPB NESKUTOCNE! Isiel som t busami v ZA vsetky v lepsom stave ako viacere v BA
Reakcia na: TARKAN #12:
Ja vidím o mnoho jednoduchšie riešenie a to opraviť našich 6 kĺbov ❗ Tie opravy by nevyšli na veľa...

202 zostane autobusová aj tak, však katalóg trolejbusov tu nie je aktualizovaný...
Reakcia na: VLK #7:
Ešte stále neprebehla transplantácia?
Ale chlapi no! Vsak aj tento magoriat a Mr. Delfi potrebuju svoj "Albus".
Svojho casu som na nete registroval cenu okolo 110- 130 000 €, kym tam nezmenili, ze zmluvna. http://autoline-eu.sk/sf/autobus-mestsky-autobus-MERCEDES-BENZ-O-405-GTZ-Trolleybus-12030517284927885900.html Avsak DPB radsej prenajme "nahodne" rekonstruovane stare vozy u Lokomatu....


Prosto "Albus" v podani Ftacnika a Delfiho zvany AZ Lokomat.


Dalsie plytvanie penazi!!!! Kua ? ? ? ? ? ?
To už nemame cng šerble na vypravu 202 ? že musime prenajimat bohvie ake stare tbusy s asi rovnakou spolahlivostou ako cng šerble + platit ešte prenajom. ?
Reakcia na: lumk #8:
Ja osobne si myslím, že tento konkrétny prípad by mal ísť mimo verejné obstarávanie.
Reakcia na: lumk #8:
Aj mne to tak príde...

4849 je kaput? ? DPB sa rúti ?
Sranda, že A-Z Lokomat práve generálkuje 6 ks 15Tr a 3 ks 14Tr a DPB obstaráva presne 6 ks 15Tr po generálke a max. 4 ks 14 Tr. Pán úradník si asi myslel, že slovom max. zakamufluje celú túto "náhodu".
Reakcia na: Dispecer #4:
čo platil, ale stretol si už schvaľovací orgán osobne ❓ by museli prerobiť polovicu trolejbusu, aby to vyhovovalo...
no pomaly bude treba aj nejake abusy prenajat. 4849 zlomeny ram a bude vyradena pravdepodobne
To už je fakt taký problém si zo zahraničia prenajať nejaké staré nízkopodlažné trolejbusy?

Jáj, kto by už len platil už ten schvaľovací proces pre prevádzku na SK...
Reakcia na: Ámos #2:
idú voľby .... zvýš sadzby, kampaň bude drahá .... aspoň 1/5
predpokladam ze prenajom jedneho kusa od spriatelenej firmy na rok vyjde cca 1/8 noveho trofla.
A čože, Sanosy a 8Tr už nik neprenajíma? tseee...... Už musíme do takýchto moderných vozidiel ísť? Aspoň že sú ešte tieto VP. Koľko problémov by narobili NP vozy. Ľudia by sa ľakali, kam zmizol DPB štandard?