Nové nadväznosti medzi električkami a autobusmi
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

V súvislosti so zmenou cestovných poriadkov električiek sa menia nadväznosti na linky 52, 56, 57, 65, 67, 78, 87 a 630.


Ilustračné foto © insider


Popri zmenách v električkách sa zmenili aj cestovné poriadky niektorých autobusových liniek s cieľom zachovať alebo zlepšiť nadväznosti. Prinášame preto prehľad nadväzností medzi električkovou a autobusovou dopravou, ktorý sa týka večernej a víkendovej premávky a u liniek 57 a 630 aj pracovných dní.

Prestupný uzol Čahtická-Detvianska (Rača) - linky 3 5 52 56 65

  • Linky 52 a 56 smer Východné odchádzajú cca 5 minút po príchode linky 5 z centra. K poslednému spoju linky 56 smer Východné (23:24) odporúčame využiť linku 5 (22:49 z Poštovej), resp. linku 3 (22:58 z Kamenného nám.). V smere z Východného odchádzajú električky cca 5 minút po príchode autobusov.
  • Linka 65 smer Rybničná odchádza cca 3 minúty po príchode linky 3 z centra. K poslednému spoju linky 65 smer Rybničná (23:39) odporúčame využiť električku 3 (23:13 z Kamenného nám.). V smere z Rybničnej odchádzajú električky cca 5 minút po príchode autobusov.

Prestupný uzol Zlaté piesky - linky 4 56 65 630

  • Električky linky 4 odchádzajú zo Zlatých pieskov v smere do centra cca 3 minúty po príchode autobusov linky 56630. Z tohto dôvodu sa posúvajú odchody linky 630 z Chorvátskeho Grobu o 2 minúty, resp. linky 56 z Rače o 3 minúty smerom k skorším časom. V opačnom smere, s ohľadom na nutný peší presun cez nadchod, ako aj možné meškanie, je na prestup z električky 4 na autobusy liniek 56630 ponechaných 8 - 10 minút. K poslednému spoju linky 56 smer Východné (23:14) odporúčame využiť električku č. 4 (22:45 z Kamenného nám.). K poslednému spoju linky 630 smer Chorvátsky Grob (23:00) odporúčame využiť električku č. 4 (22:30 z Kamenného nám.)
  • Linku 630 smer Chorvátsky Grob je možné stihnúť spojom linky 4 odchádzajúcim z centra pol hodinu pred odchodom linky 630 zo Zlatých pieskov.
  • Električky linky 4 odchádzajú zo Zlatých pieskov v smere do centra cca 6 minút po príchode autobusov linky 65. V opačnom smere je na prestup z električky 4 na autobusy linky 65 ponechaných 4 - 6 minút. K poslednému spoju linky 65 smer Vajnory a Rača (23:09) odporúčame využiť električku č. 4 (22:45 z Kamenného nám.).

Prestupný uzol Jurajov dvor - linky 4 a 57

  • Nový cestovný poriadok linky 57 vytvára vzájomnú nadväznosť medzi linkami 574 každý deň, čomu sa prispôsobil aj interval linky 57 (v špičke z 12 - 30 minút na 10, resp. 16 minút; v sedle z 30 minút na 24 resp. 32 minút; cez voľné dni pravidelný 30- resp. 60-minútový). Vetvenie linky 57 v oblasti Žabého majera sa ponechalo, keď v špičke pracovných dní a cez víkend každý druhý spoj ide k Žabému majeru, resp. Stavivám a v sedle pracovných dní zasa všetky spoje vykonajú okruh cez celý Žabí majer. Mierne upravené časové polohy obsluhy jednotlivých vetiev sú práve z vytvorenia nadväznosti k električke.

Prestupný uzol Astronomická - linky 8 9 67 78 a 87

  • Električky odchádzajú z Ružinova v smere do centra cca 4 minúty po príchode autobusov liniek 67 a 87. V opačnom smere sú na prestup z električky 9 na autobusy liniek 67 a 87 ponechané 2 - 3 minúty. K poslednému spoju linky 78 (pracovné dni), resp. 87 (víkend) smer Vrakuňa (23:22) odporúčame využiť linku 8 (22:58 Nám.SNP), resp. linku 9 (22:55 Kamenné nám.).

1.5.2013
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Author6.5.2013 8:45 #30 Re:
Reakcia na #27 od frenky:
Zial, snaha koordinovat a nadvazovat je len zaujmom uzkeho okruhu ludi, a pre inych je to praca navyse. Ale je i mnoho dispecerov, ktori su sikovni a maju zaujem veci zlepsovat..
slavius4.5.2013 16:54 #29 Re:
Takže vnútorná komunikácia v DPB takto nádherne (ne)funguje...
810zssk4.5.2013 0:31 #28 Re:
Reakcia na #27 od frenky:
Ved to je sucast celeho toho pruseru
frenky3.5.2013 20:37 #27 Re:
Reakcia na #18 od 810zssk:
Dispecing o nejakych nadvaznostiach ani nevie... Viem, o com hovorim.
matt112.5.2013 23:39 #26 Re:
Reakcia na #22 od d3k0:
ja nevravim, ze to bola ich povinnost, ale nechapem, preco zvyknu zdrhnut ked sa k elektricke blizi dav z autobusu, ci uz zo slovak lines alebo 53,65,56,630 to je uplne jedno aky bus, ale naozaj dost casto som toho svedkom, ze ako keby nechcu mat plnu elektricku tak rychlo zdrhaju, ked vidia prichadzat dav z autobusu.
810zssk2.5.2013 23:19 #25 Re:
Reakcia na #22 od d3k0:
Co znamena jednoznacne definovanu? Lebo dopravny prikaz na to je uz dlho...
david12.5.2013 22:25 #24 Re:
Na to si prišiel ako?
Petto2.5.2013 21:50 #23 Re:
Reakcia na #12 od david1:
20,21 pre DNV, 70 pre PB.
d3k02.5.2013 20:53  +1#22 Re:
Reakcia na #16 od matt11:
Jednak vodiči 4 nemali doteraz jednoznačne definovanú povinnosť vyčkať na 630 a jednak tam bol na prestup krátky čas. Papierovo by to teda mala byť teraz zmena k lepšiemu, uvidíme, aká bude prax
david12.5.2013 13:53  +2#21 Re:
Reakcia na #20 od 810zssk:
Lenže to čakanie zase rozhádže prestupy a preklady na dalšej trase. Ak sú tam pravidelné meškania treba zvýšiť čas na prestup v rannej špičke o dalšie dve-tri minútky. Primárne by mala L4 dodržiavať svoj CP.Samozrejme ,že neobhajujem šoférov ,ktorý odídu zo zastávky aj ,keď sa už valí dav zo 630.
810zssk2.5.2013 13:30 #20 Re:
Reakcia na #19 od Author:
Jasne, lenze ak chceme pouzivat argument "4 caka na 630" tak to tak muzi byt pri vsetkych vodicoch. Co sa dosiahne iba kontrolou a postihovanim tych co to nedodrzuju.
Author2.5.2013 13:12 #19 Re:
Reakcia na #18 od 810zssk:
Vsetko je o ludoch, aj medzi vodicmi su taki, ktori sa snazia, i ti druhi. Pamatam, este ked bola vecerna nadvaznost E v "kolecku" Jes-NLS-Saf, ktoru vo vyznamnej miere vyuzivali samotni vodici na prestup pri ceste z prace, ze krasnanci zdrhali juracanom a naopak.. Vsetko chce cas a volu..
810zssk2.5.2013 11:13 #18 Re:
Reakcia na #7 od Author:
Problem je ze dispecing tie nadvaznosti vobec nekontroluje :/
Author2.5.2013 11:09 #17 Re:
Reakcia na #15 od intony:
Ano, ale viacero 20min liniek je skladanych do nasledu 10min a zasa 15min E su skladane do 7-8min nasledu a prestup medzi 7,5 a 10 min intervalmi je uz prijatelny.. Kiezby mala cela siet cez vikend 15 min intervaly, resp. delitele/nasoby, ale na to nie su km..
matt112.5.2013 10:46 #16 Re:
vodici 4 moc nevyckavaju, sam som bol svedkom viac krat ako isiel dav z autobusu na zlatych pieskoch, vodic chvilu cakal a zrazu zavrel dvere a odisiel. toto sa mi stalo dost krat, aj mne osobne takto par krat zdrhla elektricka.
intony2.5.2013 10:16 #15 Re:
Reakcia na #12 od david1:
Napríklad 21, každopádne, odkedy už električky nemajú cez víkend i=20, ale lepší i=15, nadväznosti medzi nimi a autobusmi 30, 37, 63, 70, ale aj napríklad 33 mierne zhoršili, keďže 15 a 20 nie sú vzájomne násobné intervaly.
intony2.5.2013 10:08 #14 Re:
Reakcia na #10 od Mike:
Aj tak sa dá ale tam je to zas i=12 + i=30
Author2.5.2013 9:27 #13 Re:
Reakcia na #8 od intony:
k 10 min intervalu na 57.. 5:37-6:17 nadvazuje na 4ky, v case 6:17-6:57 ostal kvoli obave, ze sorky9,5m by nepoberali. Viem, ze v rannej spicke by bol idealny 8min interval 57, ale vzhladom na chybajuce obratisko Staviva je s 2 vozmi nevyjazditelny
david12.5.2013 9:27 #12 Re:
Reakcia na #11 od Petto:
Ktora nosna linka ma int.20 min.?
Petto2.5.2013 9:05 #11 Re:
Reakcia na #10 od Mike:
30 / 12 min. tiezuplne genialne . Osobne si myslim ze 20 minutovy nema co robit cez vikend na nosnych linkach
Mike2.5.2013 9:01 #10 Re:
Reakcia na #9 od intony:
210+32?
intony2.5.2013 8:41 #9 Re:
Reakcia na #5 od TeBeCe:
Pri cestovaní z Autobusovej stanice na Dlhé diely čakajú cestujúcich tri rôzne intervaly;
i=20 na 70
i=15 na 4
i=10 na 33
intony2.5.2013 8:38 #8 Re:
k 57

pri 8-minútovom električkovom je 16-minútový je z hľadiska nadväzností fajn

pri 8-minútovom električkovom je 24-minútový je z hľadiska nadväzností fajn

pri 8-minútovom električkovom je 12-minútový je z hľadiska nadväzností fuj a preto musí byť 10-minútový...
Author2.5.2013 8:32 #7 Re:
Reakcia na #3 od J3FFO:
na prestup 630+4 su 3 min, navyse 4ky s odchodmi v 50.-tej minute tusim maju interne urcene, ze vyckaju na 630 max 2 minuty, teda meskanie 630 do 5 min by sa malo zvladnut.. Uvidime
Petto1.5.2013 20:23 #6 Re:
Reakcia na #5 od TeBeCe:
No skor som za 15 minut na L70
TeBeCe1.5.2013 19:27 #5 Re:
Reakcia na #4 od Petto:
veru, lepsi by bol 20 min. interval na L4, aby sa dalo kombinovat.
Petto1.5.2013 16:40 #4 Re:
Hlavne že L70 a elektricka pod mostom cez vikend ani H. A to iste pre L91,37
J3FFO1.5.2013 16:13 #3 Re:
som zvedavy ako bude v praxi fungovat v praxi L630 smer zlate piesky, kedze uz teraz vzdy! meska 2-5minut
8z10 pripadov L4 odide minutu pred prichodom L630, rovnako aj niektore "prestupy" na L53 vo vajnoroch
GegoSK1.5.2013 14:09 #2 Re:
Zda sa mi vela 5 min na prestup v Raci z 5 na 56, ale uvidime mozno mi bus nezdrhne rovno pred nosom. Ale po zruseni 54 cez vikend/sviatok je stale nedoriesene prestupovanie z 56 na 65 vo Vajnoroch, kde mi odide 65 tesne pred prichodom 56. Po starom dosla 56 2 minuty po 65, po novom je to 5 min. Neda sa dostat rozumne do Avionu!
810zssk1.5.2013 11:46 #1 Re:
Dobra praca Este by bolo super keby posledne prestupy boli garantovane.