Nízkopodlažné Ikarusy 412 dojazdili

Začiatkom marca bolo odstavené posledné vozidlo tohto typu.

Z premávky bol začiatkom marca 2013 z dôvodu zlého technického stavu na vyradenie odstavený autobus Ikarus 412 #4141 (ex 1031, 1701). Išlo o posledného zástupcu tohto typu nízkopodlažných vozidiel v Bratislave. V poslednom období sa cestujúci mohlo s týmto autobusom stretnúť prevažne na petržalskej linke 99.

Nízkopodlažné autobusy Ikarus 412 boli do Bratislavy dodané len v počte 3 kusy. Prvé vozidlo #1700 zakúpila v roku 1998 pre dopravný podnik mestská časť Petržalka na špeciálnu školskú linku 370 (dnes Školský spoj 4) pre deti s telesným postihnutím. Autobus premával na tejto linke až do roku 2011, kedy ho nahradil nový autobus Irisbus Citelis. Ďalšie dve vozidlá (#1701 a 1702) zakúpil dopravný podnik v roku 2001 pôvodne na linku 82 z Hlavnej stanice ku kúpalisku Matador. Do premávky sa zaradili presne pred 12 rokmi, v polovici marca 2001.

Až do zakúpenia nízkopodlažných Solarisov v roku 2006 boli Ikarusy 412 jedinými nízkopodlažnými autobusmi v bratislavskej MHD. V roku 2004 bolo vďaka nim možné zaviesť prvý garantovaný nízkopodlažný spoj na linkách 22 a 49 premávajúcich k nemocniciam na Kramároch. Autobusy boli pôvodne zaradené do vozovne Trnávka a od roku 2009 boli vozidlá ev. čísiel 1031 (ex 1701) a 1032 (ex 1702) zaradené do vozovne Petržalka, ktorá ich vypravovala najmä na linku 99. Ako prvé z týchto dvoch vozidiel bolo po dopravnej nehode vyradené vozidlo #4142 (ex 1032) v roku 2011.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Michal111 #22:
Pri GO soriek dohadujem, ze aj pri najlepsich silach najlepsich technikov na planete im viac ako 4 roky nepridaju. Ked uvidia pokriveny a silne opotrebovany ram, prehnity klb, motor na konci zivotnosti (Inak je spravne ked pri startoch tusim uz kazda druha SORka NB18 piska klinovim remenom najmenej minutu? ), interier zniceny, a polovica pomocnych casti (kurenie, mechanizmus dveri, klimatizacia) uz bude nefunkcny. Lacnejsia GO bude nakup novych vozidiel 🙂

Stale som vravel, bola to blbost podniku ze tlacil na Solaris na nakup prototypov. Keby to tak nebolo, neprisiel by tak neuveriteln diskriminacny tender na busy, a v pripade vyhry solarisu by sme tu aspon mali vozidla adekvatne - lacne, slusne, rychle, kapacitne, NEDEBILNE! Viz aj aktualne prevadzkovane urbina - kokko jazdia, tusim 7 rokov....a stale vo vybornej kondicii. Ziadne GO (ak neratame prvotne problemy s elektronikou a palivovym systemom....co vsak bolo problematicke z dovodu unikatnosti vozidiel.
Reakcia na: fanatikmhd #10:
Aby o 6 rokov nevypísal DPB tender na generálnu opravu Sorov ☺
Reakcia na: Sati #20:
Aha, tak si to myslel ☺
Reakcia na: Marek1978 #18:
ako to že nie však bývam v Petržalke a počúvať to pri otvorenom okne ☠
Reakcia na: MiroBA #16:
no odpoved je jednoducha, lebo ziadna "spriaznena" firma sa nezaoberala generalnymi opravami ikarusov..
Reakcia na: Sati #17:
Vsak ty tam uz nie si ?
Konečne ❗ ešte nech sa dolámu zostavajúce 415 a 435 a konečne bude v Petržalke ticho ?
Ja sa tiež pripájam k diskutujúcim s názorom, že nejaký Ik 412 by mal byť dochovaný ako historické vozidlo. Už len z toho dôvodu, že ide o historicky prvé nízkopodlažné vozidlá v Mhd v Bratislave, navyše v SR pomerne raritné. Inak v Čechách sú vraj dochované ako historičáky 2 kusy Ik 412 s Karlových Varov, jeden má Technické Múzeum v Brne a jeden vlastní súkromá osoba.
Je však zarážajúce ako vôbec DPB nechal vo všeobecnosti schátrať Ikarusy 4XX . Radšej sa zachraňovali - robili GO o 6rokov starším B741. Zaujímavé je, že Budapešť má Ik 4XX v podstatne lepšom stave.
Pokiaľ 412 hodlajú vyhodiť, nech mi najzachovalejší predajú za cenu železa, a keď budem dospelý zrekonštruujem ho na historické vozidlo ?
Ej veru, DPB je divny hospodar... Je na zamyslenie, ze ziadny Ikarus serie 400 nepresiel GO a dokonca, jednu 415-tku si zlikvidovali sami(DPB), ked sa pokusali o plynofikaciu (tusim 1015) ?!
Pokiaľ viem už sú len 2 kusy.1030 bol odvezený do šrotu.
Reakcia na: edgar56 #11:
Pozor na sériu 😉 Popravdi ani sám neviem kde jazdili konkrétne naše vozy 🙂 Trebars 283.01 takmer nikde nenajdes 😉
Tak dúfam, že z 3 poskladajú aspoň 1 prevádzkyschopný ako historické vozidlo. Prípadne odkúpia nejaký z Budapešti alebo z nejakého iného mesta v Maďarsku.
To ano, ale tedomy historicke nebudu, tie su prenajate. SU mozno, ale tych caka este 20 rokov sluzby....NB 18 nepreziju ani 6 rokov. A z tych starsich, co zatial nemame okrem uplne prvych vozov? mame SM, SL, SD (i ked externe, ale su), RTO, RO, IK630, IK 280, IK 283, C734, B732, B741, TAM 232, TAM 272, zrusenie C744 nerozumiem, ale budis. IK 435 a 415 este nemaju dovod, i ked tusim z klbakov to mal byt ten "autoskolsky" v kraksnanoch, a 412 co bol prvy NP voz v BA by si podla mna svoje miesto aj zasluzil.

Ono, tvojich 10 rokov je sice pravdivych, no je pravdivych len vdaka tomu, ze z novych soriek o 10 rokov neostane nic, takze skutocne ak sa zachova co i len 1 historicke vozidlo, tak ich bude viac ako prevadzkovanych 😃
Reakcia na: fanatikmhd #6:
Ak by sa z každého typu čo v Bratislave jazdil zachovalo jedno historické vozidlo, tak o 10 rokov by bolo viac historičákov ako prevádzkovaných vozidiel.
Reakcia na: TeBeCe #7:
A to som stále v kútiku dúfal, že mesto možno jemne pritlačí, keď sponzorovalo prvý voz, ex 1700, že sa pokusia ho nechať....A pritom keď tak uvažujem, tak od TAMbusov vôbec nie sú nejak mladšie (do 5 rokov) čo sa čudujem. A pritom to boli unikáty v prevádzke (tak ako električka 38)... Nuž...ako sa spieva v jednej piesni... To všecho odnééés čas....
Reakcia na: fanatikmhd #6:
nezachovaju ?
Reakcia na: Kona #2:
Tak snad zachovaju 🙂
Samčo - pri historickom vozidle nejde až tak o vek, ako skôr o to, zachovať vozidlo ktoré tu jazdilo, no kôli veku bolo postupne vyraďované až nakoniec všetky z nich vyradili. Ak ich trebarárs zajtra všetky tri zošrotujú, o daľších 10 rokov odkúpime 412.30 z iného mesta ako všetky naše historáky????? Lebo svoje sme si zlikvidovali? (aby to nedopadlo ako s T11! )
No to je novinka.... ? Ale, tak hádam jeden nechajú nie? Len ma mrzí, že som s tým (pravdepodobne) nikdy nešiel, iba na DOD som v tom raz bol ?
Reakcia na: Kona #2:
Mne ako kandidát na historické vozidlo nepripadá.12 rokov to nie je moc veľa.Ale aj tak je ich škoda.
? To nie je možné. Však ešte nedávno jazdil ako blesk. Škoda všetkých troch. Keby aspoň ten posledný zachovali ako historické vozidlo. Česť ich pamiatke ? ?
Hlavne že sa do budúcnosti vrážalo do perspektívnych projektov, napríklad do nízkopodlažných vodíkových karôs B741...... ?

Nuž, oficiálne sa vyradila jedna etapa MHD, a to prvé nízkopodlažné vozidlá. Škoda ich. Pri renováciach IK415 sa skôr malo brať do úvahy (áno, viem síce ako jazdili a ako boli výkonné) že Vp vozidlo nemá šancu ani pri dokonalej GO konkurovať NP vozidlu.