Linky 37 a N33 sú preplnené, dopravca nereaguje

Množia sa sťažnosti cestujúcich, k náprave nedochádza.

Po predĺžení linky 37 mimo Bratislavy za neštandardných podmienok a s rovnakými vozidlami, s akými premávala predtým, sa vyhrotili kapacitné problémy. "S ohľadom na to, že trasa linky 37 sa predĺžila až do Marianky, tento typ malých autobusov sa stáva absolútne nevyhovujúcim a bez ohľadu na to, či je ranná alebo poobedňajšia špička, je tento typ malých autobusov preplnený," napísala nám čitateľka Soňa Zalubelová. Kapacitné problémy znamenajú aj to, že mestom propagované používanie MHD namiesto áut naráža na svoje úskalia. Ak sa potenciálni noví cestujúci do autobusu MHD ani nezmestia, ťažko opustia svoje auto a výzvy mesta sa minú účinku.

Vozidlá SOR B 10.5, ktoré na linke 37 jazdia, majú podľa údajov zverejnených magistrátom nižšie náklady na vozidlový km než kapacitnejšie autobusy. Ak by dopravca nasadil kapacitnejšie vozidlá, obec Marianka by musela dopravu dotovať vyššou sumou. Rozdiel by pritom nebol malý. Keďže do Marianky nezachádza vždy to isté vozidlo, zvýšenie kapacity nákladnejšími autobusmi by sa muselo zrealizovať u všetkých zachádzajúcich vozidiel. Prevádzka by bola drahšia nielen na mimomestskom úseku, ale aj v úseku Most SNP - Záhorská Bystrica. Je to daň za nesystémové riešenie dopravy do Marianky, ktorá je riešená miesto jednej riadnej linky dotovanej samosprávnym krajom, dvoma linkami s rôznymi trasami aj tarifou.

"Už od mája toho roku (2012 - pozn. red.) mám viaceré upozornenia na preplnenosť 37 najmä v ranných resp. popudnajších hodinách.  Mal som tri stretnutia so zástupcami dopravného podniku (DP) s prísľubom riešenia. Realita je však taká, že DP robil viackrát štatistiku vyťaženosti linky a vždy mu vyšla v medziach normy. Napriek tomu chcem a robím aj kroky aby sa zriadila nová linka, ktrorá by obslúžila aj Marianku plus by išla po Bratislavskej ulici ku Elektrovodu resp. učilištu a ďalej po trase Lamač - Tesco - Vojenská nemocnica. A 37 by chodila ako predtým," reagoval na sťažnosť p. Zalubelovej Jozef Krúpa, starosta Záhorskej Bystrice. V liste sa však neuvádza, kto by hradil náklady na navrhovanú novú linku.

Problém je aj u linky N33 počas nocí pred voľnými dňami. "Krátky autobus typu Tedom C12G nedokáže zvládnuť enormný nápor cestujúcich. Tento problém pretrváva vyše pol roka a doposiaľ nedošlo k zlepšeniu. Jednoduchým riešením, podľa môjho názoru, by bolo nasadenie kĺbového vozidla, ktorý by dokázal obslúžiť väčšiu skupinu cestujúcich s vyšším komfortom a pokryl by tým zvýšený dopyt," napísal čitateľ Oliver Rafaj v liste, ktorý adresoval DPB aj našej redakcii.

Dopravný podnik sme požiadali o stanovisko k obom problémom a informáciu, či dôjde k zlepšeniu situácie. Od novembra 2012 sme však napriek viacerým prísľubom reakciu nedostali.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Fero2 #75:
Ja som si prispevok precital poriadne a pochopil som: ty si z Marianky, byvas tesne za hranicou mesta a preto si zasluzis dopravu zadarmo. Logicke!
Reakcia na: 810zssk #74:
Nechápeš, že 15 eur na mesiac za 700m cesty sa fakt oplatí ... sa potom nečuduj, že ľudia nevyužívajú MHD. To je tá tvoja skvelá tarifa 100+101+215.
A rieši sa tu problém preťaženosti liniek 37 zo ZB - keď Mariančania budú chodiť do ZB na MHD tak podľa tvojej inteligentnej odpovede sa čo vyrieši??? Nič. Stále budú plné.
A Marianka ako obec by prispievala viac na MHD. Ale ty si ani poriadne neprečítaš príspevok .. používaš vôbec linku 37? Ak nie, tak radšej buď ticho.
Reakcia na: Fero2 #73:
Samozrejme, ze by sa vyriesilo! Ak ludia maju problem si zaplatit cestovne tak holt, nech hodia peso a busy sa zrusia. Jasne ze by sa Vam viac pacilo mat MHD zadarmo ako SL kde musite platit.

Ale pozri, od marca budete mat moznost zakupit si elektricenku na zony 100+101+215...
Najlepšie by podľa mňa bolo zrušiť SAD do Marianky a dedina by mala platiť len MHD (museli by zvýšiť ale intervaly). Štikať si lístok na jednu zástavku, cca 700 metrov je nezmysel (zastávka nad Bednárovým). Lebo platiť mesačne 15 eur za BID, kde sa nič v podstate nedá využiť, keďže spoje do Marianky takmer nechodia a o vlaku už vôbec nehovorím ... Ak zavedú revizórov na trase ZB a Marianka, tak ľudia opäť začnú chodiť pešo do ZB a odtiaľ použijú MHD. Čiže by sa nič nevyriešilo, len by sa zbytočne veci komplikovali.
Reakcia na: NOKS #70:
Co tak uplne bezna situacia, kedy turista pride na letisko/stanicu a ide taxikom do hotela, pricom dalsie dni uz chce vyuzivat verejnu dopravu? Pripadne uplne staci ze si kupi na stanici listok na jednu cestu niekde do hotela s tym ze rata ze na dalsie jazdy si listok kupi ked to bude aktualne.
Reakcia na: VLK #69:
Všeobecne, ak to PP neupravuje inak v prospech cestujúceho problematiku jasne upravuje § 12 ods. 2 zákona o cestnej doprave.
(2) Vodič, iný člen osádky autobusu a revízor sú oprávnení
a) vylúčiť z prepravy cestujúceho, ktorý napriek upozorneniu neuposlúchne pokyn alebo príkaz podľa odseku 1, poruší povinnosť podľa prepravného poriadku, neoprávnene sa zdržiava v autobuse, svojím správaním ohrozuje bezpečnosť prepravy, narúša pokojnú a pohodlnú jazdu autobusu, znečistí autobus alebo obťažuje cestujúcich, ako aj osobu nespôsobilú na prepravu podľa prepravného poriadku,
b) uložiť cestujúcemu, ktorý sa nepreukáže platným cestovným lístkom, povinnosť zaplatiť cestovné a sankčnú úhradu, alebo preukázať svoju totožnosť a poskytnúť údaje potrebné na vymáhanie cestovného a sankčnej úhrady podľa § 14 ods. 2,
c) vylúčiť z prepravy cestovnú batožinu, príručnú batožinu cestujúceho alebo jeho živé spoločenské zviera, ak sú prekážkou bezpečnej prepravy alebo pokojnej a pohodlnej prepravy, najmä ak obťažujú cestujúcich alebo ak to neumožňujú prepravné podmienky, najmä obsaditeľnosť autobusu.
Reakcia na: Valec #66:
sorry ale toto mi už príde troška prehnané...ten turista keď sa zjaví v Bratislave tak začína svoj presun z miest ako letisko,asmn,hlst a pokial viem tak všetky tieto miesta sú vybavené automatmi na ktorých je popis v troch jazykoch..zas netvárme sa že všetkých turistov sem vyložili na fatrunach alebo pri pentagone a že chudáčikovia si nemajú ako zadovážiť lístok .......
Reakcia na: Zvero #67:
neviem odkiaľ to "určite" vieš, ale NEVIEŠ... ako napísal 810, podľa platného prepravného poriadku ťa aj vodič, ako oprávnená osoba dopravcu môže vylúčiť z prepravy... či si myslíš že na SADke tiež len tak zamávaš vodičovi ahoj a ideš ďalej ❓ Podotýkam, že v týchto bodoch sa prepravný poriadok málokedy odlišuje...
Reakcia na: Zvero #67:
V prepravnom poriadku sa nic take nepise.

Podla prislusnych dokumentov moze kontrolu CL vykonavat opravnena osoba dopravcu. Tou je aj vodic.
Reakcia na: VLK #61:
Viem urcite, ze vodic nema pravo vylucit cestujuceho z prepravy iba preto, ze nema platny cestovny listok. Na ten ucel je povinny zavolat dispecing, ktory zavola revizorov. Toto je napisane v prepravnom poriadku. A kedze - a to je moj osobny nazor - nema pravo vylucit cestujuceho kvoli neplatnemu listku, tym padom ho nema pravo ani kontrolovat. Keby to pravo mal, musel by byt na to riadne zaskoleny.
Reakcia na: Solider #63:
Neviem, nepočítal som to. Ale naposledy sme tak museli v Berlíne cestovať na čierno električkou (ak sme si teda nechceli priplatiť 2,10€ za lístok kúpený v automate v električke) 7 minút, aby sme si mohli v automate na žel. stanici kúpiť celodenný lístok. A to bola od nášho hotela najbližšia možnosť zakúpiť si celodenný lístok.
Reakcia na: 810zssk #64:
Tu, ešte keď nefungoval SMS lístok, skončila mi električenka a zabudol som si kúpiť lístok. Vystúpil som na druhej zastávke a kúpil som si ho.
Reakcia na: Solider #63:
A tebe sa kolko krat stalo ze si bol niekde kde vodic nevedel predat CL?
Reakcia na: Valec #56:
A tebe sa to koľkokrát stalo?
Reakcia na: Zvero #51:
nie, pretože súčasný systém je jednoduchší a nevie veci, ktoré sa požadujú.... či EMtest, alebo Herman (nie BUSE, pretože to nevie robiť s čipovými kartami, štatistikou a pod.), alebo RG, podľa špecifikácií sa bude systém meniť... dvakrát vyhral EMtest, dvakrát asi nevyšlo na "toho správneho", tak uvidíme
Reakcia na: Zvero #28:
to mi vysvetli s tým, že vodič nemá kompetencie...
Naozaj obrovsky problem vypravit klbove vozidlo na nocak pred volnym dnom. ? ?
Vystupil som na Marianka, Nad Bednarovym, kontrolu zacali ako som vystupoval, jeden z revizorov telefonoval tak asi preto az tak neskoro, neviem kolkych chytili.
Reakcia na: Saturn #57:
Wohoho, tak to ma tesi ze na to nekaslu. Kolko chytili? 🙂
Tusim to zobrali v dpb vazne, po dlhom case kontrola cestovnych listkov v 37 smer Marianka, nastupili na konecnej v Zahorskej cca 17:45