Cenník predplatných cestovných lístkov (od 1.6.2013)

Cenník bude platný aj pre MHD v Bratislave aj pre IDS BK na Záhorí.

Pre stanovenie ceny predplatného lístka je nutné stanoviť počet zón, v ktorých ho chce cestujúci využívať. Zóny 100 a 101 označujú Bratislavu, ostatné zóny su regionálne. Ich schému nájdete tu. Do výpočtu cestovného je potrebné započítať každú zónu, ktorou spoj prechádza, bez ohľadu na to, či v nej zastavuje alebo nie.

Súčasne sa po zavedení IDS zrušia prenosné predplatné lístky a predplatné lístky "dôchodcovský špeciál". Lístky tohto typu vydané pred týmto dátumom bude možné používať do konca ich platnosti za podmienok za akých boli vydané, teda na linkách Dopravného podniku Bratislava v zónach 100 a 101.

Predplatné lístky s BID príplatkom už taktiež nebudú predávané, nakoľko každý lístok pre zóny 100+101 predaný podľa novej tarify bude automaticky zahŕňať vlaky Os a REX Železničnej spoločnosti Slovensko a všetky regionálne autobusy Slovak Lines na území Bratislavy. Lístky s BID príplatkom vydané podľa pôvodnej tarify bude možné používať do konca ich platnosti za podmienok za akých boli vydané.

Základné cestovné

zóny 30 dní 90 dní   365 dní  
Mesto Bratislava 100+101 26,00 € 68,60 €  260,00 € 
BA 100+101 + 1 regionálna 41,90 €  111,90 €  411,90 € 
BA 100+101 + 2 regionálne  51,90 € 139,90 €  517,90 € 
BA 100+101 + 3 regionálne 58,90 € 156,90 €  580,90 € 
BA 100+101 + 4 regionálne  68,90 € 185,90 €  686,90 € 
BA 100+101 + 5 regionálnych  76,90 €  206,90 €  765,90 € 
BA 100+101 + 6 regionálnych  84,90 € 228,90 € 844,90 € 
BA 100+101 + 7 regionálnych  93,90 €  253,90 €  937,90 € 
BA 100+101 + 8 regionálnych  104,90 € 281,90 €  1042,90 € 
1 regionálna 14,90 € 39,90 € 147,90 €
2 regionálne  25,90 € 68,90 € 253,90 €
3 regionálne  31,90 € 85,90 €  316,90 € 
4 regionálne  42,90 €  114,90 €  422,90 € 
5 regionálnych  52,90 €  142,90 €  527,90 € 
6 regionálnych  63,90 €  171,90 €  633,90 € 
7 regionálnych  73,90 €  199,90 €  739,90 € 
8 regionálnych  84,90 €  228,90 €  844,90 € 
9 regionálnych  95,90 €  256,90 € 950,90 € 
10 regionálnych  105,90 €  285,90 €  1055,90 € 
všetky zóny (celosieťový) 114,90 €  310,90 €  1148,90 € 

Zľavnené cestovné

zóny 30 dní 90 dní   365 dní  
Mesto Bratislava 100+101
13,00 €  34,30 €  130,00 € 
BA 100+101 + 1 regionálna 20,90 €  55,90 €  205,90 € 
BA 100+101 + 2 regionálne  25,90 €  69,90 €  258,90 € 
BA 100+101 + 3 regionálne 29,40 €  78,40 €  290,40 € 
BA 100+101 + 4 regionálne  34,40 €  92,90 €  343,40 € 
BA 100+101 + 5 regionálnych  38,40 €  103,40 €  382,90 € 
BA 100+101 + 6 regionálnych  42,40 €  114,40 € 422,40 € 
BA 100+101 + 7 regionálnych  46,90 €  126,90 €  468,90 € 
BA 100+101 + 8 regionálnych  52,40 € 140,90 € 521,40 € 
1 regionálna 7,40 € 19,90 € 73,90 € 
2 regionálne  12,90 € 34,40 € 126,90 €
3 regionálne  15,90 €  42,90 €  158,40 € 
4 regionálne  21,40 €  57,40 €  211,40 € 
5 regionálnych  26,40 €  71,40 €  263,90 € 
6 regionálnych  31,90 €  85,90 €  316,90 € 
7 regionálnych  36,90 €  99,90 €  369,90 € 
8 regionálnych  42,40 €  114,40 €  422,40 € 
9 regionálnych  47,90 €  128,40 €  475,40 € 
10 regionálnych  52,90 €  142,90 €  527,90 € 
všetky zóny (celosieťový) 57,40 €  155,40 €  574,40 € 

Na zľavnené cestovné majú nárok:

  • deti od 6 do 15 rokov,
  • študenti do 26 rokov v dennej forme štúdia, najviac do získania 2. stupňa VŠ vzdelania (pri prechode medzi jednotlivými stupňami štúdia zľava neplatí), alebo občania SR, ktorí sú študentami zahraničných škôl, ktoré sa považujú za ekvivalent takéhoto štúdia,
  • seniori nad 60 rokov, ktorí sú poberateľmi starobného, invalidného, alebo výsluhového dôchodku - občania nad 70 rokov cestujú linkami DPB v zónach 100+101 naďalej zadarmo,
  • držitelia preukazov ŤZP (vrátane invalidného vozíka) a držitelia preukazu ŤZP-S (vrátane sprievodcu) - držitelia preukazov ŤZP a ŤZP-S cestujú linkami DPB v zónach 100+101 naďalej zadarmo.

Držitelia Bratislavskej mestskej karty získajú zľavu 10 percent z ceny lístka pre zóny 100+101 na dané obdobie a to aj v prípade ak si zakupujú kombináciu 100+101+regionálne zóny. V prípade zakúpenia výlučne regionálnych zón sa zľava na mestskú kartu neposkytuje. Podmienkou pre získanie zľavy na mestskú kartu je zakúpenie predplatného lístka v Dopravnom podniku Bratislava (vrátane internetového predaja) a v prípade zakúpenia v predajni DPB aj platba touto kartou.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #151:
Nevedel som, že máš v náplni práce Záhorákov učiť matiku... ? ?
Alebo to máš len ako vedľajšák?
Reakcia na: Stapfel #153:
Ano, mohli tu zonu posunut, ale potom by cestujuci platili menej hoci tu vzdialenost prejdu. Kto by stratu kompenzoval? Stanovovanie zon ma pravidla, nerobi sa nahodne podla toho ako sa kto vyspal
Reakcia na: Stapfel #153:
oprava komentára #153 tú druhú časť si nevšímajte... bol to omyl...
Reakcia na: Valec #151:
Jaj diki tak potom je všetko jasné..... len som nevedel že kolko to stálo na lístok ... ale aj tak si stále myslím že by mohli to pásmo 215 (načo keď tam nemá zastávku) posunúť tak aby ten vlak neprechádzal cez ale aby priamo bol v 225
Reakcia na: Stapfel #150:
Ked je niekto blby, moze jazdit aj tak ako doteraz na listok a zaplati viac. Je to jeho vec. Vacsina ludia snad pocitat vie.

Zony reprezentuju vzdialenost. Vlak proste tie km prejde, hoci tam nestoji. Dnes sa dozadujes pri pokladni ZDSK aby ti odpocitali z ceny tie km ktore vlak prejde bez zastavenia?
Reakcia na: Stapfel #150:
Svoj názor môžeš prezentovať všetkým tým bežným Slovákom, ktorý dnes do BA autobusmi dochádzajú a za cestovanie denno-denne platia. Konkrétny príklad pre človeka z Perneku (4 zóny):
mesačná električenka+BID príplatok: 27,66 €
cestovné BA,Záhorská Bystrica - Pernek (21 km): 1,20 € * 20 pracovných dní * 2 cesty (tam a späť) = 48€
tzn. dokopy 27,66+48 = 75,66 €

PCL 100+101+215+225+236+249 = 68,90 €
tie ceny sú neúmerné platu bežného Slováka... Ja som toho názoru že väčšina ľudí kt pojdu cez viac ako 2-3 pásma si tu predraženú "električenku" aj tak nekúpi a pôde buď autom alebo ako pretým tj na lístok.... a hlavne čistý debilizmus je to že vlak úplne zbytočne ide cez pásmo 215.... mali by sa niektoré zóny zlúčiť...
Reakcia na: radob #141:
nič v zlom, ale ty si sa pomýlil- 60,5+26=86,5, čo je viac ako 84,9, ale máš pravdu v tom, že tých 1,60 eur hore-dole až taký rozdiel nie je.
Reakcia na: starka #147:
Podmienky pre bezplatne prepravovane osoby sa nemenia, teda 70+ su nadalej zadarmo, avsak len vo vozidlach Dopravneho podniku Bratislava na uzemi zon 100+101 (teda tak ako doteraz).
Dlhšie som nemala možnosť sledovať ako to dopadlo s cestovným pre dôchodcov nad 70 rokov od 1.3.2013. Prosím, dajte mi niekto presnú informáciu (najlepšie aj s odkazom na dôveryhodnú www-stránku) či menovaní budú naďalej cestovať zadarmo, alebo nie. Ak nie, čo majú urobiť, lebo 1.3.2013 je už tento piatok. Ďakujem.
Inak vazne ? to je super vypocet ze 60,5+26=76,50 ? ? ?
Reakcia na: radob #141:
"Vari si tvorcovia cenníku myslia, že nevieme počítať?"

Podľa toho, čo ti diego podo mnou vypočítal, tak veru ani neviete. ?
810zssk: ešte že v Malackách nezastavuje teraz žiaden rýchlik, lebo podľa toho debilného IDS systému by ten konsky drahý lístok na ne neplatil pre úsek Malacky-Blava hl.st. (platí len pre OS a REX) - rozdiel oproti terajšiemu, lacnejšiemu systému.
Reakcia na: radob #141:
To ze ty neusetris (lebo ZSSK ma velmi lacne tratove listky) este neznamena ze neusetri ani nikto iny.
Pripadá mi ten cirkus ako strašná zlodejina.
Zoberme si napríklad trasu Závod-Bratislava.
Traťový predplatný mesačný lístok na vlak na trasu Závod-Blava hl. st. a späť stojí (vzdialenosť 50km) 60,5 €. Čiste pre Bratislavu na zóny 100+101 stojí mesačník (električenka) 26€, spolu je to 60,5+26 = 76,5€.
Lístok na integrovaný dopravný systém pre rovnakú trasu na 7 zón + zóny 100 a 101 stojí 84,9€. Vari si tvorcovia cenníku myslia, že nevieme počítať?
dúfam, že tarifa ZSSK sa nezmení a tak ako sa dali kupovať traťové predplatné lístky doteraz tak to bude možné aj naďalej, lebo zdá sa, že zasa niekto len vymýšľa, ako ľudí zodrať z kože.
Tiež si budem kupovať lístok po/od Vajnor, plus PCL 100+101. Ale tak sice aj tak im ukazujem svoj ISIC...
Reakcia na: knecht #138:
Personifikovat ju urcite budes musiet ak na nej nemas fotku... detaily o tom kde, kedy a ako sa musis spytat v SL, lebo len tam to vedia (a mozno ani tam nie :D)
neviem či tu dostanem odpoved....mám dopravnu kartu SL.Ked si budem chciet kupit 3 regionalne zony (nie zonu 100+101) musim si dat kartu personifikovat? A ked bude treba možem ju dat personifikovat na moju dceru,alebo si musi vybavit novu?
Reakcia na: knecht #136:
Bude vediet citat tvoju kartu, ten papierik mu davat nebudes musiet.
Reakcia na: 810zssk #134:
A ešte jedna vec....vo vlaku stale bude platiť že sa sprievodcovi preukažem napr.cestovnym listkom z MA do DJ (samozrejme ked tam vlak stojí) a BID (100+101) kuponom? Alebo už si to bude moct z karty (v mojom pripade karty MHD) načitať?
Reakcia na: 810zssk #134:
Diky...rozumiem
Reakcia na: knecht #133:
Jasne, mozes to takto kombinovat.. len by som este podotkol, ze ten vlak musi v Devinskom Jazere stat 😉
Reakcia na: 810zssk #132:
ano toto som chcel vediet..hlavne som chcel vediet kvôli vlaku.Takže ked pojdem z MA do BA vlakom a mam PCL 100+ 101 kupim si listok (ked pojdem osobakom) do DJ. Nie je to podmienene mesacnym listkom na vlak..Pytam sa preto lebo niekedy mame v praci dost dni volna,takze mesacnik by sa mi niekedy neoplatil
Reakcia na: knecht #131:
Neviem ci celkom dobre rozumiem tvojej otazke, ale mozes nadalej pouzivat doterajsie jednorazove listky. Teda si kupovat jednorazovy listok na konkretnu trasu (alebo na zeleznici mesacny), ale oplati sa ti to menej, ak cestujes pravidelne.

Treba tiez podotknut ze ak budes mat predplatny listok pre zony 100+101 tak na uzemi mesta cestujes autobusmi bezplatne. Teda napriklad ak pojdes z Bratislavy do Stupavy lajnsom, tak ak zaplatis kartou na ktorej mas PCL 100+101 tak ti to odpocita len sumu za useku Zahorska Bystrica - Stupava.. ak pojdes vlakom Os, alebo REX tak ti tiez staci listok pre usek mimo zon 100+101 (od poslednej stanice v zone 100+101 kde vlak stoji).
posledná otázka....môžem aj po 1.3 2013 využívať system ako doteraz? Čiže kupim si zonu 100+101
a nadalej si budem kupovat listky na vlak a na autobus? Nie je povinne kupovat si jednotlive zony?
Reakcia na: vitu #128:
Treba si uvedomit ze clanok pojednava o cenach IDS BK, teda aj regionalnej dopravy, kde TZP zadarmo necestuju... ci sa podmienky IDS BK premietnu aj do podmienok DPB (teda len MHD) sa este uvidi...
Reakcia na: vitu #128:
Bude upresnene neskor...
Držitelia preukazov ŤZP a ŤZP-S doteraz cestujú bezplatne a pri kontrole sa preukazujú preukazom ŤZP. Rozumiem tomu správne, že od 01.03.2013 je bezplatné cestovanie pre držiteľov uvedených preukazov zrušené a ak budú chcieť cestovať musia si kúpiť kúpiť zľavnený cestovný lístok (z trafiky alebo automatu) alebo zľavnený predplatný lístok na 30 (90 alebo 360) dní?
Reakcia na: knecht #126:
Ano, povies mu ze si chces kupit mesacny/trojmesacny/rocny listok a nadiktujes zony o ktore mas zaujem.. potom zaplatis prislusnu sumu.
Reakcia na: 810zssk #118:
Ano,budem musieť počítať. Ked si budem kupovat u vodiča SL predplatný listok,ako si ho budem pýtať?Budem hovoriť čisla zon?
Reakcia na: median #124:
Ano, s najvacsiou pravdepodobnostou sa zavedie Senior karta za tych cca 17 eur, ktora umozni neobmedzeme cestovanie v kraji na rok.
V cenníku sa nikde nepíše o cestujúcich nad 70 rokov. V Bratislavských novinách som čítal, že dôchodcovia nad 70 rokov môžu cestovať bezplatne, ak si zakúpia ročný registračný lístok za 17€. Ako to vlastne je?
Reakcia na: MMtus #122:
Ano.
Chapem to spravne ze sa zmi viac oplati kupit si zvlast dva predplatne listky (jeden Bratislava 100+101 a druhy na 1 regionalnu) ako jeden (Bratislava 100+101+1regionalna) kedze tie dva dokopy stoja 108,5 zatial co jeden obsahujuci oba stoji 111,9 eur?
Reakcia na: Valec #120:
Ak budu existovat rychliky MA-BA a nebudu v IDS tak je to uplne najvacsi predstavitelny fail. Ked som v Kodani mohol na uplne bezny MHD listok pouzit ICE ❗ v ramci mesta, preco je na Slovensku problem s obycajnym rychlikom? Ja to uplne zerem toto zlocinecke vymyslanie rozdielnej tarify pre kazdu kategoriu vlaku...

Druha vec je ze ak je to v kontexte tej zfailovanej dopravnej optimalizacie SL na Zahori, to trochu meni situaciu...
Reakcia na: 810zssk #117:
Od júna má byť väčšia zmena na trati 110 a ja tipujem, že tie REXy pôjdu preč. Či z nich zas spravia Rýchliky (tie v IDS nebudú tak či tak), či len zrušia pásmovú obsluhu môžeme dnes len hádať.
Reakcia na: 810zssk #118:
Tak este raz sa opravim.. pri ceste vlakom zaplati za usek Zohor-Malacky (ZSSK) a Malacky - Rohoznik (SL).. pomylil som si zastavky...
Respektive este lepsie bude kupit si zony 100+101+215+225+269+279... potom
- ak pojde vlakom zaplati za usek Zohor-Malacky (ZSSK) + Malacky, zel.st - Malacky, haj. cerveny kriz* (SL)
- ak pojde busom zaplati za usek Lozorno, most - Rohoznik, sidlisko

Povedal by som ze toto bude najvyhodnejsie (stale ale plati ze nemoze pouzit REXy). Dalsiou moznostou je celosietovy listok, ktory vyjde drahsie, ale umoznuje neobmedzene cestovanie po oboch trasach (nie je nutne doplacat ziaden usek), aj MHDckou v BA a pripadne cestovanie do dalsich casti Zahoria... ale to uz si treba prepocitat ci sa oplati.
Reakcia na: Valec #116:
Aha, samozrejme mas pravdu, ja som si to pomylil so Studienkou...

Tak potom najlepsie bude ak si kupi zony 100+101+215+225 a k tomu si bude dokupovat listky do Zohora, resp. do Lozorna. Len problem je ze nebude moct vyuzit REXy (toto inak vazne treba nejako riesit, lebo to zneatraktivnuje to IDS cestovne).
Reakcia na: 810zssk #115:
Len predpokladám, že autobusom chodí cez Pernek a vlakom cez Malacky.
Reakcia na: knecht #114:
Praveze ak kombinujes vlak a autobus tak sa ti predplatny listok oplati. Bude ti totiz platit aj v busoch aj vlakoch na danej trase. Raz za mesiac (alebo tri mesiace) zaplatis a potom je uz kazde rano na tebe ci zvolis bus, alebo vlak. Listok ti bude platit na oboch.
cestujem zo Sološnice do Bratislavy . Pracujem niekedy aj cez vikendy. Som nutený cestovať vlakom aj autobusom. Takže sa mi neoplati kupovať mesačné predplatné listky. Možem aj po 1.3 cestovať ako doteraz? Kupim si zony 100+101 a ked pojdem vlakom z malaciek kupim si listok do DNV a v autobuse tak ako doteraz?Alebo kto by mi poradil ako by to bolo najlepšie skombinovať? Ďakujem...
Reakcia na: knecht #111:
To ze si mu musel ukazat doklad neznamenalo ze mu nefungovala citacka. ZSSK ale nevie sucasne PCL citat. To sa po zavedeni IDS BK zmeni... ak mu nebude fungovat citacka tak je to takpovediac jeho problem 😉
Reakcia na: knecht #111:
Ak sprievodca nebude mať funkčnú čítačku, tak nebude môcť kontrolovať predplatné lístky, a je to ? Veď ak revízorov v DPB nemá funkčnú čítačku tak tiež nevykonáva kontrolu.
Reakcia na: Valec #110:
takže sprievodca vo vlaku načita aj kartu DP Bratislavy kde mám načitané zony?
a k tomu,že ked mu nebude fungovať čitačka;mal som už taký pripad,musel som mu ukázať papierový doklad ktorý som dostal ked som si kupoval mesačný listok.Vobec neviem načo su vo vlaku karty,ked aj tak o všetkom dostaneš doklad a ten musíš nosiť pri sebe.
Reakcia na: 810zssk #109:
Len doplním, zatiaľ čo dnes si sa vo vlaku musel preukazovať aj s tým papierovým potvrdením, po zavedení IDS ho nosiť nebudeš musieť, lebo všetko máš zapísané v karte a čítačka sprievodcu to bude vedieť prečítať. Jedine, že by nefungovala (len neviem, ako v takom prípade ZSSK postupuje, keďže sprievodca nemôže kontrolovať vôbec žiadne karty).
Reakcia na: knecht #108:
Kartou.

Len si netreba mylit celosietovy (vsetky zony) s celomestskym (100+101).
Reakcia na: 810zssk #107:
Dakujem..posledná otázka...budem mať celosieťový,Ako sa budem preukazovať vo vlaku?
Na kartu DPB si mozes u SL nahrat kredit na elektronicku penazenku.

PCL IDS BK si budes moct kupit cez internet, v predajniach DPB, alebo priamo v autobuse Slovak Lines. Stacit to bude tvoja DPB karta.
teraz som sa dočital,že bezkontaktnu čipovu kartu Dopravného podniku Bratislava si možem dať nabiľ
u Slovak lines...je to tak?
Reakcia na: 810zssk #104:
veľmi pekne ďakujem....a ako to bude od 1.3 2013..napr.kupim si BA 100+101 +7 regionalnych.
Stači mi terajšia karta MHD? A budu predajné miesta týchto listkov aj mimo Bratislavy?
Reakcia na: knecht #103:
Ak mas sucasny priplatok BID na karte DPB tak postupujes tak ze vodicovi pri nastupe povies svoju cielovu zastavku, typ listka a to ze mas BIDku.. napr. "Studentsky BID na Patronku".. on zada prislusnu tarifu a zauctuje ti to len cenu po ZB.
Reakcia na: Valec #102:
v poriadku...ale ja mám nahraný kupon na karte MHD,to som zabudol napísať, to mám ako postupovať? Na železnici je to tak,že si kupim lístok do DNV a sprievodcovi ukážem kupon BID
Reakcia na: knecht #101:
Áno, aj keď si ju kúpiš 15.2. alebo hoc aj 28.2., stále ti bude platiť 30 dní, do skončenia jeho platnosti v doterajšej podobe.
Keď pocestuješ autobusom SL treba si kúpiť lístok normálne na celú cestu z nástupnej zastávky do cieľovej a priložiť kartu na ktorej je nahraný kupón, z karty sa stiahne kredit len vo výške odpovedajúcej vzdialenosti Sološnica - Záhorská Bystrica. V opačnom smere to funguje rovnako. Ak si kúpiš lístok zo Sološnice len do ZB, tak v úseku medzi ZB a Mlynskými nivami budeš cestovať ako čierny pasažier.
Poprosím o viacero odpovedí...
Chcem ešte teraz využívať BID.Cestujem zo Sološnice do Bratislavy často aj cez víkendy.Využívam aj autobus aj vlak. Ked si kúpim 30 dňový kupon BID na kartu DP 15.2 2013 bude mi platiť 30 dní?
Do konca platnosti možem využivať BID v terajšej podobe? Kupon BID mám kupeny na kartu DPMB.
ked pocestujem autobusom Slovak lines budem si ako pýtať u vodiča listok? Zo Sološnice do ZB?
a ked pojdem z Bratislavy tak si budem pýtať zo ZB do Sološnice a ukážem kupon BID?
Reakcia na: PeterováZuzana #99:
3-dnovy turisticky listok na linky MHD (neplati na regionalne autobusy ani vlaky) stoji 10 eur a da sa kupit v predajniach DPB, vybranych predajniach ZSSK, automatoch a podobne.

Kedy a kam (na aku stanicu) pridete?
Prosím o radu - když přijedu jako seniorka z Prahy do Bratislavy a ráda bych si v Bratislavě koupila na 3 dny jízdenku na všechny tramvaje - kolik mě to bude stát a kde si takový lístek mohu koupit? Moc děkuji za odpovědˇ!
Reakcia na: knecht #97:
Neni problem.. SAD TT mozno pribudne casom ked sa uzemie IDS BK rozsiri v niektorej z dalsich etap. Ak bude na uzemi BSK system uspesny tak urcite vznikne tlak na TSK aby sa pridal.
Reakcia na: 810zssk #96:
Prepáč. Nabudúce sa polepším.Ale bol som naštvaný,lebo v nedeľu večer sa dostanem do Sološnice najlepšie SADkou Trnava. Ešte raz sa ospravedlňujem.Ďakujem.

Reakcia na: knecht #95:
Lebo SAD TT ma ineho objednavatela dopravy a do projektu sa zatial nezapojila. Vestecku gulu toho casu nevlastnime.

A do buducnosti ked ta nieco zaujima tak namiesto pat otaznikov pouzi slovo "prosim".
Reakcia na: 810zssk #93:
DAKUJEM!!! ? ?
Reakcia na: andrea121 #92:
Ako som napisal, este to nie je stanovene. Ked sa o tom definitivne rozhodne tak to bude na imhd urcite zverejnene 😉
Bude sa teda platit,ci este sa vobec nevie,ja totiz nie som Bratislavcanka,ja tu len studujem, a mam TZP preto sa pytam,do dnesneho dna som neplatila na dopravu. Dakujem
Reakcia na: andrea121 #90:
Este nie je stanovene.
Dobry vecer,prosim rada by som sa spytala,ako bude s tymi cestujucimi,ktori maju TZP cisto len na uzemi BA. Budu platit cestovne aj oni na bezne elektricky a spoje?Dakujem. Petrzalka,Stare mesto, Dubravka,Nove mesto.
prečo nie je v projekte SAD Trnava...a bude vôbec niekedy??
Reakcia na: J9V12 #87:
Nie, ak pojdes Slovak Linesom (v SAD Trnava neplati). Prave to je pointa IDS, ze ti listok plati u vsetkych styroch dopravcov v ramci danych zon. Pri nastupe do autobusu Slovak Lines prilozis kartu k citacke, vodicovi sa zobrazi pokial mas zakupeny predplatny listok a nic dalsie neplatis.
Reakcia na: 810zssk #86:
No myslela som to tak že keď si kúpim tento lístok za 20,90€ že či si budem ešte musieť kúpiť lístok aj v autobuse v SAD..
Reakcia na: J9V12 #85:
Presne fungovanie IDS BK je vysvetlene tu: http://imhd.sk/ba/doc/sk/11638/Zakladne-otazky-a-odpovede-o-Integrovanom-dopravnom-systeme-v-Bratislavskom-kraji.html

Ak to spravne chapem, byvas v Stupave, alebo Marianke a cestujes pravidelne do Bratislavy. Zakupis si teda predplatny listok pre zony 100+101+215 za 20,90 mesacne (zlavneny) a budes moct neobmedzene cestovat vlakmi, autobusmi, trolejbusmi a elektrickami v tychto zonach. Neviem co rozumies pod pojmom "dobijat kartu na BID", ale nic dalsie robit nebudes musiet.

Ak si kupis trojmesacny listok tak ta to vyjde vyhodnejsie.
Dobrý deň chcela by som sa opýtať ako to vlastne je lebo ja tomu nechápem som študentka potrebujem BA 100+101 + 1 regionálna za 20,90€ mesačne + ešte si budem musieť dobíjať kartu na BID?
Reakcia na: knecht #83:
Zlavnene cestovne na linkach DPB este bude upresnene.

Ano, celosietovy je aj so zonami 100+101.
Kamarát má 55 rokov...poberá výsluhový dôchodok....bude mať zľavu na električenku?
Bude si kupovať iba samotnú električenku.BID nebude využívať.
Do celosieťového je zarátaná aj zóna 100+101?
Reakcia na: peterko39 #81:
Ano bol, ale je to mimo temy.. nabuduce radsej napis do Diskusneho fora...
Dobry vecer prajem.ie mi niekto odpovedat,ci aj tender na elektricky bol napadnuty alebo ako toje.Dakujem.
Reakcia na: Mike #79:
Bude si musiet kupit Hlavna stanica - Malacky... plati to co je v zakladnych otazkach: listky mozno nadvazovat iba tam kde spoj zastavuje... a ano, je to hlupe riesenie, ale zial...
Reakcia na: 810zssk #77:
Ale keď bude mať železničný mesačník v úseku DNV - Malacky a električenku BID na 100+101 zakúpenú po 1.3 (teda platnú aj na vlaky), tak si bude musieť aj tak kupovať na Rex aj tak lístok hl.st. - Malacky (lebo rex nikde nestojí)?
alebo si nebude musieť kupovať nič, lebo má celú trasu pokrytú?
Reakcia na: tiko #70:
Toto si asi prehliadol:
Poznámka: Dokument bol v roku 2012 aktualizovaný.
Reakcia na: knecht #76:
Kategoria vlaku vobec nie je dolezita. Dolezite je kde stoji:
- ak stoji iba hlavnej stanici, potrebujes listok Bratislava hl.st. - Malacky
- ak stoji iba na hlavnej stanici a v Devinskej Novej Vsi potrebujes listok DNV - Malacky
- ak stoji vsade tak potrebujes listok Devinske Jazero - Malacky

Listok si skratka kupis od poslednej stanice v Bratislave kde vlak stoji, ci uz je to hlavna stanica, DNV, alebo Devinske Jazero.
Reakcia na: 810zssk #75:
troška som neporozumel....mám mesačný obojsmerový Malacky-DNV, Mám električenku 100+101.
Z Bratislavy do Malaciek chcem ísť s REXom. Musím si kúpiť lístok z Bratislavy až do Malaciek?

Reakcia na: knecht #74:
100+101 ti bude platit az do Devinskeho Jazera. Doklady ale mozes nadvazovat len tam kde vlak stoji. Ak pojdes REXom do Malaciek co nestoji ani v DNV, budes potrebovat listok uz od BA hlavnej (tak ako dnes pri BID priplatku). Je to blbost, ale je to tak.
Reakcia na: 810zssk #73:
budem mať mesačný PCL obojsmerový do DNV...aby som mohol využívať aj zrýchlené vlaky...
ale naspäť budem chcieť ísť na REX...stačí mi dokúpiť si cestovný lístok Bratislava-DNV?
samozrejme mám električenku 100+101
Reakcia na: knecht #72:
Od 1.3.2013 budes moct vyuzit kombinaciu PCL 100+101 a k tomu tratovy listok ZSSK Devinske Jazero - Malacky (nebudes ale moct chodit REXami, kedze tie v Jazere nestoja, ale to nemozes ani s BID priplatkom). Takato kombinacia ta vyjde na 54,60 EUR/mesiac.

Je len na tebe ci pouzijes takuto kombinaciu dokladov (ktora ti umozni mimo Bratislavy pouzit len vlak), alebo pouzijes doklad IDS BK ktory ti umozni v Malackach vyuzivat MHD, pripadne pouzivat busy na dalsich trasach.

Nezabudajme potom ze listky IDS BK existuju aj s platnostou dlhsiou ako mesiac. Napriklad ak si kupis rocny tak mesacne platis okolo 63 EUR a mas vsetky vyhody IDS BK.
na zamyslenie....

do 1.3 2013
cestujem z malaciek vlakom...mesačný-47.20...električenka-26 euro...spolu= 73.20 euro
ked využijem do 1.3 BID...mesačný do Devínskej 33... električenka 27.66 = 60.66 euro

od 1.3 2013...zóna 100+101 +5 Rgionálnych............................................................76.90 euro

je to v poriadku?????????



Reakcia na: tiko #70:
Ak si vsimnes hned uvodnu strane toho materialu tak ten je zo septembra 2009... cize neplati... platny dokument mas na stranke mesta: http://www.bratislava.sk/MsZ/Archiv/MsZ_12_12_13/26_BID.pdf (ceny su v prilohach)
Moze mi niekto vysvetlit ceny???

podla stranky imbh je cena (bez zlavy, na 30 dni) na zonu BA 100+101 + 1 regionálna 41,90 €
podla stranky http://www.bid.sk/data/File/dokumenty/CenyCL.pdf je cena v rovnakej zone, bez zlavy na 30 dni 29,60 €

stranku BID beriem ako oficialny zdroj informacii, tak kde je pravda ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: haubner1 #68:
Ano, sucasny priplatok BID je platny len po Devinsku Novu Ves.
nie je aktualne koniec BID v Dev.novej vsi namiesto Dev. jazera? teda ked cestujem ja, vzdy kupujem listky po DNV, nie len po jazero, tak mi to bolo kedysi povedane
Reakcia na: leteku #66:

Zona 100 samostatne v predaji nebude.

ZTP este budu upresneni.
A cisto na zonu 100 sa nebude dat kupit predplateny listok? Akoto bude so ZTP doteraz mali dopravu v BA zdarma to od noveho budu platit zlavnene cestovne?
Reakcia na: M@trixX #64:
Neda. Listky mozno nadvazovat len tam kde vlak zastavuje (to plati aj o sucasnom experimente BID).
Reakcia na: fanatikmhd #61:
na REX z MA do BA sa da/bude dat pouzit kombinacia BID+listok zeleznic po DNV/D.Jazero? Lebo podla vsetkeho to nejde a ani nepojde (a casto pocut ludi nadavat v malackach pri prestupe na stanici, lebo nechcu dvakrat platit to iste)
Reakcia na: 810zssk #62:
nase rex su mutacia kedajsich rychlikov (breclav-kuty-BA) a osobakov (kuty-MA), nejake Zr su zachovane (zilina-zvolen), no a nakoniec ekvivalent minulorocnych Zr (MA-BA) chodi ako Os, na stanici s poznamkou "zrychleny".
Reakcia na: fanatikmhd #61:
REX su byvale Zr, nie Os.
Reakcia na: 810zssk #60:
Tak takto soudruzi pocitali.... jaj boze.....

Tak to hej, ono zase nek mi nikto nehovori, kedze autobusy regio robi jediny dopravca, a to slovenske ciary, ze nejde porobit na miestach zlomu "pasiem" hranicne body....Predsa len, sice polovica ludi to vobec nevidi, ale aj tak, platit 2x za to iste? ZSSK nastastie "stoji" vsade, az na tie slubene REX z malaciek po hlavnu bez zastavky. Ale aj tam sa da (aj teraz) zapisat devinske jazero ako konecna zastavka.

Inak ked uz som pri tom, aky malo zmysel premenovat vlaky kategorie Os na REX? V nedelu som bol na hlavnej stanici, a odchadzali REX smer NZ, REX smer Kuty, REX smer NMnV......a za nimi uchvatny obrat R834 ktory pride zmeskany, s 200km na konte, bez doplnenia vody ci inych substratov sa toci na dalsi R727, zasraty ako prasa, plne kose, bez vody v hajzloch, dokonca historicky prvy raz prievidzsky rychlik s prvou triedou 🙂
Reakcia na: fanatikmhd #59:
No neviem ci to je projekt za miliony eur 🙂 kazdopadne, vzniknuty problem vyplyva z toho ze sa samostatne spustaju PCL a neexistuju JCL BID, ktore by sa na ne dali nadviazat. Riesenim by bolo vytvorit nejake virtualne tarifne body (na sposob Grenze tarifnych bodov) na trasach ZSSK a SL pre ucely kombinacie CL a povolit v nich nadvazovanie dokladov. Ale to by bolo bars slozite.

Ta anomalia vznikla preto, ze cena PCL 100+101 je umelo znizena. Na pocitanie cestovneho existuju urcite vzorce, ktore keby sa aplikovali tak to neplati. Problem je ze cena samostatneho PCL 100+101 sa ponechala na sucasnej urovni (podla vzorcov mal mesacny stat 26,90 EUR), co sa ale nepremietlo do vypoctu cien ostatnych PCL. Kazdopadne, este stale sa caka na cenovy vymer, tam to mozno bude opravene (zvysenim ceny 100+101 o 90 centov/mesiac).
Reakcia na: 810zssk #58:
Jasne, myslel som si.

dufam som, ze na to, ze to pripravuju 10 rokov a spustaju projekt za miliony € uz mohli mat take jednoduchsie veci poriesene.....

Takze skratene preplatim 🙂

A inak, tak bokom od vsetkeho, preco je pre mna ako zakaznika lacnejsie si kupit trebars mesto (100+101) zvlast a zvlast 3 regionalne zvlast? myslel som si, ze 100+101+3reg budu na tom lepsie ako samostatne prvky........ (Samozrejme mozna kombinacia s viacerymi alternativami)
Reakcia na: fanatikmhd #57:
Problem je ze nadvazujes listky dvoch roznych tarifnych systemov. Nadvazovanie CL je preto mozne iba v zastavke kde spoj stoji. Ostatne, listok zo ZB nie je v SL mozne vydat este z jedneho dovodu: ten spoj cez ZB nejde. V Bratislave nema jedinu zastavku cez ktoru prechadza, az po Patronku.

Druha vec bude nadvazovanie BID listkov, teda kombinacia TCL+PCL, alebo JCL+PCL. Tam uz by davalo zmysel aby bolo mozne nadvazovat aj tam kde spoj nezastavuje.
Reakcia na: Valec #56:
Však to práve! Ale keď si platím za urcitu oblast kde mi cestovne plati, malo by to logicky listkovo byt platene len po ZB, i ked tam spoj nezastavuje. Ci mi chcu nahovorit, ze i ked mam na dotycnej linke narok na IDS (BID), tak urcity usek kedze nevedia to tarifne vybavit musim zaplatit 2x......
Reakcia na: fanatikmhd #55:
A ako si chceš kúpiť lístok zo Studienky po ZB, ak autobus stojí až na Patrónke.
Pani, taky dotaz - dajme dohromady situaciu - je po 1.3.2013, mam elektricenku 100+101. Idem vsak za znamym do Studienky. Zo Studienky ide rano spoj, no po malackach zastavuje az na Patronke. Platim cestovne po ZB ci az po Patronku? medzi ZB (kde vsak spoj nezastavuje) a patronkou mam zaplatenu BIDku. Podla znenia IDS ak spoj nejakou zonou len prechadza, musim ju mat zaplatenu. A ak ju mam zaplatenu, a spoj tade iba prechadza, no nezastavuje, ako to bude?
Reakcia na: 810zssk #53:
Tak o tej druhej časti vety som akosi nemal vedomosti, je to také nešťastné znenie, že tá prvá časť vety je potom úplne zbytočná. V tom prípade beriem moje vyjadrenie späť.
Reakcia na: Valec #51:
Btw, odkial mas ze vydanie licencie na linku ktora nezodpoveda PDO je v rozpore so zakonom? Lebo ten uvadza ze licenciu je mozne vydat (o.i.) ak "je zriadenie vnútroštátnej autobusovej linky v súlade s plánom dopravnej obslužnosti, alebo ak na jej zriadení je záujem dopravného správneho orgánu s prihliadnutím na záujem obcí, zamestnávateľov alebo verejnosti"
Reakcia na: Valec #51:
OK, PDO formalne plati, ale realne od marca uvedeny do reality nebude.
Reakcia na: 810zssk #49:
Kto povedal, že PDO neplatí. PDO platí, keďže je zo zákona povinné a žiadne iné nové nie je. To, že ho BSK sám nedodržiava a vydáva licencie v rozpore s ním (a teda aj v rozpore so zákonom), je už úplne iná vec.
Reakcia na: ophis #48:
Každý z tých materiálov má svoj dátum, kedy bol vytvorený. A k tomu dátumu tie údaje platia. Nové čísla liniek a zón sú v aktuálnej mape. ?
Reakcia na: ophis #48:
Tym ze by sa upravovalo cislo linky 630 na patstobohvieco by si cestujucich iba viac poplietol. Vsetci vedia ze tam chodi 630ka a nikto okrem sotoverejnosti nebude s tym mat problem ani ked ta zona bude mat cislo ine.

Aktualizovat PDO by nemalo zmysel najma z toho titulu ze to PDO uz neplati (na Zahori sa zachovava sucasne linkove vedenie a CP) - aspon teda zatial. Ty od nich vlastne chces aby dali nove cislo aj linkam ktore nikdy nebudu premavat kvoli tomu aby bol jeden Dunco spokojny. Si porovnaj trasy a sprav si porovnavaciu tabulku (ostatne to iste som v suvislosti s jednym mojim navrhom nie tak davno robil ja).
810zssk : Pozri, jak si tie zóny prehádzali neviem kedy, to je ich robota, nie moja. Takže nech láskavo číslo linky súhlasí s číslom zóny, tak hovorí logika.

Valec : No však, keď je tie informácie niesú aktuálne, tak prečo ich neaktualizovať? Alebo nech tam dajú pôvodnú aj starú verziu s dodatkom k novej, že ide o verziu, kde sú upravené čísla zón a liniek. Tak som to myslel, už chápeš dúfam ?
Reakcia na: ophis #44:
Tým si mi ale neodpovedal na otázku, prečo by sa mali meniť pôvodné dokumenty.
Reakcia na: ophis #44:
Ja pevne dufam ze zvitazi zdravy rozum nad sotomyslienkami a linka 630 zostane linkou 630 ?
Reakcia na: ophis #40:
To by ani nebolo prilis ucelne: vacsina regionalnych liniek ma tak malo odchodov ze by sa to neoplatilo.

Podla mna najvhodnejsie riesenie by bolo mat cestaky ako IDS JMK, teda tabulku samostatne pre pracovne dni a samostatne pre vikendy. S tym ze zaroven by ta tabulka mala byt prehladnejsia ako dnes pouziva SL - idealne taky format ako ma IDS JMK, alebo aspon to co je na portal.cp.sk.

Ale na to zabudnime, skor treba cakat presne rovnaky bordel ako dnes, s tym ze niekde dole bude poznamka ze to je v IDS.
Reakcia na: Valec #42:
No tak napr. označenie zón je iné a myslím, že sa mierne menili aj trasy 1 či 2 liniek. Inak ak ma pamäť neklame tak označenie linky 630 je úplne od veci nakoľko Chorvátsky Grob presunuli z pásma 6xx do 5xx.
Reakcia na: ophis #39:
Myslis PDO? Ten pokial viem uz neplati. Ved napokon, na Zahori sa nic zatial ani nemenilo.
Reakcia na: ophis #39:
A prečo by sa mali spätne upravovať v minulosti vypracované dokumenty?
Reakcia na: nomo5 #32:
Ale to si musia najskôr uvedomiť naši volený papaláši. Ak sa tí nebuchnú po "spoločnom" vačku, tak nižšie cestovné proste nebude.
A dúfam, že pre Záhorie teda budú po novom aj tlačené CP vo formáte aký užíva DPB, teda :
vľavo v stĺpci zastávky, napravo od neho odchody v pracovné dni, dolu vľavo sobota a vpravo nedeľa, keďže sobota a nedeľa majú nejaké spoje odlišné, čo ale nie je ani zďaleka tak katastrofálne ako tie staré cestovné poriadky s kopou piktogramov a vysvetliviek.
Reakcia na: 810zssk #38:
Čo som si včera stiahol zo stránky BID dokument, kde bolo písané o dopravnej obslužnosti jednotlivých regiónov v rámci BSK a Záhorie tam je dodnes delené na zóny 2xx a 3xx. Dokument je v sekcií : IDS - Dokumenty BID a tam to nájdeš.
Reakcia na: ophis #34:
O akom neupravenom dokumente hovoris?
Reakcia na: ophis #33:
V principe sa da povedat ze v Slovak Lines panuje presvedcenie ze ich system je dobry a BSK to ma na salame...
Reakcia na: nomo5 #32:
Cena je v navrhovanom rieseni vyhodna pre prestupujucich a pre kombinacie mestskych + regionalnych zon.

Dalsia otazka je ci maju zainteresovane subjekty zaujem na funkcnom kvalitnom IDS. Hovorim najma o subjektoch na strane regionalnych autobusov (BSK a SL).
Reakcia na: ophis #33:
,,Nebodaj sa zľakli, že by si ľudia nemuseli v kuse čítať cestovné poriadky ale odchody by si mohli v pohode všetky vďaka taktu pamätať,, ? to je dobré no napríklad zastávka Pod. Biskupice, Nemocica sner AS CP regio http://cp.atlas.sk/bus/odchody/?date=12.1.2013+So&time=14%3a00&f=Bratislava%2cPodunaj.Biskup.%2cNemocnica&t=Bratislava%2c%2cAS&fc=200003&tc=200003&nolimit=true&byarr=false&submit=true&af=false&lng=S V CP je uvedených 136 spojov ? z toho ,,jeden Bus 102411/16 ,, ? nemá pri spoji poznámku, čiže premáva v ROVNAKOM čase DENNE, jeden jediný!!! pre upresnenie v linku na CP je ich viac (ďalšie 4 bez poznámky ) ale tie nepremávali cez Vianoce alebo Silvestra čo už CP neuvádza. ☠
Ešte som si pozrel pôvodný dokument BID a trasy podľa schémy, no v pôvodnom zo stránky BID sa nikomu neuráčilo upraviť ani čísla zón a ani číslovanie liniek. Preto neviem úplne jasne zhodnotiť, že aké veľké odchýlky tam sú v trasách oproti pôvodným plánom, či sa budú trasy aspoň k decembru 2013 meniť, lebo zdá sa mi, že nejak viac liniek sa ťahá zo Záhoria do BA ako bolo v pláne, či sa mýlim?
Reakcia na: 810zssk #31:
A uviedla aspoň oligarchia z "Červenej Mafie", že čím by bolo narušené ich pohodlie dlhoročné, keby zaviedli takt? Nebodaj sa zľakli, že by si ľudia nemuseli v kuse čítať cestovné poriadky ale odchody by si mohli v pohode všetky vďaka taktu pamätať. V živote toto nepochopím ? Veď zavedením taktu, by práveže zatraktívnili cestovanie svojimi linkami a mohli by ľudí presvedčiť aby nechali aspoň čas od času auto doma.
Reakcia na: Valec #28:
nemyslíš si, že pre zvýšenie atraktivity IDS a hlavne splnenie hlavného cieľa - prilákať ľudí z áut do verejnej hromadnej dopravy je nevyhnutné aby vzrástla dotácia mesta a kraja do BID? podľa mňa vysoké ceny a ešte k tomu hneď na začiatku, kedy sa bude systém skôr oťukávať a bude mať ešte príliš veľa nedostatkov, povedú skôr odradeniu cestujúcich ako k ich prilákaniu...
keď ponúkaš čokoľvek nové (napr. v obchode), najprv musíš dať nižšiu cenu, ľudí pritiahnuť, naučiť a potom, keď vedia, že majú kvalitu, budú ochotní zaplatiť viac...
Reakcia na: ophis #29:
Cislami oznacene budu, ale CP budu rovnaky bordel ako dnes (nebudu sa menit.. aspon k 1.3. nie).
Reakcia na: 810zssk #27:
Vychádzal som už len z obyčajného porovnania zón 100+101... ponuka spojov, ich nadväznosť a hustota intervalov sú lepšie v Brne ako v BA, ale cena v BA je výrazne vyššia...
ak chce mesto pritiahnuť ľudí, treba mať aj optimálne nastavenú cenovú politiku...
Tie linky budú aj označené číslami ako je uvedené na plániku a bude na nich aj taktová doprava, či nie?
Reakcia na: nomo5 #26:
Treba si aj porovnať, v akom podieli je "dotácia" k tržbám v Brne a v akom v Bratislave, o prímestskej doprave sa radšej ani nevyjadrujem.
Reakcia na: nomo5 #26:
IDS JMK ma inak stanovene zony, teda nemozes porovnsvat tak ze jedna zon IDS JMK = IDS BK.

Ale ano, ceny PCL mali byt nizsie (z pohladu toho kolkonasobkom JCL su).
podľa mňa sú ceny PCL dosť vysoké... najmä pri prihliadnutí na ponuku spojov...
teda porovnávam s IDS JMK...
Reakcia na: Stenly #24:
1. Do IDS budu integrovane vsetky linky predmetnych dopravcov v predmetnych zonach, teda aj linka 37 do Marianky, samozrejme za podmienky ze zakaznik bude mat PCL pre zonu 215.

2. Delenie trzieb medzi dopravcov riesi tento dokument: http://www.bid.sk/data/File/dokumenty/DelenieTrziebBID.pdf
Viete ako to bude s regionálnymi linkami MHD (napr. 37 do Marianky alebo 630 a pod.)? Bude sa IDS vzťahovať aj na tieto linky alebo tam bude ten doplatok ako teraz? Ak sa bude to IDS vzťahovať na tieto linky, čo si myslím, že by bol nezmysel keby sa nevzťahovalo, tak nechápem ako chcejú spravodlivo riešiť financovanie dotknutých liniek. Vie mi to tu niekto vysvetliť?
Reakcia na: Joyki #10:
http://www.bid.sk/data/File/dokumenty/KoncepciaBID.pdf
Od strany 17 mas blizsie info k tomu ako sa stanovovali zony.. ide o povodny material z 2007, ale odpoveda na niektore otazky.
Reakcia na: Joyki #20:
To je diskutabilne. Dnes zony zohladnuju (cca) vzdialenost od hranicnej ciary. Ale nemali by skor od centra kam cestuje vacsina ludi?

Ja by som inak BA mestske zony riesil uplne inak.
Reakcia na: 810zssk #18:
Ale mali by sa zohľadniť tie vzdialenosti od mesta, keď budú kresliť tie zóny.
Reakcia na: ceres #17:
V jednom dokumente z minuleho roka sa spominali aj PCL pre 101+regionalne zony, tazko povedat preco sa od toho upustilo. Jeden z dovodov moze byt (a toto je odpoved na tvoju druhu otazku), ze hranica medzi zonami 100 a 101 zatial nie je stanovena, k tomu by malo dojst az so spustenim CL1C.
Reakcia na: Joyki #10:
Kedze sa uplne meni sposob vypoctu cestovneho (z kilometrickej tarify na zonovu) tak nemozno ocakavat ze uplne vsade budu rovnake ceny CL hoci dnes na danych trasach su rovnake.
Reakcia na: 810zssk #11:
Prečo potom nie je možnosť kúpiť si aj napr. trojzónový PCL 101 + 215 + 225 pre cesty z Lozorna do Záhorskej, ale nútia ľudí kupovať si PCL rovno na celé územie Bratislavy. Nemožnosť kúpy PCL samostatne pre zónu 100 či 101 som očakával, ale toto ma prekvapilo.
Kde vlastne leží hranica medzi zónami 100 a 101? Nepamätám si už presne staré pásma, ale vyzerá, že hranica sa zmenila - Dúbravka, Zlaté Piesky, Lamač sú podľa schémy v zóne 100.
Ešte by sa zišlo naprogramovať plánovač cesty, tak aby zohľadňoval všetky spoje...
Reakcia na: Eury #14:
1. Podmienky zlavnenej a bezplatnej prepravy budu zmenene. Viac koncom januara.

2. Budes musiet pockat na koniec platnosti.
Neviete ako to bude s ludmi nad 70 rokov? Budu mat bezplatne cestovanie na celej BID alebo len 100-101?
A ked mam rocnu elektricenku ktora mi bude platit este tristvrte roka - je nejaka moznost ako budem moct vyuzivat BID na uzemi BA po 1.3.? alebo proste len budem musiet cakat do konca roka kym mi skonci elektricenka?
Reakcia na: Solider #12:
Ako som uz napisal, dosiahne sa tym, ze ten co bude cestovat na kraj mesta (napr. do Race) zaplati menej ako ten co bude cestovat do centra.
Reakcia na: 810zssk #11:
A prečo teda tieto zóny v jednom meste musia fungovať oddelene? Preplácanie strát?
Reakcia na: Emil #9:
Pretoze ked sa zavedu jednorazove listky tak tam to bude dolezite.. napr. ak pojdes zo Stupavy na dvojzonovy listok, budes moct ist len po zonu 101. Ak budes chciet ist az do zony 100, budes potrebovat trojzonovy.
Dúfam, že zónové usporiadanie, ktoré vydali ešte pred rokmi, sa bude meniť, pretože Plavecký Štvrtok na železnici je vzdialená od Hl.st. 31 km, od ASMN cca. 33-35 km, teda viac, ako my. Plavecký Štvrtok je v 3. zóne od mesta, mys sme boli až v 4.
Niekto náhodou nevie, či sa menili odvtedy tie zóny a aktuálne či boli upravené? Mám pocit, že aj hej. Je tam asi menej zón.
Este blba otazka: Naco je to rozdelenie 100 a 101 ked sa tieto zony predavaju spolocne? ?
Reakcia na: barack40 #7:
Listok pre usek DNV - Marchegg Gr. si zakupit budes musiet, jednak samotny tarifny bod Marcegg Gr nie je zaintegrovany a jednak BID listky a "obycajne" ZSSK/RJ/SL listky nie je mozne nadvazovat tam kde vlak nezastavuje. Tiez ma to stvalo jeden rok ked som mal BID priplatok aj Sommerticket, najma ked som ten listok musel kupovat v Rakusku co vyslo vyse eura. Treba ale tiez povedat, ze je len na tvojom svedomi ci si to naozaj kupis, realne to asi nikto nekontroluje.

Osobne si ale myslim ze vyhladovo by nebolo zle zaradit body Marchegg Gr., Kittsee Gr. a vyhladovo Rusovce Gr. do zony 101 s moznostou nadvazovat tam doklady, je naozaj trapne na tento kusok si kupovat CL.
Ináč zaujímalo by ma, ako to bude, keď budem chcieť ísť na REX do Viedne, ak mám PCL pre zóny 100+101 a sieťový lístok OBB (Einfach Raus Ticket alebo Sommerticket). Trať DNV - Marchegg Gr. je ešte na území BA a podľa schémy je v zóne 101. Lenže do mapky zakreslená nie je, takže mi bude treba zakúpiť lístok DNV - Marchegg Gr?
Reakcia na: 810zssk #5:
inak a este tak bokom - pri tej scheme sa uzz pocita s elektrickou do Pe? 🙂 To je normalne ze chutne!
Reakcia na: fanatikmhd #4:
1. RegioJet nie je zapojeny do sucasneho experimentu BID, ale bude zapojeny do IDS BK od 1.3.2013. Vid texty.
Take dve otazocky k celej bidke -

1- podla schemy je platna na vlaky smer Podunajske biskupice. RJ teda uznava BID?

2 - je naznacene ze vlakmi do petrzalky az do rusoviec. Ktory vlak okrem nakladov, LV a Mn ide z NM smer UNS-Pe-Rus ???????????????? Rad sa zveziem!

Zaznacovat v systeme trate na ktorych nie je vedena ziadna doprava. Preco tam potom nie je zaznacena aj trat Zahor-Plav.Mik ?
Dik, skoda ze ta info nie je v jednom bloku.... ?
Bratislavska karta bude stale na zlavu? ?