Sci-fi: Už aj v MHD sa štrakuje

Tentokrát sme si zobrali na mušku úspechy dielní dopravného podniku, ako aj českej Vrakosy.

Sloboda výberu II

Nepretieklo veľa vody Dunajom a už sa bratislavskí cestári opäť ukázali v plnej kráse. Tentokrát sa im podarilo vo Vajnoroch vyrobiť hlavolam ako sa patrí. Zrejme sa inšpirovali starým známym vtipom...

Taxikár vezie zákazníka a prídu ku križovatke, kde je značka Daj prednosť v jazde. Šofér pridá plyn a preletí križovatkou.
- Čo to robíš?! - pýta sa vystrašený spolujazdec.
- Veď sme nejakí machri! - odpovedá šofér.
Na ďalšej križovatke je Stop-ka a šofér ju zase ignoruje.
- Čo si sa zbláznil?!
- Veď som ti hovoril, že sme nejakí machri!
Na tretej križovatke je značka Hlavná cesta, šofér však dupne na brzdu.
- Ty nie si normálny! - kričí spolujazdec.
- Bacha, teraz idú machri sprava! 

Aby sa predišlo podobným nedorozumeniam s "machrami", cestári sa rozhodli vymyslieť túto fintu. Vodiči si teda opäť môžu vybrať. Či prejazd križovatkou prežijú záleží len od toho, čo si vyberú ich kolegovia prichádzajúci z iných strán...

KT8A5

To, čo sa nepodarilo vo firme ČKD (Čakám kruci dlho) za 30 rokov, to sa podarilo v bratislavských Stredných dielňach za niekoľko rôčkov. Tentokrát sa musíme pochvalne vyjadriť o jedinej kvalitne pracujúcej parte chlapov, ktorí napriek všetkým nedostatkom skonštruovali prvú bratislavskú trojčlánkovú električku. Pri rekonštrukcii museli zápasiť s viacerými problémami - 1. Čo rekonštruovať? 2. Kde ukradnúť dokumentáciu? 3. Z čoho to spraviť? 4. Kto mi sakra zobral nitovačku?! - a inými. Výsledkom je voz č. 7975, ktorý sa skúšal na linke 9. Žiaľ, akonáhle sa dostal do vozovne Krasňany, ihneď mu bolo vymontované strešné označenie linky (tzv. televízor) a aj vnútorný "zavíjací" transparent BRUCE a nahradené boli (podľa Jazykového zákona) ĽAD-kovými displejmi.

T3SHSP001

V rámci akcie "Každá električká iná" sa tentoraz dopravný podnik pokúsil o vlastnú modernizáciu vozidla T3CS č. 7703. Ako to už pri modernizáciách býva, došlo k niekoľkým drobným chybičkám, výsledkom ktorých je napríklad to, že električka má nedopatrením o jedno okno a dvere menej. Taktiež neznámi páchatelia na ňu nalepili giganálepku s názvom istej nemenovanej internetovej stránky. Čo sa však podarilo je to, že vozeň dostal staronovú výzbroj TV 0.9 (10% súčiastok z pôvodnej výzbroje TV1 sa kdesi stratilo). Napriek nedostatkom sú všetci spokojní - veď konečne nejaká modernizácia v Jurajovom dvore vyšla.

Nový model Vrakosy

Nášmu špiónovi sa podarilo infiltrovať medzi zručných pracovníkov Vrakosy v Nízkom Mýte a v hale výrobného závodu urobil exkluzívnu fotku pripravnovaného prototypu novej Vrakosy s interným označením Rezoun. Už spoza brány je jasné, že sa tento najmä v Bratislave obľúbený výrobca rozhodol vrátiť k ladným hranám staršieho designu, avšak so zabudovaním nových konštrukčných prvkov a technológií. Z nich môžme spomenúť napríklad tieto: Kraksňaforéza by mala zaručiť väčšiu odolnosť voči hrdzi a bude sa používať zásadne na plastové prvky. TotalBlockTM je nové zariadenie vlastnej výroby, ktoré by malo konečne zabezpečiť to, aby sa dvere zatvárali nadoraz. Je skonštruované zo silných elektromagnetov, a tak výrobca neodporúča nástup nikomu, ktorý má na sebe akékoľvek kovy (je tu možnosť úrazu), prípadne má so sebou diskety, hard-disky a podobne, lebo v tom prípade hrozí zmazanie všetkých údajov (resp. ich premazanie firmwarom Vrakosy). Posledným novým prvkom je Antipisk, teda systém zabraňujúci pískaniu pri brzdení. S jeho pomocou sa pri brzdení znížila úroveň hluku na nulu, avšak podľa nemenovaného zdroja (Turbo) autobus síce nepíska, ale ani nebrzdí. Veríme, že sa Vrakose podarí dotiahnuť tento model do úspešného konca a bude odprezentovaný na Vrakosalóne 2003 v Nitre.

Vrakosa B 732 superCNG

V Bratislave je medzi vodičmi všeobecne obľúbené si svoje vozidlá prikrášľovať. Niektorí to chápu tak, že si okolo celej kabíny namontujú dosky rôznej veľkosti a z rôzneho materiálu, prípadne aj kúsky koberca, gumy a papiera, iní majú aj estetické cítenie a autobusy si oblepia samolepkami zväčša zodpovedajúcimi farbám vozidla. Teraz sa však poriadne vyzúril nemenovaný vodič na vozidle č. 3601. Stačilo sa iba poprechádzať po vozovni a zrazu sa objavili všelijaké veci, ako napríklad 6 reflektorov a 9 smeroviek. Čo z toho vzniklo je jasné, my to komentovať nebudeme, nechceme mať žalúdočné problémy...

Odborári štrajkujú za MHD

Dopravný podnik sa inšpiroval "nevyhnutnými" úspornými opatreniami Železnej spoločnosti, s.b.r. (spoločnosť bez ručenia) a rozhodol sa zrušiť 25 nerentabilných liniek aj s ich vodičmi. Ide konkrétne o linky 4 7 22 28 35 38 43 49 51 54 57 58 63 65 76 77 79 80 85 86 96 131 180 191 a 210. Po tom, ako sa o tomto kroku dozvedeli odborári, vyhlásili od 1.2.2003 0.00 neobmedzený štrajk. Všetky spoje, ktoré budú v tom čase na trati, zastanú, ich vodiči vystúpia, zabezpečia vykurovanie vozidiel a pôjdu domov. Preto ak stretnete opustené autobusy uprostred križovatiek, nedivte sa. Odborári už rokujú s ministrom Popukovičom o riešení situácie v MHD, avšak keďže obidve hlavy sú tvrdé ako koľajnice, k dohode dôjde veľmi ťažko. Popukovič totiž stále opakuje "Načo je mi MHD, keď si staviam diaľnice? Nemáme na vás peniaze!" a odborári "Tu nie je žiadna prezamestnanosť, všetko je v úplnom poriadku!" Zrejme sú obe strany hrdé na svoju neústupčivosť, či však budú na nich hrdí aj cestujúci, je otázne...

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.