Posilnenie premávky MHD počas Európskeho týždňa mobility (17. – 21.9.2012)

Na zvládnutie predpokladaných zvýšených prepravných nárokov počas Európskeho týždňa mobility zabezpečí dopravný podnik v pracovných dňoch od 17. do 21. septembra 2012 posilnenie vybraných liniek MHD prídavnými spojmi a väčšími vozidlami.

  • Linka 7 bude mať v rannej špičke skrátený interval medzi spojmi z 8 na 4 minúty.
  • Linky 3 a 8 budú kapacitne posilnené vypravením električkových súprav.
  • Linka 32 bude kapacitne posilnená kĺbovými autobusmi.
  • Linka 37 bude posilnená 12-metrovými vozidlami.
  • Linka 61 bude v čase 7:15 - 9:00 posilnená vloženými spojmi (6 kĺbových autobusov) z Hlavnej stanice na Letisko.
  • Linka 83 bude čiastočne posilnená kapacitnými autobusmi Mercedes CapaCity.
  • Linka 96 bude obsluhovaná kĺbovými autobusmi.
  • Linka 201 bude v čase 6:45 - 7:15 posilnená vloženými spojmi (6 kĺbových autobusov) v smere z Dolných honov na Hlavnú stanicu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TeBeCe #39:
Ale piatok je vždy menej cestujúcich.. aj ráno..
dnes na DD asi rekord, o 8.25 priviezla 33 z DD na molecovu az dvoch cestujucich, a to pred nim nic neslo. 5 minut zmeskana poloprazdna 32 prisla az potom a na zaver este tiez nijak vyrazne neobsadena 133.
Reakcia na: 810zssk #37:
Posledny odstavec sa samozrejme cely vztahuje na L62
Reakcia na: Petto #36:
Ja som reagoval skor na to ci by niekde mali uplatnenie, neriesil som teraz ci ich realne mame k dispozicii.. ale preco tie zostavajuce Solarisy nevypravit prave na vybrane poradia L50 🙂 Samozrejme musela by sa zmenit kolona ktora tie poradia vypravuje.

Ad. 15metrove vozy, ja by som si ich vedel velmi dobre predstavit na linke 212* keby sa nakupili napr. Trollina 15 v ramci pripravovaneho nakupu z ojrofondov. A este k tomu by poziadavka na 15metraky vyradila SORku takze win-win ?

* samozrejme otazka je co po reorganizacii... ak bude platit variant mixovanej vypravy sola/klby (ako je v navrhu) tak samozrejme je lepsi stale 15-metrak... ak by sa ale z eurofondov nakupili vozy tak ze sa cela 62 bude dat vypravit klbakmi tak je to lepsie
Reakcia na: 810zssk #35:
No tolko ich zase nemame pri sucasnom intervale. No dajme tomu, ze by sa zobrali aj z 88, tak by to mozno slo.
Reakcia na: Petto #34:
Solarisy by mali zmysel napr. na L50...
Reakcia na: TeBeCe #33:
Majú vobec SOLARISy ešte dakde uplatnenie ??? napr. tento týžden 8 ks je len 88čke, no nikde inde ich nevidno. Možno by mal DPB už uvažovať o celotýždňovom nasadení Solarisov na 32ku.

ani 32/7 nie je tento týždeň s 1218 ?
dnesna skusenost s L32: odchod 7:09 Janotova, klbova karosa (s meskanie uz asi 3 min), cestujuci natlaceni az po posledne schody u kazdych dveri, co vystupilo na molecovej sa v useku molecova - zoo opat nazbieralo. esteze isiel klb. o tyzden (ked uz pojde tedom) uz radsej pojdem IGK, po otvoreni noveho parkoviska na kramaroch sa da aj pred osmou zaparkovat...
Reakcia na: Sati #31:
No ked je bordel vo vyprave na L83 Sor vs. Capacity. Ako sam vravis Capy chytaju vacsie meskania ako SOR, tym padom interval asi vieme ako je dodržaný. Podobný bordel je aj na L68 kde vznikajú vláčiky vždy na čele s Capa a za ním prázdny iný klbak resp. prázdnejši.
Reakcia na: Petto #28:
rano 7:39 necakaj ze sa zapne klima a ano je to pohodlne cestovanie mat ksicht naskle dveri
Reakcia na: Viliam22 #29:
ja som isiel dnes vsetkymi poobede a klima bola zapnuta.
Reakcia na: Petto #28:
vo vozoch ktorymi som siel na 83 (po a ut) ani v soroch ani v medvedoch klima zapnuta nebola
Reakcia na: Sati #27:
Podľa mňa len otázka zvyku. ? Ale aspoň pohodlnejšie cestovanie pre cestujúcich a hlavne klíma. ?
Takze po 2 dnoch s capom na 83 rozdiel ziadny len meskanie s capom je vacsie ako so Sorkou jedine pozitivum su klbaky na 96 pri takom intervale 20 minut aky ma cely den ❗
Tak ETM sa začal aj v DPB. Dnes už premávala L7 v 4-min.intervale. Vždy pred L3 a L5 z Rače.Dosť výrazne to pomáhalo ich odbremeniť.
Na L3/8 aj dnes boli K2S.
Dnes už boli štandartné zácpy na Račianskej. Kto to včera vyskúšal tak to asi po jednom dni vzdal.
Reakcia na: koco #23:
Ja som toho názoru,že na Hlavnej stanici nemá čo hľadať linka so solo vozidlom,ktorá premáva do vačsej mestskej časti, preto tedomová 32tka je výsmech. Aspoň že ten víkend sa vyriešil.
Reakcia na: Petto #22:
a to som ešte nehovoril o dvoch kĺbových trolejákoch čo odišli pred 32 🙂
Reakcia na: Petto #22:
no šak hej ... práve preto by mali dať ešte aspoň na tú 8. - 9. hodinu užšie intervaly ...
Reakcia na: koco #21:
to vieš ...rýchlik z hlavneho tahu KE-ZA-BA vs. jedna CNG Vrakosa a to tam býva TUDOM (resp. Solaris 32/7)
celkom v pohode, ale skôr by boli na 32 lepšie kratšie intervaly, dnes 32 smer Kuklovská 8/17 - CNG kĺbák praskal vo švíkoch ledvaj to vytiahol hore tými kopcami na kramáre ... ludia im tam skoro povypadávali cez dvere, a to veľká časť zostala na stanici čakať 20 min na nasledujúci spoj!
Reakcia na: David #16:
Na 3 a 8 som tiež videl aj K2S.
Reakcia na: petoo #18:
ved to bolo jasne, ze budu len 3.
Reakcia na: Mike #8:
ja som to vravel že nebudú viac tri MBCC na 83 ? ? ? ? ?
príkaz , nepríkaz sme na slovensku
a MBCC "treba" na 95 ? ? ?
Reakcia na: petoo #15:
Poobde zas naopak chodí zväčša 34 tesne pred 83.
Tak dnes sa 4-minútový interval ráno na L7 nekonal. Premávala podľa bežného CP. Osobná skúsenosť okolo 8:00 hod. smer centrum.
Reakcia na: Technopol #14:
A tak isto ten preklad nefunguje ani na 83/34 , hlavne smerom do dúbravky chodí ráno 83 väčšinou v tesnom závese za 34 resp. naopak alebo sa navzájom predbiehajú . A nadväznosť 34-ky a 84-ky tiež dosť často nevychádza , teda smerom do dúbravky vôbec lebo väčšinou príde skôr 83 ako 34 a smerom do mesta sa dosť často stáva ( hlavne v špičke ) že 34-ka prichádza na Hroboňovu a 84-ka práve vtedy zatvára dvere a odchádza preč. Pre takéto prípady by sa mohlo zaviesť že by sa čakali tak ako je to myslím na 64 a 41 , samozrejme len keby bolo meškanie 1-2 minúty.
Reakcia na: Petto #13:
Vždy keď toto vidím tak ma chytá zlosť. Vôbec , ale vôbec nič netreba robiť s 34 a 84. Preklad je síce pekná vec na papieri , ale v BA jednoducho nefunguje. Istého času som robieval výpravu na Smolenickej resp. pri Auparku a preklady 93/94 a 83/84 v špičke nefungovali ani jedným smerom a to už na Smolenickej !
Reakcia na: petoo #12:
Obávam sa ,že zahustenie L83 nie je také ľahké, lebo s posilnením intervalu by bola spojená zrejme zmena ajna L34,84, aby bol ako-tak zachovaný preklad.
Jedine čo by šlo su Capacity na L83, no to by musela Petržalka prebrať poradia z Trnávky kompenzáciou dajme tomu za 84tku. No DPB si bude stále šomrat nezmysly typu , 95 musí byť s Capacity, lebo je v trase budúcej električky. ?
Reakcia na: Marek1978 #11:
Keby Petržalka prebrala aspoň niektoré poradia 83-ky od Trnávky , tak by sa na každom jednom prebratom poradí ušetrilo na výjazdoch viac než 100 km za týždeň ( pri deleních raz toľko) . Za to čo by sa ušetilo na výjazdoch by sa mohol aspoň trochu zhustiť interval. Samozrejme nato by museli byť autobusy , vodiči a iniciatíva na správnych miestach.
Reakcia na: petoo #10:
no vsak kazdy druhy spoj by bol na L95 SOR.

L95 - 6 MBCC
L83 - 7ks
L68 - 8ks
L98 - 3ks
L93 - 2ks popripade ich dat este na L68
Reakcia na: Marek1978 #9:
nápad je to dobrý , myslím že na L95 s tým intervalom čo tam je by SORky kapacitne úplne stačili
Reakcia na: Mike #8:
Zo 68 urcite by som nebral, radsej z L95. Co sa mna tyka, tak by som s kludom spravil experiment, ze by som dal na L83 na vsetky celodenky MBCC a poradia, co robi Trnavka, by robila napr. L95. Lenze to by som chcel od nich vela.
Reakcia na: petoo #6:
No na týždeň mobility keď to bude dané príkazom so snakciami môže Petržalka vypraviť na všetkých svojich 5 83jok MBCC. Avšak to budú vozy, ktoré ináč chodia na 93, resp. 98, alebo 68? čiže tá linka bude o tie vozy oslabená.
Reakcia na: kecho #5:
1. možnosť X13,
či už interval by šiel na polovicu- ( 10 min interval by sa na takú linku ináč hodil, odhliadnuc od toho že má takú divokú trasu a koľko ide pod drôtmi tie 9.5 m sory chodia dosť plné (vybrané odchody pondelok ráno a piatok poobede fakt nabité) a určite sa ešte viac zaplnia ako začne semester)
alebo aspoň kapacitne - dať tam 12m vozy (boli tam pravidelne do konca leta kým to robila 2DP aj prac. dni)- či už citelisy alebo tedomy, podľa toho čo bude k dispozícií..
Ale ok, X13 využívajú asi prevažne turisti, návštevníci a tí cestujúci, ktorí tu nemajú trvalý pobyt, takže môže byť názor tú nechať tak ako je.
2. možnosť 93 v sedle... oproti špičke je tých 12 min. interval značne odrádzajúci a intenzita IAD (cieľová skupina ľudí ktorú chceme dostať do MHD) je približne rovnaká ako o 8mej tak aj o 9 tej a postupne klesá o 10tej, 11 tej a najnižšia je síce o 12tej, kedy by možno chodili tie vozy najprázdnejšie, ale zasa už o 13tej by mali využitie lebo dnes špičkový interval začína až od 13:30, ale napr. koľko ZŠ a stredných škôl 5. hodina končia už pred 13tou.
Na 83-ku sa dostanú maximálne 4 MBCC keďže Petržalka vypravuje len 5 poradí (teda vypravuje vlastne len 4 poradia , lebo 83/5 tento školský rok ešte normálne vypravená nebola asi ani raz ? ) Ale podla mňa tam nebudú viac než 3 lebo 83/4 je delená a tam asi MBCC nedajú , tam bude asi tradične ik435 aj keď ten je vždy lepší ako SORka ?.
Takže MBCC pôjde tak raz za pol hodinu čo asi moc nepomôže ?
Reakcia na: Mike #4:
Neviem čo posilniť na Štefánikovej: 84 - euba vraj začína až po ETM, 93 má v špičke dosť hustý interval, a na Tbusy zrejme nésú voze 😉
To máme ešte takú rezervu vozidiel a vodičov v rannej špičke? ? Alebo 3 37mičky budú citelisy ale za cenu že 178 budú 10.5 m sory? 🙂
Prvá kolóna rezervu vozov nemá (momentálne sú požičané z 2DP 1608 1609 a 1610), Petržalka nemá rezervu vodičov. Druhá dp má dobru rezervu kĺb plyňákov, akurát v akom stave.... teda v takom že snáď vydržia to jedno - dve kolá akurát v rannej špičke.. ☺

A to posilnenie 61 by mi niekto mohol vysvetliť, keď ráno pri tom 8 min intervale do mesta sú vozidlá také obsadené, že sa ľudia vozia v takom štandarde ako by sa mali v celej MHD (to zn. max toľko isto stojacich ako sediacich). V opačnom smere je to zasa opačný problém, že tlačenka po dvere, ale tú z veľkej väčšiny vyrábajú študáci cestujúci na Ivanskú do škôl... aj keď istý podiel na tom majú aj zamestnanci obchdov služieb a administratívy na Ivanskej, ale tým sa priznáva, že teda tú 61 treba v tom čase posilniť aj bežne, akurát na to nemáme vzkm? (keďže vozidlá sa nájdu...)

A ináč škoda že okrem kapacity na 83 sa neposilňuje žiadna linka prechádzajúca buspruhom na štefánikovej, aby sa podčiarkol význam tohto kroku a snaha premiestniť ľudí z IAD do MHD..
Veľmi chválim tento krok.
Zaujimave. Len ci budu vodici ? .
Hla ako dobre to vsetko ide ked to robi niekto kto ma skutocny zaujem na to aby to bolo kvalitne.