6. výročie trolejbusovej trate na Dlhé diely už len s 2 trolejbusmi Škoda 25 Tr
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Ilustračné foto © W.I.


Presne pred 6 rokmi, 4. septembra 2006, bola do prevádzky slávnostne uvedená trolejbusová trať na sídlisku Dlhé diely v Karlovej Vsi. Pre vtedy novú trať bolo zakúpených 6 moderných nízkopodlažných trolejbusov Škoda 25 Tr s pomocným naftovým pohonom, nakoľko uvedená trať nie je napojená na zvyšok trolejbusovej siete v Bratislave. Nedostatočný počet nových trolejbusov sa prejavil už začiatkom roka 2007, kedy za pokazené trolejbusy na niektoré spoje nastúpili staré autobusy všetkých druhov.

Od roku 2008 sa po dobudovaní trolejovej slučky pri Riviére namiesto autobusov na krátky čas začali dovážať na dlhodielsku trať klasické trolejbusy Škoda 15 Tr, prípadne Škoda 14 Tr. Nakoľko však v tom čase neboli svojou zastaranosťou a obmedzenou bezbariérovosťou "politicky vhodné", opäť sa vypadnuté spoje nahradli autobusmi, tentoraz s nízkou podlahou a poväčšine prenajaté od externej firmy. Namiesto plánovaného nákupu ďalších 6 trolejbusov Škoda 25 Tr sa totiž v roku 2007 zakúpili malé autobusy SOR BN 9.5, a tak výpadky nemohli byť nahradené novými trolejbusmi. Od roku 2012 sa znova vo väčšine prípadov na trať dovážajú kĺbové trolejbusy Škoda 15 Tr(M).

Na jar 2012 sa na krátku dobu opäť darilo vypraviť na všetky spoje linky 33 trolejbusy Škoda 25 Tr. Výrobca upravil riadiaci softvér trolejbusov za účelom zníženia ich poruchovosti, najmä náprav trolejbusov. Zlepšený stav netrval dlho a v priebehu uplynulých letných prázdnin bola väčšina trolejbusov Škoda 25 Tr odstavená z dôvodu porúch. Na linke 33 tak v závere prázdnin premávali zo 6 vozidiel Škoda 25 Tr len 1-2 vozidlá a cez víkendy žiadne. Zvyšok (na plnú špičkovú výpravu je potrebných 5 vozidiel) opäť doplnili trolejbusy Škoda 15 TrM, ktoré sú potom na iných linkách nahradené krátkymi trolejbusmi. Či sa podarí opraviť zvyšné vozidlá, alebo pre poruchy dojazdia aj posledné 2 nám zatiaľ nie je známe.

Ideálnym riešením uvedeného stavu by bolo vybudovanie spojky medzi dlhodielskou traťou a trolejbusovou sieťou v meste, ktorá by okrem možnosti vypravovania všetkých trolejbusov bez nutnosti ich dovážania do Karlovej Vsi za pomoci ťahača umožnila aj vytvorenie žiadaného priameho spojenia Dlhých dielov s centrom, alebo Kramármi trolejbusovou linkou. V každom prípade je však potrebné čo najskôr zakúpiť nové nízkopodlažné trolejbusy nielen na doplnenie vozidlového parku, ale najmä na jeho obnovu.

Doplnené 12.9.2012: Odstavené trolejbusy postupne prechádzajú opravami náprav, ako prvý bol dokončený trolejbus #6704.


4.9.2012, aktualizované 12.9.2012
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Quakeman15.9.2012 13:52 #23 Re:
Reakcia na #9 od Bdghmeer:
Keď nastúpilo nové vedenie tak mali za to že načo mať na sklade náhradné diely keď ich môžu kúpiť až keď ich bude treba.A ajhľa to nieje ako kupovať rožky v potravinách ! Chcete kúpiť čelné sklo? až keď objednáte určitý počet kusov tak ich na počkanie vyrobíme a do určitého času pošleme, vy ste objednali len jedno? tak čakajte do súdneho dňa keď sa nám zozbiera určitý počet objednávok a potom spustíme výrobu a vám ho zašleme.Totižto to nieje sériová výroba ako pri osobných autách ktoré sa vyrábajú v 100 000 sériách preto sa čaká dlhú dobu na náhradné diely.Preto rozumný prevádzkovateľ si zabezpečí najnevyhnutnejší počet vysokoobrátkových náhradných dielov aby drahé vozidlo bolo v prevádzke a nestálo niekde v žihľave.Vysvetli to ale ekonómovi ktorý nerozumie realite.Za každú cenu ušetriť cent aj keby to stálo 1000000 eur.
Quakeman15.9.2012 13:34 #22 Re:
Reakcia na #10 od IK435_FAN:
No neviem či zrovna toto je dobrý nápad prehadzovať lepené sklá z voza na voz , nie že by sa to nedalo ale je vysoké riziko poškodenia prilepeného skla pri jeho vysklievaní.
Petto15.9.2012 12:17 #21 Re:
Reakcia na #20 od IK435_FAN:
2ks a aj to ich dávajú radšej len na špičkové 33tky. Samozrejme že to nie je kvoli tomu - len preto aby 15 Tr nemuseli 2 razy ťahať hore-dole prip. aby zbytočne nestáli na stiesnenej Kuklovskej.
IK435_FAN15.9.2012 12:11 #20 Re:
Čiže ako to aktuálne vyzerá.. Koľko je vypraviteľných 25Tr ?
Valec10.9.2012 23:12 #19 Re:
Reakcia na #17 od Ámos:
Čo je menšia hotovosť na polici čakajúca - čelné sklo alebo záložné vozidlo ktoré bude jazdiť za dobu prestoja? I keď najlacnejšie je nemať ani sklo, ani voz a proste niečo nevypraviť.
Peter660710.9.2012 22:20 #18 Re:
Reakcia na #7 od Ari:
Súčasný stav je neúnosný, aspoň že tie vozy neťahajú späť do vozovne.
Ámos7.9.2012 13:08 #17 Re:
Reakcia na #15 od Mike:
a je to tak logicke, lebo ziaden sklad = ziaden skladnik = ziadna hotovost leziaca na polici a cakajuca, kedy ju kto pouzije.
Ale mozno, ze DPB nema zaplatene FA a tak nikto nic nedoda. To je druha, dost mozna strana mince!
810zssk7.9.2012 7:11 #16 Re:
Reakcia na #15 od Mike:
Stale ale plati co napisal Valec ze to je chyba dopravcu. Imho dalsi dovod zvazovat tendrovanie autobusovych liniek.
Mike6.9.2012 20:57 #15 Re:
Reakcia na #14 od Valec:
Nemôže mať nič na sklade. Bývalé vedenie divízie autobusy, resp. vedenie dielní bolo oificiálne odvolané o.i., resp. hlavne pre vysoké skladové zásoby. Na jednej strane je síce pravda že dielne boli plné fungl nových náhradných dielov na rto, šmky a karosy B700 (ešte cca 2-3 roky dozadu), no aby nové vedenie napravilo, to prečo bolo staré vednie odvolané, tak sa zbavilo úplne všetkých náhradných dielov (aj za cenu vyhodenia niektorých nových nepoužitých do kontajnerov). Takže teraz sú pravidlá také že nič nie je na sklade a úplne všetko sa musí objednať, nie dopredu, ale až keďna ten diel skutočne vznikne potreba na nejaké vozidlo.....
Valec6.9.2012 12:43 #14 Re:
Reakcia na #5 od Petto:
Tak ale zas to je chybou aj dopravcu. Ak má 30 typovo zhodných vozidiel, tak základnú výbavu najpotrebnejších a najčastejšie poškodzovaných náhradných dielov (zasklenie, reflektor, kryt smerovky....) by mohol mať aj na sklade aspoň. Takto "umorené" financie sú určite nižšie, ako potreba držania iného vozidla ktoré potom nahrádza odstavené.
luky1335.9.2012 20:02 #13 Re:
Reakcia na #10 od IK435_FAN:
Rok dozadu som spomínal toto riešenie vo fóre a pomaly ma tu každý ukameňoval či žijeme v 90-tych rokoch, že by sa mala znovu zaviesť "kanibalizácia" vozidiel a podobný prístup má asi aj DPB... Pritom som to navrhoval pri vozidle, ktoré bolo vtedy už viac ako pol roka odstavené.
445.9.2012 19:43 #12 Re:
Reakcia na #10 od IK435_FAN:
Palec hore.
Pantograf15.9.2012 18:51 #11 Re:
Reakcia na #8 od tbus:
neskutočne ma pobavil tvoj príspevok. jednoduchá a výstižná odpoveď.
IK435_FAN5.9.2012 14:53  +1#10 Re:
Neviem, ci to len mne nepride divne, ale tak to by bola tazka robota vziat to čelne sklo z 6702 a dat ho na 6701? A razom mam jednu 25tr bez problemov pojazdnu... Takto caka pomaly kazda na nejaky nahr. diel, tak preco si nepomoct takto.. Mi nevravte ze je problem vybrat sklo z jednej a dat ho na druhu.....
Bdghmeer5.9.2012 13:15 #9 Re:
Neviem, ale vyhovárať sa na dlhú dodaciu dobu čelného skla a vôbec aj iného karosárskeho dielu mi príde u 25 Tr trochu divné. Veď je to takmer všetko identické s úplne bežnými autobusmi Citelis. Iné to môže byť samozrejme čo sa týka el. výzbroje.
tbus5.9.2012 13:07  +4#8 Re:
Reakcia na #5 od Petto:
Dlhé (čakanie na náhradné) diely
Ari5.9.2012 10:41 #7 Re:
nevyhnutne urobiť jedno z dvoch: kúpiť nove duobusy či pripojiť DD linku k ostatnej siete
luky1335.9.2012 0:30 #6 Re:
Z toho čo som počul a aj tu sa písalo veľa tých 25Tr je odstavených tak dlho práve kvôli dlhej čakacej dobe na diely. Neverím, že v celej EÚ nie je jediný servis/dodávateľ, ktorý nemá daný diel na sklade (ako napr. čelné sklo, bočné sklo, svetlomet...). To je skôr problém v blbo uzatvorenej zmluve DPB s dodávateľom dielov - Corex... Mne to pripomína prípad z roboty kedy Slovenská firma čo dodáva skrinka na odev a vyrába ich pomaly v garáži tam montuje zámky vyrábané jedine v USA a keď sa potrebovali nahradiť viaceré zámky na tie skrinky tak prešli 4 mesiace kým ich ten SK výrobca objednal/dodal z USA...
Petto4.9.2012 22:33 #5 Re:
Reakcia na #4 od 44:
Nieco na tom pravdy bude, zaruka na 25 Tr uz skoncila, cize akakolvek porucha sa uz riesi z penazi DPB. A len na sproste celne sklo sa caka viac ako mesiac.
444.9.2012 22:22 -1#4 Re:
Reakcia na #3 od Petto:
A preco by sa nemali vyradit tie sroty, co sa stale kazia??? naco investovat stale do oprav? naco maju stat vo vozovni pokazene??? Ved nech sa nakupia nove NP vozidla, tak ako je pisane v zavere clanku!