Od augusta sa zvýšila cena električeniek o infláciu

Ceny jednorazových cestovných lístkov sa nezmenia.

Dopravný podnik Bratislava informuje, že od 1. augusta 2012 dôjde k zvýšeniu cien predplatných cestovných lístkov - električeniek o výšku inflácie za predchádzajúci kalendárny rok, teda o 3,9%. Nárast sa pohybuje od 50 centov pri mesačnom zľavnenom lístku až po 29 € pri ročnom prenosnom lístku.

"K tomuto systémovému opatreniu pristúpilo mesto Bratislava na základe dohody s vedením Dopravného podniku Bratislava. Návrh vyplynul z potreby zohľadnenia miery inflácie, ktorá v spoločnosti ovplyvňuje celkovú cenovú hladinu tovarov a služieb," zdôvodňuje zvýšenie cien DPB. K úprave cien príde 12 mesiacov od predošlého zvyšovania cien, ktoré bolo súčasťou balíčka opatrení, ktoré priniesli dopravcovi 10 mil. €.

Ceny jednorazových cestovných lístkov zostávajú nezmenené. Zmenu cien tak nepocítia nepravidelní používatelia MHD, ale jej stáli zákazníci.

Typ predplatného cestovného lístka (PCL)

                                                                

Časová platnosť PCL - cena v EUR 

 

 

 30 dní

 90 dní

365 dní

nezľavnený - obyčajný

 

 

 

celosieťový

                           26,00€

                           68,60€

                        260,00€

CL + BID

                           27,66€

                           73,58€

                        279,92€

žiacky

 

 

 

celosieťový

                           13,00€

                           34,30€

 

CL + BID

                           13,83€

                           36,79€

 

študentský

 

 

 

celosieťový

                           13,00€

                           34,30€

 

CL + BID

                           13,83€

                           36,79€

 

dôchodcovský

 

 

 

celosieťový

                           13,00€

                           34,30€

                        130,00€

CL + BID

                           13,83€

                           36,79€

                        139,96€

prenosný

 

 

 

celosieťový

                           78,00€

                        205,70€

                        779,00€

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mika-chan #71:
1. Požiadaj svojho zamestnávateľa.
2. Náklady na prevádzku auta sú vekmi nemenné? Však len cena PHM sa mení (takmer) každý týždeň a to takmer zásadne smerom nahor.
je toto normalne? a platy sa o inflaciu kedy zvysia? pazravi ste, pazravi!
nemozem sa dockat na auto.
Reakcia na: Gazo #66:
Tvoja druhá časť príspevku odporuje prvej. Z metra by si ešte viac prestupoval ako z električky. A navyše sa pýtaš, prečo je tunel tak dlho uzavretý. Aby tak nedopadli aj tunely pre metro, že by sa museli uzavrieť a nebolo by peňazí na ich opravu ☺
to su starosti ? metro ? a pre koho ci vlastne za co??? ? postavte to ako zimny stadion zo statneho rozpoctu cize cele slovensko sa posklada na dopravu blavakom tak ako na stadion ?

cierny pasazieri ? ? uplne jednoducha vec nastup iba okolo vodica a preukazovat sa cestovnym listkom ono funguje aj v dalko vetsich mnoho milionovych mestach ale v bratislavskej dedine to proste nefungovalo tak ako to tvrdili desiatky rokov o klimatizacii vo vozidle ?

ak si niekto mysli ze clovek ktory ma a vyuziva svoje motorove vozidlo bude jazdit mhd je blazon ? ? ?
Reakcia na: 810zssk #67:
Začínam rozmýšľať, že po vybudovaní prvej serióznej rýchlodrážnej trate, by sa tam premávajúca linka, mala označovať ako linka metra, aby novinári a vlci boli spokojní.
Reakcia na: Gazo #66:
To je fyzikalna vlastnost metra ze jazdi kazdych 5 minut? A nejazdi nahodou elektricka kazde 4 minuty? Metro je odvsadial v centre za 15 minut? Aj z Marsu, ci to plati len pre planetu Zem?

Kriste, to su zvasty.
Ak by postavili metro bol by vyrieseny cely dopravny system MHD. Zbytocne stavaju elektricku do Petrzalky, ktora nahradi len linku 95 a skrati cestu o 5 minut. Metro premava pravidelne kazdých 5 minút a dostane sa do centra behom 15 minút z kadekoľvek. Na cestách by ubudli autá, pretože cestovanie metrom by bolo cenovo výhodnejšie a rýchlejšie. ?
Navyše, ak ste si nevšimli dopravný podnik nastavuje podmienky dopravy tak, že stále máme horšie možnosti cestovania a viacnásobného prestupovania, aby sme čo najviac zaplatili za aj tak predražené cestovné. Prečo je tunel pre električky pod Hradom stále uzavretý ? Však ho už aspoň rok prerábali a aj tak je stále nefunkčný. Situácia MHD je neskutočná a práve to, že na Slovensku musíme trpieť také hrozné služby. ?
Reakcia na: Petik #64:
Vsak ja som nikde nepovedal, ze sucasny system povazujem za dobry....

Zdravotnictvo je trochu ina vec, zo zdravej populacie v principe profituje cela spolocnost.
Reakcia na: 810zssk #62:
MHD je verejna sluzba platena z dani. Neexistuje ziadna zavislost medzi vyskou zaplatenej dane a vyskou spotreby verejnych sluzieb (platenych z dani).
Ani prerozdelenie dani medzi obce a regiony nie je linearne podla poctu obyvatelov ani nekopiruje vysku dane zaplatenej obyvatelmi danej obce/regionu, ale je predmetom politickej dohody na urovni celeho statu alebo EU.
Vzdy doplacaju bohatsi na chudobnejsich, ci uz regiony alebo jednotlivci. To je podstata dani.
Napriklad Nemci v globale doplacaju na Bratislavakov, ale ty by si im chcel nasolit vyssie cestovne.
Bohaty Trnavcan tiez doplaca na teba, a aj jemu by si chcel dat vyssie cestovne?
Nie je to trochu chore takto uvazovat?
Nemali by sme zvysit chudobnym poplatky u lekara, pretoze na daniach a odvodoch zaplatia do systemu menej?
Reakcia na: 810zssk #62:
Hmm, ľudkovia, toto je naozaj diskutabilnejšie ako sa zdá ... ono tí toľko a tak často "nenávidení" "východniari"/"naplavenin(k)y"/"cépéčkári"/"prisťahovalci" a iní Bratislave ako mestu aj pomáhajú, istým spôsobom: väčšinou ich zamestnávajú firmy so sídlom v Bratislave (niektoré firemné dane idú mestu), a keby aj náhodou nie, mnoho svojich peňazí minú práve v Bratislave (podporujú lokálnych podnikateľov či živnostníkov), takže by som ich až natoľko jednoznačne nezatracoval 😉
Reakcia na: Petik #61:
Kto hovori o tom, ze to niekomu "osolime"? Nikto nechce nikomu nic osladit, ale ani ocukrit. Preco by som mal susedovi ktoreho vobec nepoznam, byva 6 poschodi podomnou a vidim ho raz za uhorsky rok sypat tony cukru na jeho kolac?`
Reakcia na: 810zssk #47:
Ja som si myslel, ze cenova politika - "Nasim" dame zlavu, "cudzakom" to poriadne osolime - je nanavratne v 90-tych rokoch. Ale vidim, ze je zial stale hlboko zakorenena v mysliach niektorych jednotlivcov.
To už mohli zdražieť rovno na 70 eur a nie to vyratúvať na centy,na to má každý.
Reakcia na: 810zssk #56:
Na jednej strane dobrá otázka, prečo by mala BA dotovať cudzích študentov, no na druhej strane si myslím, že ak by mali používať nezlavnené lístky, tak by ich jazdilo na čierno ešte viac ako teraz, čiže v konečnom dosledku by to možno bolo pre DPB ešte aj stratové. Jedine, že by každý deň išli revízori aj viackrát na linky 31/39 (pričom si myslím, že na to by DPB akosi nemyslel).
Reakcia na: VLK #57:
ked ma naposledy chytil nepouzil to vobec ... ?
Reakcia na: jakubko666 #52:
len pre zaujímavosť - revízori majú aj aplikáciu na overovanie platnosti OP ?
Reakcia na: misha4 #53:
A co ako ze vacsina je z inych miest (aj to som si nie isty ci je pravda, nezabudaj na stredoskolakov)? Prave to je argument na zavedenie spominaneho systemu. Preco by BA mala dotovat cudzich studentov?

K bludu ohladne Jaroviec a Rusoviec sa vyjadrovat nebudem, vid. Valcov prispevok.
Reakcia na: jakubko666 #52:
Nevedel som, že bezdomovci majú internet. ?
Reakcia na: misha4 #53:
Ak si z Jaroviec alebo Rusoviec, tak sa pozri do občianskeho (ak ti ho ovšem už vydali), aké mesto tam máš uvedené ako trvalý pobyt.
Reakcia na: 810zssk #47:
Jasne, studenti s trvalym pobytom v BA, ked vacsina je z inych miest. A chudak ten, co dochadza z Rusoviec ci Jaroviec, lebo nema pobyt v BA, ale par km od nej...
Neviete náhodou, či si revízori zapisujú aj rodné číslo na ten papierik?
A kam DPB posiela výzvu k úhrade pokuty, ak na občianskom nemám adresu, len mesto.

A čo by sa stalo, ak by som revízorovi predložil občiansky, ktorý je nahlásený ako stratený a oni mi pošlú pokutu. Môžem sa odvolať, že niekto zneužil môj občiansky, že revízor si mal všimnúť, že to nie som ja a v čase udelenia pokuty bol ten OP nahlásený ako stratený a ja mám už iný?

Ďakujem za odpovede.
Reakcia na: AAA #50:
Napriklad 🙂
Reakcia na: 810zssk #49:
Viď mestská karta ?
Reakcia na: Technopol #48:
S TP je to trochu zlozitejsie, lebo tam je urcita legislativa, ale existuje kvantum sposobov ako to obist 🙂
Reakcia na: TomJ #43:
Ak sa nemýlim tak tebou spomínané kino zvýhodňuje v jeden deň zákazníkov Telekomu, čo je teda diskiminačne voči ludom používajúcich iných operátorov. Čiže ak si DPB ako a.s. zmyslí tak môžu bratislavčania platiť menej, ak by nemohlo tak existujú tisícky diskriminačných spoločností.
Reakcia na: 98a96 #44:
Osobne by som isiel tou cestou ze zakladne cestovne rovnake (resp. maximalne s tou 10 percent zlavou), ale na socialne zlavy (napr. studentska, alebo dochodcovska) by mali narok len osoby s trvalym pobytom v Bratislave, alebo inom clenskom state EU/EEA (taka ista finta ako v Skotsku s vysokymi skolami).
Reakcia na: TomJ #43:
Ale nikto ho nechce trestat, to je len o tom ze za MHD bude platit presne tolko ako ostatni - dnes je stav taky ze viac platia Bratislavcania!!! Aj dane su peniaze ktore platis.

Palace Cinemas si to kludne mozu zmysliet, mne by to bolo jedno, je to sukromna firma... ale oni nemaju prijmy z dani, takze by to logiku moc nemalo.
Reakcia na: 98a96 #44:
BMK je akurát tak finta, na ktorej inkasujú banky - ak by mesto naozaj chcelo, aby mali Bratislavčania zľavu pri MHD, tak ti jednoducho stačí pri kúpe PCL predložiť občiansky preukaz...
Reakcia na: Katka38 #40:
neviem aku vysoku zlavu by si chcela .. ved máme k disp. BMK ... 10% zlava .. neda sa cestovat zadarmo .. ?
Reakcia na: 810zssk #42:
Aj tak to ale nepovažujem za správny krok. Spôsobilo by to len ďalšie zhustenie premávky na príjazdových komunikáciách do mesta, pričom cieľom mesta by mal byť opak, vybudovať P+R zóny, aby autá nešli do centra. Lenže ak by mali potom povedzme od Zlatých pieskov cestovať za drahšiu sumu ako niekto, kto býva na Východnom a de facto cestuje dlhšie, tak by to nebolo veľmi spravodlivé. Keď niekto býva v Ivanke, tak nemôže za to, že tam nemá dosť pracovných ponúk a teda musí jazdiť každý deň do BA. Prečo ho ešte trestať tým, že bude musieť platiť vyššie cestovné v MHD? Do práva sa nevyznám, ale podľa mňa by to bolo diskriminačné a možno by sa to dalo aj právne napadnúť. Potom by si mohli trebárs aj v Palace Cinema zmyslieť, že Bratislavčania budú za lístky platiť menej.
Reakcia na: TomJ #41:
Keby sa chcelo tak by to preslo.
Reakcia na: Katka38 #40:
Zvýšenie cestovného pre mimobratislavčanov by bola diskriminácia. To by neprešlo. Každý má nárok cestovať za rovnakú cenu, či je odtiaľto alebo nie. S takým niečím som sa ešte nikde nestretol.
Keby tie peniaze naozaj smerovali tam kde maju. Cestovanie je katastrofalne, ziadne skvalitnenie sluzieb obcas nepocituje. Co takto zaviest myto pre mimobratislavskych obcanov, ako to funguje vo svete?. My ako bratislavcania nemame ziadne vyhody, platime tu dane a ti co su z mimo BA sem neprispievaju nicim, nicia nam cesty.
V zime clovek cestuje v starych elektrickach, ktore nie su vykurovane, kazia sa, autobusy detto. A to nehovorim o uprave intervalov cez prazdniny.
Nedodrziava sa ani hygiena, castokrat sa tam vyvyzaju smradlavi ludia, vonku takychto ludi vykazuju, u nas je nato zakon a nikto s tym nic nerobi. Spinave sedadla, samy hnus.
Cestovne ste mali zvysit len ludom, ktori neziju v BA a neprispievaju tu na dane. !
Reakcia na: 810zssk #31:
Co navrhujem - napr. to, aby sa ceny menili podla skutocnych nakladov a nie nejakych pseudocisiel (PCI) odrhnutnych od reality, co a vedie jedine k inflacnej spirale...
Reakcia na: Valec #37:
Dakujem 🙂
Reakcia na: 810zssk #32:
Na žiadnu SOIku sa v tomto smere obracať nemusíš. Cenový výmer vydáva mesto v zastúpení primátora. Zastupiteľstvo o tom nerozhoduje.
Reakcia na: AAA #35:
Tam je viacero moznosti ako by to mohlo fungovat:
a) cele spoje su v celej dlzke primestska linka
b) spoje co idu do Marianky su v celej dlzke primestska linka, spoje co idu len do Zahorskej su spoje MHD
c) v useku BA-ZB vsetky spoje MHD, v useku ZB-Marianka primestska linka
atd.

Keby to bolo cele primestska linka tak ta v ramci mesta do 4 km musia vozit za 60 centov. Takze idem zistit aku to ma licenciu a potom hura ich trochu potrapit... kazdopadne, priklad s Mariankou som pouzil zamerne, lebo tam je to urcite PAL.
Reakcia na: 810zssk #33:
Toto je inak celkom zaujímavá a dobrá otázka, nad ktorou som sa nikdy nezamýšľal. Dokonca ak na 37 je vydaná licencia BSK, nemal by platiť ten výmer na všetky jej spoje? A ak neplatí výmer BSK na tej linke, vydala Marianka vlastný cenový výmer? V prvom rade by bolo treba vidieť všetky licencie na 37 v jej súčasnej podobe. Lebo aj pri tých licenciách by sa dal BSK obísť, keby mesto vydalo licenciu po hranicu mesta a Marianka od hranice mesta ďalej na konečnú. Papierovo by to boli dve linky, a vozidlá by mali medzi nimi prejazd.
Reakcia na: MatejBA #23:
Problém by bol v zľavnený, ale keď chceš rovno môžu dať na 0,80 a 1 €.
Alebo 0,75 € a 0,95 € a zľavnené by ostali rovnaké.
A ked uz riesime tu Marianku... cenovy vymer BSK by mal platit aj pre DPB, nie? Teda DPB by mal povinnost prepravit ma napr. na trase Marianka,nam. - Marianka, cesta do Stupavy za 60 centov (co neumoznuje, momentalne za to uctuje 70 centov). Chapem to spravne, alebo to pre DPB neplati?
Reakcia na: AAA #22:
1. Tiez by ma to zaujimalo. Mozno nam viac objasni obchodna inspekcia na ktoru sa obratim (aspon myslim ze to je stale ich kompetencia.. kedysi bola)..
2. Toto je zaklad problemu. Nemam v principe problem so zvysovanim cestovneho, chapem ze je to nieco co sa z casu na cast stat musi, ale najprv chcem vidiet ze ten podnik sa netuneluje.
3. Presne to chcu povedat... pokuta uz mala byt davno 90 EUR ako desatnasobok najbeznejsieho JCL teda hodinoveho, ktory by mal byt zakladny..
Reakcia na: rasto.f #21:
A co navrhujes? Ignorovat inflaciu a prevadzkovat ekonomicke perpetum mobile ako donedavna? Aha, kam to viedlo.

O tom ze PCL by sa mal oplatit pri menej jazdach sa nehadam, tam mas samozrejme pravdu.
Reakcia na: Valec #29:
? na ten polovicny som zabudol ze je polovica ceny zakladneho ? studenstske casy mi davno skoncili ?
Reakcia na: Peto02 #28:
Bol. DPB si necháva tlačiť lístky vo veľkých množstvách, však len v každom novinovom stánku ich majú minimálne 100 kusov, DP má tiež na sklade pár desiatok tisíc kusov aby bolo čím stánkarov priebežne zásobovať. Pri každej zmene ceny sa musia všetky staré stiahnuť a rozdistribuovať nové. Ak by sa toto robilo každoročné, tak časť výnosu zo zvýšeného cestovného sa hneď "utopí" v likvidácii starých, zbytočne vytlačených lístkov.
A to ešte nehladiac na to, že ako by si určil cenu polovičného lístka z ceny 75 centov? na 35 či na 40? Ak by to nebodaj zaokrúhľovaním vyšlo na tých 40, tak by som chcel vidieť to "pyskovanie" (aj na tomto fóre) o tom, ako sa nenápadne znižuje zľava z 50% na 47%.
Reakcia na: IK435_FAN #27:
Alebo by sa mohlo zaviest zaokruhlovanie. Teda 72,73 na 75 a 93,51 na 95 centov. Ak sa potom zase zvisi cena o 3,9% tak miesto 75,56 ostane 75 a meisto 97,16 ostane 95 centov. Dalsi rok o 3,9%, cize miesto 78,515 bude 80 a miesto 1,01 eura bude 1,00 eur.
To by bol taky problem, kazdy druhy rok zmenit cenu o 5 centov?
Reakcia na: MatejBA #23:
Čistá fikcia, ale jednoducho, všetko sa "nejako" dá..:D Automat by povinne vydal buď rovno 5 ks 73 centových lístkov v hodnote 3,65 eura, alebo 5 ks 94 centových lístkov v hodnote 4,70 eura. A je po "centovom" probléme...:D 😃
A po jednom by si ich ludia kupovali len v stánkoch či predajniach DPB...;)
Prepáč, len som pridal takú úsmevnú fikciu...;)
Reakcia na: rasto.f #21:
Mne sa naopak vôbec nezdá tá navratnosť ako vysoká. Ale je to čisto môj názor. Mesačník predsa nie je pre človeka čo využije MHD 5x do mesiaca, aspoň tak to beriem. Chodím do práce, priemerne 24 dní do mesiaca, teda už len pri cestách do/z práce by som na lístkoch minul 2x toľko čo na mesačník. A to necestujem len z/do práce predsa. Takže mne to príde ako viac ako slušná cena, a keď si k tomu ešte pripočítam vstupné náklady dopravcu a že ako petržalčanovi sa mi zvýšil komfort cestovania v podobe MBCC, som ochotný tú cenu úplne v pohode akceptovať. Zatiaľ ma chodiť autom nemotivujú....
prosim vas kde sa daju najist komplexnejsie udaje o vydavkoch a prijmoch DP...chcel by som si urobit obraz o efektivnosti hospodarenia.thx
Reakcia na: Harry #18:
Ukaz mi, ako by si v automate zaplatil 73 centov alebo 94 ak minimalna hodnota, ktoru automat berie, je 5 centov 🙂
1. Kedy bolo zastupiteľstvo, kde zvýšili ceny?
2. Prečo to robia, keď tunelujú tunel a dotujú linky do Hainburgu/Rajky a Marianky kam ja idem raz za rok?
3. Prečo nezvýšia ceny JCL a úhrad, či naozej chcú povedať, že sa viac oplatí cestovať načierno?
Uvedomil si niekto, že cena cestovného je jedna zo zložiek cenového indexu, podľa ktorého sa počíta inflácia? Tj. zvýšim cestovné => zvýšim infláciu, aby som potom mohol operovať tým, že vzrástla inflácia a musím zvýšiť cestovné...

Mimochodom už dnešná návratnosť mesačníka rovná 30-36 jazdám je príliš vysoká. Namiesto riešenia problému návratnosť ešte znížime a ľudí budeme ešte viac motivovať ísť autom.

Logiku tento krok naozaj nemá žiadnu.
Reakcia na: Harry #19:
Ja viem o co ti ide a hovorim ze to s tym nesuvisi. Ano, je pravda, ze za see&go by mali platit cestujucim (najnovsie sa ich pokusaju uplatit wifinou).
Reakcia na: 810zssk #16:
Ide mi to čo sa urobilo za tie peniaze, veľa toho zrovna nebolo a tie telky v busoch sú provokácia.
Reakcia na: MatejBA #17:
Inflácia sa prejavý len na PCL a nie na JCL? Nie, peniaze sa rozhadzovali! Najskôr tunel, potom uniformy či čo to mali mať, preferencie električiek, ...
Reakcia na: Harry #15:
Harry inflacia je odpoved - od 2004 sa drzala cena a ako to dopadlo? DPB sa musel zadlzit pre nove autobusy tak, ze je stale na hrane krachu a nepomohlo tomu ani minulorocne zvysenie ceny cestovneho.
Reakcia na: Harry #15:
Stastne riesenie nie je drzat cenu na rovnakej urovni hoci hodnota penazi klesla. Potom to vedie len k dalsiemu upadku MHD.
Ceny sa zvyšujú platy sa nehýbu. Pekné je, že politici majú MHD zadamro a koľko z nich sa viezlo?
Zvyšovať cenu PCL každoročne nie je šťastné riešenie, najmä ak ľudia nepocítia žiadne zmeny k lepšiemu. Autobusy sú aspoń vymenné, ale málo z nich je klimatizovaných. Električky sú zastaralé (čudujem sa, že ešte jazdia) a trolejbusy? Iba opravované, žiadne nové. Najväčšiou chybou je tunel, vyhodili sa tam peniaze a odflakli to. Tak prečo zvyšovať ceny? Keď služby už prestávajú zodpovedať cene? A odpoveď nie je inflácia!
Vsetkym co nadavaju - viete co DPB z toho bude mat? Teoreticky nic, kedze je to iba inflacne zvysenie. A v case, ked DPB sa snazi usetrit kazdy cent sa im oplati viac zvysit cestovne o 3,9% ako ist zase "pod cenu"
Som asi jediný, komu sa toto zvyšovanie páči? Ešte raz to urobia a potom sa mi naozaj oplatí po x rokoch vykašlať sa na električenku a začať si kupovať iba lístky. Do práce mi stačí 15 minútový, v lete chodím na bicykli a ak to pôjde takto ďalej, tak dopravný podnik dostane presne to, čo si zaslúži - žiadne peniaze vopred, ešte viac ľudí bude jazdiť na lístky a stavím sa, že veľa z nich bude "zabúdať" si ich označovať.
Ale v jednom ma uistili - ekonómovia, ktorí rozhodujú o výške cestovného sú rovnako "kvalitní" ako tí, čo majú na starosti vymýšľanie nových liniek a trás. V bratislavskom DP sa proste stretla elita národa... tešme sa.
Reakcia na: 44 #8:
Prosim ta, uvedom si ze ide o zvysenie cestovneho len o vysku inflacie. Teda tu absolutne nie je relevantne riesit ci sa otvaraju nove trate, kedze nejde o zvysenie hodnoty za ktoru sa listok predava.
Reakcia na: Valec #5:
Pravdepodobne by som isiel cestou zvysenia JCL o vacsiu sumu a o to nizsia by bola vyska zdrazenia PCL. Alebo to robit len raz za dva roky.
Som to tak zhruba prepocital..ze pri mojom aute, ma to stoji (benzin) cca 120 E na 90 dni, elektricenka od augusta bude za 68 E..teda cca polovica (ano viem, parkovanie, zapcha, servis......) ..ak ma niekto polovicnu cestu, alebo uspornejsi motor.. tak bude este aj v zisku, pripadne ak pojdu dvaja tak sa zlozia na benzin a o5 budu v miernom zisku.. ? ?
Reakcia na: d3k0 #6:
Ja netvrdím, že toto čo vymysleli teraz je to najšťastnejšie riešenie. Ale chápem, že ak je záujem meniť cenu cestovného ročne vo výške inflácie, tak na tie JCL to vyjde raz za dva až tri roky. Na druhej strane je možnosť, meniť cestovné raz za dva až tri roky o sumár inflácie pri všetkých typoch lístkov. Otázne je, čo je pre predplatiteľov vhodnejšie, každoročne o menej, alebo každé dva o skokom.
Mimochodom, pri tejto zmene sa ten koeficient zvýšil o 0,4 cesty, čo nie je taká zmena, aby cestujúci prešli na na jednorazové lístky. Skôr to bude motivovať ku kúpe ročných lístkov vždy krátko pred zmenou cestovného.
Reakcia na: Petto #2:
Tak tomu ver, ze TRIBUS sa tymto rozrastie ! Nechapem tu drzost zvysovat ceny a rusit trate. Keby vystavali nove trolejbusove a elektrickove trate - OK - uznam, ze nieco spravili. Ale takto... No ale ved je na slobodnej voli kazdeho, ci bude DPB platit za tieto "sluzby", alebo radsej zaplati TRIBUSu, alebo proste prestane vyuzivat MHD a presadne do auta. Cim dalej, tym viac sa to oplati.
Reakcia na: 810zssk #3:
tu nejde o euro, ale o princip, ked DPB bude kazdy rok systematicky zvysovat cestovne a skrtat linky a zatvarat el. trate tam potom asi nie je nieco v poriadku. A ked niekto zvazuje ci presadnut do auta a teraz sa to zdrazi a je jedno o kolko, tak co asi urobi, povie si, ze uz dost. Lebo zdrazovat pravidelne kazdy rok, to je uz dost casto.
Reakcia na: Valec #5:
Logika - mimochodom aj v povodnych materialoch BID - by mala byt taka, ze cena PCL by sa mala odvijat ceny JCL. Teda by malo byt definovane, pri kolkych cestach mestacne sa uz oplati kupit PCL, nie tento pomer menit kazdy rok. Otazne je, ci maju taketo male upravy zmysel, a ci vynosy z nich nevykryt radsej upravami vsetkych typov listkov naraz o inflaciu za dlhsie obdobie, teda menej casto. Lebo takto vidim odkaz cestujucim "elektricenky su drahsie, kupujte si radsej jednorazove listky", a neviem, ci to je dobre.
Reakcia na: 810zssk #3:
A ako by si chcel zvýšiť cenu JCL o infláciu? 15 minútový za 73 centov a hodinový za 94?
Zlé, zlé, zlé... Takto trestať stálych zákazníkov, to so môže dovoliť len hnusný monopol typu DPB... To asi preto, aby sme im drahšími električenkami zaplatili tie anti-čiernopasažierske nálepky? 🙂 Ktovie...
Dalsi dokaz diletantizmu DPB. To ze sa zdrazuje o inflaciu je rozumne a odovodnene, ale ako mozu zdrazit PCL a pritom ponechat JCL na povodnej urovni??? Oni su uz fakt totalni magori?

Matt11: Kvoli euru mesacne, hej? ? ? ?
a este tam chyba kategoria elektricenka TriBus - 3€ /mesačne ?
vysledok: viac ciernych pasazierov a viac aut. Gratulujem DPB !!!