Na Kamennom nám. budú menej zdržané električky aj chodci

Na Kamennom nám. vypnú semafory, električky aj chodci budú menej zdržaní.

Od soboty 14. apríla 2012 bude skúšobne vypnutá svetelná signalizácia na Kamennom námestí a na križovatke Štúrovej a Jesenského ul. Cieľom je overiť, či budú električky po jej vypnutí prechádzať plynulejšie, čím by bolo možné skrátiť jazdné časy pre cestujúcich a znížiť náklady dopravcu. Získať by mali aj chodci. Vďaka prednosti pred autami tak budú môcť prechádzať križovatkami vždy, keď nepôjde električka. Električke bude vždy nutné dať prednosť v jazde, vodiči však boli požiadaní o zvýšenú opatrnosť.

Signalizácia stratila opodstatnenie po uzavretí výjazdu od Námestia SNP. Odvtedy chodci, električky aj autá často čakajú na "neviditeľných" účastníkov cestnej premávky, ktorí dostávajú zelenú aj vtedy, ak jednotlivými časťami križovatky neprechádzajú. Zdržanie tak v súčasnosti dosahuje niekoľko desiatok sekúnd.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #56:
Podla mna to riesenie prechodu co je napr. pri zastavke Odbojarov je jedna z najlepsich veci co sa u nas za posledne roky realizovali... aj z pohladu vodica, aj z pohladu chodca.. Cim viac toho bude, tym lepsie.
Reakcia na: merice #55:
No už len tie veľké visiace značky sú naozaj estetické... Kľudne by postačilo nasvietenie priechodu ako je v Petržalke pri Alfe alebo na Ružinovskej pri LIDLi.
Keď sa táto zmena ujme a bude to fungovať tak, že bude každý každého rešpektovať, tak bol by som za, aby tá signalizácia odtiaľ bola odstránená úplne, myslím fyzicky demontovať stĺpy semafórov, nakoľko si myslím, že keď majú len blikať a pôsobiť "pokazene" tak to dosť špatí celkový dojem aj tak už dosť špatnej časti centra mesta. Lenže v BA sme už zvyknutí na to, že keď sa povie A tak sa zabudne na to Bé... Stačilo by tam potom osadiť tie veľké značky, "prechod pre chodcov", ktoré sú zavesené priamo nad "zebrou" a osvetlujú ju.
Tiež som včera išiel 4 úplne v pohode. Chodci aj motoristi boli civilizovaný, žiadny chaos. Ak by to tak zostalo natrvalo, bolo by to vynikajúci krok hlavne pre MHD. ?
Včera som prechádzal cez Kamenné námestie. Električky išli plynule, aj tie z bočnej cesty s minimálnym zdržaním (pred Jesenského je priechod pri Laurinskej, pred Nám. SNP pri Volksbanke, takže električka mala dostatok času na vjazd do križovatky, keď šli chodci cez priechod). Takisto čo som videl autá zo Špitálskej, nekopili sa pred priechodom na Nám. SNP.
Reakcia na: Pajo #49:
Znova zapnúť to bude chcieť iba hlupák ?
810zssk: ? ? ? ? ? ? ? ? ?
V dopravnom servise hlasili pokazene semafory ?
Ja som to dnes okolo 17h pozoroval - v podstate je to najvacsia spicka. Elektricky uplne super, to nulove zdrazanie moc potesi. Nemal som pocit, ze by vladla nejaka totalna nedisciplina, chodci aj auta sa celkom respektovali a chodci vytvarali zhluky skupin, v ktorych prechadzali. Trochu nezvyk ta totalna prednost elektricky, kde hlavne v smere Safko-Kamenne elektricky pred prechodom na SNP dokonca zastavovali. Samozrejme, najzaujimavejsie bolo zabocenie 6tky na Jesenskeho. Ale inak, celkovo jedna velka casova uspora pre vsetkych zucastnenych! Snad to tak zostane natrvalo!! ?
Od dnešného pondelkového rána sú vypnuté a električky jazdia plynule. Chodci trošku chaoticky reagujú ale to je otázka zvyku. Keby u nás boli ohľaduplný vodiči tak to môže dobre fungovať. Ale obávam sa, že pre arogantných vodičov osobných automobilov budú znova zapnuté.
Dnes fungovali, asi sa experiment neosvedčil. ?
Reakcia na: ivanbuto #44:
udajne uz dnes znova funguju ?
Keď sa vypínajú tie semafory, čo tak vypnúť aj ten pri Ch atamovi, kým je zavretý tunel.
Reakcia na: Dezerter #43:
Podľa mojich informácií experiment má bežať minimálne týždeň, ak nie dva, predtým, ako by sa semafory potenciálne mohli znovu zapnúť. Kľúčový je samozrejme pracovný týždeň, pri víkende nie je o čom sa baviť. DPB má asi v správe chybu, bude to však treba preveriť.
Teraz som si všimol jednu nezrovnalosť. Na stranke DPB je napísane že sa križovatka vypne len v sobotu a tu čítam že od soboty do neviem kedy. Ako je to teda? ďakujem
Tak sa mi zdá, že konečne v Bratislave začalo robiť niečo aj pre chodcov a cestujúcim MHD, nielen systematické budovanie AUTOSLAVY. Či už ide o nedávno prezentovanie vybudovanie prestupného terminálu na Floriánskom nám., teraz aj zrušenie úplne zbytočných semaforov na Kamennom nám. Ešte tak túto oblasť (Štúrovo nám.-Kamenné nám.-Nám. SNP) zmeniť na pešiu zónu a vytesniť autá, bola by to paráda, najmä po vybudovaní Starého mosta. Tak uvidíme, či sa niekedy dočkám peknej reprezentatívnej pešej zóny aj v tomto meste.
Reakcia na: ivanbuto #35:
Kedy som písal o autách. Tu ide o 4 prúdy električiek ,ktoré majú prednosť. Chýba tam medzi ostrovček. ,kde by si prípadne počkal na prejazd električky ak ťa púšťajú autá. Nie je dôvod nastavovať signál na 90s čakanie a 10s zelenú.
V Prahe pri ceste na Karlov most máš podobnú resp.jednoduchšiu situáciu a semafór je tam zapnutý celý deň.Prečo asi?
Reakcia na: K3tram #34:
Prevažna väčšina križovatiek riadených semaformi, ktoré fungujú v tzv. dynamickom režime (čiže nie pevný cyklus v zmysle každý smer má pevne stanovenú dĺžku zelenej a červenej, ale dĺžky fáz sa skracujú a predĺžujú (príp. úplne vynechajú) podľa toho kde je koľko vozidiel, má v sebe zabudované prvky preferencie. Všetko je o nastavení programu danej križovatky a o záťažiach. Napr. na Vajnorskej radiále križovatky Stará Vajnorská - Vajnorská - Rožňavská; ale aj Vajnorská - Magnetová preferujú cca 95% električiek. A veľmi vysoké % by to malo byť aj v križovatke Púchovská - Pri Vinohradoch a tušim aj Saratovská - Alexyho, či Karloveská - prechod pri MIÚ.
Reakcia na: Stapfel #36:
Nevidel by som to tak tragicky. Neriadeny priechod je hned na konci zastavky Kamenne nam. a nie je s nim najmensi problem, vodici davaju prednost. Horsie je to na dvoj- ci trojprudovkach.
Reakcia na: K3tram #34:
Momentálne nieje nikde v BA porádna preferencia električiek alebo aspoň o tom neviem. Pokial sa pamätám tak v 90tých rokoch bola 100% preferencia na križovatke pri tescu Zlaté piesky ale po prestavbe križovatky bola vypnutá a tak isto v Dúbravke na Alexyho pri Lidli ale neskôr bola zrušená aj tam ?
Reakcia na: Stapfel #36:
Pozri sa aka je tam intenzita dopravy. Aj keby nepustal nikto (comu neverim) tak stale bude viac casu na prejdenie ako dnes.
Je to dobrý nápad ale ja si myslím že pri 0% šikovnosti vodičov aut a dávanie prednosti chodcov v blave poznáme. Pokial autu nevkročíte priamo do cesti tak vam zastane jeden z 900 vodičov. Radšej by sa mali odtial auta uplne vylučiť.
Reakcia na: david1 #8:
To je strašne, strašne zlé, ak to bude konečne tak, ako to má byť - ľudia budú chodiť cez priechod takmer nepretržite, a nie čakať ako ovečky na desať sekund zelenej z 90.
Trochu od: Ako je to s preferenciou električkovej dopravy v Bratislave? Existuje vôbec na nejakej križovatke, resp. je aj funkčná?
Reakcia na: eripmav #22:
nechápem čo riešiš...

-> na detekciu nie sú peniaze, už vôbec nie na poriadnu detekciu, aká by sa tam vyžadovala a po tretie poriadne urobenú dynamickú križovatky som v BA ešte nevidel
-> ani na úpravu signálneho plánu nie sú peniaze

Z toho vychádza najlepšia možnosť to vypnúť, aj tak už dnes chodci chodia krížom krážom, pretože pri takto nastavenom signálnom pláne a aj dnes sa hádžu električke pod kolesá... okrem iného je cieľom uvedený priestor upokojiť a chodci že zdržia IAD ❓ je to centrum mesta, nie autostráda, s tým musí účastník cestnej premávky počítať o to viac, ak chceme v centre mesta preferovať iné spôsoby a druhy dopráv (bike, peších, MHD)... uzavretím Šafka skrz výstavbu zastávky električky aj tak Štúrova stratí svoj terajší význam, takže celkovo by malo dôjsť k upokojeniu dopravy v tomto uzle
Reakcia na: Mike #15:
Pre prípad zápchy po 29. augusta existuje možnosť obchádzky po Rajskej, Dunajskej, Klemensovej a Grosslingovej. Ak by existovalo sčítanie, dalo by sa určiť, koľko z tých áut ide do cieľa niekde pred šafkom a koľko na šafku odbočuje doľava (silnejšie zaťaženie) alebo doprava. Pre odbočenie šafko - Dostojevského rad sa môže stať atraktívnejšou trasa Rajská - Dunajská - Mlynské nivy oproti súčasnému stavu, keď je atraktívny prejazd po Špitálskej a Štúrovej (rýchla trasa, hoci cez centrum).
Reakcia na: majak #27:
O to lepsie ze uz sa to neda... je tam zakaz, nemas tam co jazdit.
Reakcia na: intony #28:
ale ano vymyslam trocha 🙂 je to zajedno.. kazdopadne si stale neviem zvyknut ze uz tade nechodieva 104ka z dunajskej tak len furt spekulujem.
Reakcia na: intony #28:
🙂 ale ked ti svietila zelena tak sa dalo prejst :))))
Reakcia na: majak #27:
Je to zakázané, čo riešiš?
to bude problem podla mna a na figu je hlavne to ze sa nebude teraz uz vobec dat prejst z snpcka na sturovu autom cez tie kocky tam lebo sofer nevie ci ide auto alebo ne.. aj ked je to zakazane ja som tade chodieval vzdy ked bolo treba teraz uz som dlhsie nesiel... vsetko sa v tej bratislave serie. nie aby to obnovili ale este to aj uplne zrusia...
Reakcia na: intony #24:
- ok, zdrazania budu mensie, ale mohlo by to byt este lepsie:) kolaps IAD tam podla mna rychlo prilaja a s radostou pridu, zachrancovia s dopravneho inspektoratu... a budu sa tvarit ako velky hrdinovia...
- prednost v smere Spitalska - SNP mi je jasna, ovladam dopravne predpisy ?
- ze chodci nebudu prekazat (a tym porusovat predpisy) sa uvidi... pri uvedomelosti a spravani nasich chodcov sa bojim zbytocnych brzdeni, stresov... a ze to tam bude vyzerat ako na Balkane... ? kolko z chodcov vlastne myslis, ze vie ze elektricka ma na priechode prednost? ?
Huraaa normalne tomu nemozem uverit a ak to nedajboze zas niekto zapne, tak snad aspon skratia ten zbytocne dlhy cyklus na polovicu ?
Reakcia na: eripmav #23:
Električkám z Námestia SNP na Štúrovu a opačne pomôže množstvo chodcov prechádzajúcich cez Špitálsku, čiže zdržania v dnešných číslach budú skôr vzácnosťou.

Električky špičkovej linky 6 budú dávať prednosť, avšak niekoľkohodinovú nevýhodu prevyšujú celodenné výhody prednosti v dôležitých smeroch Štúrova - Špitálska a Špitálska - Jesenského.

Ponovom budú mať električky prednosť aj v smere Špitálska - Námestie SNP.

Chodci nebudú prechádzať na červenú a porušovať predpisy, pretože žiadna červená nebude, to je nesporná výhoda absencie semaforov.

Porušovať predpisy budú len chodci pohybujúci sa voľne mimo priechodov a cyklisti idúci na a z Námestia SNP, preto najlepším riešením by bolo, keby sa vytrhali zábradlia, kohlíky a zmenil sa režim.

Ak toto nemá alebo nebude fungovať, uverím alebo pripustím, až keď uvidím.
Reakcia na: intony #21:
v pripade vypnutej CSS je okrem koliznych situacii chodcov aj tieto nevyhody
- elektricky zo SNP budu davat prednost autam po Spitalskej? to hadam nie...
- elektricky zo Sturovej na Jesenskeho budu davat prednost autam?
- elektricky zo Sturovej na SNP budu davat prednost autam???
to hadam nie ?
Reakcia na: intony #17:
predstavujem si to tak nejak:
- default zelena pre chodcov (vsetky smery)

- ak ide elektricka, detekcia v rozumnom predstihu, znamena cervena pre chodcov, v pripade kolizie elektriciek firstcome-firstserve (to asi nebude inak riesene ani v priapade ze tam bude CCS vypnuta)...
-- problematicke je elektricky z SNP kde asi nevieme ktorym smerom pojde elektricka ci vlavo alebo vpravo, zijeme v 21.storoci, nejake riesenie urcite existovat bude, ale teda aj ked sa nenajde, tak mozme predpokladam vzdy ze pojde oboma smermi
-- problematicke je, ci vyhybky pred rozdelenim kolaje na odbocenie a rovno po Spitalskej v oboch smeroch je dost dlhe na to, aby stihli chodci po cervenej uvolnit priechod... podla mna pri rychlosti nasich elektriciek cca. 10-15kmh je... cize tu uz aj vieme ktorym smerom pojde elektricka...
-- dolezita je okamzita detekcia ze elektricka krizovatku uvolnila, aby mohol ihned pokracovat plan volno pre chodcov, pripadne cakajucu inu elektricku prednostne...
--treba zrejme zakomponovat ochranny mechanizmus, keby nahodou chodci nemali prilis dlhy cas vzhladom na uvedene pravidla zelenu, tak vynimka a volno pre chodcov: skusit, neviem kolko je chodcami tolerovatelne? 2 minuty? 3 minuty? bez CSS by ale nejaky velky zastup elektriciek znamenal to iste, chodci by boli zaseknuty, naviac s nebezpecnymi situaciami ako chodec sa ocitne medzi dvoma tratami a z oboch stran ide elektricka... co jeden chodec zrazu cely huf...

- auta ako najposlednejsi najpodradnejsi clanok
-- mozu dostat zelenu spolu s elektrickou (Spitalska - Sturova), ale keby toho bolo moc, mozno im aj to zoskrtat
-- pokojne ich mozno nechat cakat a dat im zelenu ked nejdu elektricky, v pripade dopytu senzorom pred krizovatkou napriklad len kazde 2-3 minuty na 20 sekund a aj to samozrejme len v okne bez elektriciek... vyratat podla aktualnej zataze, vyskusat, nastavit krizovatky aj pred touto...

- Jesenskeho X Sturove X Spitalska by som pokusne skusil vypnutu... jej logicke nastavenie v prospech elektriciek a chodcov je ale len otazka prepracovania par algorytmov v podobnom duchu...
Reakcia na: eripmav #19:
Prečo máš potrebu silou mocou regulovať miesto, ktoré vo svojej podstate ani nie je križovatkou, leda ak električkovou a najmä ak túto reguláciu budú chodci a cyklisti poväčšine ignorovať? Odporúčam odosobniť sa a skúsiť pojať koexistenciu užívateľov tohto priestoru viac ľudsky ako technicky.
Reakcia na: Mike #15:
A bráni niečo tomu, aby tá CSS fungovala len v odpoludňajšej špičke?
Reakcia na: intony #17:
nie, za riesenie povazujem uplnu preferenciu elektriciek (ok, mozno nejaky limit, ze ak by 4 minuty neprestajne isli elektricky, tak zelena pre chodcov) a pokojne moze byt aj 2/3 signalneho planu pre chodcov a 1/3 pre auta (1/3 casu ako horny limit pre auta v pripade ze nejake su detekovane pri dynamickom riadeni)... preco mi davas do ust nieco co som nepovedal?:)

svetelna signalizacia je tu pre ludi, da sa nastavit tako ako v Bratislave, teda naprosto len v zaujme IAD ale da sa nastavit aj krasne v zaujme chodcov a elektriciek... isteze, nad cim sa pozastavujem je, ze v celom meste taka ani jedna nie je... toto moze byt prva, vzhladom na intenzitu IAD a zaujem IAD tlmit to moze byt pokusne miesto... ale nie pokusne miesto CSS vypnut, ale ju spravit pro chodcovskou a proelektrickovou...

pokial tam chceme menej aut, tak treba pripadne upravit aj signalne plany na krizovatkach 29.augusta / spitalska a americke namestie, tak aby auta neprepustali uz tieto krizovattky a auta stali este pred americkym namestim, a tak zvolili napriklad inu trasu, i ked ina trasa od Americkeho je vpodstate len Mickiewiczova - Kollarovo - 1.maja... suhlasim ze vodicov treba motivovat na ine trasy, ale nie zivelne blokovanim chodcami, to vytvori nervozitu a kolizne situacie - ale uplne pokojne, organizovane, naprilkad vyraznym skratenim zelenej uz z Americkeho namestia na Spitalsku, to je riesenie, a civilizovane, organizovane...
Reakcia na: Mike #15:
Veď netreba všetky. Iba túto konkrétnu čase cca 7-19 hod cez prac.dni. Nastaviť tam lepšie signály. Momentálne je zbytočne dlhá zelená pre autá v smere Sturova ul.
Kedže tam nie je medziostrovček v smere od SNP na Kam.nám. Chodcov napr. pustí auto resp.mu tam vbehnú ludia a následne si budú musieť dávať pozor na štyri prúdy električiek. 2x na/z SNP a 2x Spitalska.

Ved pockajme a prax ukaze.

Reakcia na: eripmav #16:
Vypnutie CSS považuješ za sabotáž záujmov pešej a električkovej dopravy a ako riešenie vhodné pre chodcov a električky ponúkaš zachovanie plynulého prúdu áut a pár sekundovej zelenej pre chodcov. Tak nejako? ?
som ochotny sa stavit aky bude vysledok ? :
po zopar dnoch, co budu zapchy na Spitalskej presne ako pise Mike, a caste kolizie elektriciek a chodcov (asi nie vyslovene fyzicke, ale prudke brzdenie a zvonenie elektriciek), pripadne aj chodcov a aut, lebo strategia "nevyužijú pár sekúnd pauzu keď tade nejde žiadny chodec ale čakajú lebo sa vždy nejaký blíži" k nicomu inemu viest nemoze, ten priechod je proste siroky a chodcov je tam proste v exponovanych casoch vyslovene dav a zneho moze kde tu niekto vyskocit, a zrazu auto stoji v strede priechodu, alebo chodca zrazi...

sa zrazu zjavia zachrancovia z Krajskeho Dopravneho Inspektoratu, ktori hrdnisky s potom v tvary budu zachranovat dopravu jej riadenim (v case niekolko hodin denne v spicke) a nasledne dostanu zastancovia strategie nic nemenita nechat tak padne nezvratne argumenty, ze pozrite nepocuvajte ich, aha co vymysleli a ako to nefunguje...

odstavenie svetelnej signalizacie povazujem za sabotaz zaujmov pesej a elektrickovej dopravy... take Kollarovo namestie (spodna cast) - to si viem predstavit, ale Kamenne... cele zle... "protistrana" dostane strasny argument ?
Reakcia na: d3k0 #13:
Tak medzi samotnou budovou stanice a zastávkami el. neviem či nie je viac ako prechod využívaný podchod.. akurát medzi zastávkami el. a Masarykovou ul. všetci chodia cez prechod.. a je fakt že ak tam bol nejaký smrťák (tušim tam boli akurát zrazení chodci) tak jediný za 20 rokov...)
Brno je príkladom ako sa to dá... v spomínanom uzle totiž chodia aj el. aj autá doslova krokom...

Reakcia na #8 od david1:
To je jediné riziko popoludňajšia špička 15:00-18:00 chodci vs. autá na špitálskej v smere od Amerického nám na Štúrovu. Lebo v tom čase sú tam intezity chodcov také silné, ako píšeš že sa tam ľahko vytvorí súvislý prúd a aj záťaže IAD sú tam také veľké že tam hrozí súvislá kolóna od 29.8. so zdržaním áut kľudne aj vyše 10 min.. (čo bolo počas rovnakého experimentu ktorý bol v roku 2007 počas týždňa). To je ale aj kvôli samotným vodičom, že nevyužijú pár sekúnd pauzu keď tade nejde žiadny chodec ale čakajú lebo sa vždy nejaký blíži...
Otázky ale sú:
1. či tento negatívny jav (teda kolóna povedzme od Mariánskej po spomínanú križovatku) nenastáva občas už dnes (napr. kvôli odbáčajúcim autám na Kolársku)
2. a ak tento problém naozaj nastane, či kvôli jednému kolíznemu bodu ktorý môže spôsobiť problém pracovné dni (aj to nie vždy) poobede počas povedzme 3 hodín riadiť celú križovatku v čase 6:30-21:00..
v Brne je ale podchod, a priechody su tesne pred/za zastavkami, kde sa elektricky len rozbiehaju zo statia, alebo uz brzdia na zastavku... na Kamennom / SNP nie je ziadna zastavka (minimalne v smere na Jesenskeho, a v opacnom je dost daleko), teoreticky by tam mohla ist elektricka aj 40-50kmh v priamom smere a keby vyzerali kolaje trosku inak tak aj v ostatnych... samozrejme ze nepojde... lebo to by bola zrazka na dennom poriadku...
Reakcia na: eripmav #9:
V Brne pred frekventovanejsim Hlavnim nadrazim aj z hladiska poctu chodcov aj z hladiska poctu salin tiez nie je signalizacia a cuduj sa svete, ziadne mrtvoly...
ok, mrtvy chodci nebudu, lebo u nas jazdia elektricky cca. rychlostou chodze, vynimocne rychlostou bicykla... a toto je cesta k tomu aby to aj tak ostalo ? ?
Reakcia na: eripmav #9:
Nestresuj dopredu. Koľko chodcov "zobrali" električky na nesemaforových priechodoch za dajme tomu posledných 5-10 rokov? Koľko ich bolo od zmeny zákona, keď má električka prednosť? A koľko chodcov denne prešlo cez tie priechody bez nehody?
Osobne tipujem nejakú mŕtvolu/ťažké zranenie skôr na "policajne bezpečnom" Floriánskom od IAD ako na Kamennom od električky...
tiez krizovatka elektriciek na Kollarovom namesti mi nie je celkom jasne preco uz davno nie je bud vypnuta alebo 100%-ne riadena proste elektrickou...
ide elektricka, tak elektricka dostane zelenu... tazke, velmi...
to je neuveritelna tragikomedia toto ? ?
priechod pre chodcov z namestia SNP na Kamenne namestie si v case spicky regulaciu proste vyzaduje...
ok, ked to berieme ze elektricka ma prednost, no dobre, chceme zopar mrtvych chodcov??? ja si myslim ze predsalen je lepsie tam ten semafor nechat...
tiez ked to berieme ze chodci maju prednost pred autami - OK, chodci tam v spicke dokazu vytvorit suvisly prud... vypnut signalizaciu na tak vytazenom mieste v ziadnom pripade nie je riesenie ☠

civilizovane, normalne riesenie hodne 21.storocia by bola konecne krizovatka so 100%-nou preferenciou elektriciek - co je vpodstate stav ako bez signalizacie, elektricka by mala mat uplnu prednost (resp. nie, myslim ze odbocenie zo Sturovej na SNP by mala davat elektricka prednost autam, takze preferencia by bola zlepsenie) s tym rozdielom, ze chodci a auta by dostali jasnu cervenu ked pojde elektricka a nemuseli by zmatkovat, sledovat a robit chaosy a nebezpecne situacie... proste take civilizovane riesenie...

keby auta ani elektricky ziadne nesli, tak by navyse mohli mat chodci stale zelenu... viem, take naivne v Bratislave... ach... ze inteligentne riadene krizovatka, to ide vzdy len v prospech IAD...
Jeden semafor mal byt podla mna ostat zapnuty. Je to prechod medzi nam.SNP a Tescom pri zastavke smere von z mesta. Ten je vyuzity nepretrzite a budu vznikat zbytocne nebezpecne situacie. Bude tam sustavny prud prechadzajucich ludi a pomedzi ne sa budu snazit prest auta hlavne v smere na Sturovu ul.
mozno by nebolo od veci urobit pre auta retardery
1,Konečne ? 2,Dokedy ? ?
Tak tu treba napísať aspoň niečo pozitívne: veľká vďaka a dúfam, že to nezapnú zas (ako minule - už to bolo totiž raz vypnuté a akási vymletá hlava si povedala, že reku takto nie a znova to zapli...).
to je v štýle "každý deň 1 dobrá správa a 1 zlá" - po 'výkonoch' dopravákov konečne teda prišla aj jedna pozitívna 🙂 len pevne verím, že to už opätovne ani nezapnú...
strasne dlho tam bola cervena a strasne kratkoo zelena
Ooo vďaka! ? ?