Na Kamennom nám. budú menej zdržané električky aj chodci
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Na Kamennom nám. vypnú semafory, električky aj chodci budú menej zdržaní.


Ilustračné foto © Matej Benčík


Od soboty 14. apríla 2012 bude skúšobne vypnutá svetelná signalizácia na Kamennom námestí a na križovatke Štúrovej a Jesenského ul. Cieľom je overiť, či budú električky po jej vypnutí prechádzať plynulejšie, čím by bolo možné skrátiť jazdné časy pre cestujúcich a znížiť náklady dopravcu. Získať by mali aj chodci. Vďaka prednosti pred autami tak budú môcť prechádzať križovatkami vždy, keď nepôjde električka. Električke bude vždy nutné dať prednosť v jazde, vodiči však boli požiadaní o zvýšenú opatrnosť.

Signalizácia stratila opodstatnenie po uzavretí výjazdu od Námestia SNP. Odvtedy chodci, električky aj autá často čakajú na "neviditeľných" účastníkov cestnej premávky, ktorí dostávajú zelenú aj vtedy, ak jednotlivými časťami križovatky neprechádzajú. Zdržanie tak v súčasnosti dosahuje niekoľko desiatok sekúnd.


11.4.2012
-d3k0-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

810zssk17.4.2012 21:51 #57 Re:
Reakcia na #56 od Valec:
Podla mna to riesenie prechodu co je napr. pri zastavke Odbojarov je jedna z najlepsich veci co sa u nas za posledne roky realizovali... aj z pohladu vodica, aj z pohladu chodca.. Cim viac toho bude, tym lepsie.
Valec17.4.2012 20:37 #56 Re:
Reakcia na #55 od merice:
No už len tie veľké visiace značky sú naozaj estetické... Kľudne by postačilo nasvietenie priechodu ako je v Petržalke pri Alfe alebo na Ružinovskej pri LIDLi.
merice17.4.2012 19:30 #55 Re:
Keď sa táto zmena ujme a bude to fungovať tak, že bude každý každého rešpektovať, tak bol by som za, aby tá signalizácia odtiaľ bola odstránená úplne, myslím fyzicky demontovať stĺpy semafórov, nakoľko si myslím, že keď majú len blikať a pôsobiť "pokazene" tak to dosť špatí celkový dojem aj tak už dosť špatnej časti centra mesta. Lenže v BA sme už zvyknutí na to, že keď sa povie A tak sa zabudne na to Bé... Stačilo by tam potom osadiť tie veľké značky, "prechod pre chodcov", ktoré sú zavesené priamo nad "zebrou" a osvetlujú ju.
schumino17.4.2012 13:02 #54 Re:
Tiež som včera išiel 4 úplne v pohode. Chodci aj motoristi boli civilizovaný, žiadny chaos. Ak by to tak zostalo natrvalo, bolo by to vynikajúci krok hlavne pre MHD.
tr3mp17.4.2012 12:00 #53 Re:
Včera som prechádzal cez Kamenné námestie. Električky išli plynule, aj tie z bočnej cesty s minimálnym zdržaním (pred Jesenského je priechod pri Laurinskej, pred Nám. SNP pri Volksbanke, takže električka mala dostatok času na vjazd do križovatky, keď šli chodci cez priechod). Takisto čo som videl autá zo Špitálskej, nekopili sa pred priechodom na Nám. SNP.
intony17.4.2012 10:09 #52 Re:
Reakcia na #49 od Pajo:
Znova zapnúť to bude chcieť iba hlupák
Pajo16.4.2012 21:57 #51 Re:
810zssk:
810zssk16.4.2012 21:46 #50 Re:
V dopravnom servise hlasili pokazene semafory
Pajo16.4.2012 21:37 #49 Re:
Ja som to dnes okolo 17h pozoroval - v podstate je to najvacsia spicka. Elektricky uplne super, to nulove zdrazanie moc potesi. Nemal som pocit, ze by vladla nejaka totalna nedisciplina, chodci aj auta sa celkom respektovali a chodci vytvarali zhluky skupin, v ktorych prechadzali. Trochu nezvyk ta totalna prednost elektricky, kde hlavne v smere Safko-Kamenne elektricky pred prechodom na SNP dokonca zastavovali. Samozrejme, najzaujimavejsie bolo zabocenie 6tky na Jesenskeho. Ale inak, celkovo jedna velka casova uspora pre vsetkych zucastnenych! Snad to tak zostane natrvalo!!
Puki16.4.2012 10:22 #48 Re:
Od dnešného pondelkového rána sú vypnuté a električky jazdia plynule. Chodci trošku chaoticky reagujú ale to je otázka zvyku. Keby u nás boli ohľaduplný vodiči tak to môže dobre fungovať. Ale obávam sa, že pre arogantných vodičov osobných automobilov budú znova zapnuté.
ufo15.4.2012 20:31 #47 Re:
Dnes fungovali, asi sa experiment neosvedčil.
TeBeCe15.4.2012 18:08 #46 Re:
Reakcia na #44 od ivanbuto:
udajne uz dnes znova funguju
AAA14.4.2012 9:39 #45 Re:
Keď sa vypínajú tie semafory, čo tak vypnúť aj ten pri Ch atamovi, kým je zavretý tunel.
ivanbuto13.4.2012 23:58 #44 Re:
Reakcia na #43 od Dezerter:
Podľa mojich informácií experiment má bežať minimálne týždeň, ak nie dva, predtým, ako by sa semafory potenciálne mohli znovu zapnúť. Kľúčový je samozrejme pracovný týždeň, pri víkende nie je o čom sa baviť. DPB má asi v správe chybu, bude to však treba preveriť.
Dezerter13.4.2012 23:39 #43 Re:
Teraz som si všimol jednu nezrovnalosť. Na stranke DPB je napísane že sa križovatka vypne len v sobotu a tu čítam že od soboty do neviem kedy. Ako je to teda? ďakujem
JaSomTu12.4.2012 15:50 #42 Re:
Tak sa mi zdá, že konečne v Bratislave začalo robiť niečo aj pre chodcov a cestujúcim MHD, nielen systematické budovanie AUTOSLAVY. Či už ide o nedávno prezentovanie vybudovanie prestupného terminálu na Floriánskom nám., teraz aj zrušenie úplne zbytočných semaforov na Kamennom nám. Ešte tak túto oblasť (Štúrovo nám.-Kamenné nám.-Nám. SNP) zmeniť na pešiu zónu a vytesniť autá, bola by to paráda, najmä po vybudovaní Starého mosta. Tak uvidíme, či sa niekedy dočkám peknej reprezentatívnej pešej zóny aj v tomto meste.
david112.4.2012 15:19 -1#41 Re:
Reakcia na #35 od ivanbuto:
Kedy som písal o autách. Tu ide o 4 prúdy električiek ,ktoré majú prednosť. Chýba tam medzi ostrovček. ,kde by si prípadne počkal na prejazd električky ak ťa púšťajú autá. Nie je dôvod nastavovať signál na 90s čakanie a 10s zelenú.
V Prahe pri ceste na Karlov most máš podobnú resp.jednoduchšiu situáciu a semafór je tam zapnutý celý deň.Prečo asi?
Mike12.4.2012 12:17 #40 Re:
Reakcia na #34 od K3tram:
Prevažna väčšina križovatiek riadených semaformi, ktoré fungujú v tzv. dynamickom režime (čiže nie pevný cyklus v zmysle každý smer má pevne stanovenú dĺžku zelenej a červenej, ale dĺžky fáz sa skracujú a predĺžujú (príp. úplne vynechajú) podľa toho kde je koľko vozidiel, má v sebe zabudované prvky preferencie. Všetko je o nastavení programu danej križovatky a o záťažiach. Napr. na Vajnorskej radiále križovatky Stará Vajnorská - Vajnorská - Rožňavská; ale aj Vajnorská - Magnetová preferujú cca 95% električiek. A veľmi vysoké % by to malo byť aj v križovatke Púchovská - Pri Vinohradoch a tušim aj Saratovská - Alexyho, či Karloveská - prechod pri MIÚ.
d3k012.4.2012 11:38 #39 Re:
Reakcia na #36 od Stapfel:
Nevidel by som to tak tragicky. Neriadeny priechod je hned na konci zastavky Kamenne nam. a nie je s nim najmensi problem, vodici davaju prednost. Horsie je to na dvoj- ci trojprudovkach.
Dezerter12.4.2012 11:25 #38 Re:
Reakcia na #34 od K3tram:
Momentálne nieje nikde v BA porádna preferencia električiek alebo aspoň o tom neviem. Pokial sa pamätám tak v 90tých rokoch bola 100% preferencia na križovatke pri tescu Zlaté piesky ale po prestavbe križovatky bola vypnutá a tak isto v Dúbravke na Alexyho pri Lidli ale neskôr bola zrušená aj tam