Hlavné mesto vyhlásilo súťaž na stavbu trolejbusovej trate Vojenská nemocnica - Patrónka

Z Patrónky na Kramáre a k Hradu by mohli trolejbusy jazdiť v roku 2013.

Mesto Bratislava vyhlásilo na konci februára 2012 verejnú súťaž na realizáciu stavby Trolejbusová trať Patrónka - Vojenská nemocnica, ktorá je súčasťou rovnomenného európskeho projektu. Zhotoviteľom stavby bude uchádzač, ktorý v elektronickej aukcii ponúkne najnižšiu cenu. V rámci projektu sa dobuduje obojsmerná trať v uvedenom úseku, ktorá je dnes len jednosmerná a neumožňuje priame prepojenie Patrónky s Kramármi trolejbusovou dopravou. Súčasne sa zrekonštruujú priľahlé trolejové križovatky. Dĺžka novej, alebo technicky zhodnotenej infraštruktúry v rámci projektu je 2,05 km a v roku 2014 sa očakáva počet používateľov nových, alebo inovovaných služieb na úrovni 3 miliónov.

Projekt je spolufinancovaný v rámci Operačného programu Bratislavský kraj z Európskeho fondu regionálneho rozvoja. Celkové náklady na projekt predstavujú sumu 1 742 462 €, pričom nenávratný finančný príspevok na projekt je vo výške 1 655 339 €. Zvyšných 5 % uhradí mesto. Zmluva o poskytnutí NFP bola uzavretá začiatkom roka 2012. Realizácia stavby je naplánovaná na obdobie marec - september 2013 a aktivity projektu by mali byť ukončené do novembra 2013.

Doplnené 27.3.2012: Začiatok realizácie projektu bude pravdepodobne posunutý na august 2012, čo si vyžaduje zmenu rozpočtu hlavného mesta. Na financovanie výstavby v roku 2012 zo strany mesta je potrebných 112 tisíc €, ktoré by sa mali získať vďaka nerealizovaniu projektu "Dobudovanie tarifného zabezpečenia na území hlavného mesta" v roku 2012, ktorý nebol schválený.

Doplnené 28.3.2012: Mestské zastupiteľstvo dňa 28. marca 2012 schválilo vyššie uvedenú zmenu rozpočtu. Nová trolejbusová trať by tak mohla byť dokončená už začiatkom roka 2013.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fanatikmhd #12:
Mesto by sa nemalo pustat do budovania novych rozsiahlych trati pre tbus, kym nebude moct mesto ziskat peniaze z EU aj na nove vozidla, pretoze na nove vozidla peniaze velmi nie su. Hoc pevne verim,ze sa podari ozdravit DPB do 5 rokov a nebudeme potom musiet platit dlhy kazdorocne. Teda budeme si moct dovolit uz potom aj daco ine,nielen GO vozidiel resp. nic.

Poruchovost 25Tr sa podstatne znizila, ale semtam vypadavaju rovnako ako nove vozy SOR NB, ci Capacity. O to horsie je, ze 25 Tr jazdia na satelite DD len s 1 zaloznym vozidlom ( denne vyprava 5ks, ZV len 1 tbus) a ked vypadnu 2 vozidla, hned je to vidiet.

Reakcia na: MatejBA #11:
Ano aj nie. Na jednu stranu jednoznacne, pri udrzbe 25Tr je to pomaly nevyhnutnost. Na druhu stranu, pokial nenakupime vozy, a nezacneme sa o tie co z mame aj starat (viz 21Tr, 25Tr, 15Tr) tak rozsirovanie siete nema zmysel(tato stavba je iba zmena trasovania uz sucasnej trate pre lepsiu obsluznoat bez nutnosti pridania vozov pre sucanse linky, ked otocenie sa 15Tr na tom sialenom kruhaci moze byt pekna podivana 😃 ). Nemalo by ti tam co jazdit. V dnesnej dobe na DD trat ti maju behat 25Tr. No co sledujem, tak tie vozy tam ani nejazdia, polovcu orbia busy ako ZV, a zvysok ked uz ide slavna 25Tr duobus (i ked od duobusu to ma daleko vzhladom na montaz iba pomocneho motora) tak povacsinou uz po dvoch kolach ide het do vozovne s poruchou po vlastnej osi, alebo ako zboznujem na riviere natacat nasho krasavca Iveco Trucker + 25Tr na tyci.... Francuz sa nezaprie.... Avsak, ako si napisal, po takej vystavbe, a dokupeni aspon 20 klbakov NP na nasadenie je mozne konecne vytvorit riadnu siet s dobrym linkovanim! 🙂
Reakcia na: fanatikmhd #1:
Este dorobit Molecova - Patronka a POTOM mozu reorganizovat 🙂
Len co tam bude jazdiť, Zlin ide vyradovat tak treba kupovať. ?
Da sa niekde nahliadnut do projektu?
Reakcia na: kecho #3:
Dobre si pamätáš.
Reakcia na: kecho #3:
Ale vidíš, prvá vláda realitného agenta priniesla do MHD iba škrty, rozvoj prakticky žiadny (aj keď 5/9/2005 bolo zvýšenie prepravených osôb a kapacít v Petržke ale hl. požiadavka bola redukcia vzkm a zníženie výpravy), druhá vláda realitného agenta síce priniesla rozvoj v podobe nových liniek MHD (aj keď prevažne v jednej štvrti) a značného omladenia voz parku (kde to najviac horelo), ale za cenu brutálneho zadĺženia mesta
Táto vláda ľavicového primátora paradoxne šetrí aby znížila obrovský dlh mesta a to za každú cenu, aj za cenu obmedzenia MHD (viď uzavretie trate na hlst, hroziace nebezpečenstvo trate v Dúbravke atď)...
Reakcia na: kecho #3:
Dnes ti na vsetko daju vsemohucu a vseubijajucu odpoved - nie su peniaze. Najlahsia odpoved na vsetky otazky ohladom DPB.
Normalne tomu nemozem uverit, zeby linka 211 zacala mat aj nejake vyuzitie? ?
Reakcia na: Puki #2:
Ak si dobre pamätám, Tbusy do Petržalky mali ísť cez Apollo (minimálne prvá fáza do Ovsišťa na konečnú). Veď už realitný agent pri otváraní mosta v 8-9/2005 vyhlasoval, že Apollo je pripravené na natiahnutie Tbusových drátov... Od otvorenia mosta uplynulo takmer 7 rokov a stále nič...
Po dobudovaní Hroboňovej tadiaľ mohli potiahnuť Tbus 84ku a tých 800 tisíc prepravených pasažierov mohli mať úplne v pohode (HoPa-Euba)...
Ešte by mohli predľžiť trolejbusovú trať aj do Petržalky...
Vedel by som si predstaviť aj nahradiť L93/94 trolejbusom, ale kto by kúpil taký potrebný počet trolejbusov? ?
Konečne! ešte úsek Hroboňova - Patrónka a môže sa pristúpiť k realizácii reorganizácie trolejbusovej dopravy v BA 🙂