Preprava bicyklov v prostriedkoch MHD

© imhd.sk, archive

Prepravu bicyklov v prostriedkoch bratislavskej MHD upravuje Prepravný poriadok IDS BK od 1. novembra 2015 nasledovne:

  • preprava bicyklov na linkách MHD je možná na všetkých linkách MHD v pracovných dňoch mimo špičiek od 9:00 do 13:00 a od 18:00 do 6:00, počas voľných dní celodenne,
  • pre prepravu bicykla je potrebné označiť si dovozný lístok (15-min. zľavnený za 35 centov), ktorý platí 3 hodiny vo všetkých zónach,
  • bicykle sa prepravujú len v prípade, ak to dovoľuje aktuálna situácia vo vozidle a so súhlasom vodiča,
  • v jednom vozidle je možné prepravovať maximálne 2 bicykle, pričom prednosť majú detské kočíky a invalidné vozíky,
  • znečistené bicykle sa neprepravujú,
  • jeden cestujúci môže prepravovať jeden obyčajný jednostopý bicykel (bez motora, bez prívesu),
  • skladací bicykel v zloženom stave sa prepravuje podľa podmienok pre prepravu batožiny,
  • nástupné dvere a miesto na uloženie bicykla sú označené príslušným piktogramom,
    • autobusy a trolejbusy - dvere pre nástup s kočíkom,
    • nízkopodlažné električky - prvé dvere,
    • súpravy starších električiek - posledné dvere prvého vozňa súpravy,
  • v prípade, ak je vozidlo vybavené záchytným bezpečnostným pásom, je vhodné ním bicykel počas prepravy zabezpečiť,
  • cestujúci bez bicykla majú pri nastupovaní/vystupovaní prednosť.

V prípade potreby prepravy väčšej skupiny cyklistov je možné objednať si v Dopravnom podniku Bratislava autobus s prívesom na prepravu bicyklov.

V regionálnych autobusoch Slovak Lines sa bicykle prepravujú len počas voľných dní v spojoch určených cestovným poriadkom za rovnaký dovozný lístok ako v MHD. V regionálnych vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko a spoločnosti RegioJet sa preprava bicyklov riadi Prepravným poriadkom príslušného dopravcu. Cena lístka pre bicykel na jednu cestu je 1,50 € (ZSSK), resp. 1 € (RegioJet) a v ponuke sú aj výhodné predplatné lístky na viac dní.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 3533 #33:
Ďakujem za info
Reply on: Tina37 #32:
Kolobežka sa podľa PP IDSBK považuje za bicykel, skladací bicykel zas za batožinu, takže skladacia kolobežka sa zrejme prepravuje ako batožina
Ak je o s prepravou skladacích kolobežiek? Platia tie isté podmienky?
Ako je to tento rok s nosicmi na bicykle na autobusoch, vie niekto?
Reply on: pharel #29:
Da sa, ak vodic pozna predpisy 🙂
Reply on: jancidubova #27:
Vcera som isiel novou Skodou a viezla bicykel a dokonca nastupil aj vozickar. Takze sa da asi aj cez tyzden, bolo to okolo 22:00.
Reply on: jancidubova #27:
PP zo septembra 2015 uz nie je platny. Plati co je napisane vyssie v clanku.
zdravim,

bicykle by sa podla noveho PP zo septembra 2015 mali dat prepravovat len cez vikendy a dni pracovneho pokoja, nie? ...
Reply on: Valec #25:
V r.1953 som ešte nežil a do Bratislavy sme sa nasťahovali v r.1966. Takže som určite linku Dn videl niekedy po r.1966. Možno to bola nejaká doplnková k 29-ke alebo mimoriadna pri nejakých slávnostiach na Devíne, neviem.
Reply on: Miro #24:
Dn máš napríklad tu:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10034/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1953-az-1969

Ale Devínska bola len D a potom už 101.
Reply on: Miro #23:
Tu je o tom:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10035/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1970-az-1979
Ale nevidím tam linku Dn do Devína a ja si takú pamätám ?
Reply on: Valec #22:
Čísla nad 100 si pamätám ako expresné autobusové linky, ktoré zastavovali len na niektorých zastávkach a zabezpečovali rýchle spojenie okrajových častí s centrom.

Ako zaujímavosť - pamätám si aj obdobie, keď linky do okrajových obcí boli značené písmenami - napr. si spomínam Dn ako Devín, Z ako Záhorská Bystrica, Dv ako Devínska Nová Ves, Č ako Čunovo - jazdili na nich zvyčajne Karosy ŠD (diaľkové so žltým náterom a ručne otváranými dverami) a cestovné tam bolo myslím drahšie.

Iste sa tieto údaje dajú nájsť aj inde a presnejšie, tak tento môj príspevok berte ako spomienku na detstvo a mladosť ?
Reply on: mku81 #19:
V roku 1943, keď sa začalo označovať číslami sa zvolili rady:
1 až 3 pre električky
11 až 13 pre trolejbusy
21 a vyššie pre autobusy.

V 80-tych rokoch sa číslovanie električkových liniek dostalo k číslu 9 a pre ďalšie linky bolo treba vytvoriť miesto. Keďže už existovala napr. aj linka 112 (opäť s ďalším výhľadom rozširovania), tak sa k vtedajším pridalo 200 a vznikli 213 až 217 (218?).
Prečíslovanie v roku 1999 bolo vo svojej podstate zbytočné, nakoľko väčšina liniek nezmenila trasu vôbec alebo len málo, jediné čo sa tým dosiahlo bola len viac-menej ucelená rada.
Reply on: mku81 #19:
zjednodušene povedané kvôli rozlíšeniu trolejbusových a električkových liniek, časovú os nájdeš tu -> https://imhd.sk/ba/doc/sk/10036/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1980-az-1989
Reply on: mku81 #19:
Šotouši na kompetentných miestach v kombinácii s tým, že vždy sa to tak robilo.
Reply on: Valec #17:
viem, ze je to od veci, ale ked uz sa tu zacalo s tymi linkami... aku ma mat pridanu hodnotu pre mna to, ze podla cisla linky viem, ci je to Abus alebo Tbus, resp. nevie niekto, preco sa Tbusove linky zacali oznacovat 200vkovymi cislami?
Reply on: Valec #17:
Vychádzam z toho, že DPB pred pár rokmi vypravoval ako posilku k 203 aj 213 a myslím, že pred možno 2-3 rokmi jazdila aj mimoriadna Tbus 214, ktorá (na DOD? pamätníci budú lepšie vedieť 🙂 ) končila na Trnávke vo vozovni.
?
Reply on: kecho #15:
DPB má licenciu len na linky 1-17 pre Tram a 33, 64, 201 - 212 (a zrejme aj nočáky) pre Tbus. Vypravenie linky 213 alebo 214 by teda bolo v rozpore s týmito licenciami a v takom prípade je už len okrajovou záležitosťou, či by tam bola povolená preprava bicyklov. ?
Reply on: kecho #15:
Už existujú linky 18 a 19? (Btw. linka 19 podľa všetkého v histórií Ba MHD nikdy neexistovala). Ak neexistujú, je reálne predpoklad že v dohľadnej dobe budú zavedené? (alebo aspoň vo výhľade?)
Je určené, že keď sa také linky zavedú, budú to práve el. a nie bus, alebo tbus?
"preprava bicyklov na všetkých linkách MHD"
S týmto generalizovaním opatrne - podľa PP max po číslo 212.
Takže keď DPB zavedie posilovú 213 na Kolibu, alebo mimoriadnu 214 do vozovne, tam prepravu bicyklov asi nič neupravuje ?

Btw. do IDS BK napr. momentálne nie sú zaradené tramy 18 a 19 (vie niekto dôvod prečo práve dve linky?) ani Tbusy 213, 214.
Reply on: azuz #13:
Áno, s tým, že to či ťa vodič vezme alebo nie závisí od situácie vo vozidle, tzn. ak tam nebude milión ľudí, kočík alebo invalidný vozík.
Len aby som si to ujasnila (lebo posledná aktualizácia stránky je 2.9.2014):
v MHD BA je možné prepravovať kedykoľvek (deň, hodina) bicykel zadarmo, ak v autobuse nebudú naraz viac než 2 bicykle. Správne? Ďakujem.
Reply on: pepe631 #9:
Pokiaľ si pamätám, tak obmedzenie počas špičky nikdy ani nebolo. Pôvodne platila preprava v rámci voľných dní v čase od 07:00 do 20:00 (možno +/- hodina), potom už celodenne celotýždenne. V starších PP by som to možno aj vedel dohľadať.
Reply on: Petto #10:
tak podla toho v čase špičky nie http://www.dpb.sk/podnety/otazky/ ale asi je to len neaktuálne lebo v prepravnom poriadku na ktorý sa to odvoláva som o tom obmedzení zmienku nenašiel ale tak zas je to aj o ohľaduplnosti ľudí voči sebe ?
Reply on: pepe631 #9:
Mne pride cestovanie s bicyklom takmer vylucene vzhladam na nepraktickost a stiesnenost interieru novych trolejbusov a novych klbakov NB18. Ale ano mozes cestovat s bikom hocikedy ?
Teda uz neplati casove obmedzenie pocas pracovnych dni v prepravnej spicke? Lebo este minule leto som bol oboznameny s prepravou iba mimo prepravnej spicky (od 9.00 do 12.00 a od 18.00 do 5.00). 🙂 To by bolo fajn, pretoze aj v prepravnej spicke sa najdu hluche miesta, kedy pocet cestujucich nie je taky enormny.
Reply on: mariankooo #7:
sice pekne že si sa vyjadril k teme ale rozculuješ sa na nespravnych ! imhd.sk nemá nič s tým v akom stave je bratislavska doprava (ak nerátam že jediné informuje cestujucich teda aspon trocha tu MHD skvalitnuje ) tým padom nikto odtialto nemá dovod isť do obchodu kupovať nálepky a lepiť ich na vozy ! a ked už spomínaš ten prestor tak ak si sa v takom voze viezol tak by si vedel že ten priestor je naozaj malý a zmestí sa tam ledva jeden kočík, to že si DPB objednal takýto interier opät nieje chyba nikoho odtiaľto! takže sa pekne ukludni a ked sa chceš stažovať taktoto napíš oficialnou formou na dpb , dufam že chapeš ?
Takze teraz mam komentovat nakupovanie v auparku alebo tvoj uces? 😃 sa preber, vyjadril som sa k teme, tak az sa ti to nepaci, mozes sa napr hodit o zem, alebo napriklad urobit to 2 krat, suhlasis?
toto NIE SÚ stránky DPB a.s. !!!
MHD ma sluzit ludom, nie byt obmedzenim pre ludi...
Taky isty problem som mal aj ja v novom autobuse 95ky z mostu apolo ale to bolo uz davnejsie a autobus bol skoro prazdny, to bolo tak o 22hej vecer...
Mimochodom je uplne na smiech ked napisete ze v novych nizkopodlaznych autobusoch nie je miesto na bicykle a potom to miesto na kociky je akoze male? Ste smiesny... Poslite radsej prveho zamestnanca do obchodu kupit nalepku a nalepte tam konecne aj ten bicykel ze moze byt prevezeny.
Reply on: kirei onna #1:
tak budu vyhodeni dvaja, jeden cestujuci a jeden vodic 🙂
Reply on: kirei onna #1:
Vodic samozrejme pochybil, avsak tu to budes pisat zbytocne. Treba to ohlasit Dopravnemu podniku.
Zaujimave je, ze ked sme naposledy chceli nastupit s bicyklom, tak nas sofer vyhodil so slovami, ze na bicykel si musime cvaknut listok za batozinu... Bolo to v stredu 16. jula 2014 vo vecernych hodinach (okolo 9) na zastavke Mala scena, nastupovali sme na 95 - autobus bol poloprazdny.