"Ako v komunistickom štáte" - turisti o MHD v Bratislave

Bratislava zažíva boom cestovného ruchu a počet zahraničných návštevníkov každoročne narastá. Ako však turisti vnímajú MHD v Bratislave a aké problémy vznikajú, ak chcú využiť dopravný prostriedok prevádzkovaný DPB? V spolupráci so servermi Ambience.sk a Bratislava Hotels.com prinášame výpovede turistov ohľadom kvality MHD. Magistrát mesta na čele s primátorom Ďurkovským musí konečne vytiahnuť hlavu z piesku, pretože ide o obraz mesta Bratislava ako turistickej destinácie až na prvom mieste. Tu nepomôže premaľovanie vozidiel na červeno a pridanie loga "Little Big City".

10. september 2006

"Systém s turistickými lístkami na autobus by mohol byť lepší. Lístky sme si mohli zakúpiť iba za mince v automate. Mince sme však nemali a nikto nám nebol ochotný bankovky rozmeniť," napísal Be z Holandska.

3. september 2006

"Bratislava je vyváženým mestom so zachovanými pamiatkami a slušnými obyvateľmi. Avšak v žiadnom prípade nemôžem zabudnúť obrovskú nespravodlivosť voči našej úprimnosti a cti, ktorú spáchali kontrolóri lístkov. V stánku sme si vyžiadali tri lístky na vlakovú stanicu. Predavač nám predal tri lístky a my sme sa odviezli električkou na stanicu. Keď sme prichádzali na stanicu, pristúpil k nám revízor pýtajúc si lístky. Ihneď sme mu ich ukázali, na čo povedal, že musíme zapaltiť pokutu, pretože lístky sú pre deti. Zostali sme zarazení - lístky sme si predsa kúpili v stánku. Kontrolór bol veľmi arogantný, ba priam neľudský - prinútil nás zaplatiť 35 Eur na osobu (boli sme dvaja dospelí a pätnásťročný chlapec), čiže sme spolu zaplatili 105 Eur. Myslím si, že turisti ako my budú takýmto správaním veľmi negatívne prekvapení. Bratislava je pre nás miestom, na ktoré sa snažíme zabudnúť. Osoby, ktoré vykonávajú určité činnosti, nesmú byť ako stroje, musia chápať problémy, ktoré môžu nastať. Zákon musí byť dodržiavaný, v prvom rade však musí existovať pochopenie podstaty problémov - revízori nemôžu konať bez rozmýšľania. Sme veľmi, veľmi smutní, že takéto správanie [voči turistom v Bratislave] existuje," napísal Jorge z Portugalska.

29. august 2006

"Bolo dosť zvláštne, že tu neboli žiadne stánky dopravnej spoločnosti, čo znamená, že sme boli nútení zaplatiť za lístok do automatu mincami. Tie samozrejme nemáte, keď si vyberáte peniaze z bankomatu. V Prahe majú stánok, ktorý predáva lístky," napísal Richard z Austrálie.

20. august 2006

"Získanie drobných na autobusové lístky na Hlavnej stanici bolo v nedeľu extrémne zložité! V prípade otvoreného stánku dopravnej spoločnosti je to cez týždeň asi jednoduchšie," napísal Alistair z Veľkej Británie.

4. august 2006

"Mali sme malý problem na letisku: nikto nám nechcel rozmeniť dvadsaťkorunu na mince, aby sme si mohli kúpiť lístky z automatu. Dokonca nám nepomohli v kaviarni, kde sme si kúpili kávu. To už nespomínam zmenáreň, taxikárov či novinový stánok... Získanie mincí nám nakoniec trvalo 30 minút," napísal Giuliano z Talianska.

1. jún 2006

"Jedna užitočná rada: nie je dosť miest, kde si môžu turisti kúpiť lístky na autobus a električku. Napríklad [by lístky mohli byť v predaji na] letisku, turistických informáciách atď. a nielen v automatoch, ktoré sú iba na mince," napísal pán Enderle a jeho priatelia z Nemecka.

16. máj 2006

"Incident sa stal 17. apríla okolo 9:00 v autobuse idúcom na letisko. Mali sme lístky, avšak hneď ako sme nastúpili na autobus a išli si uložiť naše tašky a batožinu, pristúpili k nám dvaja chlapi a vyžiadali si lístky. Nemali sme možnosť vložiť ich do storjčeka a snažili sme sa im vysvetliť, že sme tak chceli urobiť a keďže odchádzame, bolo by pre nás zbytočné lístky si nechávať [neoznačené]. Oni však trvali na svojom a prinútili nás zaplatiť 70 Eur. Vyzerali ako bodyguardi a vyhrážali sa nám. Nemala som dosť peňazí - spolu s manželom som mala zhruba 50 Eur, takže nás nechali vystúpiť a vybrať si peniaze z bankomatu. Videli sme ich potom nastupovať na autobus v opačnom smere a keď sme nastúpili na ďalší autobus na letisko, akurát vystupovali. Museli teda ísť iba jednu zastávku a potom sa hneď otočiť a takto sa snažili získať ďalšie peniaze. Bratislava je inak prekrásne mesto," napísala Pavlina z Bulharska.

23. apríl 2006

"Kúpa lístkov sa ukázala byť veľmi zložitá, pretože si musíte zaobstarať drobné. Chcem varovať všetkých turistov prichádzajúcich do Bratislavy, že v autobuse z letiska sú revízori, ktorí chytajú cestujúcich hneď ako nastúpia, bez možnosti označiť si lístok v strojčeku. Robia to iba kvôli peniazom a veľmi to kazí dojem. Mali sme platné lístky, avšak chytili nás ešte predtým, ako sme si ich stihli označiť. Potom sa nám vyhrážali sa a museli sme zaplatiť 70 Eur," napísala nám Pavlina z Bulharska.

19. apríl 2006

"Upozornenie: ak prilietate na letisko do Bratislavy a plánujete použiť autobus, uistite sa, že máte dostatok mincí. Je nemožné kúpiť si lístok v autobuse a automat na zastávke prijíma iba drobné," napísala Janka z Belgicka.

8. apríl 2006

"Lokálny systém MHD je pre turistu problematický kvôli veľkému počtu rôznych typov lístkov v predaji," napísal nám Dougles z Nemecka.

22. september 2005

"Chceli sme si pozrieť bratislavské Staré mesto, ale nechápali sme ako funguje systém lístkov. Kúpili sme si 10-minútové lístky. Nevedeli sme, že sme urobili chybu, až kým nás nezastavil revízor v električke a povedal nám, že naše lístky platia na príliš krátky čas. Nechali nás zaplatiť pokutu okolo 100 USD! Kvôli tomuto budeme odporúčať všetkým našim známym, aby NIKDY do Bratislavy nechodili. Toto nie je spôsob, ako do vašej krajiny pritiahnuť turizmus," napísala Cindy z USA.

29. august 2005

"Výrazné varovanie pre ostatných cestovateľov: nekupujte si električkové lístky od hotelovej recepcie. Kúpili sme si 10-minútový lístok (za dvojnásobok bežnej ceny) a boli ubezpečení zamestnancami hotela, že tento postačuje na cestu na železničnú stanicu. V skutočnosti cesta trvá omnoho viac ako 10 minút a každý z nás musel zaplatiť pokutu 1400 SKK revízorom v civile," napísal Chris z Veľkej Británie.

3. apríl 2005

"Jediný problém s MHD sme zažili v električke. Mali sme síce lístok na električku, ale strojček na označenie lístkov nefungoval. Nanešťastie nás kontrolovala skupina revízorov, pričom veľmi vulgárny revízor nás nechal zaplatiť 1400 Sk. Boli sme so skupinou kamarátov, ktorým sa podarilo lístky označiť, avšak nám dvom to nešlo. Varovanie o meste Bratislava vo všeobecnosti: buďte veľmi-veľmi pozorní pri kúpe lístkov. Ak si kúpite 10 minútový autobusový lístok a cesta trvá 11 minút, násilnícki revízori vás nechajú zaplatiť pokutu 35 Eur. Neočakávajte toleranciu alebo pochopenie k turistom. Zástupcovia DPB opovrhujú zahraničnými hosťami, ktorí nevedia čítať alebo hovoriť po slovensky a nevedia, koľko trvá cesta autobusu z bodu A do bodu B," napísal Drew z USA.

Comments

No comment has been posted yet.

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.