V tendri na dodanie 12-metrových naftových autobusov uspel český SOR

Prvý zo štyroch tendrov na nové autobusy bol vyhodnotený.

Dopravný podnik Bratislava vyhodnotil prvú z nedávno vyhlásených verejných súťaží na dodávku nových autobusov. V tendri na autobusy dĺžky do 12,2 metra s naftovým pohonom uspela česká spoločnosť SOR Libchavy. Typ ponúkaného autobusu dopravný podnik nekonkretizoval. O rámcovú zmluvu umožňujúcu dodať 80 nových autobusov sa uchádzali štyria dodávatelia. Okrem úspešného uchádzača sa do súťaže zapojili Mercedes-Benz Slovakia, Solaris Bus and Coach a Otokar Otomotiv.

Cenové ponuky podľa oznámenia o výsledku vyhodnotenia ponúk boli nasledovné (ceny bez DPH):

  • SOR Libchavy: 19,08 mil. €
  • Mercedes-Benz Slovakia: 20,16 mil. €
  • Solaris Bus and Coach: 20,20 mil. €

Ponuka Otokaru sa medzi vyhodnocovanými ponukami neuvádza. Medzi parametrami, ktoré sa okrem ceny vyhodnocovali, boli aj chladiaci výkon klimatizácie a objem kompresora klimatizácie. Tu boli ponuky nasledovné:

  • SOR Libchavy: 30 kW, 425 cm3
  • Mercedes-Benz Slovakia: 32 kW, 460 cm3
  • Solaris Bus and Coach: 33 kW, 560 cm3

V prípade nákupu tohto druhu autobusov bude nákup financovaný z úverov a finančných prostriedkov hlavného mesta. „Nové autobusy v uliciach Bratislavy nahradia 12- až 14-ročné vozidlá a skvalitnia cestovanie mestskou hromadnou dopravou. Touto súťažou však nekončíme. Pokračujeme v obstarávaní ďalších typov pohonov, pričom v budúcnosti plánujeme uzavrieť rámcové zmluvy aj na nákup nízkoemisných dopravných prostriedkov,“ povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dadino #2:
to nieje o logike ale o provizii ktoru niekto dostal za ten nakup.Zijes na Slovensku kamo.
Reply on: milanko79 #124:
Z administratívneho hľadiska, aj Rošero je výrobca autobusov na Slovensku, a myslím si, že tiež nie je posledný, keďže kategórii midi sa venovalo u nás viacero firiem.

Obávam sa, že ani "autori z imhd" nemajú vešteckú guľu, ale možno ak skúsiš napísať do Troligy, tak skôr oni budú niečo vedieť.
Reply on: S499.1023 #123:
Veď ale čítaj s porozumením. Ja nehovorím, že sú to nedostatky Soru, ale že priemerný pasažier vidí nedostatky a nehľadá ich pôvod.
Reply on: S499.1023 #125:
No ten starý Leonis som nemal možnosť šoférovať ani sedieť ako spolujazdec, no keď som videl na fotkách tú drevenú kvaltpaku ako v potunovanom 7kile prišlo mi nevoľno 😂 Ten novy bol veľmi dobrý, neviem čo sa tam zmenilo ani aké diely používa, no Pegasus bol veľmi zlý. Ani som neveril že to je ZFka, radil som s tým ako s Pragovkou v 7kile
Ako bezny cestujuci co nevidi do pozadia mozem povedat ze sa mi v Soroch horsie cestuje. Po dnesnej jazde 2219 (to je uz seria s cervenymi tycami) som sa citil vyklepany ako rezen a ohucany este viac. Neviem ci sa o ne DPB stara horsie ako o Mercedesy alebo je to cisto kvalitou vozu ale na to aby cestujuci rozoznal rozdiel medzi (aj novsim) Sorom a Mercedesom rozhodne nemusi byt fanusik MHD. Hadam NSka budu lepsie...
Reply on: milanko79 #124:
Vzhľadom k technologickému postupu výroby Leonisu nieto divu, že bol dobrý. To ostatné: Mal som tú česť sa odviezť ako spolujazdec a zlatý SOR! Už som sa raz pýtal, v akom simulátore si tie jazdy mal?

A čo na tom, že Troliga bol posledný výrobca autobusov na Slovensku?
Reply on: S499.1023 #122:
Nuž hovoril som to už aj niekde inde, kvôli hejtu ktorý som tu dostal len za napísanie mena Troliga som si na nich vybavil pár jázd. Najnovší Leonis bol fajn, Fenix tiež, Pegasus bol mierne pod priemer a hlavne staré kusy boli dosť zlé. Ale určite nie tak zlé ako staré ale aj novšie C, CN, BN, NB. A to som čakal najhoršie.

Inak, zaujímalo by ma ako to je naozaj. Počul som že v prípade zákazky sa homologizacie obnovia, možno by autori z imhd mohli urobiť nejaký článok ako to vlastne teraz je , keďže Troliga je posledný výrobca autobusov na Slovensku.
Reply on: Viko #113:
Je zaujímavé, že na Tebou kritizované nedostatky v Prahe, kde sa DP blíži stavu 99% SOR, nenarazím, ako je rok dlhý.
Reply on: milanko79 #120:
Vďaka Bohu Troliga už do žiadnych výberových konaní nevstúpi.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: henko151 #119:
Áno, sklá by mali byť už tmavé.
"Determálne bočné okná s izolovanými dvojsklami pre priestor cestujúcich (sklo so zníženou priepustnosťou tepla) s tónovaním skiel s mierou zatmavenia minimálne 65%."

Inak, v technickej špecifikácii IS sa objavila aj požiadavka na zobrazovanie času do odchodu z konečnej zastávky, čo je podľa mňa super. Možno konečne nebudú musieť cestujúci čakať v zime pred vykúreným autobusom, keďže sa nikto nebude môcť sťažovať, že mu prepadnú minúty z lístka. 😃
Reply on: Viko #113:
Ono niektoré veci sú po rokoch prevádzky s nulovým servisom normálne. Zase... Až taký veľký rozdiel v tých autobusoch nie je, väčšina používa rovnaké komponenty. Spracovanie u SORu išlo hore úrovňou, len do istých modelov už asi neinvestujú... Také uvoľnené tyče ktoré hrkaju, uvoľnené tesnenia dverí, kozmetika je normálna to zase SORu nekrivdime. Osobne sa mi však viac ako NB páči Troliga Leonis.
Reply on: Edelweiß #118:
Ano maju, ale neviem či boli v tejto súťaži nastavené aj % determálnosti. Lebo ak áno, tak to budú prvé SORy s tak tmavými oknami.
Reply on: Urbanway 2423 #117:
Dakujem, kedze sme tu SORky s takou vybavou nemali, bude to zaujimave. Aj ked tusim trolejbusy a autobusy od roku 2015 maju jemne determalne skla od vyroby, ked tak ma niekto opravte.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Edelweiß #114:
Determálne sklá, koženkové sedadlá, ale aj informačný systém by už mali byť vo všetkých nových vozidlách (LED panely v nových vozidlách sú tuším aj v štandardoch IDS BK).
Reply on: TeBeCe #115:
Dakujem!
Reply on: Edelweiß #114:
Pridu presne tak, ako bolo specifikovane v podmienkach sutaze
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/detail/3157176
Ja som celkom zvedavy v akom prevedeni pridu - kedze vieme za akych podmienok boli vysutazene Solarisy IV, mozno cakat aj determalne skla, informacny system novsieho typu a kozenkove sedacky ? Alebo budu podobne ako elektrobusove kusky ?
Reply on: milanko79 #111:
Jasné, že nejde primárne o dizajn, ale ako bolo viackrát spomenuté, o celkové prevedenie.

Cestujúci vojde do vozidla a tam všetko búcha, hrkoce, trepe, má čierne šmuhy okolo výduchov, žiarivky sú zafóliované lebo ich vodič nevie rozumne stlmiť, pri nesprávnom výbere sedačky padá do uličky alebo sa tlačí v dákom kúte, kúrenie nekúri, ušká sú otrhané, tyče pozvárané a tlačidlá poprelepované - a keď si podobné patálie pamätá aj spred dvadsiatich rokov, tak proste nebude siahodlho analyzovať, o koľko sa to zlepšilo, koľko z toho ovplyvňuje (ne)aktivita DP a koľko je vinou návrhu vozidla. Len si odnesie nepríjemný pocit, že MHD nemá úroveň a nechce ju využívať, ak nemusí - aj keby mu stála pod bránou dvakrát za minútu, 24/7.

Je jasné, že nemôžeme zlepšiť všetko naraz, len si potom treba určiť priority. Či mať lacné ale aspoň čisté vozy, prípadne nie odolné ale aspoň praktické, alebo nie lacné ale aspoň dlhojazdiace... A podľa mňa je legitímne si povedať, že ak nevieme zásadne zlepšiť objednávanie konfigurácie, či nevieme viditeľne zlepšiť údržbu, tak jedinou náplasťou je vyberať také vozidlá, na ktorých nedostatky nebude tak okato vidno. Lebo darmo je NS sorka redizajnovaná, keď má rovnaké schodíky do neba so stiesnenými sedadlami; darmo je Urbanway redizajnovaný, keď sa v ňom všetko trepoce bez ohľadu na starostlivosť, atď atď.
Navyše, vám príde model NS, nie NB ako som si myslel. Podstatnejšie ako dizajn exteriéru je dizajn interiéru, ergonómia pracoviska vodiča (ktorá môže byť všetkým ukradnutá....), rozloženie sedadiel, tlačidiel. A nie len na pomery SORu mi príde NS ako podarený model, ergonómia aj spracovanie mi prídu fajn, a vaša modla, dizajn je tiež na úrovni. A opakujem že som posledný kto by SOR akýmkoľvek spôsobom zastával, sú to nebetyčné srač*y no nebudem ich hejtovat za všetko.
K téme dizajnu autobusov by som povedal asi toľko... Karosa vyrábala model 700 s rovnakým dizajnom v podstate od prototypov z roku 1975 do roku 2000 kedy sa domontovali posledné 800 a nikdy som nikoho nepočul že by hovoril aké hrozné je že autobus vyzerá rovnako, a mnoho šotomagorov ich má za totálnu modlu. Určite to preceňujete a verte mi že som posledný človek ktorý by sa SORu zastával.