Električkovú trať na Záhumeniciach opraví TSS Grade

Rekonštrukcia trate s výlukou električiek by mala trvať dva mesiace.

Dopravný podnik Bratislava podpísal zmluvu so spoločnosťou TSS Grade na rekonštrukciu električkovej trate v Rači v úseku Detvianska - Záhumenice. Podľa zmluvného harmonogramu rekonštrukčné práce potrvajú 60 dní. Presný termín začiatku prác ešte nebol stanovený, predbežne by mala byť realizovaná v marci-apríli tohto roka pred začiatkom ďalšej etapy modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály. Uvedená spoločnosť sa podieľa aj na prebiehajúcej modernizácii Karlovesko-dúbravskej radiály.

Počas rekonštrukcie bude vylúčená premávka električiek v úseku Detvianska - Komisárky. Linka 3 bude premávať z Petržalky po Detviansku s obojsmernými električkami. Súčasťou prác sú aj rekonštrukcie električkových priecestí Detvianska a Rustaveliho, čo si vyžiada aj presmerovanie liniek 52, 56, 65.

Rekonštrukcia trate v dĺžke 430 m bude stáť 2,310 mil. € bez DPH. V prípade oneskorenia prác môže dopravný podnik udeliť zhotoviteľovi zmluvnú pokutu 500 € za každý deň omeškania.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: birch #113:
Určite, trať by sa musela posúvať už od Jesenského. Esíčka nezavádzať.
A tiež si myslím, že KDI má v tomto prípade pravdu.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: si #111:
To by iste bolo bezpečnejšie pre cestujúcich a aj vhodnejšie riešenie pre chodcov. Ale zastávky či už viedenské, alebo brnenské, majú význam tam, kde nie je dosť miesta na normálnu zastávku. Tu priestor je, tak môžeme ponechať priestor aj autám. Nie že by som bol proti obmedzovaniu áut v centre, ale z taktického hľadiska sa mi vidí vhodnejšie obmedzovať priestor pre autá tam, kde to MHD potrebuje, a tam, kde sa zaobídeme aj bez obmedzovania áut, šoférov neštvime.
Reply on: si #119:
A načo tam silou mocou potrebuješ obracať vozidlá? Pokiaľ viem, to platené parkovisko je vo výhľade na zrušenie, zvyšné riešenia popísal lostrail... naozaj nevidím problém v tom, nechať ten koniec len na povolenie (alternatívne s prejazdom trolejbusu).
Doplnenie: Ak by sa stavala trolejbusova trat, potom sa to da samozrejme riesit tak, ze sa cely ten kusok Dunajskej zrusi pre auta a trolejbusy budu mat vjazd povoleny.
Reply on: si #114:
Da sa to riesit. Rajska medzi Dunajskou a Spitalskou by mohla byt obojsmerna (tych par parkovacich miest predsa mozu suplovat parkoviska na Rajskej po zavedeni parkovacej politiky) a sucasna vetva Dunajskej, ktora vyustuje na Kamennom, by sa zaslepila. Pokojne by som tam nechal iba to velke platene parkovisko a parkovanie na ulici zrusil, aby sa dala zobojsmernit. Tym by tam jazdilo menej aut. Napokon dalsie dve parkoviska su na Rajskej. Ak by sa raz stavala elektrickova trat na Dunajskej, potom by bolo nacim z tejto slepej vetvy auta vylucit uplne, prip. ak by do toho niekto velmi busil, zriadit podzemne parkovisko (s moznostou parkovania na rezidentsku kartu a vjazdom z Rajskej, resp. zrejme by sa prebudovalo to, ktore je zo zadnej strany Tesca).

Po odboceni z Dunajskej na Kamenne sa aj tak neda ist nikam inam, ako smerom ku Kyjevu. Na Kolarsku sa odtialto aj tak dostat neda, cize cistym sposobom by sa takto odburala potreba prejazdu aut cez priechod na Kamennom minimalne v smere von z mesta. V opacnom smere by uz tie zasahy museli byt rozsiahlejsie.
Reply on: si #119:
PS: a pokial tam bude trolejbusova trat (co by bolo rozumne + sniva sa tu o tom), tak + aby tam otacajuce sa auta nezdrzovali trolejbusy...
Reply on: Viko #118:
a obracat vozidla v tej slepej casti smerom k namestiu budes kde ?
Reply on: si #114:
Výjazd z Dunajskej predsa môže viesť poza Kyjev po Rajskej.
Reply on: IBBI #116:
a kedysi tam aj byvali ludia, skus pozriet kolko je tam dnes trvale obyvanych domov....

PS: ano je, preto by bolo super zrusit aspon ten smer spitalska - safarikovo nam. (a strikne strazit aj vyjazd z nam. SNP, lebo som si vsimol, tak je dost takych co ten zakaz nedodrziavaju)
Reply on: si #114:
Tak my nie sme dopr. inzinieri, ale ked sa chce vsetko sa da riesit. Aj na Michalskej kedysi fungovala IAD a dnes si to nevieme predstavit. 😉 IAD na kamennom je zloba.
Reply on: IBBI #112:
Neviem, či by príjazd všetkých vozidiel do oblasti iba cez Grosslingovu a Kúpeľnú - Palackého - Jesenského postačoval.
Reply on: IBBI #112:
to by bolo sice asi najlepsie, ale kam by si presmeroval vyjazd z dunajskej tak aby to nenarobilo este vacsie skody ? (to je asi jediny smer ktory by som v danej lokacii ponechal)
a idealizmus o pesej zone na dunajskej velmi optimisticky nevidim (a ani ho nejak nezdielam)
Reply on: Martin Fundárek #109:
...ideálne ešte v kombinácii s posunutím trate pred Generálnou prokuratúrou bližšie k Luxoru na úkor pozdĺžneho parkovania. V podstate asi bude treba urobiť oboje, pretože na tomto mieste sa určite uživí nástupište pre dve súpravy.

Zastávka Viedenského typu na tom mieste by efektívne blokovala celý triangel - teoreticky síce nemôže vodič motorového vozidla vojsť do križovatky pokiaľ nemôže ďalej pokračovať v jazde, ale pri tej spleti chodcov a električiek je nereálne, aby skutočne správne odhadol, či kým sa dostane k zastávke nepríde nejaká električka zo Špitálskej. Odmietanie takéhoto riešenia zo strany KDI je tentokrát výnimočne správne, áut tam nie je tak málo.

V rannej špičke je to problém aj pri Blumentáli smerom do centra kvôli priechodom pre chodcov a veľkému počtu spojov MHD (medzi 7 a 8 prichádza na zastávku spoj MHD priemerne každých 52 sekúnd).
Reply on: si #111:
Ono by mozno bolo najlepsie IAD z Kamenneho UPLNE vylucit.
Reply on: si #110:
aha a este je aj dalsia moznost - spravit zastavku po vzore brna - t.j. v priestore dnesnej cesty vybudovat vyvysene nastupiste/chodnik a tie auta co tadial musia prechadzat budu jazdit po kolajniciach (a cakat za staniciacou elektrickou)
Reply on: Martin Fundárek #109:
ako netvrdim ze to je idealny napad, ale urcite lepsie ako nic a asi aj sucasne riesenie... na druhej strane pri intenzite cestnej dopravy ktora tam je by to nemusel byt az taky problem ako napriklad blumental + v tejto lokalite by som si vedel predstavit aj uplne vylucenie prejazdu iad v tomto smere a nemuselo by to ani prilis boliet (ale to by sa v jednom smere dalo vcelku bezbolestne aj na blumentali a situaciu aj na objazdnych trasach by to este skor zlepsilo a tiez s tym nic....)
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: si #66:
Tak aj to nástupište pri Manderláku by chcelo prestavbu - výhybku smer Obchodná urobiť z koľaje na Špitálsku, súčasnú koľaj smer Obchodná použiť pre opačný smer a na mieste súčasnej koľaje smer Dunaj urobiť nástupište. Lebo robiť tam viedenskú zastávku s prístreškami na chodníku sa mi nezdá dobrý nápad.
Reply on: lostrail #107:
Také Raúsko nie je normálna krajina? Lebo E2 je viac než šotohodnotným ekvivalentom K2S.
Reply on: fanatikmhd #106:
Tak v normalnej krajine by uz nejazdili. Len v takej funguju, kde ich stale nie je mozne nahradit, lebo kompetentni hraju o prve miesto v sutazi "To nie je moj problem". A tu vetu so spajanim K2S chapem ako recesiu.
A stále sa nedopracujeme k tomu spájaniu K2S? 😃 Či budú tak dlho problémom až sa začnú pre vek vyraďovať? (BTW, takých prvých 10 by už pomaličky aj mohlo sa pouvažovať...)
Reply on: Trolley #99:
Každý variant má svoje výhody a nevýhody.
Reply on: Dave177 #101:
K2S neboli problem pri trojlinkovom kde na kazdej vychodnej radiale isla tretina spojov na stanicu a nikto nimi necestoval 🙃
Reply on: si #102:
jednotlivymi vlakmi na tej istej linke
Reply on: kecho #100:
takze vymyslas tu veci kvoli tomu aby sa neprenasali meskania medzi jednotlivymi radialami (ale si ich len zahnal nazad na radialu odkial prisli), ale v zaujme toho aby si to dosiahol pomiesas vozy roznych typov na linku aby sa rozdiely medzi jednotlivymi vlakmi vedenymi roznymi vodicmi este zvyraznili objektivne rozdielnymi jazdnymi vlastnostami vlakov s rozdielnou rychlostou moznosti vymeny cestujucich na zastavkach....
Reply on: kecho #100:
Môžeš mať aj x-linkový variant, K2S bude problém vždy.
Reply on: TomJ #95:
Som sa pytal hned na zaciatku, kde je problem, aby bola dlzka zastavky zvacsena na 65m. Potrebujeme na to par panelov, kybel asfaltu a hodili by sa zo 2 pristresky.

Da sa to skombinovat, aby vsetky linky isli cez SNP (samozrejme, okrem posilovej 7, ktora cez centrum aj tak nejde), staci si precitat post, kde su v jednom smere 3 lunky a v druhom 4.

Pozeram, ze pri 2linkovom uz K2S nie su problem 🙂 Nemoze byt predsa problem ich porozhadzovat medzi jednotlive linky. Kde jazdili doteraz?
Reply on: Valec #35:
Odvtedy ako si tu niekto nezmyselne presadzuje jednolinkový variant.
Reply on: fanatikmhd #88:
tiez sa divim za vychvalovany dispecing a pritom je prax taka aka je, privrzencov si zmenou neziskali, skor naopak
Reply on: Trolley #16:
Vidím, že odporcovia 2-linkového variantu dávajú záporné hodnotenia
Reply on: TomJ #95:
Momentálne znemožňuje zastaviť dvom vozov na SNP smerom jazdy dole kopcom najmä dĺžka zastávky, ktorá neumožňuje svojim dĺžkovým parametrom takúto obsluhu.
Reply on: kecho #94:
Problém robí aj výhybka na Nám. SNP, ktorá momentálne neumožňuje zastaviť na zastávke dvom električkám naraz.
Ďalší problém vidím v tom, že pri variante, že by sa všetko točilo cez centrum, by asi bola aj linka, ktorá by minimálne v jednom smere cez SNP nešla, ale stála by len na Kamennom, t.j. zhoršenie prestupu.
Okrem predĺženia cesty pre ľudí by možno bolo treba navýšiť aj výpravu.

A čo je najväčší problém jednolinkového variantu (a je jedno, či terajšieho alebo takého, kde by sa všetko točilo v centre) je to, že sa nikde nehodia K2S. Keď sa obnoví trať do Dúbravky a opraví Rača, podľa mňa bude musieť aj tak zostať do Petržalky trojka, lebo ak by sa tam poslala jednotka, museli by ísť kačice buď na linku 3, 4 alebo 9.
Reply on: Viko #93:
Na jednej zastavke 4 linky, na protajsej 3. Pri intervale 4 a 65m zastavke pre 2 supravy naraz by to nemalo byt zvladnutelne?
Reply on: 3pa3ck3 #92:
Spočítaj si, koľko spojov chodilo po starom priamo Kapucínska-Obchodná. Tieto spoje by sa museli tiež napchať do jednotného uzla. Naozaj si myslíš, že to nie je záťaž navyše?
Reply on: si #91:
Ale veď pre všetky linky by bol centrálny uzol len priebežnou konečnou, takže efekt Hlavnej stanice by tu nevznikal
a inac este k tej snahe spravit centralny prestupny uzol v centre (kamenne nam) a mat vzdy jednu linku odtial na radialu bez prejazdu celym mestom na opacny koniec - skuste sa zamysliet napriklad nad tym ako kapacitne nestiha bratislavska hlavna stanica z pohladu eleznice a ze preco je asi jediny pouzitelny a v kratkom case realizovatelny navrh na riesenie je nekoncit vlaky prave tam ale potiahnut ich o 1-2 stanice dalej a robit obraty tam....
aby z tychto vasich snah nevypadol hned podobny problem....
Reply on: fanatikmhd #88:
To platí aj opačne no na rozdiel od Petržalky sa z Račianskej naozaj nikam nedostaneš , keď je nehoda na trati. Z Petržalky okrem dvoch liniek ide vsetko cez mosty...
Pri TPD bolo tiež dosť kolízií. Na obratisku detto..
Reply on: kecho #81:
Dve L4 smer Zlaté vídavam bežne na Vajnorskej. Aj dve L3 na Vinohradoch smer Rača.
Nepravidelnosť sa jednolinkovým variantom neodbúra.
Na to treba 100% preferenciu aj na prechodoch cez trať.

Ideal v BA pokiaľ nemáme normálne prestupné body /kryté, bezkolízke , na hrane a hlavne kapacitné/ je dvojlinkový variant.
Reply on: si #84:
Nie tak úplne. Ak sa nebavíme o meškaní typu 1-2minúty, ale trebárs o NU, tak logicky vozidlá idúce (napr) z Dúbravky pôjdu síce zmeškané do Dúbravky, ale rovnako. Efekt NU ostane na radiále. Pri bezprestupnom (ktorý aj tak nenastane lebo nepôjde linka napr z petržalky aj do dubravky, aj do race, aj do ruzinova, aj na zlate, aj na stanicu...a opacne zo vsetkych radial rovnako na kždú) spôsobe budeš mať nepravidelnosť a zdržanie Nie len napr na tej dúbravskej, ale aj nazad do dúbravky, aj smerom do rače a aj z rače...čiže zdvojnásobiš, a dotkneš pre MU na opačnom konci mesta pravidelnosť linky. Na Pionierskej nabúra auto, a preto sa Petržalčania nedostanú do mesta rozumne? a zatiaľ sme videli tu "rýchlu" operabilitu a presmerovanie spojov cez celé mesto...keď na Farského vznikla 15min diera a počet ľudí na 5vozovú súpravu metra.....
Text aplikuj na každú radiálu samozrejme.
A len tak otázkou, čím sú Račania tak výnimoční, že potrebujú linku do Petržalky, na stanicu a do Dúbravky bez prestupu, zatiaľ čo petržalčania môžu prestupovať aj 2x, a takí ružinovčania chudáci ani nepočítam.....Normálne mám sto chutí skúsiť dohodnúť stýždeň jazdiacu špeciálnu linku 5, a počítať, počas celého dňa, koľkožeto ľudí z tých Komisárok jazdí na Pri Kríži...... Neviem, či mi aj jedna ruka nebude veľa...za celý deň.....
Reply on: TeBeCe #86:
Ok,tak mi zmaz koment prosim. 🙂
Reply on: Petto #85:
To patrilo omylom k Americkemu, tam sa znizilo.
Dalsie zvysenie ceny dodatkom ? To co tam budu zo zlata kolaje ?
Reply on: kecho #83:
tak ti prejde meskanie z dubravky nazad do dubravky a pod., nepravdelnosti odchodov z mesta na periferiu ti ostanu; pokial nemas v centre priestor kde budu mat vozy a vodici vyrovnavacie casy tak s tymito meskaniami nic nespravis; akurat zneprijemnis dalsej casti ludi cestovanie (vynuteny prestup)
Reply on: si #82:
Meskanie z Dubravky ti neprejde na raciansku elektricku (a opacne), co by mohlo potesit cakajucich na zastavkach. Ked sa nieco stane pri Poluse, Karlovka sa tym neovplyvni.
Reply on: kecho #81:
a ako eliminujes meskania v pripade priebeznej konecnej v centre mesta ?
Reply on: Solider #80:
Prepojenie mestskych casti predsa nikto nerusi. Len by sa eliminovali meskania.
Dnes pri TPD stali na zastavke dve 3ky za sebou. Interval podla CP - 4 minuty...
Reply on: kecho #62:
Centrálny prestupný uzol má zmysel, ak je zatvorená Karlovka. Inokedy je určite dopyt na vzájomné prepojenie Karlovej Vsi s východnou časťou mesta.
Reply on: si #78:
ja v tom rozdiel nevidím. nakoľko pri hustejšej premávke výhoda pravého pruhu zaniká. Ale ok zamerajme sa na ľavé odbočenie. Podľa google streets z opačnej strany zákaz odbočenia doľava (k Hennlichu) nie je.
Reply on: Minko #77:
v tomto predsalen by som videl rozdiel medzi pravym a lavym odbocenim, kedze lavy pruh je vo vseobecnosti povazovany za "rychly"
Reply on: si #76:
poznám aj iné mestá na Slovensku, kde to je takto bežne a nikoho nenapadlo zakázať odbočenie doprava. ba dokonca niekde to je jedná možnosť ako sa dostať do centra vs. obchádzanie polovice sídliska 🙂
ak argumentujeme odbočovacím pruhom, potom nemôže byť povolené ani odbočenie doprava z opačného smeru lebo "čo ak" budú tie 3 autá čakať na prechádzajúcu električku.
Reply on: Minko #75:
nemas tam odbocovaci pruh a vo chvili ked sa najdu 2-3 auta ktore budu chciet odbocovat mas zablokovany lavy jazdny pruh (+ ten priestor medzi jazdnymi pruhmi sa pouziva ako "cakaci" na uvolnenie druhej polovice cesty cez krizovatku aj pri jazde cernockeho zabi majer
Reply on: si #74:
skúsim si to dnes všimnúť, jazdím tadeto denne ale nepamätám si, aby tam bol zákaz.
osobne nevidím z hľadiska bezpečnosti a plynulosti, aby tam nemohlo byť odbočenie vľavo
Reply on: Minko #73:
ano
https://www.google.com/maps/@48.1993642,17.1477362,3a,75y,10.83h,88.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOTQX9OfYbdBAch-5oJ324w!2e0!7i13312!8i6656
po oboch stranach cesty mozes vidiet znacku zakaz odbocenia vlavo (neoveroval som, ale myslim ze tento zakaz zruseny nebol a z hladiska bezpecnosti a plynulosti aj ma +- svoj vyznam)
Reply on: si #45:
máš na mysli odbočenie z Račianskej na Černockého?
Reply on: IBBI #64:
Vallo teraz potrebuje uliat 60tisic kamaratom v Metro, nebude ich predsa minat na 30 metrov panelov, asfaltu a obrubnika...
Reply on: david1 #63:
Je taky velky technicky problem natiahnut zastavku na SNP obojstranne na 65metrov? Ved miesta tam je kopec.
Vzdy by to bolo uzitocnejsie ako liat farbu na zem a volat to revitalizacia.
Tym padom by sa na SNP na hrane mohli pokojne stretnut na jednej strane 1,5(Dub),9(Ruz) a na druhej 1,3(Rac),6(KV),4(ZP).
Tym padom ostanu linky 1,3,4,5,6,9 a ako bonus 7, ak bude potrebne.

Lebo nikto pricetny snad nebude verit tomu, ze idealny prestup 1/3 je podla DPB zo zastavky SNP na Kamenne...
Reply on: IBBI #67:
za výhybkou je lepšie lebo nemusia čakať na uvoľnenie cesty tak dlho ak idú na inú zastávku (staré linkové vedenie príklad 8 a 9 smer kamenné námestie/SND keď 8čka bola skôr ako 9
Reply on: 3pa3ck3 #68:
ano, dakujem za opravu 🙂
Reply on: si #66:
Miesto Blumentálu má byť asi Manderlák
Reply on: si #66:
Alebo za vyhybkou. Kazdopadne tam stacia 3 zastavky.
Reply on: IBBI #65:
rozumne by bolo skor vzdy az za; okrem toho riesenie za znamena dorobit len to nestastne nastupiste pri blumentali, zvysne 2 sa mozu +- zachovat, kdezto budovat nastupistia pred vyhybkou by znamenalo dorobit 2 resp. vsetky 3 (zavisi od toho ci povazujes riesenie pred starou trznicou za finalne) + prestavat kolajisko zo smeru spitalska...
V podstate v tom triangli stacia 3 zastavky - vzdy pred vyhybkou. A vzajomne ich pre chodcov inteligentne prepojit.
Reply on: kecho #62:
OK, ale to by si najprv musel presvedcit Valla, aby tam vybudoval prestupny terminal a nie tu traposinu co je na Spitalskej smer SNP. Nevyhoda toho miesta je, ze je tam triangel a teda nie je mozne tam vybudovat prestup na hrane.
Reply on: kecho #62:
Ten bol ako dočasný.
V špičke absolútne nestíhal.
Nie všetci necestujú z konečnej na konečnú , ale väčšina nemá ani cieľ v centre.
Reply on: david1 #61:
V jednej z diskusii som spominal rozdelenie radial a prestupny bod na SNP a zrazu vsetci cestuju z Dubravky do Race 🙂
Reply on: kecho #60:
Takou logikou by si musel rozdeliť aj L4, 9.
Tiež keď sa niečo stane v Karlovke tak na Zlaté či do Ružinova nič nejde. Podobne naopak.

Z Vozovne do centra tiež potrebuješ kapacitné vozy.
Čiže 29T , 30T a súpravy.
Tie zobereš , kde ? Už teraz pre ich nedostatok lietajú zase na L7 K2S.
No a ako som už písal nevidím reálne také husté obraty vo vozovni z obidvoch smerov.


Reply on: Solider #59:
Ak by bol, tak aspon nebudes na kratku radialu prenasat meskanie a hlavne “stratene” vozy (v pripade nehody) z dlhej radialy. A naopak niez nebude do Race prenasat meskania z Petrzalky.
Reply on: kecho #58:
A si si istý, že počet 30T pre linku 1 Petržalka – Hlavná stanica a X3 v parádnom intervale Cintorín Rača – Vozovňa Krasňany/ŽST Vinohrady nebude rovnaký ako v prípade linky 3 Cintorín Rača – Petržalka?
Reply on: S499.1023 #53:
Pre Racu v zmysle “novej” 3. 30t by tym padom bolo pre x3 potrebnych podstatne menej.

Reakcia na #54 od Ike:
Myslim, ze nejde o dobroprajnost, ale fakt, ze DPB sa hlasi k tomu, aby kazdu chvilu nemenili trasy liniek.
Cize elinova x3 s 30t po funkcnych kolajniciach, skratena 3 bud cez NLS alebo SNP a ostatne linky tym padom nebudu obmedzene.
Reply on: 3pa3ck3 #56:
Čo by sa tým získalo okrem núteného prestupu na tráve pred vozovňou?
Neviem si ani predstaviť točiť električky každé dve min. z každého smeru vo vozovni cez tých kvantum výhybiek.
Reply on: Ike #54:
X3 som v tom návrhu pochopil ako električkovú linku
Reply on: kecho #52:
Aj kaliforňan na Cintoríne má svoju kapacitu a takisto aj ľudia majú nejakú kapacitu nervov a myslím, že skôr prijmu 3 do mesta v int. 3–4 min., ako nútený prestup a šaškovanie na Vinohradoch.
Reply on: SUNSPINX #20:
Inak tu sa krásne prejavuje vzájomná doprajnosť medzi obyvateľmi. Tak zrušenie spojenia Petržalky s Veľkým atraktorom spôsobilo zrútenie života stovkám ľudí, ale to, že by celá Rača jazdila dva mesiace 3 km jednosmerne popri funkčnej trati v autobusoch v kolóne, to je v poriadku. Ešte keby sa tak dali oživiť 280ky, to by bolo žúžo.
Reply on: kecho #52:
Neboli by nutné 30T pre Raču? A ako by sa jednosmerný voz v Rači otočil?
Reply on: Solider #24:
Na kolajniciach. Tym padom by neboli nutne 30t pre Racu a sachovanie s linkovym vedenim, ktore chce mat mesto “dlhodobo” bez zmien. 7a skratena 3 po Gastanovy hajik, x3 s 30t medzi vinohradmi a Racou
Reply on: TomJ #50:
Od Komisárok asi jedine L65 a L56 spoje , ktoré idú od Kaufu. Tie by vedeli zahustiť.
Reply on: david1 #49:
A nejaká NAD medzi Cintorínom Rača a Komisárkami nebude? Či na to stačí 65-ka?

Ja osobne by som aspoň ráno dal nejaký náhradný bus v trase Rybničná - Púchovská - Kubačova - Kadnárova (tam prestup na 75, ďalej to ťahať nemá zmysel kvôli zápcham). Aby bola aspoň nejaká alternatíva k linke 3, ak nebude kapacitne stíhať.
L3 bude ako je teraz no s int.3 min. ráno.
Na hustejší nemáme vozy.
L7 až od Vinohradov.
Ak by spravili bus pruh aspoň po Vinohrady tak by ľudia z regiónu ostali sedieť v Slovak Linesoch a mal by význam aj bus X55 z Komisárok po Vinohrady v rannej špičke pre doplnenie kapacity.
Reply on: si #43:
Naplánované je to tak, že najprv sa bude robiť priecestie na Rustaveliho a potom priecestie na Detvianskej, t. j. nemali by byť uzatvorené súčasne.
Reply on: Minko #44:
52, 56 a možno i 65 by jazdili cez Hybešovú resp. celú Stolársku, tak ako už aj v minulosti pri rekonštrukciách
Reply on: Solider #24:
Cůvaním cez otočku? Keď sa chce, tak sa dá.
Reply on: Minko #44:
problemom to moze ale byt pre individualnu dopravu a ostatne krizovatky hlavne pre dopravu v smere von z mesta kde pretazis obvykle uz aj teraz dost saturovane lave odbocenie (pekna cesta, heckova; odbocenie na cernockeho v tomto smere legalne nie je); a pre zarytych cervenych dodavam, ze v case tohto obmedzenia sa zrejme nepodari zachovat ani sucasnu kapacitu na tejto radiale, takze odporucanie pouzit miesto auta verejnu dopravu bude silno znegovane nedostatocnou ponukanou kapacitou v nej...
Reply on: si #43:
ja napríklad problém v uzatvorení toho priecestia nevidím. pre autobusy môže byť alternatívna trasa cez ulicu Pri vinohradoch a Rustavelliho späť na svoju pôvodnú trasu. ak chceme silou mocou zachovať zastávku detvianska tak ju dočasne presunúť pred Račiansku viechu a na druhú stranu a šlo by to.🤔
Reply on: on-line #40:
nevidel som plan dopravnych obmedzeni ktore su s touto vylukou naplanovane, ale uplnym uzavretim tohto priecestia by som si uplne isty nebol....
Reply on: on-line #41:
Koho/co ? Ju ? Linka 3 dnes premava v 4minutovom int. Samotna L3 pocas vyluky stacit nebude v Raci s dnesnym intervalom.
Reply on: Petto #38:
Tak ju môžu dat aj so 4 minútovým intervalom
Reply on: si #39:
Keďže predpokladám ze priecestie na detvianskej bude uzavreté a ta cesta bude zaslepena..
Reply on: on-line #37:
"ide na zastávku cintorín Rača a pri Jennyv umožniť otáčanie autobusu značkami hádam malé iveco to vytoci (interval 15 min / na potocnu 60 min) "
pri JennyV je normalna 2pruhova cestna komunikacia, kde tam chces cokolvek otacat ? bez vyliezania na chodnik a/alebo cuvania tam neotocis ani trabanta...
nehovoriac o chaose ktory by si tam narobil v doprave (zrovna prazdna ta cesta v priebehu dna nebyva)
Reply on: on-line #37:
Cestovanie na streche 30T zatial nie je povolene ( add tvoja L3 s dnesnym intervalom).
Ja by som bol za keby
L3 Jungmanova - Cintorín Rača (môže ostať rovnaký interval)
L7 Hlavná stanica - Vozovna Krasňany (rovnaký interval)

Taky divný okruh, ale inak mi to nevyšlo
X56

Cintorín Rača (ako 56,65,52) - Nám A. Hlinku - Baronka - Nemecky kult. dom - MiÚ Rača - Závadská - Tbiliska - (určené spoje na Potocnu) - Karpatske námestie - Púchovská - Oc Rača - ŽST RAČA

ŽST RAČA - Oc Rača - Púchovská - Karpatske námestie - (určené spoje z Potocnej) - Tbiliska - Závadská - Cintorín Rača (pred križovatkou s Detvianskou) - Nám A. Hlinku - Baronka - Nemecky kult. dom - MiÚ Rača
ide na zastávku cintorín Rača a pri Jennyv umožniť otáčanie autobusu značkami hádam malé iveco to vytoci (interval 15 min / na potocnu 60 min)

56 Od zastávky Stolárska/Ihriskova zastaví na Trávna a ide smer Oc Rača

52 tiež smerovať k Oc Rača

65 od zastávky Púchovská smerovat k Oc Rača

Takto by Oc Rača získala síce tri linky ale vodiči by mali aspoň sociálku plus neviem ci by to odobril kaufland ale vzhľadom na výdrže na konečných je možné že 52 by bola okružná linka a prestup do X56 by bol možný na Oc Rača a navyše by sa získal prestup už aj z S50/S55 na ŽST Rača
Reply on: Osky #33:
Myslím, že to dunenie a drnčanie tam majú už teraz. Typujem, že ak by to bolo štýlom PJD, so sotva prebrúsenými koľajnicami a kostrbatými zvarmi, tak zmenu ani nepocítia, iba eliny tade prejdú o čosi rýchlejšie.
Reply on: Trolley #16:
Odkedy sa doprava plánuje anketou medzi zamestnancami?
Reply on: Osky #33:
Tu nebude možné dať nedokončenú trať do predčasného užívania
Som zvedavý, či sa potom aj tu budú ľudia bývajúci pri trati sťažovať na dunenie Škodoviek... 😂 😁
(zajtra je v Karlovke protestné zhromaždenie).
Reply on: Kobenhavn #1:
Kedze TSS Grade bude robit aj na 3. a 4. etape KV-D radialy, mozno budeme radi, ak to stihnu za 4 mesiace...
Reply on: Ámos #19:
Rozsah prac je porovnatelny? V KV cenu mozu navysovat dalsie veci, napr. meniarne, osvetlenie, prechody, CSS, vyska uplatku odvijajuca sa od velkosti projektu a podobne.
Reply on: N/A #15:
To áno, ale keď hovoríme o električkovej doprave a osobitne o tom že linka bude jazdiť v nejakom úseku, tak je vhodnejšie označiť to názvami zastávok.
Reply on: Valec #13:
Ďakujem 🙂
Reply on: 3pa3ck3 #27:
Aká NAD? V tej rannej kolóne?
Reply on: Valec #13:
Nemohla by NAD jazdiť už od Vinohradov/Vozovne?
Reply on: 3pa3ck3 #10:
Lenže tam bolo odstavné koľajisko pred nástupišťom a kapacita celého obratiska bola tým pádom oveľa väčšia. Na Čachtickej to bude jedno nástupište/výstupište a za ním bude už stavenisko.
Reply on: Ma178rek #8:
Prečo by to malo byť málo?
Reply on: SUNSPINX #20:
A ako sa otočí tá X3 na Vinohradoch? 🤔
Reply on: Ma178rek #21:
A ospravedlnujem sa myslel som Vozovna krasnany 😃 Na vinohradoch to neotocis (co je inak celkom velka skoda)
Reply on: Ma178rek #21:
Pocul som taky nazor, ze ked je interval 2-3min, tak prestupy nie su problem 🙂
Reply on: SUNSPINX #20:
no práveže toto čo si napísal je konina lebo už úplne ľudí by sme vyhnali z MHD, a ako by si točil x3 na Vinohradoch? 🙂
No neviem v tomto prípade ťahať L3 až do Petržalky nemá podľa mňa nejaký veľký zmysel.

Podľa mňa by úplne postačovalo pár 30T a to


L1 - Petržalka - Hlavná stanica

X3 - Cintorín - Vinohrady

L7 - Vinohrady - Nám. Ľ Š (celodenná)


L4, L9 bez zmeny
Reko Karloveska 10mil€ na km trate

reko Zahumenice 5mil€ na km trate

😐
Viem ze je tam iny rozsah prac, ale ten rozdiel mi pride fakt moc velky.
Reply on: N/A #15:
Ahaaa, taak! Potom som to zle pochopil.
wow, tak za pripadne 2 mesiace meskania to mame 2x30x500 = masivnych 30 000 eur co je az 1,3% zakazky!!! to je skutocne dlazbutrhajuca pokuta za obmedzenie prevadzky pre stovky/tisice cestujucich
Reply on: N/A #5:
Tak potom argument, že kvôli Rači nemohli obnoviť L5 neobstojí. Kľudne mohol ostať 2-linkový variant - L5 by teraz jazdila dočasne po KV a keď nastane výluka v Rači - jej termín nie je známy, tak by sa len L5 skrátila po ŽST Vinohrady. resp. Vozovňu Krasňany a L1 po Nám. Ľ. Štúra.

Navyše podľa ankety medzi zamestnancami tiež vyhral návrat k 2-linkovému variantu, no aj napriek tomu si niekto presadil jednolinkový. Argument, že je to príprava na ďalšie výluky neobstojí, lebo ak bude výluka električiek od tunela, bude sa tak či tak meniť trasovanie električiek.

Ak by nechali súčasný počet liniek, tak by sa dali spojiť L4 a 9 do "jednej" linky s tým že L4 by išla z Vajnorskej radiály po Chatam Sofér a ďalej ako L9 do Ružinova a L9 z Ružinova po Kapucínsku a ďalej ako L4 na Zl. piesky / ŽST Nové Mesto.

Inak pôvodne sa uvažovalo, že by v tejto etape jazdili električky aj medzi KV a Dúbravkou, no už teraz sa vie, že DPB na to nie je technicky pripravený - nemám na mysli meniareň.
Reply on: N/A #12:
Ulica Detvianska stále jestvuje.
Reply on: Andrej #7:
Tá dokumentácia má už vyše roka (ak nie viac).
Reply on: 810zssk #3:
Plánuje sa L3 s 3-min. intervalom v špičke (asi len rannej), L7 pôjde až z Vinohradov. Nebude to ideál, ale iné riešenie nie je. V čase veľkého úspechu so znížením kapacity nejazdila L7 vôbec.
Nechcem sa nikoho dotknúť, ale nie je už v súčasnosti Detvianska nazvaná Cintorín Rača? 🙂
Reply on: 3pa3ck3 #10:
Tak na tie 2 mesiace by asi aj stačilo aby 3ka chodila ráno každé 3 minúty je to vyjazditelne s dnešnýmin22 vozmi ale interval 3 minúty by bol iba na 50 minút v najkritickejšich časoch .. samozrejme 7ka na trase Vinohrady-Stanica.
Reply on: Ma178rek #8:
Na X6 na Molecovej bol interval tri minúty a stíhalo sa
Reply on: Andrej #7:
Skôr si myslím, že tú dokumentáciu pripravovali ešte v čase, keď sme o jednolinkovom variante špekulovali akurát my tu na fóre
Reply on: 810zssk #3:
neviem či zvládne kalifornaň interval menej ako 4 minúty 😕 ... resp on by to aj zvládol ale na prechod z kabín bude max 2 minúty čo je málo
Reply on: N/A #5:
A nehovorilo sa, že práve kvôli výluke v Rači nechceli teraz sprevádzkovať L5?

Pravá ruka nevie čo robí ľavá 😛
500 eur za deň ? To pri zákazke 2,3 milióna eur je dostatočne zastrašujúce a motivujúce. To môžu meškať aj rok 😛
Reply on: 810zssk #3:
Z dokumentácie:

"Nakoľko nie je možné tieto električkové linky viesť odklonovou trasou a je predpoklad zachovania čo najväčšieho rozsahu električkovej dopravy bez nutnosti zavedenia
náhradnej autobusovej dopravy navrhujeme na Čachtickej ulici pred zastávkou Cintorín Rača osadiť stavebnú výhybku. Táto umožní obrat obojsmerných električiek s
obsluhou zastávky Cintorín Rača.

Návrh trasovania dotknutých električkových liniek: č. 3 Petržalka - Cintorín Rača - obojsmerné vozidlá č. 5 Dúbravka - Vozovňa Krasňany - skrátená trasa č. 7 Nám. SNP
- Cintorín Rača - celodenná premávka s obojsmernými vozidlami

Z dôvodu limitujúceho počtu obojsmerných električiek (30) nie je možné zahustiť interval liniek č. 3 a č. 7. Tie budú v rannej špičke premávať obe v intervale
8 minút.
Deficit prepravnej kapacity, chýbajúcej linky č. 5 v úseku Rača - Vozovňa Krasňany je možné riešiť zahustením intervalu autobusovej linky č. 59 v rannej špičke."
Jooj dobre spravili, zábradlia na zastávke budú mať zase tie lanká/retiazky. 😆 Ale už budem ticho aby som nezačal šíriť hejty hneď zo začiatku. 😛
Bude dosť 30T aj na premávku L7 do Rače, alebo sa tam pre veľký úspech zopakuje zníženie kapacity v rannej špičke?
Reply on: Kobenhavn #1:
ide sa robiť pevná jazdná dráha a tipujem že aj betónové priecestia čo isto bude trvať aspoň 4 týždne kým vytvrdne a nejaký týždeň predpríprava a iné veci takže 60 dní je akurát radšej viac a možno to postíhajú skôr ako potom posúvať termín
Som rád, že aspoň to je vysúťažené. Ale 430 m 2 mesiace? 🙁