Bratislavský samosprávny kraj kolauduje električkovú trať v Karlovej Vsi a Dúbravke

Väčšina modernizovanej infraštruktúry však stále nie je dokončená.

Bratislavský samosprávny kraj ako špeciálny stavebný úrad oznámil, že vedie kolaudačné konanie na predčasné používanie prvých dvoch etáp modernizovanej električkovej trate v Karlovej Vsi a Dúbravke. O vydanie predčasného povolenia na používanie prvej etapy (Jurigovo nám. - obratisko) požiadalo hlavné mesto ako investor stavby už 2. septembra 2019 a následne aj na druhú etapu (obratisko - Hanulova) dňa 28. októbra 2019.

V rámci kolaudačného konania prvej etapy prebehlo ústne pojednávanie a miestne zisťovanie dňa 7. novembra, v rámci ktorého sa zistilo, že trať nebola dokončená, preskúšaná a pripravená na prevádzku, preto nebolo možné vydať povolenie na predčasné používanie. "Po jej dokončení a doručení všetkých potrebných dokladov k vydaniu rozhodnutia ako sú napríklad revízne správy, technicko-bezpečnostná skúška, či protokoly z úradných skúšok, vydá Bratislavský samosprávny kraj povolenie na predčasné užívanie čo najskôr," uvádza sa v tlačovej správe Bratislavského samosprávneho kraja.

Hlavné mesto následne oznámilo, že 20. novembra 2019 bola trať v úseku Jurigovo nám. - obratisko dokončená a pripravená na vykonanie skúšok. Podľa našich informácií sa mali jazdné skúšky električkami vykonať pôvodne v stredu 20. novembra, no nestalo sa tak. Jazdy zatiaľ neprebehli ani v náhradnom termíne 22. novembra.

Faktom ale zostáva, že do dnešného dňa stále nebola dokončená väčšina infraštruktúry v rámci prvej etapy modernizácie. V úseku Jurigovo nám. - Nad lúčkami ešte nebol zrealizovaný zelený povrch trate, neboli upravené priestory medzi električkovou traťou a vozovkou, nie sú dokončené električkové zastávky, schodiská k zastávkam, priechody pre chodcov a ani ďalšie cestné úpravy.

Druhá etapa modernizácie v úseku obratisko - Hanulova má byť dokončená podľa pôvodného harmonogramu 20. decembra tohto roka, hoci sa práce na tejto etape začali o takmer dva mesiace skôr oproti pôvodnému termínu. Miestne zisťovanie a ústne pojednávanie v rámci kolaudačného konania pre túto etapu je stanovené na 18. decembra.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pri obratisku su dalsie dve drahy, takze to bolo asi popularne vtedy 😃
Reply on: N/A #45:
Vďaka 🙂 Je aj nejako doložené, že sa medzi miestnymi ten názov okrem jarku uplatňoval aj na okolitý lán/hon/čo tam vtedy bolo? Lebo samotný názov toku sa podľa mňa nerovná miestny názov... (resp. teda nie je mi jasné, prečo "nadradenejšie" názvy ako Lesné diely alebo Hlavica sa nedostali do mapy, kým dolinka symbolickej stužky hej)
Reply on: Viko #42:
Je to názov potoka, ktorý cez to malé údolie v minulosti pretekal a vlieval sa do Doktorovho jarku (ktorý sa zas vlieval do Čierneho potoka, teda dnešnej Suchej Vydrice). Ale prečo práve "Lackova dráha" netuším - tipol by som si, že za tým bude nejaká historická príhoda, na základe ktorej to tak ľudia začali volať.
Reply on: TomJ #43:
Tôňava je ten kopec na ktorom sa nachádza prírodovedecká fakulta. Lokálne názvy sú dobre viditeľné na OSM: https://www.openstreetmap.org/node/4458641210#map=16/48.1510/17.0709
Reply on: MatejBA #38:
Len zo zvedavosti - Tonava je kde? Mne to na Google mapách neukazuje a keď to dám do vyhľadávača, tak mi to ukazuje, že je do asi pomenovanie Dunaja v nejakom jazyku a potom kopu blbostí, ale nič z toho v Bratislave.
Reply on: MatejBA #38:
Inak, celkom by ma zaujímalo, z čoho vychádza "Lackova dráha" - v žiadnej starej topografickej mape som to nenašiel.
Práve behá merák T3 8437 v Karlovke....takže zjavne testujú....
Inak teraz hlasia v spravach, ze trat po obratisko KV uz mali skusat, ale este nezacali. Zacat by mali v najblzisich dnoch.
Reply on: Joyki #36:
Pre tieto miestne pomenovania odporúčam používať katastrálnu mapu - https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/?bm=zbgis&z=8&c=19.530000,48.800000#
Reply on: Joyki #36:
Divne je, ze mne to na google mapach praveze neukazovalo Rivieru. Ukazovalo Rovnice, Tonavu, dokonca aj Lackovu drahu ale Riviera tam nebola. Preto ma to "doplietlo".
Reply on: Joyki #36:
Ono dôvod bol prostý - rozsah zastávok. Povedať Riviéra a nevedieť či autobus na Devín pri TB, alebo autobus do KV za SHELLkou.... Tak sa to strihlo a máš riviéru v oblúku, a molecovu na križovatke. Tým že sa teraz zjednotia zastávky na Molecovej a budú na strane od Riviéry, je to opäť bezproblémovo možné všetko nazvať Riviérou a nikomu to nebude vadiť. Možno len v zaužívanom zmysle sa budú dosť dlho ľudia pliesť (Dačo ako náš obľúbený most SNP..teda Nový most..teda most SNP.....
Reply on: MatejBA #32:
ešte aj na google mapách je Riviéra. To len mladšia generácia a nebratislavčania volajú Molecka.
Reply on: MatejBA #30:
Každý z Karlovky, Devína odjakživa tú lokalitu volá Riviéra. To skôr názov Molecova bol divný. Za mňa pochvala.
Reply on: TeBeCe #25:
Ake U ? Namestie sv.Františka 🙂
Reply on: MatejBA #32:
Tak uz sa mi to podarilo najst a mate pravdu. Len by ma potom zaujimalo, ci Segnerovu premenuju na Rovnice a Nad Luckami na Longital 🙂
Reply on: 810zssk #31:
A to je aj nejaky oficialny nazov lokality, ako Kutiky ci Tonava, ci to len par ludi tomu tak hovori? Lebo nejak sa mi nedari najst a to by sa dalo este pochopit.

Lebo inak podla definicie riviera je "a coastal region with a subtropical climate and vegetation." Co Karloveska zatoka tak nejak nesplna ani s prizmurenim oboch oci.
Reply on: MatejBA #30:
V kontexte zastavky samozrejme nie, lebo sa tak zastavka nevola. Ale je to nazov danej lokality a poznam ludi co to pouzivaju. A nie, zastavka nebude pomenovana ani podla kontajneru, ani podla restauracie, ani podla ulice Na Riviere. Uz nazov tej ulice NA Riviere a koncentracia nazvu Riviera v tej oblasti by ti nieco mohla napovedat.
Reply on: Mike #29:
Znova sa pytam, kym pouzivany? Odkedy nejazdieva 33 okruhom cez Banikovu som "Riviera" v kontexte zastavky nepocul - vsetci hovoria o "Molecke". Ked sa hovorila Riviera, tak sa myslela restika ci kontajnery.
Reply on: MatejBA #27:
Riviéra je tradičný historicky zaužívaný názov lokality.
Reply on: MatejBA #27:
Každý to tam tak roky volá, konečne.
Reply on: TeBeCe #26:
Pockat, to Molecovu vazne chcu pomenovat Riviera? Podla restauracie, kontajnerov a ulice "Na riviere" namiesto ulice "Molecova"? 🤬 Nam. Sv. Frantiska pochopim, Kutiky este viem akceptovat, ale toto je kravina... a riadna...
Nech kludne premavaju od 1.1.2020, len nech to je komplet dokoncene, aj s chodnikmi a prechodmi! Ziadne oranzove docasne prechody a podobne provizoria.
Podla vsetkeho ani na zaciatku decembra este nebudu premavat 😃
Reply on: TeBeCe #19:
Mozno to zapojili naopak a je to ako v Prae zapojene 😃
Reply on: S499.1023 #17:
Myslím konkrétne tieto piktogramy.

No tak co, kdepak udelali soudruzi z NDR chybu, ze trat nefunguje a nedaju sa urobit skusobne jazdy? Poplietli sa kable pri zapajani?
Reply on: S499.1023 #17:
To je stara verzia schemy, treba pozriet Denne linky, Elektricky, Trolejbusy..
Reply on: Valec #16:
Ja teda vo vrchnom riadku schémy tu na webe, platnej od 1.11.2019 vidím bočné pohľady. Myslíš nejakú inú schému?
Reply on: Miro #15:
Budú vždy spredu. Konkrétne piktogramy si môžeš pozrieť vo vrchnom riadku schémy liniek.
Reply on: TeBeCe #12:
Tak bude vyzerať piktogram električky na všetkých nových označníkoch? A čo autobusy a trolejbusy? Tiež budú vyobrazené spredu?
Reply on: TeBeCe #12:
ten sa fakt vydaril 👍
No musím skonštatovať že napriek všetkým zádrhelom to vyzerá parádne 😍
Novy oznacnik zastavky
Reply on: TeBeCe #10:
nenapisal si ktoreho roku 🙂
mimochodom, ukoncenie vystavby otvorenej kolajovej trate v Dubravke bolo planovane na 21.10., cize podla toho tam prace meskaju minimalne mesiac...?
https://www.swietelsky.com/sk/swietelsky-sk/aktualne-informacie/detail/?no_cache=1&News%5Bitem%5D=298&News%5Bmode%5D=DETAIL
Reply on: SUNSPINX #8:
Stále platí druhá polovica novembra. To je aj 30.11.
Mna by skor zaujimal dalsi predbezny termin nech sa mozem zasmiat nad tymi vyplodmi z ich ust.

Kazdopadne uz sa vie o tom, ake zmeny v linkach nastanu?
Ako je to s pokutou za omeškanie, ak trať bude skolaudovaná, ale zastávky, prechody a priechody cez trať, okolie trate ešte nebude dokončené ?
Reply on: Valec #5:
Označníky sú najmenší problém i keď podla predpisov sa na zastávke bez označníka nezastavuje.
Reply on: Jadran #4:
A chýbajúce označníky bránia začatiu kolaudácie?
Veď na tých zastávkach aj samotné označníky chýbajú (bez nich by sa zastávky tiež nemali obsluhovať podľa predpisu)... či vytiahnu nejaké provizórne kusy zo skladu v deň obnovenia premávky, aby to bolo "hotové"?
vdaka za fotky, celkom sila, clovek ma obavy ako budu vyzerat dalsie etapy, ked takto meskaju
dost preslap od mesta vyhlasit takyto stav za ukonceny
Ja sa len fakt bojím ako to bude vyzerať cez 4. etapu, lebo toto je čisté zúfalstvo - omeškať sa o 2 mesiace
Zle sa to vypocitaVallo a tak to ide na Ftacnika? 😂