Modernizácia Karlovesko-dúbravskej radiály (from 22 Jun 2019)

Prehľad etáp modernizácie, organizácie náhradnej dopravy a cestných obmedzení.

Hlavné mesto začína 22. júna 2019 s veľkou modernizáciou Karlovesko-dúbravskej radiály. Stavebné práce budú rozdelené do štyroch etáp, pričom prvé dve budú realizované v tomto roku, zvyšné dve v roku 2020. Etapy sú rozdelené nasledovne:

  • I. etapa - úsek Jurigovo nám. - obratisko Karlova Ves: 22.6.2019 - 27.9.2019
  • II. etapa - úsek obratisko Karlova Ves - Dúbravka, Bagarova: 28.9.2019 - 20.12.2019
  • III. etapa - koľajový triangel pri Tuneli: 21.3.2020 - 1.5.2020 (predbežný termín)
  • IV. etapa - úsek Tunel - Molecova: 2.5.2020 - 11.9.2020 (predbežný termín)

Prvá tohtoročná etapa, ktorá si vyžiada najväčšie dopravné obmedzenia, bude realizovaná prevažne počas letných školských prázdnin, ale tiež aj počas prvého mesiaca nového školského roka. Ukonečná by mala byť týždeň po predpokladanom začiatku zimného semestra na vysokých školách.

Organizácia náhradnej dopravy počas I. etapy modernizácie

Počas prvej etapy modernizácie budú električky z centra mesta premávať len po zastávku Molecova, kde bude zriadené úvraťové obratisko pre obojsmerné električky. Organizácia električkových liniek zatiaľ nebola zverejnená. V úseku Molecova - Dúbravka, Pri kríži bude zabezpečená náhradná autobusová doprava linkou X5.



Náhradná linka X5 bude premávať v intervale 7 - 8 minút celotýždenne úseku Molecova - Pri kríži. V pracovných dňoch budú navyše pridané skrátené spoje v úseku Molecova - Borská, takže v tomto úseku bude interval 3 - 4 minúty.

Posilnená bude aj premávka autobusovej linky 29 z centra mesta cez Karlovu Ves do Devínskej Novej Vsi a linky 83 a 84 z centra mesta do Dúbravky.

"Na zvýšenie kapacity a komfortu cestujúcich z a do Dúbravky bude na nosných autobusových linkách 83 a 84, ktoré spájajú Dúbravku s centrom mesta, po celú dobu rekonštrukcie interval 4 - 5 minút v špičke, 7 - 8 minút počas dňa (v tzv. sedle) a 10 minút cez víkend. Linky 83 a 84 budú obsluhované najkapacitnejšími vozidlami dopravného podniku – Mercedes-Benz Capacity," uviedol hovorca mesta Peter Bubla.

Magistrát uvádza, že mestská hromadná doprava bude aj na trase linky X5 aj na trase liniek 83 a 84 vďaka preferenčným opatreniam pre MHD rýchlejšia ako jazda autom.


V druhej etape modernizácie od konca septembra do 20. decembra 2019 bude náhradná autobusová linka X5 premávať v úseku Obratisko Karlova Ves - Dúbravka, Pri kríži

Obmedzenia pre cestnú dopravu

Počas modernizácie bude uzatvorený vždy jeden jazdný pruh zo štyroch v rekonštruovanom úseku. Výnimkou budú miesta, kde bude prebiehať modernizácia podchodov (v prvej etape Borská, v druhej etape Damborského), tam bude cestná doprava vedená v dvoch pruhoch po jednej strane električkovej trate.

V prvej etape budú v smere z Dúbravky cez Karlovu Ves po Molecovu prejazdné dva jazdné pruhy, z nich pravý je čiastočne vyhradený len pre autobusy a nákladné vozidlá, v smere do Dúbravky bude od Molecovej prejazdný jeden jazdný pruh.

Čo prinesie modernizácia radiály?

Podľa magistrátu by modernizovaná električková trať mala skrátiť cestovanie medzi tunelom a Dúbravkou o 3 minúty vďaka preferencii električiek na všetkých križovatkách. Zastávky Molecova a Damborského budú po novom riešené ako integrované s autobusovými a trolejbusovými zastávkami. K všetkým zastávkam bude zriadený bezbariérový prístup, zastávky dostanú nové osvetlené prístrešky a elektronický informačný systém.


Vizualizácia integrovanej zastávky Molecova

Električkové obratisko v Karlovej Vsi bude po novom obojsmerné, takže v prípade potreby bude možná premávka električiek v úseku Karlova Ves - Dúbravka, pričom komfortný prestup medzi električkami a náhradnou dopravou bude zabezpečený priamo v obratisku.

Zastávky Segnerova a Jurigovo námestie budú zlúčené do jednej novej zastávky v priestore medzi súčasnými zastávkami.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petto #119:
Jednak to, no a dvak je ine prechadzat cez pruh, kde chodia len trolejbusy a kde je vsetka IAD. Po vystupeni z elektricky sa velka cast ludi odcleni smerom k trolejbusu a ostatnych 5 prejde cez cestu v pohode.
Reply on: Bambus #117:
Nie je dovod uz na tak velke ostrovceky nakolko sa bude dat prejst medzi 33 a elinami aj mimo prechodu
Reply on: Bambus #117:
V PD máš presný výkres. Môžeš si zmerať...
je dostupna informacia o sirke nastupisti na molecovej? a prechodu pre chodcov? Uz teraz sa tvori "poradovnik" na samotnej zastavke ak chce niekto prejst cez prechod, proste to mnozstvo ludi sa tam nezmesti...

na obrazku to vyzera, ze na nastupisti pre autobusy sa nezmesti ani kocik
Kto ste na FB, odporucam sa pridat do skupiny "Bratislavske elektricky". Dalibor Jancik, alias DJJD tiez pravidelne prispieva pomerne podrobnou fotodokumentaciou z modernizacie.
Odstraňujú sa už aj prvé koľajnice pred prejazdom pred zastávkou Dolné Krčace (v smere do Dúbravky).
Reply on: TeBeCe #112:
Takze by si chcel, aby na tej stavbe kolabovali ludia len za cenu stihnutia terminu?
Pri obratisku už sa pracuje vo veľkom nasadení. 🙂
Reply on: Ma178rek #111:
Takze ked teraz pridu niekolkotyzdnove vlny horucav, tak dokoncenie bude na vianoce?
Reply on: TeBeCe #110:
ja si myslím že dnes to môže mať súvis s teplom
Tempo prac viditelne pokleslo, po volnom vikende dnes asi modry pondelok, akurat co dvaja ludia natieraju stoziare.
Práve dávajú dole vedenie medzi Damborského a Hornými Krčacami.
Reply on: TeBeCe #105:
V nejakej časti smerom do mesta je pravý pruh Gagarinovho typu (teda so zákazom pre osobné autá).
Reply on: JamaVOku #100:
Ako v tých starých električkách fungovalo znamenie o vystupovaní cestujúceho s obmedzenou možnosťou pohybu a znamenie núdzového zastavenia?
tbusabustram6609

tbusabustram6609

A po skončení 2. etapy budú tramvaje (Linky) jazdiť už normálne ?
Jazdne pruhy budu zuzene
Už je aj značenie ma ceste, sem tam oranžové pásky, všade nachystané bielo-červené smerovacie dosky, takže od rána demolácia
Reply on: navstevnik9 #93:
IMHO keby X6 jazdila až do Petržalky, spotrebovala by viac vozov, než keď sa točí tunelom naspäť. Tento nedostatok (a aj preplnenosť Petržalského obratiska) by sa dal kompenzovať predĺžením intervalu na L1, ale neviem na čo by to bolo dobré, lebo pre Petržalčanov je lepšia linka, ktorá prechádza krížom cez centrum. X6 by bola Petržalčanmi využívaná menej.

Ďalšie detaily tvojho návrhu mi nie sú z tvojho popisu úplne jasné, ale vyplýva mi z toho, že priveľa liniek by muselo prechádzať tunelon, nábrežím, Šafkom a Mostovou, t.j. zvyšuje sa pravdepodobnosť vytvárania vláčikov...
Skratene spoje X5 po Borsku budu tiez klbaky ?
Reply on: Petto #98:
Aj keby to nevedel každý typ zvládnuť – nieje lepšie keď tam nebudú musieť zastavovať tie čo to zvládnu, a tie čo nie by tam zastavovali povinne ako doteraz?
Reply on: Petto #98:
Vie, odkedy dojazdili SUcka, kludne by mohlo byt viac zastavok v meste na znamenie.
Reply on: SUNSPINX #97:
V oblasti sa plánuje pomerne rozsiahla výstavba, preto by zlúčenie nebolo úplne v poriadku
Reply on: SUNSPINX #97:
Mohlo by ? Ked je stavba uz odsuhlasena, schvalena, podpisana atd ? 😂 Uz vies len nastavit na znamenie , nic viac . Aj to som si nie isty ci kazdy typ elektricky vie toto zlvadnut - aby sofer videl v predstihu ci niekto stlacil dopyt/dvere.
Mohlo by sa uvazovat nad tym dat Dolne a Horne krcace ako zastavku na znamenie pre elektricky alebo ich aspon zjednotit pod jednou zastavkou Krcace, nakolko su skoro nevyuzovane
Reply on: TeBeCe #95:
Tej elektrickej skrini na nástupišti mohli aspoň do vizy dať nejaký lepší vzhľad 😃

(A ak chýba inšpirácia, nedávna študentská súťaž ZSE-D na redizajn trafostaníc nebola úplne márna)
Reply on: navstevnik9 #93:
no netvrdim ze sa to nedalo spravit aj nejak inac (a ver mi ze ja patrim k tym ktorych sa toto negativne dotkne a vzhladom na interval, tepla a to ze do race bude chodit prevazne sauna sa asi budem musiet zamysliet nad tym ako budem cestovat v lete do prace.... predsalen klimatizovane auto pri v lete prazdnejsich cestach bude znacne + oproti prekurenym a pravdepodobne aj dost narvatym T3 a T6, a na tu chvilu co este ostavam robit v starom meste sa mi sice neoplati vybavovat parkovanie pod budovou (na co mam ako zamestnanec narok) ale kedze zena ma trvaly pobyt v starom meste tak na aute mam aj rezidencnu staromestsku kartu, takze to zaparkujem aj kdesi pobliz prace a teplo budem musiet pretrpiet akurat nejaky kusok pesi od auta do budovy....)
Reply on: si #84:
Keď už teda silou mocou musi ísť električka na Molecovu a nie autobus, mohli to ešte spraviť tak, že by presmerovali L3 na Nám Ľ. Štúra ako bola kedysi L11 a potom Lx6 alebo len L6 by išla z Molecovej po nábreží do Petržalky, kde by nahradila vypadnutý interval na L3 a, samozrejme, ako aj v tom mojom pôvodnom návrhu by na Chatam Sófer bola konečná pre 5/9 a 4. Pri ceste na Obchodnú alebo Špitálsku by bol možný prestup na L4/5/9 na Chatam Sófer.
Reply on: Adam3 #87:
z X5 busu sa bude prestupovat na X6 elinu na Molecke a nasledne aj dalej dakde na dalsiu elektricku ci uz na Chatamovi /Safku/SNP
V lete ako pises podla mna pohoda,ale v septembri to moze byt morda s 7-8 int. na X5 rano.
Reply on: Adam3 #87:
Cez školský rok všetko bude ináč. Celá organizácia električiek, aj NAD môže byť úplne ináč.
Reply on: 3pa3ck3 #88:
Pardon zabudol som ze tie posilove busy budu tiez X5.
Reply on: Adam3 #87:
Ten čo ide do / z centra bude presrupovať medzi x5 / x6 a v meste z x6 na ostatné linky.
Reply on: Adam3 #87:
X6 je električková linka Molecova - Šafko - Námestie SNP - tunel - Molecova. Posilové autobusy Molecova - konečná Karlova Ves by mali jazdiť tiež ako X5.
Reply on: Petto #86:
Podla mna to "minimum ludi" bude take ze sa nebudu zmestit do autobusu X5... Uz teraz su elektricky z Dubravky v spicke plne. Namiesto elektriciek v 4minutovom intervale bude jazdit autobus s mensou kapacitou ako elektricka kazdych 8 minut. Cez prazdniny to bude asi OK ale cez skolsky rok si to neviem predstavit.
"dalej na X6 a dalej na neviem co" toto som nepochopil z X5 na X6 predsa nikto prestupovat nebude.
Reply on: Adam3 #85:
Z Dubravky pojde minimum ludi na X5 do karlovky a dalej na X6 a dalej na neviem co. Takze uplne postacuje 😃
Reply on: navstevnik9 #79:
Nie su ani vodici, ani autobusy na taku dlhu linku. Uz teraz je ten interval na X5 podla mna nedostacujuci.
Reply on: navstevnik9 #83:
potreboval by si bud v kazdom smere jeden (bus pruh) alebo riadit jeho smer (rano do mesta popoludni naopak; to sa tu ale nikdy tak nerobilo a vsetcia su na obede), nehovoriac o tom ze tych busov by si potreboval o dost viacej (jedna normalne plna elektricka ti vyda na 2-3 nasardinkovane autobusy), pricom elektriciek by v lete mala byt vcelku velka rezerva (kedze je v podstate jedna radiala off + prazdninovy grafikon), zato pouzitelnych (dlhych) autobusov malo (aj preto sa teraz dokupovali nejake jazdence)
a co sa klimatizacie tyka, netusim aka je skutkova realita kedze busy pri svojich presunoch velmi nepouzivam, ale podla aktualneho hlasovania a diskusie pri nom to velmi pozitivne nevyzera....
Reply on: si #81:
Tak nech tam dajú dlhý bus pruh. Aspoň budú mať ľudia viac motivácie prestúpiť z IAD do MHD.😁 Takisto by zbytočne takto neuberali klimatizované obojsmerné električky zo zvyšku mesta. Ľuďom z Karlovky môže byť jedno, či budú v klimatizovanom autobuse alebo električke, a tých klimatizovaných autobusov je aj viacej, nie?
Reply on: navstevnik9 #79:
predpokladam ze v tomto mode je minimalne obsluha pre obyvatelov dlhych dielov viac-menej bez rapidnej negativnej zmeny (co by v pripade nahradnej autobusovej dopravy po tunel nebolo a nahradne autobusy by zrejme trcali uviaznute medzi autami), a tych dlhodielcanov zas uplne malo nie je....
Reply on: hroch #78:
ved to len logicky vyplyva, ale napriklad pre mna je to v tychto mesiacoch znacne velke minus k tomu pouzivat verejnu dopravu (teploty nad 25 su pre mna uz prilis), v kombinacii so zhorsenim intervalu (a pokial tych odradenych ludi nebude dostatok tak aj vyrazne zvacsanim tlacenice vo vozidlach)...
A prečo vlastne nepotiahnu x5 až pod Most SNP? Električky do Karlovky skrátené po Chatam Sófer, kde by bol preklad z 5/9 na 4, teda okrem neobsluhovaných zastávok všetky ako doteraz s tým, že na Chatam Sófer by bol možný prestup aj na smer Obchodná cez tunel, čo teraz nie je. Nemuseli by šaškovať s obojsmernými električkami, ktorých je málo, a hlavne by zbytočne neotravovali touto výlukou zbytok mesta.
Reply on: si #77:
Tak ano, ale ked vacsina nizkopodlaznych musi ist na Karlovku/Petrzalku, tak si tu klimu asi nevykuzlia...
Reply on: Petto #75:
ved tak ako som aj predpokladal.... odporucam mu prist si to vyskusat... a to este je riziko ze velka vacsina alebo vsetko budu sauny (doterajsia L3 konciaca v petrzalke davala aspon istotu ze rano kazdy 3ti a potom kazdy druhy voz na radiale bude mat klimatizaciu....)
Reply on: TeBeCe #73:
Očividne budú vozy z L3 prejazďovať na L9 a naopak. Aj keď bolo to nutné? L8 mohla zostať v pôvodnej podobe a nemuselo sa špekulovať nad novou L9, zase to mnohých len dopletie. Trasa x6 ma prekvapila (čakal som rovnakú ako L6 v úseku Most SNP - Šafko - Most SNP), ale pozerám že táto je spravená celkom rozumne.
Reply on: si #74:
Vallo mi odpisal na FB toto: Ranna spicka L3 4mint., potom 5minut (sedlo aj poobedna spicka) a vikend 7-8.
Reply on: TeBeCe #73:
takze opat bude na racianskej cez "prazdniny" rano sardinkaren, a to som myslel ze ked minule leto ponechali aj L7 ze pochopili ze polovicu cestujucich netvoria len studenti a dovolenkujuci....
ale opat (ak predpokladam 4minutovy spickovy interval podla toho popisu a nie 5) bude 15 spojov za hodinu (v pripade 5 minutoveho intervalu medzi spojmi 12 spojov/hod) namiesto 22.5 spoja za hodinu ktore su teraz....
pritom cesty cez prazdniny byvaju prazdnejsie, takze opat idealny sposob ako motivovat potencialnych cestujucich nechat elektricenku doma a ist autom....
Reply on: Petto #71:
Škodofky určite nie, tie majú zablokovanú rýchlosť na maximálku 55km/h.
Reply on: MatejBA #70:
😃 Pšš bežne uz jazdili elektricky na rozheganej Botanickej do centra 55+
Inak ak priecestia budu mat svetelne signalizacie a na prechodoch bude vystraha pred elektrickou, nemohli by zvysit rychlost na 60 km/h? 🙂
Reply on: S499.1023 #63:
1) Rýchlosti v projektovej dokumentácii sú určené len pre oblúky, ale rýchlosť pre výhybky je určená v technickej správe alebo podobnom dokumente.
1a) Ešte by som to nebral ako hotovú vec.
2) To všetko súvisí hlavne s tým, koľko sa za ostatné roky investovalo do starých električiek? Ak nerátam oživenie 7303–04, tak za ostatných 5–6 rokov absolútne nič.
Reply on: Mhr1 #67:
Bude sa s tým musieť niečo urobiť, vie sa o tom.
Keďže po zlomenej koľajnici za zastávkou Botanická záhrada smer z mesta sa bude musieť jazdiť ešte aspoň rok, netušíte, či sa s tým nebude niečo robiť? Lebo aby ešte rok jazdili električky doslova po schode mi pripadá hrozné. To by sa za nejakú víkendovú výluku nezvládlo aspoň provizórne - aby to rok vydržalo - niečo urobiť?
Reply on: ivanbuto #65:
Každý argument je dobrý, ak treba zabrániť nákupu niečoho, o čo by potom bolo potrebné sa starať. Som Ti k dispozícii.
Reply on: S499.1023 #62:
Hmm, tak toto hovorili technici z DPB. Preto som to aj sem napísal. Viac mailom?
Nasiel niekto v PD modernizacie, aky typ vyhybiek sa pouzije a aka bude maximalna rychlost cez ne v priamom smere? Ja som to tam nevedel najst.
Reply on: Solider #59:
1) A tá naprojektovaná rýchlosť 30 km/h v priamom smere je napríklad u Chatára či pri kostole preto, že sú tam výhybky?
1a) Aj 30 km/h je vynikajúca rýchlosť oproti aktuálnym 15 km/h.
2) Nevybaviť jazdiace vozidlá štandardnou výbavou, či už je to Vetra alebo hlásič zastávok, je také bratislavské.
Reply on: ivanbuto #60:
Buď si istý, že nebráni. Praha má omnoho horší profil.
Reply on: peepay #57:
Divil by si sa ale aj ja používam auto. Súčasne ale súhlasím s tým, že jeho používanie je potrebné znepríjemňovať napríklad aj tým, že možnosť odbočenia bude ďalej a podobne, aby ho používali tí, ktorí ho potrebujú a nie tí, ktorí ho "potrebujú". Že bude otočenie zabezpečené vyššie, som odpovedal hneď slovami "nie je to posledná možnosť otočenia".
Reply on: Solider #59:
Pokiaľ mám správne informácie, tak používaniu rýchlostných výhybiek bráni aj profil kolesa.
Reply on: 810zssk #52:
V Karlovej Vsi budú použité, avšak má to dva háčiky:
i) výhybky sa nachádzajú v úsekoch, kde je naprojektovaná rýchlosť 30 km/h (obratisko Karlova Ves, odstavné koľajisko pri hríbikoch, Chatam Sófer)
ii) tieto uzamykateľné výhybky fungujú v rozhraní Vetra, ktorým nie sú vybavené staré vozy, a teda tieto výhybky by staré vozy nedokázali ovládať
Reply on: peepay #57:
Máš pocit, že v Bratislave funguje "ideálna koexistencia" IAD a iných druhov dopráv?
Reply on: S499.1023 #45:
Za prve, idem z DD, takze elektrickou tazko 😉
Za druhe, nie vsetkym sa da cestovat MHD, niektori auto potrebuju vramci prace, alebo z roznych inych dovodov. Strasne nemam rad takychto mudrlantov co by vsetkych vysadzali z aut... MHD ma svoje miesto, auta maju svoje miesto. Idealna je vyvazena koexistencia, nie militantne presadzovanie jedneho druhu.
Za tretie, nejde o mna konkretne, mna som pouzil ako priklad. Ked sa ale riesi krizovatka ciest, je absurdne argumentovat tym, aby ludia tu cestu nepouzivali 😃 Ak je o nieco zaujem, tak je aj v zaujme mesta to zabezpecit, cim minimalizuju nadbytocnu premavku tych, co budu musiet nadchadzat navyse ak nebude priama trasa.
Ak ale otocenie bude zabezpecene, ako tu niekto iny spominal, tak je vsetko v poriadku.
Reply on: JamaVOku #55:
Ale nejde o vyhybku ktore v priamom smere umoznuju az 50 ak su "zaistene", ci..?
Reply on: 810zssk #52:
Vsetky nove vyhybky su konstruovane pre vyssiu rychlost, aj na Karloveskej budu, problem je ze kym sa zmeni predpis, budu uz v stave, kedy sa nebudu moct pouzivat pre vyssiu rychlost.
Reply on: 810zssk #52:
Otvorene povedané, neviem si predstaviť bratislavskú traťovku, ako udržiava takéto výhybky.
Reply on: lostrail #51:
neviem prečo tie výhybky majp také obmedzenie keď by sa dali spraviť rýchlostnejšie výhybky, hlavne na Molecke
Reply on: lostrail #51:
Existujú výhybky ktoré umožňujú v priamom smere jazdu aj 50kou:
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2013041401

Ich nepoužívanie na nových/rekonštruovaných tratiach je pre mňa rovnako nepochopiteľné ako napr. nevyužívanie rýchlosti 60 km/h na radiálach.
Reply on: Kotlár #50:
Najviac zdrzania vsade sposobuje stanicenie, ani nie samotna rychlost. Na kratkych usekoch medzi zastavkami su to naozaj sekundy, co sa strati.
Zaroven predokladam, ze tie elektricky po dokonceni budu mat max. rychlost 50 km/h. Nejaka dalsia minutka-dve by sa dali usetrit zvysenim na 60 km/h, co ale asi bude samostatny schvalovaci proces, ked tak.
DPB ma aktualne nezmyselne vnutropodnikove obmedzenie na 50 km/h pre vsetky vozidla a linky. To by sa najskor muselo zrusit alebo minimalne upravit tak, aby mohli byt vynimky.

Co sa tyka vyhybiek, nie je mozne ich prejst rychlejsie aspon v priamom smere? Ide najma o trojkolaj, ktora ma vzniknut namiesto sucasnej stvorkolaje, bolo by zbytocne, aby na tomto mieste elektricky brzdili. Dalsie dva vyhybky su pri obratisku a pri tuneli. Inak na trase uz nebude nic. Keby aspon priame smery boli prejazdne povedzme 40 km/h, bolo by to v pohode.
Vysokorýchlostných výhybiek sa opäť raz nedočkáme a pri tej preferencii by som čakal väčšie zrýchlenie ako len 3 minúty v porovnaní s dnešnými výraznými obmedzeniami.
Reply on: lostrail #46:
Sám si si odpovedal, ľudia tade aj tak prejdú, len tam nebudú mať prednosť.
Reply on: lostrail #46:
To som si vsimol. 🙂 Ale na zast.elin smer Dubravka zamerne konci zabradlie uz skor a bude sa legalne chodit na hulvata tade aj mimo prechod. V zahranici bezne uplne. Nakolko je to len buspruh zo zastavkou tak je to ok nie ? Ved aj pod Mostom SNP mozes prejst legalne medzi zast. 30 a 91 aj bez prechodu barskde a nepotrebujes prechod na to fyzicky na ceste.
Mimochodom, toto su vsetky vizualizacie?
Reply on: Petto #37:
Dobre si na tej vizualizacii Molecovej pozri, ako su riesene zastavky pre trolejbus. V smere do mesta je prechod pred busom, aj za nim. V smere na DD je prechod len na zaciatku, co znamena, ze ked vystupis z elektricky, pricom si bol niekde v zadnej casti, musis sa akoze trepat az na zaciatok nastupiska, prejst cez prechod a vratit sa k trolejbusu. Uz vidim, ako to takto ludia budu robit. Ked uvidia bus, to pojde hlava-nehlava krizom vsetko.
Reply on: peepay #44:
Tak pôjdeš električkou, na Molecovej vystúpiš, nakúpiš si v Lidli a budeš pokračovať v ceste. Nedá sa stále len autíčkarom uľahčovať život.
Reply on: S499.1023 #42:
Naco z Lidlu do mesta, och, to mi je otazka... 🤨 🤔
Ja si tam napriklad bezne chodim rano nieco kupit na ranajky, a potom pokracujem do prace - a cestou uz dalsi Lidl neminam. A nemyslim si, ze som jediny, kto odtial chce pokracovat v inom smere ako na Dubravku alebo Dlhe Diely.
Ale tak ci tak, je to tzv. bod zaujmu a z neho by malo byt zabezpecene, aby sa dalo dostat na vsetky hlavne tahy.
Ohladom vyjadrenia "jedina moznost" - ked to vezmete pritiahnute za vlasy, tak aj do Malaciek sa mozem ist otocit a potom sa vratit... Myslel som tym jedina v rozumnej blizkosti, aby sa to este dalo ako-tak brat za priamy vyjazd na ten smer.
Reply on: pali.ba87 #40:
Ostane tam CP ako cez školský rok + Meďáky aj na L84.
Ak by riešili posilu nad rámec bolo by zbytočné ju ťahať až do Petržky.
Reply on: peepay #35:
Načo z Lidlu do mesta? V meste je Lidlov dosť. Ale jediná možnosť to samozrejme nie je, možností otočenia je dosť.
Reply on: peepay #35:
Otocka bude len posunuta , trochu dalej ako dnes
Reply on: brosk #38:
Určite spolu, nakoľko na také posilnenie aby bol spoločný interval 2-3 minúty nie sú vozy.
Reply on: peepay #35:
od lidlu chodia častokrát priamo do mesta, možno zmenia značky 🙂
Neviete, ci sa ten interval na linkach 83 a 84 mysli dokopy alebo pre kazdu zvlast?
Reply on: lostrail #34:
Kde nebude prechod ❓
Tak uz tu KV radialu pomenovali spravnym slovom 😁 Inak za kostolom uz chystaju trolejove vedenie pre otocku.
Reply on: Viko #31:
Ta otocka sa ma rusit? 😕
To je jediny sposob ako z Lidla ist do mesta...
Inak, stale nechapem ten chybajuci prechod na Molecke za trolejbusom smerom na DD. Tam sa bude chodit na hulvata a tych nadavajucich, ktori neprejdu, ked tam bude vozidlo...
Reply on: Viko #32:
Zanadávajú si, vystúpia a počkajú na ďalší bus 😇
Inak, už sa teším na to haló, keď cestujúci zistia, že X5 má dve rôzne konečné v jednom smere 😁
Reply on: Ike #30:
Z Karloveskej otočka späť na Karloveskú, ako náhrada toho priecestia za starým kostolom, čo sa má rušiť.
Reply on: Viko #28:
Ako to myslíš? čo he "hore"? Lebo z Molecky do Dúbravky sa dá a z Lidla na nábrežie sa nedá ani teraz.

Inak tá križovatka bude masaker keď vypadne svetelná signalizácia 😂 Predstavte si vodiča zo Stakčína, ako odbáča na Molecovu a v križovatke sú z oboch smerov električky a busy
Inak cakal by som, ze po zrekonstruovani celej trate, novej preferencie a dokonca znizeni poctu zastavok bude usetreny cas z Dubravky po tunel viac ako len 3 min.
Reply on: MatejBA #25:
Ale jedna vec tam je zvláštna - prečo sa nedá okrem odbočenia zhora k Lidlu aj otočiť späť hore?
Reply on: 810zssk #26:
To by podla mna nebol problem, kedze mas v podstate 2 okna, kedy moze byt signal rovno - zaroven so signalom vlavo (na DD) a spolu so zelenou smer KV (pripadne par sekund pred, nech autobus ma preferenciu 🙂 )
Reply on: MatejBA #25:
Pravda. Tak ak to bude zohľadnené v signálnom pláne, nemal by byť problém 🙂
Reply on: 810zssk #22:
Podla mna ano 🙂

Pozri si ako vedu ciary od zastavky a do zastavky - su nakreslene tak, ze umoznuju aj jazdu rovno.
Reply on: Kobenhavn #23:
Osobne budem prekvapený ak zostane L3 do Petržalky. Je to dlhá linka a vyžrala by veľa obojsmerných vozov v čase keď je každý jeden potrebný niekde inde ako v Rači.

Ak dobre pozerám, L3 v špičke zožerie 11 vozov a L1 6 vozov, teda spolu 17 vozov. Ak by sa zrušila L3 a L1 šla do polovičného intervalu, tak to bude najviac 12 vozov, čo je hneď úspora 5 kusov.

Pokiaľ by sa šlo do jednolinkového variantu ako sa šušká, tak by prestup na L5 na Obchodnej cez deň nepresiahol 4 minúty (pri ideálnom CP by tam mohli byť 2 minúty), takže okrem ľudí čo idú na Mariánsku a Americké nám. by nikto z Petržalky príliš neutrpel.
Reply on: Adam3 #3:
Ja si myslím, že budú tri linky s obojsmernými vozmi a síce 1, 3 a 6, s tým, že 6 bude Molecova - Šafko, ale ťežko povedať.
Reply on: peepay #21:
Jj, z hora z DD su tam tri pruhy - jeden na odbocenie na Botanicku pre IAD, potom bus pruh smerujuci do zastavky Molecova a napokon pruh na odbocenie IAD na Karlovesku.

Mna tam rusi ina vec - bude mozne zo zdruzenej zastavky pokracovat rovno na Karlovesku pre potreby nocaku, NAD a najma linky 139?
Reply on: skusy #20:
Mne sa zda, ze ten pruh na nastupiste 32+33 smer DD nevychadza z odbocovacieho pre beznu dopravu, ale ide paralelne s nim, idealne uz od prechodu cez kolaje z obratiska, aby sa linka 33 vobec nemusela zaradit do kolony cakajucich aut na DD.
Dufam, ze pruhy nebudu nakreslene podla toho obrazka. Na Slovensku je nejak zvykom oznacovat, ze pruh ide rovno a o 10 metrov to zmenit, ze ide iba dolava. A uz sa tesim na to, ako sa v spicke niekam dostanu MHD: uz dnes su v spicke odbocovacie pruhy na Devin a DD prilis kratke a blokuju priamy smer. A podla obrazka budu este ovela kratsie. V zaujme prazdnych autobusovych pruhov budeme vsetci (vratane tych autobusov a trolejbusov) cakat v este dlhsich kolonach.
Na moj prvy prispevok neviete niekto odpovedat? Vdaka
Hmm, zamyslam sa, preco je na vizualizacii Molecovej znazorneny iba maly pristresok pre zastavku 32+33 smer Kuklovska, ale velky pristresok pre zastavku 32 smer Hlavna stanica. Ved podla objemu ludi cakajucich na tychto nastupistiach by to malo byt presne naopak, velky pristresok v smere na Dlhe Diely a povedzme ze maly (ale kludne tiez aj rovnako velky) v smere do mesta.
Reply on: MatejBA #14:
Dostat sa samozrejme da ide o to nakolko a pre koho je to pouzitelne. Okolo stadiona az po Iuventu je to fajn. Potom ale su v Liscaku zavory, ked je pekne tak vela ludi a hlavne ked sa tam po "ceste" motaju male deti tak sa tam treba vcelku vliect. Potom nasleduje tento usek: https://www.google.com/maps/@48.1571774,17.0584056,3a,41y,329.6h,81.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4POHqtWnHCDNb9Y3fTsRBg!2e0!7i13312!8i6656 kde su na bokoch odparkovane auta, rozbita cesta a kvoli uzkemu chodniku na boku chodia aj chodci po ceste. Ked ide este oproti auto treba niekde na boku zastavit aby sme sa mohli obehnut. Potom ten horekopec a vedla fakulty je zase vpohode az je tam tento usek: https://www.google.com/maps/@48.1482904,17.0721977,3a,90y,169.2h,68.56t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipPK2sIkqXmPpsGWeD4F8M9VVnfFp6p-w4gut2qP!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipPK2sIkqXmPpsGWeD4F8M9VVnfFp6p-w4gut2qP%3Dw203-h100-k-no-pi-0.16026078-ya324.0404-ro4.822086-fo100!7i5376!8i2688 kde je to zas rozbite a niekedy plne studakov co najradsej zaberaju celu sirku nadchodu + motanica po rampach z nadchodu.
Hovorim mozno cez vikend pre rodinku s malymi detmi vpohode ale ja to radsej jazdim po Karloveskej medzi autami. Je to sice trosku dlhsie ale aj napriek semaforom plynulejsie a nemusim sa bat ze mi niaky pes alebo dieta vbehne pod kolesa. Ludia z Dlhacov sa na tu cyklotrasu tiez moc nedostanu 🙂
Reply on: MatejBA #14:
Tak ale zas toto nie je celkom riesenie pre ludi priamo z KV. na tom sidlisku by nejaka cykloradiala byt mala.
Reply on: Adam3 #12:
Dá sa dostať, cez Líščie údolie samozrejme. 🙂 Kedysi som bežne tak jazdieval, ale už je to pekných pár rokov, čo som tú trasu išiel naposledy...
Reply on: Adam3 #12:
Neda sa z Dubravky dostat okolo stadiona, cez Liscie udolie, Svrciu k internatom pri Lafranconi? A odtial pekne po nabreznej trase/cez most na hradzu 🙂

Cez KV by to bola obchadzka.
Reply on: Adam3 #12:
Tak ale to uz nie je vecou tejto rekonstrukcie.
Inak neplanuje sa na Karloveskej vybudovat aj cyklotrasa? Dostat sa na bicykli z Dubravky do mesta a na hradzu totiz neni bohvie co.😕
@Miro ... pokial tam nebudu vsade bezpecne ploty.
Som zvedavy, ci zrychlenie MHD bude zase na ukor ekologie ako je to v Dubravke. Spomalime auta na rychlost elektriciek, aby mohli dorazit ku kazdemu semaforu na cervenu, zabrzdit a potom minutu minat palivo naprazdno. Pocitam s tym, ze po dokonceni bude tato cervena vlna obsahovat zo 10 semaforov.
Najhorsi bude 1. tyzden a potom september ked nebudu prazdniny. Vtedy by to chcelo mozno niake "skolske spoje" o cca 7:30 z Dubravky kedze mam pocit ze polovica elektriciek v tomto case je zaplnena skolakmi z Dubravky (Devinskej, Lamaca, Zahorskej). Tie 2 gymnazia a cirkevna skola ktore nie su siroko daleko je dost citit. V tomto case su elektricky uz teraz plne neviem co tam bude ak pojde autobus raz za 8 minut. Cez prazdniny to snad bude OK.
Reply on: Adam3 #7:
Tiež mi napadlo, že to súvisí s tou križovatkou. Ale aj tak je dobré, že pri prestupe netreba prechádzať celú cestu.
Reply on: Miro #5:
Nezmestili by sa. 4 elektricky po 8 minut = kazde 2 minuty elektricka (ale casto chodia vo vlacikoch a su tam aj 2 naraz). K tomu v spicke 5 minut L33 a 10minut L32. Keby vsetky linky pokracovali rovnako tak este mozno ale kedze L32 a L33 odbacaju na Dlhace a elektricky idu rovno tak by sa tam blokovali. Jedine ze by bola zastavka (smer Dubravka) posunuta smerom do centra a za nou by bol este odbocovaci pruh pre autobusy na Dlhace aby neblokovali elektricky.
Reply on: Miro #5:
Aj ja som sa kedysi cudoval, ale vraj to je pre frekvenciu spojov (ako mi bolo povedane). 🙂
Prečo nemajú autobusy aj na Molecovej zastávku spolu s električkami pri jednej hrane?
Reply on: Kobenhavn #2:
Samozrejme ze neutiahnu, bude sa menit linkovanie.

Inak bude slusny zahul ked dvojminutovy interval elektriciek nahradi stvorminutovy interval autobusov. Polovicny pocet spojov a menej kapacitne vozidla.. uff..
Reply on: Kobenhavn #2:
Urcite neutiahne a urcite tam ani nebudu jazdit. Predpokladam ze na molecovu budu jazdit 1 alebo 2 kyvadlove linky z centra a L4, L5, L9 budu jazdit len po tunal / Safko.
Vymyslim si napriklad:
L6: Molecova - Petrzalka (jazdna doba na kolo cca 40 minut) interval 2 minuty teda 20 - 22 vozov
L1, L3 po Safko - nemusia byt obojsmerne
L4 ZP - tunel
L5 Raca - tunel
L9 Ruzinov - centrum (okruzne cez nabrezie a tunel)
Silno pochybujem, že 30 obojsmerných električiek utiahne naraz 1, 3, 4, 5, 6 a 9.
Budu pocas 2.etapy teda jazdit elektricky po obratisko KV, ktore sa zrekonstruuje pocast 1.etapy? 🙂