Kapacitné posilnenie liniek 8 a 9 (from 18 Feb 2019)

V súvislosti s očakávanými zvýšenými prepravnými nárokmi budú od 18. februára 2019 na električkové linky 8 a 9 premávajúce do Ružinova nasadzované len električkové súpravy a nové veľkokapacitné nízkopodlažné električky. Už by tak nemali na týchto linkách premávať kapacitne nedostatočné staré kĺbové električky.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kobenhavn #93:
Tiez som za. Oddnes ranne supravy na L6 by mali byt radsej na L7 a naopak (K2S z L7 na L6)
Ja by som bol za, keby sa aspoň časť poradí na L7 vypracovala z Jurajovho dvora a na L6 by dali K2S z L7, lenže to asi nikto nespraví.
Reply on: juraj76 #91:
Prečítaj si #57.
Reply on: Solider #90:
Ale prečo sa menia vozy poobede na linke 9? V čom je situácia iná oproti linke 7?
Reply on: Jak44 #87:
Samozrejme, že najhoršia je ranná špička, to platí asi všade. Nemá však zmysel meniť vozy počas dňa. Ak ráno majú jazdiť súpravy, tak budú jazdiť aj poobede.
Reply on: Jak44 #87:
v stave ze chodila L7 az do Race aj popoludni sa nou ludia postupne aj ucili chodit a postupne sa zaplnala (rovnako tak ako aj rano aj ked bola v 4minutovom intervale)...
v sucasnom stave som parkrat popoludni zazil aj to ze sla L7 pre L3, a po prichode narvateho spoja L3 na vinohrady z nej vystupilo menej ludi ako chcelo nastupit (a zopar ich muselo ostat cakat na dalsi spoj pretoze sa nepomestili)
ale ako som uz aj tu niekde niekedy spominal, co tak vidim (podla plnosti vozidiel) tak sa zas ludia po tom poriedeni spjov postupne zas odnaucievaju a zrejme sa vracaju do aut...
Reply on: juraj76 #85:
Oprava: Nový CP sa mal týkať liniek 6 a 9.
Reply on: Solider #86:
Čo mám ja vypozorované, tak treba riešiť najmä rannú špičku. Poobede, keď sa zadarí a 7 sa šupne pred 5 na Obchodnej, tak tá kapacita je pekne rozdelená, plnšia chodí potom už len 3, ale na ráno sa to vôbec nechytá. Poobede na tú 7 aj tá kachna stačí, len (ako je to tu omieľané stále) treba sa pohrať s CP.
Reply on: LUKY 87 #84:
To má v prvom rade zaujímať mesto, že v Rači to absolútne nestačí. Ráno kachny a poobede bez sedmičky. Treba to zmeniť.
Reply on: LUKY 87 #84:
To je pravda, ale všetko tejto hlúposti naznačuje. V opačnom prípade by už bol zverejnený nový CP liniek 6 a 7. Alebo všetko bude po starom. Ale prečo táto správa ešte nezmizla? A ani na stránke DP? Aj keď tam nadpis je, že to má trvať medzi 5.2- 18.2. Ale žiadna zmena doteraz nebola! Totálny bordel!
Reply on: TomJ #81:
To by bola pekná hlúposť. Si zober, že to by boli úplne zbytočne prejazdy medzi L6 a L9 a takisto aj T3/T6 na L6. Tiež by zase nové Škodovky išli po špičke do vozovne.
Reply on: TomJ #81:
Kachny na L7 dlho nevydrzia, zase to nepobere rano ludi a budu tlaky na zmenu aj na Racianskej. Hotentoti fakt.
Reply on: TomJ #81:
Takže na L6 pôjdu zbytočne dupláky a na L7 zas nezmyselne kachny?
Reply on: Trolley #80:
No očividne to bude naozaj tak, že proste tam, kde teraz jazdia K2 pôjdu T6, čiže nový CP netreba, lebo NP poradia sa nezmenia.
Ani ma to veľmi neprekvapuje. Veď roky nevedia posunúť odchody linky 7, aby nejazdila v závese za linkou 3, tak by sme od nich chceli moc, aby spravili komplet nové obehy pre linky 6, 7, 8 a 9.
Reply on: juraj76 #79:
Aj tak by mal byť nový CP, aby sa v inom doplnili odchody NP vozidiel v sedle. Na L6 stačia kachny, dupláky na L7.
Reply on: Solider #77:
Ale potom zostávajú prechody medzi linkami 6 a 9? A znamená to zároveň, že na linke 6 budú jazdiť už len súpravy?
Reply on: LUKY 87 #74:
V článku sa píše od 18.2. Nepíše sa len v pracovných dňoch.
Reply on: juraj76 #75:
Už pred 10 dňami tu bolo napísané, že na linke 7 ostanú kachny a maximálne tak 7733-34.
Reply on: juraj76 #75:
Ešte môže prísť k výmene vozov medzi vozovňami.
Reply on: Solider #73:
Lenže to by potom znamenalo, ak je táto správa platná, že by denne (cez pracovné dni) Krasňany vypravovali 32 súprav (18 na linku 5, 4 na linku 8 a 10 na linku 9). Voľné za súčasného stavu by zostali len 3 súpravy. Nie je to málo? A na linke 7 by vôbec už nemohla byť súprava? V opačnom prípade je táto správa lož!
Reply on: Solider #71:
A neprezradíš nám teda ako to bude a či budú cez víkendy aj naďalej K2S na L8 a L9?
Reply on: Trolley #70:
Tak ako vidíš, asi žiadne nové CP nie sú.
Reply on: TomJ #67:
Na vozoch so starými palubákmi vodič nevie zablokovať označovače bez revízorského dallas kľúča.
Reply on: Petto #66:
Predpokladáš zle.
Kedy by mohli byť zverejnené nové CP L6, 8 a 9?
Reply on: TomJ #67:
Nové umožňujú zobraziť na displeji oznam, že táto jazda je bezplatná
Reply on: TomJ #67:
Niekto to tu spomínal v inej diskusii.
Či sú dôvod iba označovače netuším. Možno ide aj o spolahlivosť ,aby tam bol čo najmenší výpadok spojov.. čo pri vrakosách nehrozí..
Reply on: david1 #65:
Aký je vlastne dôvod, že na 75 môžu byť počas výluky len nové vozy? Počul som niečo také, že aby sa dali zablokovať označovace počas bezplatnej prepravy. Ale to sa mi nejako nezdá. Veď aj na starých vozoch sa musia dať zablokovať, keď sa to dá pri kontrole lístkov, malo by to ísť hocikedy, nie?
Reply on: juraj76 #64:
Predpokladam, ze povodne vozidla na delenych sluzbach 15-20 ( casto nove vozidla 29T/30T) budu uz celodenky bez prejazdov na L6, takze prinajmensom porastie pocet GNP odchodov hlavne v sedle na L9,kde boli dnes len 2 GNP v sedle- sluzba 2 a 12 a v spicke to boli navyse nejake 3 GNP poradia z 6 sluzieb 15-20.
No napr. L75 ostala po starom a pri tom by tam mali behať iba novšie nízkopodlažné vozy.
Reply on: Petto #63:
Petto, ďakujem, samozrejme tie odchody som nemal na mysli. Ja som myslel préve tie služby a prípadnú garantovanú nízkopodlažnosť.
Reply on: juraj76 #62:
Jasne, ze budu, mozno vsak zostanu identicke odchody a zmenia sa len poradia/sluzby. Tipujem sluzby /15-20 zaniknu na L6/9. 🙂
Linky 6 a 9 nebudú mačť nové cestovné poriadky? Sú zverejnené len CP autobusov a trolejbusov!
Reply on: Ričard #59:
Máš to trochu pomýlené alebo si v živote nešiel ráno po Račianskej. Ináč by si netvrdil, že tam stačia kachny. Tam sú aj dupláky málo. Kachny tam boli akurát jedine pri 4 min.int.

Na L2 stačia len preto , že nejde do centra a väčšinu dopytu berie L4, kde ešte stačia je L6.
Tam sú dupláky a nebodaj škodovky ako navrhuješ úplne zbytočné.
Reply on: Ričard #59:
Hlúposť. Na 7 kachny nestačia.
Reply on: juraj76 #34:
A čo tak si nekomplikovať život a vypravovať linky 1, 3, 4, 6 a 9 z Jurajovho dvora s tým, že linky 1, 3 a 4 by zostali celé nízkopodlažné a linky 6 a 9 na striedačku 29T a T3; a linky 2, 5, 7, 8 z Krasnian s tým, že na linkách 2 a 7 by jazdili len kachny a na linkách 5 a 8 len súpravy? Ostalo by ~10 voľných Škodoviek, niektoré môžu ísť na zálohu, niektoré nemôžu... ísť.
Reply on: david1 #50:
Dôvod si identifikoval správne.
Reply on: 810zssk #55:
Prečítaj si, čo napísal S499.1023 v príspevku #46. Ak je Škodovka ráno na službe, po rannom dieli má KP, prípadne iné úkony údržby, ktorá je outsourcovaná, pretože zamestnanci externých dodávateľov pracujú cez deň a nie v noci, tak je v rannej výprave cestujúcim k dispozícii nízkopodlažný voz. Ak by bol prichystaný na KP už v noci, do rannej výpravy by nešiel, a od rána by bol na poradí duplák. Z môjho pohľadu nič zlé, ale pre cestujúceho horší komfort, pre mesto menej nabehaných kilometrov, horšie využitie vozidla.
Reply on: si #49:
Nejde o príplatky, DO nerobí KP v noci, pretože majú dosť roboty s poruchovými vozmi, ktoré treba opraviť do ranného výjazdu. Ani si nechcem predstaviť, ako by tie vozy vyzerali, ak by ešte okrem tohto mali robiť aj KP.
Reply on: Solider #54:
Jednoduhsie =/= efektivnejsie
Reply on: 810zssk #53:
Na zmenu organizácie práce v dielňach potrebuješ prijať nových ľudí, keďže partie KP je jednozmenná prevádzka s pracovným časom 6 až 14. Takže efektívnejšie je v súčasnosti vymýšľať momotské služby. Vypravovať nevhodné vozidlá – to zase súvisí s tým, že vozovňa Trnávka nemá kratšie vozy ako 30 metrov.
Reply on: S499.1023 #52:
Otazkou potom zostava, co je efektivnejsie. Vymyslat momotske sluzby a vypravovat nevhodne vozidla, alebo zmenit organizaciu prace v dielniach?

Neviem to posudit, lebo neviem ako narocne by bolo to druhe riesenie (napr. s ohladom na ochotnu kvalitnych ludi robit tie nocne). Len uvazujem ako vyriesit tuto problematicku situaciu, kym sa nejak neuprace vozovy park.
Reply on: si #49:
Aj Zlošuk, Dávid1 a ďalší: Kontrolné prehliadky robí iná partia na inom kanáli, potrebuje mať kvôli tomu otvorený sklad atď.
Denná partia v so/ne robí aj KP (alebo aspoň kedysi robievala) a tie tak aj vyzerajú.
Reply on: si #49:
Presne tak, ako píšeš - je to otázka peňazí, čiže v podmienkach DPB nerealizovateľné 💀
Reply on: S499.1023 #46:
Neboj pochopil. Je to hádam o organizácii vo výprave. Nemuseli byť predsa všetky poradia z L6 každý deň na prehliadke. Zase si, len niekto zjednodušil svoju prácu. Výsledok bol neadekvátne ponúkaná kapacita na L9 počas sedla a aj v špičke.
Reply on: trolejbus6207 #48:
otazne je ci sa tento ostup neda zmenit (a co by to stalo - priplatky aby to ludia boli ochotni robit)
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: 810zssk #47:
Nočná partia nerobí plánované kontrolné priehliadky, iba potiahne voz cez kanál, bežne ho skontroluje a postaví na stojánku podľa služby, na akú je naplánovaný na ďalší deň
Reply on: S499.1023 #43:
Ak sa KP da spravit cez medzidiel, tak by som predpokladal ze sa da spravit aj v noci, ak sa vozidlo nasadi na sluzbu so skorsim ukoncenim a nasledne na sluzbu s neskorsim nastupom.
Reply on: david1 #45:
Škoda je najmä to, že si nepochopil, čo píšem:
Ak nie je k dispozícii delená služba, musí vozidlo, ktoré má na daný deň naplánovanú kontrolnú prehliadku v čase sedla, ostať vo vozovni celý deň.
Reply on: S499.1023 #43:
Škoda bolo skôr ich každý deň sťahovať po špičke do vozovne a nechať behať kachny na L9.
Reply on: Pe67 #41:
Škodovky na 6 cez prázdniny sú pozostatok po výluke v roku 2015, kedy chodila po Most SNP, kde sa točila úvraťou. Potom to už takto nezmyselne zostalo.
Reply on: david1 #40:
Na všetkých vozidlách sa dá spraviť KP cez medzidiel. Keď nie jek dispozícii delená, musí vozidlo ostať doma celý deň, čo je práve u škodovky škoda.
Reply on: Pe67 #41:
Nie . Sú tam preto lebo to má Trnávka a tá nemá kachny..
Zo začiatku tam behali kačky okrem tuším dvoch poradí..
Reply on: david1 #40:
Tak. Inak nie sú cez prázdniny 32m vozy na linke 6 kvôli tomu že v tom čase nepremáva linka 133?
Reply on: Pe67 #39:
Tak v starších diskusiách tu bol dávaný dôvod , že jednoducho aj Jurák chce mať delenky. Preto bol aj ten paškvil s prejazdami.
Žeby , len škodovky potrebovali mať servis cez medzidiel sa mi tiež nezdá..

Každopádne kvôli tomu nie je optimálne rozloženie kapacity na linkách + tie zle nastavené grafikony a jazdné doby, ktoré majú zodpovední jedinci tiež v paži.

Potom niektorí vodiči sa vlečú , druhý púštajú svetlá a tretí majú v paži a idú s náskokom.

Myslím, že to bude treba riešiť s novým vedením DPB, ktoré tam dúfam urobí vietor v niektorých kanceláriach...
Reply on: david1 #38:
O vodičov tu nejde, nepamätám sa že by sa niekedy vôbec v DPB prihliadalo na to čo vodiči "chcú" a čo nie. Toto je skôr požiadavka DK (rozumej dopravnej kancelárie). Delenkárov je v JD že by si ich spočítal na jednej ruke. Väčšina celodenkárov nadáva na delené služby keď im ju vypíše zo zálohy (musíš ísť 2x za deň do roboty, celý deň zabitý, atď).

Áno skutočne linka 6 vozí totálny vzduch cez prázdninový grafokón. Toto je ale spôsobené (tak ako aj u linky 7) spackanými grafikonmi. Z mesta ide hneď po linke 4 a potom cca 10 min.nič(!)
Reply on: Mhr1 #36:
Najviac to kričí v lete resp. cez prázdniny, keď sa preháňajú na L6 poloprázdne škodovice a na L8 behajú kachny.. no hlavne že je pár vodičov v Juráku spokojných s delenkami.
Reply on: Mhr1 #36:
+TomJ - to je požiadavka prevádzky JD mať delené služby kvôli škodovkám, že tam robia nejakú údržbu alebo prehliadky cez medzidiel.
Reply on: TomJ #35:
No veď... Keby táto dogma nebola, nemuseli by byť žiadne prejazdy a výprava by bola jednoduchšia. Ale asi je to preto, lebo keď bola e-7 jediná špičková linka, tak to rovnomerne ani rozdelené byť nemohlo. No a keďže sú dve, tak sa povedalo, že po jednej z každej vozovne. Bol by z organizačného hľadiska taký problém, keby niektorí vodiči z JD robili občas krasňanské špičky? Alebo nevedia jazdiť s K2? Tak by mohli brať na e-7 napr. T3G...
Reply on: juraj76 #34:
Kedy vlastne vznikla tá dogma, že aj Jurák musí mať delené poradia? Veď kým existoval trojlinkový variant, tak bola špičková linka 7 (ráno namiesto nej jazdila 17) komplet z Krasňan a Jurák nemal tuším nič.
Ja by som to spravil takto:
1. Bezo zmeny výpravy by som nechal linky 1-5, 8 a ZV.
2. Na linku 6 by vypravovali Krasňany 6 Kačíc, teda toľko koľko je potrebných za špičku teraz, tie by však nerobili prechody, ale išli do vozovne. Zároveň by sa tu nerobili prechody električiek z Juráku. Na linku 7 by som dal 3 súpravy z Juráku, ďalšie 4 by vypravovali Krasňany, a boli by tam potom len 2 K2. Na linke 9 by som nechal Krasňanské poradia, ktoré jazdia ráno (t. j, poradia 1,3,4,14) a Jurák by vypravoval ostatných 10 nízkopodlan ých električiek a súprav, rovnako ako je to teraz, ale všetky by jazdili aj mimo špičky na tejto linke.

Tým by sa docielili niele to, že Jurá a aj Krasňany budú mať špičkovú linku, ale dokonca by sa zvýšil počet súprav na linke 7. Výprava by bola potom takáto:
Krasňany: 30 súprav (zo 40), 17 K2 (z 37).
Jurák: 58 nízkopodlažných električiek a súprav (zo 68). Prípadne by sem mohlo byť presunutých pár ks K2, ktoré by vypomáhali na linke 7, pokiaľ by bol nedostatok nízkopodlažných električiek.
ešte možno kačky v intervale 4 minúty na 7ke jedine, ale rozumiem že ten interval 4 minúty asi je nemožný 😕 alebo každá druhá 7ka do Rače a možno 7čka skrátená po Vinohrady a preklad 7/3/7/5 v intervale 1/3/1/3
Reply on: Mhr1 #31:
Som toho názoru, že L8 a L9 nech sú celodenne so Škodovkami/súpravami a L6 delená s K2S. A žiadne zbytočné prejazdy. Takto to bude dobré. K2S okrem L2 a L6 už nemajú nikde čo hľadať.
Reply on: david1 #30:
Ak by sa sedlo chápalo v pôvodnom slova zmysle, čiže cca 8:30 - 14:30, tak by sa tie kačice na e-8 zniesli lepšie ako dnes na e-9. Ale určite mimo túto dobu nemajú menšie vozy v Ružinove čo pohľadávať. Je pravda to, čo píše david1, že ak by sme nechceli túto výmenu e-6/8 ale trvalo by sa na tom, že aj JD musí mať špičkovú linku, zostáva naozaj len to, aby JD vypravoval špičky na e-7, ráno by to bol dokonca prínos - viac dvojíc na e-7, odpoludnia sú však dvojice na e-7 zbytočné, najmä, ak idú za e-3 alebo za e-5. Potom by bolo zmysluplné, aby e-7 jazdila do Rače aj odpoludnia, aby boli dvojice využitejšie...
Reply on: Mhr1 #29:
Na L8 sú kačky málo. Obchodná - Trnavské tam býva balík aj v sedle. Je to jediná linka v tejto využívanej relácii. Prázdnejšia je po 20 tej.

Kačky z L6 nech sa pekne vrátia po špičke do vozovne.
Súhlas s prevádzkou. Po 20 tej to ide extrémne prázdne. Mala by byť v prevádzke 14-20

Trnávka ak chcem mať špičkovú linku tak už ostáva jedine L7.
Ďakujem Soliderovi za upozornenie. Takže dokonca by sa ešte 1 poradie ušetrilo, spolu by na e-6 a e-9 bolo 19 poradí, teda 6x K2, 13x súpravy (tým myslím aj Škodovky). A to nešťastné vypravovanie na e-6 z oboch vozovní by nebolo. e-6 by bola čisto "kačicová" a týchto 6x K2 by po 8. hod. prešlo rovno na e-8. A naopak, e-8 by bola ráno čisto dvojice/Škody z JD. Nie je potrebné, aby ráno začínali niektoré osmičky z Krasnian cez Vazovovu do Ružinova. Prvé spoje do Ružinova by robili krasnianske 2xT na e-9. Na e-8 by boli teda z JD vypravené 4 celodenné garantovane nízkopodlažné spoje a 6 špičkových negarantovaných. A tie negarantované by v sedle boli nahradené 6 kačicami. Ale len v sedle. Práve to miešanie výpravy pri výjazdoch na e-6 robí ten bordel, že do Ružinova dnes na e-9 zachádzajú kačice aj v dobe, keď by tam už dávno nemali byť.
Odpoludnia by JD vypravil na NĽŠ súpravy, ktoré by odtiaľ už pokračovali ako e-8. K2 na e-8, ktoré by medzi 14.-15. hod. prišli z Ružinova na NĽŠ by odtiaľ odchádzali na Šafko už s označením
6 - Karlova Ves. Do Ružinova by už išli špičkové spoje z JD. Pri intervale 8 min. by táto výmena prebehla za 6x8 = 48 min., e-6 by začínala skôr (dnešný začiatok zo Šafka až po 15:30 je krajne nevhodný, lebo práve z UK sa potrebujú študenti dostať už skôr k internátom). Potom by sa nedialo to, že K2 zablúdia do Ružinova počas celej špičky. A ak by to nevychádzalo s vzkm, tak by skrátka e-6 nejazdila večer až tak dlho. Večer by opäť kačice na osmičke nevadili.
Reply on: Solider #26:
Ešte doplním že 6/1, 6/2, 6/3 a 6/5 s K2 boli vypravené z voz.Krasňany a 6/4, 6/6 s 2xT3 z JD. Teda nie je pravda že na začiatku všetky poradia linky 6 boli vypr.z Krasňan (tento grafikon mám ešte doma).
Reply on: Valec #24:
Sám určite vieš s kým úzko spolupracoval..
Reply on: Mhr1 #25:
Na linke 6 bolo vtedy 6 vozov, nie 7. 6/7, 6/9 a 6/11 boli len prejazdy z deviny.
Ak by sa špičkové e-6 presúvali na e-8, nemuselo by to ani znamenať veľkú zmenu v pomere dvojice/kačice. Keď boli e-6 i e-9 samostatné, mala e-6 sedem poradí a e-9 trinásť, spolu 20, teda tak ako dnes. Dnes je na e-6/9 8x K2 a 12x dvojice/Škodovky. Po novom by to bolo len o 1 dvojicu naviac (e-9: 13 poradí; e-6 7xK2). Výmena medzi e-6 a e-8 by neprekážala, lebo v špičke by boli na e-8 len kapacitnejšie súpravy/Škodovky, nie ako dnes, keď sa kačice objavujú na e-9 aj ráno i opakovane odpoludnia. Výmena by sa robila na Šafku medzi 8. a 9. ráno a medzi 14. a 15. hod. odpoludnia. V sedle kačice na e-8 vadiť nebudú (7x K2 a 3x celodenné garantované Škodovky z JD) a v špičke by tam žiadne kačice neboli! No som zvedavý, ako to DP "porieši".
Takže na e-7 by nakoniec išlo len o ubratie jednej dvojice...
Reply on: david1 #19:
Keď máš také fasa neoficiálne informácie, tak možno aj vieš, načo to Žitný pretláčal, keď bolo jasné, že nikam kandidovať nebude.
Reply on: Joyki #22:
Veď jasné ako som aj v lete tvrdil pri spúštaní S65,55. Každý si postupne nájde to svoje najrýchlejšie a najpohodlnejšie spojenie.
Račianska je za limitom kapacity čiže je výhodnejšie ísť na prázdnu L2 alebo bez prestupu na kĺbovú L50.
Ešte z N. Mesta chýba viac spojov vo forme L196 po/z Jurajov Dvor. Teraz je to nepraktické. Buď peši na Zátišie alebo prestup z L2 na L4 , kde niekedy chytíš meškajúcu L4 . Prestupný čas je potom dlhší ako by bola jazdná doba s L196.
Reply on: david1 #19:
Kým pred pár rokmi ľudia vystupovali hlavne na Predmestí, teraz výrazne prevažujú stanice Nové Mesto a Petržalka, a to celodenne. Masové prestupy sú na L2 (ktorá ponúka spojenie so širším centrom namiesto račianskych električiek) a L50 smer mesto.
Reply on: si #20:
Jasné, že sa vrátili k autám . Bol toho plný Račiansky FB po osekaní obsluhy na pôvodný stav.
Poobede ju mali určite nechať s prevádzkou až do Rače.
No za podmienky úpravy grafikonu L7, aby nešla v závese L5 a do mesta minútu za L3 ako tomu je teraz.
Dva tri krát sa tlačili po zrušení posilnenej L7 a vrátili sa do áut.
Reply on: david1 #19:
ono zavisi ktory spoj trafis, rano sa niekedy maju problem pomestit uz aj ludia od peknej....
a popoludni po povolebnych zmenach som uz nie raz zazil ze voz iduci von z mesta za L7 konciacou na vinohradoch tam nepobral ludi bo sa nezmestili....

(aj ked posledne tyzdne je to v elektrickach uz trosku kludnejsie, ludia sa asi opat naucili chodit viac autami....)
Reply on: Mike #18:
Ako ináč by asi malo vyzerať oficiálne stanovisko aby zakryli politickú obj.?

2 min.int funguje v Karlovke tiež zo všetkými druhmi električiek. ľudia z Dúbravky tiež idú radšej L4 ako L5 pre nové vozy. Tiež sú tam vláčiky. Prvá natrieskaná a ďalšie prázdnejšie až prázdne. Záleží či sa na Molecke vyklopí plný trolík..

Neoficiálne to až do Rače pretlačil poslanec Žitný , ktorý sedel v rade DPB. Načasovanie po voľby nebolo určite náhodné. Tie 4 min. na L7 mali byť od Vinohradov kvôli novým vlakom.

Od Vinohradov sa tam dnes jednoducho nestíha.
Aj vlaky smer N.Mesto sú omnoho plnšie ako na začiatku. Ľudia sa naučili s tým cestovať.

Reply on: Solider #17:
Iba som odcitoval oficiálne stanovisko hovorkyne DPB.
Reply on: Mike #16:
Hm, ako môže DP reagovať na kapacitný dopyt, keď má nedostatok duplákov a 36 kačíc? 🤔
Reply on: Solider #15:
Podľa oficiálneho stanoviska hovorkyne Dopravného podniku Bratislava, a.s. Adriany Volfovej k zmene intervalu na linke č.7 na opätovných a štandardných 8 minút prišlo z dôvodu, že sa nepreukázala potreba zdvojnásobnenia intervalu, ďalej z dôvodu vysokej koncentrácie vozidiel v uzle Blumentál, kde dochádzalo k zoskupovaniu vozidiel. DPB, a.s. bude situáciu monitorovať a pružne reagovať na kapacitný dopyt na Račianskej radiále napríklad výpravou kapacitnejších vozidiel na danej linke.
Dopravný podnik Bratislava zároveň potvrdil, že návrat k štandardnému intervalu nesúvisí s komunálnymi voľbami.
Potvrdil takisto aj to, že imhd.sk nie je webovým portálom DPB, a.s. a DPB, a.s. nezodpovedá za informácie, ktoré má imhd.sk zverejnené na svojej webovej stránke. Riaďte sa prosím vždy informáciami na oficiálnom webe DPB, a.s. – www.dpb.sk
Reply on: si #9:
Toto je legenda a nič také reálne nezaznelo. Štvorminútový interval na sedmičke už od Komisárok bol len politický predvolebný nezmysel, ktorý navyše v praxi spôsoboval problémy. Nielen tým, že sa zvýšila výprava na úroveň, na ktorú nie sú vodiči, ani vozy (išlo sa bez rezervy), ale hlavne to spôsobovalo problémy na trati a problémy s dodržiavaním cestovného poriadku.

Skúsim to ilustrovať na inom príklade: na linke 93 by išli vozidlá v 2-minútovom intervale v slede kĺbový, sólo, kĺbový, sólo. Na ktorej zastávke by sa dobehli? A takto to presne dopadlo, keď do pravidelného 2-minútového intervalu medzi spojmi nasadíš električky rôznej dĺžky s rozličným počtom dverí. A ešte k tomu si pripočítaj, že v lete je teplo a ľudia radšej pôjdu klimatizovanou trojkou, aj všetci paličáci, kočíky, takže všetko sa vlečie za trojkou, ktorá zdržiava.
Reply on: si #3:
Aby tam neboli len kačice.
Reply on: david1 #12:
Keby to bolo s tými šestkami ako hovoríš, tak by bolo dobré. Kedže však Trnávka potrebuje mať delené služby so súpravami alebo Škodovkami (!!), tak sa vymyslel ten nezmysel s 6+9, pre ktorý jazdia kačice na linke 9.
Reply on: LUKY 87 #10:
Niečo sa tam újde no veľa to nebude.
Nebudú zaťahovať do vozovne po špičke Škodovky , ale Kachny z L6.
L8 už bola aj teraz komplet duplákovo - škodovková cez týždeň.
Reply on: Petto #7:
To máš jedno. Aj tak sa to všetko dobieha pre blbé grafikony na Račianskej..
Reply on: LUKY 87 #6:
Ja viem, že to nie je ideálne, ale 4 minuty tam už boli a zrušili to. A preto som napísal, že aspoň 6 minút, lebo podľa všetkého už súpravy na L7 nebudú, tak aby sa aspoň trochu eliminovalo zníženie prepravnej kapacity na Račianskej.
Reply on: si #8:
PS: a ked sa rusil ten 4minutovy ranny interval tak to bolo reci ze na L7 ostanu kvoli kapacite supravy.... niekde pocitaju ze cestujuci maju kratku pamat...
Reply on: LUKY 87 #6:
aby sa to dalo prelozit s ostanymi linkami, musis bud nechat 8 alebo dat 4 (co tu 2 mesiace v rannej spicke aj bolo a ked sa to postupne ludia zacali ucit vyuzivat tak to zas zrusili)
Reply on: LUKY 87 #6:
Pomedzi linky 3 a 5, ktore maju int. 8min to bude ideálne 💀 .
Reply on: david1 #4:
Však nech na L7 dajú aspoň interval 6 minút.
Dotkne sa to aj vikendovej garantovanosti na L9 ?
Reply on: 810zssk #1:
Bohužial sa to dotkne Račianskej radiály. Čiže pokračujem v trende tu uberieme a tam pridáme.
takze bude opat viac kachien na L7 ?
Takze aj koniec prejazdov 6 a 9. 🙂
Najvyssi cas 🙂 Dufam ze to zostane na trvalo.