Počas uzávery Mlynských nív pribudnú BUS-pruhy na Gagarinovej
  • This is an archived page. Current information can be found in left menu.

Uzavretie Mlynských nív a obmedzenia pod Prístavným mostom nastanú od 15. februára.

Vedenie hlavného mesta informovalo o obmedzeniach v doprave a navrhovaných riešeniach, ktoré nastanú od 15. feburára tohto roka. Od tohto dátumu bude úplne uzavretá ulica Mlynské nivy v úseku medzi Karadžičovou a Svätoplukovou ulicou (s výnimkou výjazdu pre autobusy z autobusovej stanice) na pol roka. Rovnako príde k uzavretiu kruhovej križovatky pod Prístavným mostom, vrátane smerov zo Slovnaftu na Prístavný most a Prístavnú ulicu a opačne.

Magistrát sa rozhodol počas týchto obmedzení výraznejšie preferovať autobusy a trolejbusy MHD a regionálne autobusy, ktoré by mali zabezpečiť rýchlu dopravu z východných častí mesta do centra a naopak. Na Gagarinovej ulici budú vytvorené v oboch smeroch BUS-pruhy, pričom pruh v smere do centra vznikne pridaním k dvom existujúcim jazdným pruhom a BUS-pruh v smere von z mesta bude na úkor jedného jazdného pruhu pre individuálnu dopravu. Cesta od záchytného parkoviska pri Cintoríne Vrakuňa po Mlynské nivy by mala podľa magistrátu s využitím BUS-pruhu trvať v špičke približne 14 minút, namiesto súčasnej hodiny.

Pre MHD bude namiesto uzavretých Mlynských nív vyhradená Páričkova ulica, ktorá bude dočasne obojsmerná v úseku za staveniskom autobusovej stanice, takže obchádzkové trasy autobusov MHD povedú po Páričkovej ulici. Obchádzkové trasy pre individuálnu dopravu povedú cez Košickú a Landererovu ulicu. V druhej etape po pol roku by mali byť Mlynské nivy opäť sprejazdnené pre vozidlá MHD.

Na križovatke ulíc Vrakunská - Uzbecká mesto inštaluje inteligentné riadenie cestnej svetelnej signalizácie, ktoré bude uprednostňovať vozidlá MHD smerom do centra mesta. Taktiež budú zriadené krátke BUS-pruhy pred križovatkami v tejto lokalite, ktoré zabezpečia uprednostnenie MHD. Vo Vrakuni pripravuje magistrát okrem rozšírenia parkoviska pri Cintoríne Vrakuňa aj sprístupnenie pozemku na Baltskej ulici na parkovanie, čím sa počet parkovacích miest tejto oblasti rozšíri na 550.

Riešenie, ktoré som odprezentoval, je pomerne radikálne a jeho úspech alebo neúspech záleží na tom, ako sa k tomu postavíme. Ak necháme autá doma a využijeme MHD, ktorá bude omnoho rýchlejšia, spoločne tieto najrozsiahlejšie dopravné obmedzenia v histórii Bratislavy zmiernime a spoločne zvládneme.  Už v najbližších dňoch zverejníme video spot, webstránku, plagáty aj letáky a budeme o tom intenzívne informovať nielen Bratislavčanov, ale aj ľudí žijúcich v okolitých obciach, ktorých sa táto sťažená dopravná situácia bude taktiež dotýkať. Verím, že to spoločne zvládneme,“ uviedol primátor hlavného mesta Matúš Vallo.


21st Jan 2019
-mhd-

Comments

Login: Password:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

SuchSoft6.2.2019 13:27 #59 Re:
Ale zelená je tam vždy, aj keď nejde žiadne auto. 😮
SuchSoft6.2.2019 13:26 #58 Re:
Včera som to overil, križovatka má funkčné prvky "inteligentnej" križovatky. Napr. v smere trolejbusov na Dolné Hony, t. j. odbočenie doľava, má dĺžku signálu "zelená" podľa toho, koľko ide áut. Teda je tam detektor. 🙂
SuchSoft1.2.2019 12:09 #57 Re:
Na križovatke ulíc Vrakunská - Uzbecká je riadenie križovatky s dopytom, ale nefunkčné. 😗
berny31.1.2019 17:34 #56 Re:
https://dennikn.sk/minuta/1367902/

V Bratislave budú pre rozsiahle dopravné obmedzenia jazdiť niektoré linky MHD zadarmo. Opatrenie platí od 18. februára až do konca marca na linkách 201, 202, 212, 75 a X72.

Hlavné mesto chce aj týmto spôsobom verejnosť motivovať, aby na presun po meste preferovala verejnú dopravu.
si31.1.2019 13:52  +3#55 Re:
Reply on #54 od S499.1023:
tak no s tym sa zas dost zle parkuje, na druhej strane, len tak ta neodtiahnu a ani papucu ti nedaju... 🙂
S499.102331.1.2019 12:48  +5#54 Re:
Reply on #47 od Andy:
Aby nám pseudozbohatlíci zo satelitov nezačali jazdiť do centra na osemstopätnástkach...
810zssk31.1.2019 12:31  +3#53 Re:
Reply on #49 od Andy:
Som zvedavy ako polovodici daju ten 2,25 metrovy pruh 😁

Ten bus pruh von z mesta mohol mat tiez 3 metre a 2,25 metrovy autovy pruh do mesta mohol byt 2,75. Ak tam nie je problem s trolejovym vedenim.

Je mozne za Vallov vyrok o povoleni jazdy nakladnych aut v bus pruhu sa tykal smeru von z mesta? Lebo do mesta je aj jeden z beznych pruhov trojmetrovy, cize rovnako siroky ako bus pruh, ale von z mesta je jediny pruh pre vsetky vozidla zuzeny na 2,75. Druha moznost potom je ze chcu dosiahnut rychlejsi navoz vozidiel na stavenisko Niv, aby stavba mohla postupovat rychlejsie.
Andy31.1.2019 10:43 #52 Re:
Reply on #51 od Petto:
Zrejme to tam len neuviedli, lebo sa nezužoval.
Petto31.1.2019 10:14 #51 Re:
Reply on #49 od Andy:
preco von z mesta nie je pisane BUS pruh ?
david131.1.2019 9:59 #50 Re:
Reply on #43 od Kanarcan:
To bolo v pláne aj tu pri vstupe od Rovinky. Stredný mal byť premenlivý. No neprešlo to.
Andy31.1.2019 9:40 #49 Re:
Reply on #48 od tr3mp:
Stredný smerom do mesta má byť tiež široký.
https://bratislava.blob.core.windows.net/media/Default/Obr%C3%A1zky/yp0AZi0D.jpeg
tr3mp31.1.2019 7:38 #48 Re:
Reply on #47 od Andy:
Skôr by som povedal "budú musieť byť", keďže ostatné pruhy majú byť šírkovo na osobné autá.
Andy31.1.2019 0:48 #47 Re:
Inak zaujímavosť je, že do BUS pruhu budú môcť aj nákladné autá. Aspoň to primátor tvrdí.
https://www.facebook.com/TV.teraz.sk/videos/811572965858725/?permPage=1
pharel28.1.2019 20:42 #46 Re:
Tak uz mame blizsie info. 88, 21, 25 sa budu otacat na tom “triangli” pred Subway a spravi sa odbocujuci pruh dolava z Parickovej na Karadzicovu pre busy. https://bratislava.sk/sk/cestujem-verejnou-dopravou
danlo24.1.2019 17:31 #45 Re:
Reply on #42 od Mike:
tiez by som to cakal, tak ako hovoris; emisie mimo centra, ale este zrejme nie sme natolko rozvinute mesto aby to bolo tak.
Petto22.1.2019 15:12 #44 Re:
Reply on #43 od Kanarcan:
Len tu nemas civilizovanych soferov ale riadiacich sa heslom : "Stihnem tu oranzovu" alebo "zelena,idem a zostanem v krizovatke"
Kanarcan22.1.2019 15:00  +2#43 Re:
Reply on #38 od 3pa3ck3:
V civilizovaných krajinách sa to robí presne tak. Sám som to zažil už pred 20 rokmi neraz najmä v nemeckých veľkomestách. Ak sa zmestili tri pruhy tak dva boli von z mesta a jeden do centra. Presne ako píše aj #40 Andy. S príchodom vyspelejších technológií sa potom ten stredný pruh menil v režime 00:00-12:00 / 12:00-24:00 podľa intenzity dopravy.
Mike22.1.2019 13:26  +3#42 Re:
Reply on #40 od Andy:
Ale do mesta ich moc nechceme pustiť, resp. nech sú pred vjazdom zdržiavaní čo najviac. Von z mesta nech idú čo najskôr a čo najrýchlejšie.
pharel22.1.2019 13:15 #41 Re:
Reply on #20 od PanRojko:
To asi nie, nakolko tam sa buduje R7, pozri na ten obrazok (link dal hroch nizsie) a tam obrazok stvrty takmer uplne dolu, kde je ta krizovatka zobrazena ako by mala vyzerat, vidis v hornom pravom rohu tu cestu R7 a ta ide cez tu tvoju navrhnutu obchadzku. Ide teda o nove spojenie Pristavnej a Bajkalskej/Slovnaftskej.
Andy22.1.2019 11:52 -3#40 Re:
Reply on #38 od 3pa3ck3:
To môžeš potom rovno spraviť len ten jeden pruh v oboch smeroch, keďže mesto nebudú opúšťať viacerí, než prišli, nie? 🙂