Dočasné zrušenie linky 208 (12 Nov 2018 – 2 Jan 2019)

Pre dlhodobý nedostatok vodičov dopravný podnik od pondelka 12. novembra 2018 dočasne zastavuje premávku na linke 208.

Namiesto nepremávajúcej linky 208 je možné využiť:

  • linky 203 a 207 v úseku Hodžovo nám. - Kozia (+ peší presun na Šulekovu),
  • linky 202 a 212 v úseku Hodžovo nám. - Novohradská,
  • linku X72 v úseku Novohradská - Ružová dolina,
  • linku 209 v úseku Ružová dolina - Mliekárenská.

Medzi Hodžovým nám. a Šulekovou je možné využiť aj minibusovú linku 147 (pokiaľ bude v prevádzke), ktorej zastávka na Hodžovom nám. je spoločná s autobusmi smerom do Petržalky.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 3533 #68:
Že od 8. januára 2018? Niekde zrejme došlo k chybe 😂 😂
Reply on: Ike #66:
ďakujem ... konečne som sa dočkal a už ma nič na svete netrápi 😃 😃 😃 😃 😃 😃
Reply on: Solider #62:
Aj keď 21 by u nás fungovalo: asistujú kĺbaky pri protestoch - na udržiavanie verejného poriadku 😂 Gejza sa poteší, má odpoveď.
Reply on: Solider #62:
To je dobrá otázka. Možnože aj pre to to u nás neprešlo.
Reply on: Solider #58:
Tak by to nefungovalo. Ale je to tak, ako píše Ike a to je OK, chyba bola na mojej strane, keďže som si myslel, že smernica stanovuje 21.
Reply on: Ike #59:
Aha, už je mi to jasnejšie, ja som mal pocit, že v smernici je 21.
Reply on: Ike #59:
Takže otázka by vlastne mala byť, či

1) ČR postupuje v rozpore so smernicou, ak vydáva VP skupiny D vodičom vo veku 21 rokov, ktorí absolvovali výcvik na KKV
2) SR nemôže znížiť hranicu z 24 na 21 rokov, keďže by tak konala v rozpore so smernicou, ktorá zníženie veku povoľuje len pre vozidlá hasičov, polície, ZVJS, a podobne.
Reply on: Solider #58:
Nie, v smernici je stanovených 24 rokov

Čl. 4 ods. 4 písm. k
"pre skupiny D a DE je stanovený minimálny vek 24 rokov bez toho, aby boli dotknuté ustanovenia o vedení takýchto vozidiel uvedené v smernici 2003/59/ES"

ktorý je možné znížiť na 21 rokov

Čl. 4. ods. 6.
"Členské štáty môžu znížiť minimálny vek pre skupinu C na 18 rokov a pre skupinu D na 21 rokov, pokiaľ ide o:
a) vozidlá používané hasičmi a vozidlá používané na udržanie verejného poriadku;
b) vozidlá, ktoré sa podrobujú cestným skúškam z dôvodu ich opravy alebo údržby"

a tiež

"Vodičské preukazy vydané osobám v nižšom veku, ako je ustanovený v odsekoch 2 až 4 v súlade s týmto odsekom sú platné len na území štátu, ktorý ich vydal, až kým držiteľ vodičského preukazu nedosiahne minimálnu vekovú hranicu stanovenú v odsekoch 2 až 4."
Reply on: S499.1023 #56:
MInimálny vek je v zmysle smernice 21 rokov, čo aj niektoré krajiny aplikujú, ale Slovensko sa rozhodlo zvýšiť minimálny vek na 24 rokov a využiť možnosť neuznávať cudzie VP, ktorých držitelia nedosahujú minimálny vek podľa slovenského zákona.
Reply on: S499.1023 #54:
Nemá poznámku, pretože to je všeobecné zákonné ustanovenie – do dovŕšenia 18 rokov s dohľadom, najmenej však 3 mesiace od vydania po dovŕšení 18 rokov. VP sa nijako neodlišuje od iných vydaných VP, je vydaný v štandardizovanom formáte. To, že osoba nemá 18 rokov, sa policajt dozvie, ak si z dátumu narodenia vypočíta vek držiteľa. Čiže v praxi to policajt môže riešiť alebo nemusí. Niektoré krajiny v okolí jazdu 17-ročných držiteľov so spolujazdcom tolerujú/nezakazujú, hoci pre tieto účely sa tuzemská evidencia spolujazdcov nevedie pre iné krajiny.

Pokiaľ ide o bod b), to nie je skupina AM ale A1, táto špecifikácia platí vo viacerých krajinách, napríklad v Poľsku sa však vyžaduje až trojročná prax vo vedení skupiny B. Vydávanie AM k B je myslím v zmysle smernice automatické. Čo sa týka c) a d), platí, že každá krajina si osobitne určuje pravidlá cestnej premávky a pravidlá pre používanie vozidiel na cestách a tieto je nutné rešpektovať a splniť v každej krajine v zmysle tamojšej legislatívy. To je presne príklad toho, čo ustanovuje § 103 ZCP, že podľa slovenskej legislatívy musí byť cudzí držiteľ VP vydaného v EHP vekovo zhodný s minimálnym vekom na vydanie VO konkrétnej skupiny.
Reply on: Ike #55:
Táto smernica ale hovorí o minimálnom veku podľa odsekov 2 až 4 tejto smernice, čiže v prípade skupiny D 21 rokov.
Reply on: S499.1023 #54:
SMERNICA EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY 2006/126/ES o vodičských preukazoch

posledná veta v Článku 4 ods. 5 hovorí:
"Členské štáty môžu uznať na svojom území platnosť vodičských preukazov vydaných pre vodičov, ktorí nedosiahli minimálnu vekovú hranicu stanovenú v odsekoch 2 až 4."

Pričom v originály bolo sloveso "may" nie "shall", teda ide o možnosť, ktorú nevyužívame.
Reply on: Solider #51:
Bod a) má, predpokladám vo VP príslušnú poznámku. Bod b) takýto vodič by mal mať vo VP skupinu AM s príslušnou špecifikáciou a tým pádom by mal byť legálny v celej EÚ, Bod c) Ti vyšpecifikoval Technopol ale toto je o niečom inom - výbavu vozidiel si môe určovať každý štát sám, legislatíva okolo VP by mala byť harmonizovaná. Bod d) je ekvivalentný s bodom c). Bod e) je nelegálny aj v ČR, takže to je mimo diskusiu.
Reply on: Solider #51:
K bodu a: To zavisi od legislativy prislusneho clenskeho statu. Kym v pripade Slovenska plati, ze minimalny vek na vedenie vozidla je totozny s minimalnym vekom na udelenie VO, toto nemusi platit univerzalne napriec vsetkymi clenskymi statmi.
Reply on: Solider #51:
c) nie je úplne pravda. Sú povinné od 1. novembra do 15. apríla na cestách pokrytých snehom, snehovou kašou alebo ľadom. Minimálna hĺbka dezénu je 4 mm. Ak vodič s letnými pneu spôsobí v Rakúsku v zimnom období dopravnú nehodu a polícia uzná, že zimné pneumatiky by jej mohli zabrániť, môže poisťovňa odmietnuť uhradiť vzniknuté škody v plnej výške.
Reply on: S499.1023 #48:
Podobné by sa dalo aplikovať aj na nasledujúce prípady:

a) držiteľ vodičského preukazu skupiny B vo veku 17 rokov, ktorý jazdí 'pod dozorom' osoby, ktorá je držiteľom VP sk. B najmenej 10 rokov a je zapísaná v osobitnom registri, prekročí hranice a autom vchádza do štátu, kde tamojší zákon určuje minimálny vek na VP sk. B až 18 rokov;
b) držiteľ vodičského preukazu skupiny B po dobu najmenej dvoch rokov, ktorý jazdí so skútrom s objemom do 125 cm3, výkonom do 11 kW a s automatickou prevodovkou, takisto vojde do zahraničia, kde takúto možnosť držiteľom VP sk. B konkrétny štát nepriznáva;
c) vodič slovenského vozidla s letnými pneumatikami sa vydá 21. novembra do Rakúska, kde ho zastavia policajti a udelia mu pokutu;
d) vodič maďarského vozidla s pevne namontovaným antiradarom zastaví na slovenskej diaľnici policajná hliadka a udelia mu pokutu a odnímu evidenčné čísla;
e) vodič českého vozidla s čiernymi fóliami na predných oknách zastaví slovenská policajná hliadka a odnímu mu evidečné čísla a zakážu ďalšiu jazdu.

Na všetky uvedené sa vzťahuje konkrétna legislatíva daného štátu platiaca ako na stav vozidla, tak aj na držiteľa vodičského oprávnenia.
Reply on: S499.1023 #48:
Ked si precitas ten citovany text, tak sa tam jasne uvadza ze minimalny vek pre vedenie vozidla je totozny s minimalnym vekom pre udelenie prislusneho vodicskeho opravnenia. Cize minimalny vek pre vedenie autobusu je v zmysle slovenskej legislativy 24 rokov, t.j. 21 rocny vodic ho nemoze viest ani keby mal vodicak na raketoplan.
Reply on: S499.1023 #48:
Nelegálne. Ak by polícia robila na území SR kontrolu, tak je v danom momente nespôsobilý sedieť za volantom.
Reply on: 810zssk #46:
A keď sem napríklad s linkovým autobusom českého dopravcu príde jeho český 21-ročný zamestnanec, držiteľ VP "D", bude tu jazdiť nelegálne, či legálne 😁 ?
Reply on: Solider #43:
To by si neveril, koľkých zápecníkov to zamestná 😂
Reply on: lostrail #41:
Napr. v CR sa VO sk. D vydava od 21 rokov, u nas od 24. Ale v zmysle toho co bolo citovane pod tebou by sa na Slovensku to ceske vodicske opravnenie do 24 rokov neuznalo.
Reply on: 3pa3ck3 #40:
Urcite podla tohto zakona.
Reply on: Peon #34:
Gschwindl tuším jazdí v Liesingu, párkrát som sa zviezol, asi 60A alebo 61A alebo niečo také...
Reply on: Ike #42:
Ešte si pamätám, ako vtedy naši zápecnícki byrokrati jasali, že 21 je na autobusy veľmi málo a že budeme mať vyzretejších vodičov. Takto nemáme žiadnych. Politika Smeru v praxi.
Reply on: lostrail #41:
Štandardná je 24, ale dá sa znížiť na 21 o čom sa v prípade SR uvažuje. Dokonca bola do NRSR prichystaná aj novela zákona. Len nejako to "vyhnilo".
Reply on: S499.1023 #38:
A u nas je nejaka ina vekova hranica?
Paragraf 103 Zákona o cestnej premávke:

Minimálny vek na vedenie motorových vozidiel držiteľa vodičského preukazu vydaného v štáte Európskeho hospodárskeho priestoru alebo v štáte dohovoru je zhodný s vekom na udelenie vodičského oprávnenia okrem minimálneho veku na vedenie motorového vozidla skupiny B, ktorý je 18 rokov.

Otázkou je, či sa vekom na udelenie vodičského oprávnenia rozumie vek podľa tohto zákona alebo podľa zákona v krajine vydania VP
Reply on: S499.1023 #38:
Dobrá otázka. Konkrétne nariadenie EP a Rady hovorí, že členský štát môže rozhodnúť o tom, či uznáva rozdiely vekových limitov pri VP vydaných v iných členských krajinách. U nás to rieši zákon 8/2009, kde sa toto nešpecifikuje. Určený je iba najnižší vek, v ktorom je možné VP pre konkrétnu skupniu udeliť ale nehovorí nič o držbe. Ale aká je prax Ti povedať neviem.

Každopádne je v tom bordel. Buď nech to rieš MV SR alebo MDV SR. Úplný nonsens sú nové Osvedčenia o evidencii, kde kartičky vydáva MV SR a plachtu MDV SR.
Reply on: Ike #37:
Mimochodom, ako má v súčasnosti SR ošetrenú takú vec, keď niekto legálne získa VP "D" v inej krajine EÚ ako 21-ročný a bude chcieť prísť jazdiť na Slovensko?
Reply on: patrik444 #36:
Dlhodobá, zhoršovať. V procese je zmena zákona, ktorý umožní nadobudnúť vodičské oprávnenie skupiny D aj osobe, ktorá má 21 rokov. To by mohlo situáciu stabilizovať. Zaseklo sa to ale kdesi v NR SR
Ahojte, nedostatok vodičov je krátkodobá záležitosť, alebo dlhodobá ? Bude sa táto situácia zlepšovať, či zhoršovať ?
Reply on: mathre #33:
Postbus by mal ešte jazdiť, dokonca na tej linke na ktorej odkaz na fotku dával Peon - akurát len už miesto Citár sú tam Solarisy:
http://phototrans.eu/14,896485,0,Solaris_Urbino_12_BD_14628.html
Reply on: mathre #33:
Podľa mojich informácií je táto fotka stále aktuálna: https://imhd.sk/transport/galeria-media/galerie-vyhladavanie/177155/Citaro-C2-BD-13943-dopravcu-Postbus-prichadza-k-stanici-metra-Seestadt?&ref=transport%2Fgalerie%3F%26ghp%3DSeestadt%26ghg%3D&ghp=Seestadt&ghg=

Nikdy som nepočul o dopravcovi Gschwindl. Až na základe Tvojho príspevku som si ho vygooglil. Neviem či som tým niekedy išiel (a ak, tak na ktorej linke).

Ja nechápem: Nevyjde to magistrát mesta Viedeň drahšie takto ako keby všetky linky mestskej dopravy si zabezpečoval sám ich Wiener Linien?



Reply on: Peon #32:
A zabudol si na Gschwindl, ktorý nakupuje rovnaké Mercedesy ako WL. Ak sa nemýlim tak Postbus na MHD(už) nejazdí-priznám sa že neviem ani že jazdil a Richard s Blagussom jazdia.

Tiež som sa zamýšlal nad tým, prečo sú tie busy označené že jazdia na objednávku od WL, ale ešte som sa k tomu nedopátral. Ja som si vždy myslel, že to tam funguje ako v Prahe že určité linky sú pridelené určitým dopravcom ktorí ich získali na základe nejakej súťaže ale asi to tak nie je a WL si určuje, kto za nich kde bude jazdiť.

Ak je tu niekto znalý tohoto organizovania a rozdelovania upresnite ma prosím, respektíve vysvetlite.
Reply on: Mike #29:
Za Záhradníka bol nejakú dobu nedostatok autobusov čo si pamätám (tuším to súviselo s horiacimi Solarismi). Záložné vozidlá vykonávali Zájazdy Bratislava [či ako sa to volalo] a bolo možné sa tu zviezť aj nízkopodlažnými autobusmi z MHD vo Viedni - tuším od dopravcu Dr. Richard.

Ozaj, vo Viedni jazdia autobusy MHD spolu s Wiener Linien aj Blaguss, Dr. Richard a Postbus. Niekde som tuším čítal, že je to subdodávka pre Wiener Linien. Záložné vozidlá sú iba od Wiener Linien?
Reply on: Mike #29:
Nevykazoval náhodou vtedy DPB každoročne stratu 6 000 000 €?
Reply on: Mike #29:
Vtedy ale bola ale situacia na trhu prace predsalen dost ina.
Reply on: 810zssk #27:
Za Záhradníka (ktorý je opäť v MZ :-D) bol stav vodičov stabilizovaný a nepamätám si dlhšie obdobie, že by by boli nejaké nevypravené služby. On motivoval vodičov rôznymi náborovými príspevkami, pre cezpoľných príspevkami na cestu domov, na ubytovanie, atď ...
Dostával vtedy DPB nejako výrazne viac prevádzkových dotácií?
Reply on: 810zssk #27:
Možno by bolo dobré pouvažovať nad organizovaním periodických školení v inom čase.
Reply on: Trolley #26:
Bol tam jeden nevypraveny voz, uz by to malo jazdit. Ale zacina to byt fakt velky pruser. Toto bude jedna z najvacsich uloh noveho vedenia DPB a som zvedavy ako sa s tym popasuju (ferovo treba povedat, ze ak magoriat neda viac penazi tak to nepojde).
DPB na svojom webe informuje, že z prevádzkových dôvodov dnes môže prísť k predĺženiu intervalu na linke 201.
Reply on: Andy #23:
ved to, pri bratislavskych zapchach nehrozi ze by mali prestavku. aj vcera som isiel trasu hodzovo nam.-dudvazska 16:23-17:45.
Reply on: Andy #23:
Okolo obeda určite. A včera ráno tam jedna prišla (dosť zmeškaná) a vodič tam ešte čakal zopár minút, aj pustil nasledujúcu 202 pred seba. Takže nie vždy ide hneď. Žiaľ s tým meškaním sa nedá toho veľa spraviť.
Reply on: Pe67 #20:
Už sa ani nepamätám, kedy som videl 202 v tom ľavom pruhu stáť, obvykle príde zmeškaná a rovno ide na nástupište 😃
Reply on: Pe67 #20:
Otazka, ci by im vysla prestavka.
Reply on: Pe67 #20:
V špičke normálny jav v celej sieti no sedlo a opačný smer je ok v preklade.
Reply on: tanal #14:
Skôr by som na Šulekovej nechal otáčať keď tak 202. Bolo by to lepšie než vyčkávať na Hodžovom nám.v ĺavom pruhu.
Reply on: david1 #15:
Ten preklad je tam len na papieri. Hlavne v poobednej špičke to chodí všelijako. Väčšinou prvá ide 207 všetko poberie a za ňou prázdna 203.
Reply on: mk2804 #13:
Tu nejde o lenivosť. Ja tými linkami ani nejazdím. Len keď niečo zruším, tak sa to pokúsim adekvátne nahradiť. A predĺženie X72 o tú jednu zastávku by nestálo skoro nič.
Reply on: 810zssk #16:
snáď 😎

Škoda, že tu nie je smayleek s ružovými okuliarikmi. 😍
Reply on: tanal #14:
Nie, nebolo. Linka 208 reálne nejazdila už niekoľko dni, ale nikto sa neodvážil to oficiálne zrušiť kvôli voľbám. Žiaľ odchádzajúci IvoN už nemá nejake dôvody sa snažiť. Teraz bude chvíľu hluché obdobie kým sa vymení vedenie mesta a DPB, potom by už mal nastať nejaky posun dopredu.
Reply on: tanal #14:
Jazdia súbežne a vytvárajú spoločný interval 7,5 min.
Ináč by tam ostal 15 min.
Zastávka Šulekova je v bežnej pešej dotupnosti k Palisádam.
Skutočne zaujímavé, že v deň volieb a aj včera bolo šoférov dosť... A nebolo by možné nechať 203
otáčať sa na Šulekovej, veď od Hodžovho až po Búdkovú jazdí súbežne s 207???
Reply on: TomJ #6:
A nechces x72 az k posteli aby si nemusel spravit ani krok
Ste lenivy ako .......
Reply on: tatianaN #3:
Tak pod jazdit na trolejbusy a mozes ju mat sama pre seba
Reply on: Jak44 #7:
A vodiči 208 mali kde sociálku? Na Mliekárenskej nejaká možnosť musí byť. Okrem toho, už dávno tam mohli sociálku vybudovať a tú v Ružovej doline zrušiť.

A na margo zrušenia 208: je to určite lepšie ako náhodné nevypravovanie väčšiny alebo všetkých poradí tejto linky, ako to bolo v predchádzajúcich dňoch. Teraz budú mať cestujúci istotu, že 208 nepôjde a treba si zvoliť náhradné spojenie (snáď budú oznamy aj v teréne).
Reply on: 810zssk #9:
...je mi jasné, že sa nič nestane či už sa obrátim na dp alebo nie...
Reply on: tatianaN #8:
Zapojili ste sa, bolo vám vysvetlené. Neviem čo ste čakali, že sa stane. Keď máte pripomienky, treba sa obrátiť na dopravný podnik.
škoda sa tu vôbec zapájať...aj tak si urobia čo chcú...a vraj ľudia majú využívať mhd...hahaha
Nehovorilo sa niečo o sociálke, ktorá v centre chýba?
Páči sa mi tá poznámka pri linke 147: "pokiaľ bude v prevádzke".

Inak čo bráni tomu potiahnuť X72 až na Mliekarenskú, aby tí, čo využívali 208 z Mliekarenskej mohli mať o jeden prestup menej?
Reply on: tatianaN #3:
Už to tu bolo diskutované celý minulý týždeň: Od septembra bola z dôvodu súbehu s oveľa častejšie jazdiacou linkou 202 bývala linka 208 veľmi málo vyťažená.

Obyvatelia Ružovej doliny majú priame spojenie s centrom linkou X72.
Obyvatelia Šulekovej musia jednu zastávku prejsť pešo, alebo (skúsiť) počkať na 147.
Zvyšok si ani nevšimne, že 208 nejazdí. L202 je vo väčšine trasy viac než dobrou náhradou.
Reply on: tatianaN #3:
Už to tu bolo viackrát vysvetlené, že prečo práve linka 208...
Zaujímalo by ma, prečo sa kvôli nedostatku vodičov ruší práve linka 208....je mi z mhd v Ba na zvracanie...
A zrovna deň po voľbách, jeden by neveril 🙂
...a keďže vieme, že jednotka dočasnosti je jeden nafurt, tak...