Vlaky v integrovanej doprave začnú jazdiť častejšie a na ďalších trasách

K vlakovým linkám S55, S65 a S70 bude posilnená aj MHD.

Od 11. júna 2018 bude v rámci Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK) zahustená vlaková doprava na tratiach z Bratislavy smerom do Trnavy a do Senca. Nové vlaky budú v pracovných dňoch premávať na integrovaných linkách:

  • Linka S55: Trnava - Pezinok - Bratislava, Rača - Bratislava, Predmestie - Bratislava, Nové Mesto
  • Linka S65: Senec - Bernolákovo - Ivanka pri Dunaji - Bratislava, Vajnory - Bratislava, Predmestie - Bratislava, Nové Mesto - Bratislava, Petržalka

Vlaky na týchto linkách budú premávať približne v hodinovom intervale. Medzi linkami S55 a S65 bude možné prestúpiť v stanici Bratislava, Nové Mesto. V tejto stanici je možnosť prestupu aj na linku S70 z/do Kvetoslavova.

Linka S65 zároveň zabezpečí nové vlakové spojenie aj v rámci mesta medzi stanicami Nové Mesto a Petržalka.

K rovnakému dátumu budú posilnené aj vybrané linky MHD k železničným staniciam Nové Mesto, Vajnory a Podunajské Biskupice zlepšením intervalu, resp. presmerovaním:

  • ŽST Nové Mesto (S55, S65, S70): linka 50 v intervale 6 minút počas špičiek a predĺžená premávka linky 196 v rannej špičke zo ŽST Nové Mesto
  • ŽST Vajnory (S60, S65): predĺžená linka 52 v intervale 20 minút počas špičiek; vzhľadom na nejednotný interval vlakov budú prípoje linky 52 len k vybraným vlakom
  • ŽST Podunajské Biskupice (S70): zlepšenie obsluhy presmerovanou linkou 78

Pripomíname, že využívanie regionálnych vlakových S-liniek v rámci mesta je možné s predplatnými cestovnými lístkami (električenkami) pre zóny 100+101 (okrem "neintegrovaných" električeniek na platobných kartách), alebo s jednorazovými cestovnými lístkami IDS BK.

V druhej polovici roka 2018 by malo podľa Bratislavskej integrovanej dopravy prísť aj k zlepšeniu regionálnej autobusovej dopravy v rámci IDS BK posilnením autobusových spojov a zlepšením ich nadväzností na regionálne vlaky.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ináč na Predmestí treba doladiť aj informačný systém. Na nástupištiach sa rozsvieti tabula až pri prvom vyhlásení vlaku z rozhlasu. Veľká tabuľa s odchodmi je iba v staničnej budove , kde sú uvedené aj prípadné meškania.
Predaj lístkov pre krátkosť času "nestihli" spustiť.

Budova voní novotou aj štyri roky po rekonštrukcii. Zamyká sa po 21 hodine tak ju dúfam tak skoro bezdomovci nezničia ako na Vinohradoch.
Reply on: david1 #93:
Ak má byť prekročená štandardná čakacia doba, tak by vlakovú cestu nemal stavať, lebo zmätie rušňovodiča.
Reply on: 810zssk #91:
No nevypravuje vlaky , ale iba pripravuje vlakovú cestu. Tá je pripravená aj niekolko minút pred príchodom vlakov.
Reply on: S499.1023 #88:
Moment, ja som hovoril o opacnej veci. Jasne ze cata meskajuceho vlaku moze, v pripade dopytu cestujucich, volat dispecing pre zabezpecenie pripoja k ich vlaku. Ale cata CAKAJUCEHO vlaku pripoj sama neriesi, ta sa riadi tym ze dispecer (napr. aj na zaklade telefonatu caty meskajuceho vlaku) nariadi cakanie.
Reply on: david1 #83:
Vlakveduci vlaky vypravuju skoro vsade, to neznamena ze tam nie je vypravca.
Či čakať, nečakať alebo koľko čakať rieši pomôcka GVD zvaná Čakacie časy. Podľa tejto pomôcky musí postupovať výpravca, bez zásahu dispečerov.

Dispečer ZSSK rieši čakanie vlakov iba vtedy, ak z nejakého dôvodu treba čakať nad rámec čakacích časov (pripadne aj menej). Dispečer ŽSR, ak s tým súhlasí (najmä čo sa týka aktuálneho obsadenia koľají v stanici), následne túto požiadavku posunie výpravcovi.

Na Predmestí predpokladám, že platí základný čakací čas, teda 10 minút. Ak vlak necakal, pravdepodobne pochybil výpravca. Je to predsalen novinka, takéto veci na Predmestí nikdy neriešili, tak si musia zvyknúť.
Reply on: david1 #84:
Predmestie rozhodně nie je diaľkovo ovládané.
Reply on: 810zssk #82:
Je to bežné, neočakávaš, že nejaký dispečer bude mať prehľad o unikajúcich prípojoch na celom Slovensku, je veľmi vhodné poistiť si to cez čatu telefonátom.
Reply on: Solider #78:
Tak to treba explicitne definovať, pretož výprava vlaku prebieha rôznymi spôsobmi, nielen populárnym plácačkovaním.
Reply on: baran #85:
Tu boli všetky vlaky prezentované v oboch smeroch samotnou ZSSK ako prestupové.
Čiže sa mali čakať. Zatial nejde vlak do Petržalky každých 15-20 min. , aby sa nemuseli čakať.
Reply on: 810zssk #80:
Neviem prečo mám dojem, že platí čosi také, že v prípade ak medzi príchodom prvého a odchodom druhého vlaku nie je časový rozdiel 5 a viac minút, ide o neprípojné vlaky, ak pomôcky GVD vydané ZSSK nestanovujú inak. Teda ak v ZSSK neupravili v tomto smere pomôcky, tak vlakvedúci nemal dôvod neprípoj riešiť a výpravca nemal dôvod vlak nevypraviť.
Reply on: S499.1023 #76:
Vlaková cesta je tam pripravená zväčša dosť minút pred príchodom alebo prejazdom vlaku. Posun je tam už minimálny. Palma, ktorá sa postupne likviduje a bude tam nové "skvelé miesto na život" je mimo prevádzky štyri roky a vlečka vytrhaná. Do Istrochemu ide už, len sporadicky vlak.
Posun je v Predmestí minimálny.


Čiže nie som si istý či tam ešte sedí výpravca alebo sa vlaková cesta riadi na diaľku.

Tieto linky boli prezentované ako prestupové aj CP majú k tomu prispôsobené.
Možno vlakvedúci neriešil pre 5 min. meškanie podržanie prípoja. V diaľkovej doprave to však bežne robí. Napr. od SK Strely či iných vlakov od Prahy pokiaľ je zmeškaná tak vždy obehol vagóny a povedal , ktoré vlaky čakajú na hlavnej stanici, aby tam človek neskysol do rána.

Reply on: 810zssk #72:
Tak je potom dobre skrytý.. vlaky si tam vypravujú vlakvedúci už X rokov...
Reply on: Solider #81:
V ktorej stanici na Slovensku je sledovanie pripojov ulohou vlakveduceho?
Reply on: 810zssk #80:
Vlaková čata to zvyčajne zisťuje telefonátom dispečerom alebo na stanicu.
Reply on: S499.1023 #77:
No ved ano, ale vypravca je ta osoba ktora zodpoveda za vykon rozhodnutia dispecerov prislusnym nastavenim zabezpecovacieho zariadenia (signal stoj) - aspon tak som to ja chapal. Kazdopadne nie vlakova cata ako naznacoval David, ta s tym nic nema - uz len z praktickeho hladiska by to bola celkom blbost (ako by overovali ci uz vlak isiel?).
Reply on: S499.1023 #77:
Tu je dosť pravdepodobné, že zainteresovaní zamestnanci ani nemajú tušenie o tom, že tieto vlaky by sa mali čakať ako vzájomné prípoje.
Reply on: S499.1023 #76:
Reč bola o vonkajšom vypravovaní.
Reply on: 810zssk #74:
Prípoje má riešiť dispečer ZSSK, ktorý to má dohadovať s dispečerom ŽSR. Výpravca je tam len ako prevodník medzi dispečerom ŽSR a ovládacími prvkami reléovky.
Reply on: Solider #73:
Samozrejme, že ich vypravuje, len nie poskakovaním s plácačkou ale stavaním návestidla.