Mestské zastupiteľstvo schválilo návrh na zakúpenie 90 nových autobusov

Navrhovaný počet kĺbových autobusov poslanci zvýšili o dva kusy.

Poslanci mestského zastupiteľstva na svojom decembrovom zasadnutí schválili návrh na zakúpenie 90 nových autobusov pre Dopravný podnik Bratislava v roku 2017. Pôvodný návrh počtov autobusov v jednotlivých kategóriách, ktorý bol kritizovaný napr. OI Lepšia doprava, bol na základe poslaneckého návrhu zmenený len v kategórii kĺbových 18-metrových autobusov, kde prišlo k zmene z 30 na 32 autobusov. Kategórie 12-metrových (28 ks), midi (24 ks) a minibusov (6 ks) zostali v schválenom uznesení nezmenené.

Zároveň bolo uznesenie rozšírené o nový bod, ktorý ukladá primátorovi mesta pripraviť v spolupráci s DPB pilotný projekt nahradenia kĺbových autobusov za kĺbové trolejbusy s pomocným batériovým pohonom do konca júna 2017.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kecho #24:
Ono, najjednoduchšie by bolo, robiť rámcovú zmluvu na cca 5 rokov a možno tak nakúpiť 150 vozidiel jedného typu (resp. jednej rodiny, ak by ma chcel niekto kvôli rôznym dĺžkam chytať za slovo). Pri priemernej 15-ročnej životnosti by to vyšlo akurát tak na 3 rôzne typy.
Reply on: absurd #23:
Ved podpora neznamena len posila . ? Podporit moze byt myslene aj ako zbavenie sa starych haraburd CNG alebo kindervajec (LE)
Reply on: absurd #23:
Myslim ze vacsina by oželala ak by nedoslo teraz uz nic unifikovane s vozoparkom terajsim. Najviac som zvedavy na mikrobusy. Lebo tam ak zle nastavia parameter sirkovy a nahodou vyhra SOR BN8.5 tak ten neprejde takmer nikde zase.
Reply on: absurd #23:
A co takto dat podmienku, ze vyrobca/dodavatel si ich bude aj servisovat?
Tvojim pristupom zakonzervujes stav jedneho exkluzivneho dodavatela,pretoze vlastne nemozes kupit nic ine, lebo by si si narusil unifikovany park... V tom pripade by si ale mal mat aj ty ako odberatel exkluzivnu cenu.
V tomto článku Nesrovnal tvrdí, že príde 88 nových autobusov ako podpora využívania MHD. Ale zjavne zabudol, že tieto autobusy prídu ako náhrada za staré. Čiže navýšenie stavu nebude. Síce by som chcel v BA Solaris ale na druhej strane, keby prišli SORky, tak majú unifikovanú údržbu a uľahčené obstarávanie dielov. Myslím, že do čias 90. rokov a do rokov 2000-2010 kedy sme tu mali tri druhy Ikarusov, TAM-BUSY, Karosy, SOR, Solaris a Citelis sa asi nechce nikto vrátiť.

http://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/413605-bratislavu-rozhadalo-parkovanie/
Priznam na rovinu, ze popri tych reakciach na povodny navrh som cakal viac, ako 2 klbaky navyse.
Reply on: Ámos #18:
Veľmi približne pred rokom a pol?
Reply on: Troll #13:
Podla mna skor Poliaci, ktori uz niekolko rokov skupuju Sorky zo zahranicia ako divi.
Reply on: Petto #10:
Tedomy ostanú, odkupná cena sa bude pohybovať v smiešnej sume za kus. Nebudem tvrdiť, že to viem na milion percent ale v podstate je to hotová vec.
Reply on: Mike #16:
To bolo kedy s tymi motormi na Ik435?
Reply on: Mike #16:
tympadom sa ale nebojim o BN10.5 zeby nenasli uplatnenie ... ak sa nejake tie BN10.5 uvolnia, mozu suplovat klbaky na 1DP - kedze ta asi nedostane nic z 32ks ?
Reply on: Petto #11:
Ak nahradíme 10,5ky 12 metrovými vozmi, tak nám ostanú voľné ďalšie bn 10,5ky, ktoré môžu nahradiť tie kinderká. (Tak ako to už bolo na 66, 67, 77, 79). A z kinderiek to vnímam že treba vyradiť 3514, 3521-3533, čo je prevádzkových 12 vozov. Tie bn9,5 sa pravdepodobne chcú ponúknuť na odpredaj aby DPB tak zarobil, ale kľudne tu ešte môžu pár rokov jazdiť, zvlášť ak sa pred nedávnom kupovali do časti z nich nové prevodovky.
Pri najhoršom to skončí ako pár ik 435, kde sa dali nové motory a nejaké ďalšie komponenty a po pár dňoch prevádzky sa vyradili, pričom ostali jazdiť vozy s rámom v oveľa horšom stave. V čase masívneho vyraďovania ikarusov 435 a 415 sa tak pekne zakryl dobrý kšeft...
Reply on: MatejBA #14:
V čom je na tom Solaris lepšie? V poruchovosti sú na tom rovnako.

@8 "autobusy sa už môžu vyrábať" - jasné a hneď všetky naraz v plnom počte, však?

... každopádne so schváleným návrhom ani ja nesúhlasím, hlavne pri tej kategórii midi na úkor 18m
Reply on: Petto #11:
Len mam pocit, ze Solaris je na tom castokrat lepsie nez BN9.5 🙂 (ak teda neratame poziare)
Reply on: Valec #12:
Michalovce?
Reply on: Petto #11:
Drobný súkromníci budú mať skôr záujem o 9,5m SORky, než o 15m Solarisy. ?
Reply on: Mike #9:
24ks 10m nahradi predsa nasich cca 20ks b,bn 9.5 nie ? Len je cudne ze sa zbavujeme o rok mladsich bn9.5 (z2007) a starsie solarisy cng (z2006)ostavaju.
Nikde.sa nespomina co bude s Tedomä... Ak predsa len ostanu tak si kvazi polepsime aspon kusovo v segmente 12m ...nechat to uz len na spickove sluzby
Reply on: zlomok #8:
Áno autobusy sa už môžu vyrábať. To by dávalo aj odpoveď na to, prečo sa "muselo" schváliť toľko autobusov ako aj bolo v pôvodnom návrhu (iba o 2 kĺbaky naviac) a nie iná štruktúra - teda viac kĺbakov ale menej sól (ako v prípade návrhu Olekšáka) alebo dokonca v prípade návrhu Šimončičovej žiadne vozy do 10 m ? .

Ale stále sme pri tom, že 37 kĺbových plynos, ok z ktorých reálne behá možno 34-35 nahradíme 32 kĺbakmi (z ktorých tiež nebude vždy behať 100%). Ale hlavne že nám príde plno 12m busov - ok 20 a 53 sú adepti z 10,5 na 12 m vozy, ale tie 10 metrové fakt netuším načo... A to bude treba aj kĺbaky naviac na NAD počas reko Karlovej Vsi (je možné že aj vtedy, ak by to bolo iba cez prázdniny).

Ale tie tbusy s baterkovým pohonom sú nateraz scifi, aj keď môže vniknúť do pár mesiacov materiál, ktorý kladne posúdi ich ekonomickú výhodnosť a efektivitu prevádzky. Ale samotné vozy tak rýchlo neprídu...
Reply on: Valec #6:
Vôbec by som sa nečudoval keby sa už v tichosti vyrábali. Hint: Budú mať 5 dverí.