Dopravný podnik odpredal vyradené električky

Šesť spoločností získalo spolu 78 električiek.

Dopravný podnik Bratislava zverenil výsledok obchodnej verejnej súťaže na odpredaj vyradených električiek Tatra T3. V súťaži uspelo 6 spoločností. Jednotlivé spoločnosti by mali odkúpiť nasledovné vozidlá:

  • AQUAREA s. r. o., Hrubá Borša - #7830 (kúpna cena 730 € bez DPH).
  • A-Z LOKOMAT, s. r. o., Zvolen - #7719, 7755, 7757, 7777, 7813, 7825, 7831 (celková kúpna cena 20 438 € bez DPH).
  • BeArt Slovakia s. r. o., Bratislava - #7721, 7761, 7764 (celková kúpna cena 2750 € bez DPH).
  • OZ UM, Bratislava - #7807.
  • PREGOTUX s. r. o., Ostrava - #7723, 7724, 7739, 7740, 7741, 7742, 7747, 7748, 7749, 7750, 7751, 7752, 7753, 7754, 7756, 7758, 7759, 7760, 7765, 7766, 7769, 7770, 7773, 7774, 7778, 7779, 7780, 7793, 7794, 7797, 7798, 7801, 7802, 7803, 7804, 7805, 7806, 7809, 7810, 7811, 7812, 7814, 7815, 7816, 7817, 7818, 7823, 7824, 7826, 7827, 7828, 7832, 7833, 7834, 8135, 8137 (celková kúpna cena 156 510 € bez DPH).
  • Pyrotech, s.r.o., Bratislava - #7731, 7732, 7735, 7736, 7737, 7738, 7762, 7763, 7808, 7829 (celková kúpna cena 8620 € bez DPH).

Dopravný podnik uzavrie s uvedenými spoločnosťami kúpne zmluvy v najbližšom období.

Doplnené: Odvoz prvých električiek začal v noci z 14. na 15. decembra 2016, kedy boli na ukrajinských kamiónoch odvezené vozne #7759, 7760, 7765, 7766 a 7793.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TeBeCe #81:
Potvrdzujem 7721. Stále tam stojí.
Reply on: Valec #80:
Kedze 7761 a 7764 uz udajne jazdia v Kyjeve, tak zostava 7721
http://transphoto.ru/photo/1071346/?vid=20747
Reply on: Mirtschi #35:
Zatiaľ (minimálne) jedna z nich je stále u nich v areáli. Ak sa mi podarí, skúsim zistiť ktorá.

(zdroj: https://www.facebook.com/MaleKrasnany/photos/a.1420535068249400.1073741828.1419439621692278/1786860358283534)
Reply on: Mhr1 #75:
Súhlasím, že situáciu s T3P treba urýchlene riešiť, ale v spore T3P vs. T6 nejde len o zaškoľovanie vodičov. A takisto aj výmena T3G za T3P nič nerieši, je predsa cieľom taká rezerva, ktorá nejazdí a ktorá má ohrozenú funkčnosť a prevádzkyschopnosť? Nemyslím si. Vymeniť treba T3P za K2S a rezervu riešiť operatívne podľa aktuálnych prevádzkových potrieb výpožičkou vozov medzi vozovňami, prípadne nástupom/ukončením služby v inej vozovni.
Reply on: zlomok #46:
Neviem, prečo sa v BA tak bránia zachovaniu historických vozov v poslednom prevádzkovom stave. Tomu by najlepšie vyhovela 7819+20 tak, ako dojazdila (mimochodom, prečo nezachovali radšej poslednú VP 7757+58?). Nebola technicky lepšia, vzhľadom k nedávnej VP?
Čo sa vozu 7719/II ex 7706 ex 229 týka, tu je problém pri jeho prípadnom zachovaní, koho a čo by mala reprezentovať? Lebo ak by jej zostalo číslo 7719, musela by byť v podobe, v akej dojazdila. Lenže to už zjavne nejde (zmätky s výmenou za 7726). Na 7706 ju vrátiť nejde, lebo takáto električka v BA jazdí... Zostáva 229. Lenže to by sa musel zmeniť transparent a umakart na pôvodný. Lišty netreba, lebo táto séria T3/V ich už nemala, ani pokladňu.
Ono by sa toho pri T3 žiadalo zachovať v budúcnosti veľa. 7733+34 alebo 7602+10 ako reprezentantky TV1, určite aj jednu súpravu T3P... Ako reprezentantku TV1 je asi najlepšie zachovať práve 7610, lebo má pôvodný transparent. A z hľadiska miesta - asi na zachovanie celej súpravy priestor nie je.
Reply on: zlomok #58:
Priatelia, tuší niekto, aký môže byť osud električiek predaných AZ Lokomat? Vie niekto, čo je to za spoločnosť? Lebo bez pochyby si vybrali tie najlepšie električky - čelné vozy s elektronickými transparentami, nie celé súpravy. Poslednú VP 7757 a ďalšie dobré kusy. Budú to tiež predávať na Ukrajinu a sľubujú si vyššiu cenu? Uvítal by som, ak by tu niekto napísal viac informácií o tejto spoločnosti.
A tušíte, načo to chce spoločnosť Pyrotech, s.r.o? Názov spoločnosti pre tie električky neveští nič dobrého. Na internete som našiel len to, že predávajú zábavnú pyrotechniku. Vie niekto niečo bližšie o tej spoločnosti a načo im to bude?
A rovnako ostatné spoločnosti, ktoré kúpili nepojazdné vozy.
Reply on: S499.1023 #70:
Samozrejme, že mi je jasné, že podvozky 1435 sa dajú úpravou zmeniť na 1524, zatiaľ čo 1000 mm podvozky majú vonkajší rám a upraviť sa nedajú. Ale všetko je to o výmene celých podvozkov, čo sa zjavne deje (viď súčasný odvoz na Ukrajinu).
Reply on: lostrail #37:
Je to bohužiaľ vizitka DP. Myslím si, že nikto tu nepochybuje o tom, že najmodernejšie zo "starých" vysokopodlažných električiek sú práve T3P (a z toho 5 nových!!!). Mali by jazdiť prednostne a nie byť rezervou JD. Ak by sa vymenili s T3G z Krasňan, bola by rezerva na JD zo starších, negenerálkovaných vozov a aj ich využitie by bolo lepšie ako dnes T3P (T3G: výprava 1-3 súpravy zo 6 je výrazne lepšie využitie ako pri T3P: 1-3 z 11). A v Krasňanoch by naopak mali byť vypravované prednostne T3P s modernejšou výzbrojou (rekuperujú) a až v 2. rade T6 (nerekuperujú). Lenže to podľa DP NEJDE, lebo zaškoľovanie vodičov (?!) - osobná informácia. Je to teda o prístupe.
Ďalšia možnosť, bez výmeny vozidiel, je zvýšiť výpravu vozidiel z JD (namiesto 6x e-6 10x e-8), takže k slovu by sa dostali o trochu viac i T3P. Ale zasa vozokilometre... Nadbytočnosť K2S, ktoré DP akosi nadmerne obľubuje, takže to zasa nejde... Ale o tom som tu už písal...
Neviem či sa to tu už písalo, ale 7759, 60, 65, 66, 93, 94, 7815, 7816 boli odvezené do Charkova.
Reply on: Jajcaj #64:
Malo by to byť toto:

https://www.youtube.com/watch?v=C1y-yfoQta4
Reply on: Jajcaj #64:
Ono sa to použilo na filmovanie nielen vo vozovni, ale aj vonku. Filmáriky sa vtedy dokonca zaujímali aj o možnosť vykoľajenia a strhnutia do priekopy, predstava produkcie bola kdesi medzi Karlovou Vsou a Krčacami pred Iuventou. Podarilo sa im to vytĺcť z kotrby s argumentom, že následné nakoľajovanie by bolo veľmi drahé a museli by ho zaplatiť aj NAD, pretože by si to vyžiadalo výluku električiek do Dúbravky, lebo v noci to nik nakoľajovať pre chýbajúce prenosné osvetlenie nebude. Kládli síce protiotázky, že čoby, keby a akoby v prípade reálnej nehody pod kopcom, ale nakoniec ich uspokojila odpoveď, že v takom prípade by náš nakoľajovač spolupracoval HaZZ a ten mobilné osvetlenie má. Chvíľu ich zaujímala i suma, ktorú vtedy ktosi strelil úplne od boku a dobre spravil, pretože produkčný zašomral čosi o rozpočte na polovicu seriálu, tak to nechali tak a uspokojili sa len s (nelogickými) prestrihmi záberov v čierno-bielej mutácii.
Reply on: Mike #62:
Pôvodné a zmenené čísla 7706 - Aby sa to už raz a navždy uviedlo na pravú mieru:

jeden z juráckych dielenských (Michal, týmto pozdravujem!) sa raz z nedostatku inej práce motal po stojánke, až sa domotal k odstavenej 7706, vtedy oficiálne čakajúcej na papierové zrušenie a následne aj na fyzickú likvidáciu. Tá vtedy niesla svoje pôvodné štvorčíslie. Na každej strane voza z neho odšklbol (a prípadne aj prelepil) inú samolepku tak, aby to z každej strany vyzeralo ako iný voz. Vznikli tak rôzne kombinácie čísel 770, 706, 707 a ešte čosi tuším 067. Niekde by som z toho aj mohol mať fotky, skúsim dohľadať...

Taktiež ten voz nikdy nebol papierovo ani pracák, ani posunka. On len bol plne pojazdný, všetko na ňom fungovalo, len nemal papiere a sporadicky sa v areáli prebehol alebo naprázdno, alebo dotlačil skapaciny na kanál alebo na zdviháky.

Neskôr sa použil pre nakrúcanie epizódky o tragédiach a katastrofách a vtedy tam ktosi zjednotil (pravdepodobne na podnet štábu) polepy na 707, aby to opticky vyzeralo jednako.
Reply on: Mhr1 #69:
Už som to tu raz písal - podovozky 1435 a 1524 mm (v MHD sa rozchod nemenil na 1520 ako na želelznici) sú rovnaké, iné sú len dvojkolesia. Podvozky 1000 mm sú úplne iné. Ale nie je to problém, podvozok vydrží omnoho dlhšie ako električka, takže podniky majú podvozkov na "svoj" rozchod dosť.
Reply on: jokl #66:
Nerozumiem, prečo niekto rieši rozchod. Veď aj české podniky majú iný rozchod a veselo predávajú na Ukrajinu (a pred embargom aj do Ruska). Nielen 1000 mm sa nerovná 1520 mm, ale ani 1435 mm sa nerovná 1520. Takže je to jedno, prosto - nerovná sa ani v jednom prípade. Naši východní susedia naše - často staršie - vozidlá používajú ako náhradu svojich, oveľa zhumpľovanejších električiek T3 SU. Takže podvozky sú použité práve z týchto pôvodných ukrajinských električiek.
Dokedy maju čas na odvoz všetkého .. ? Ved trolejbusy im tam stále stoja ..?
Reply on: jokl #66:
Vozy idú kamsi do Dnipra, podnik má dostatok podvozkov 1524 mm.
a zase to skončí na Ukrajine ...Hlavná vec,že som niekde čítal,že dôvodom može byť práve rozchod ..?
Reply on: Valec #59:
A čo má brániť tomu, aby niekto v DPB rozhodol že súčasný vozeň 7726 sa bude evidovať ako nekompletný a nepojazdný a nariadi aby boli naň nalepené čísla 7719?
Reply on: S499.1023 #63:
Pokiaľ viem, toto vzniklo akousi narýchlo spravenou úpravou evidenčného čísla pri príležitosti použitia toho vozidla pri filmovaní ilustračných záberov pre dokument o košickej tragédii pri Amfiteátri na odstavnej ploche vo vozovni. V Košiciach síce žiadna T3 číslo 707 nikdy nemala, ale predpokladám, že išlo len o to, aby bolo trojciferné. Po filmovaní toto číslo zostalo na vozidle nalepené až do jeho opätovného sprevádzkovania s #7719/II.
Reply on: Mike #62:
Tak to si tam hádam nalepili nejakí dielenskí šotouši, však v bratislavskej číslovacej schéme sa v tých rokoch už veeeeeľmi dlho trojmiestne čísla nepoužívali.