DPB modernizuje svoje vozovne
  • This is an archived page. Current information can be found in left menu.

Vozovne Jurajov dvor a Hroboňova by mali byť do leta čiastočne zmodernizované.


Illustrative photo © Richard Hudec


Na pondelok 19. januára 2015 ohlásil Dopravný podnik Bratislava (DPB) začiatok modernizácie vozovní Hroboňova a Jurajov dvor. V prvej etape modernizácie sa preinvestuje 12,6 mil. € bez DPH, z ktorých väčšinu získal DPB z fondov Európskej únie. Stavebné práce bude vykonávať firma ZIPP Bratislava (Strabag) a prvá etapa modernizácie by mala byť ukončená v lete tohto roka.

O rozsahu prvej etapy modernizácie vozovní sme už viackrát informovali aj na našich stránkach. Podrobnosti modernizácie je možné nájsť aj vo zverejnenej zmluve o dielo. „Táto modernizácia je nevyhnutná z dôvodu zabezpečenia údržby  postupne dodávaných nových nízkopodlažných električiek a trolejbusov. S mnohými našimi depami sa desiatky rokov nič nerobilo, takže sú zastaralé aj technologicky,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a.s. Ing. Ľubomír Belfi.

V súčasnej dobe DPB pripravuje verejnú súťaž na zhotoviteľa druhej etapy modernizácie údržbovej základne, v rámci ktorej by malo ísť o ďalšie objekty vozovne Jurajov dvor. Podrobnosti o rozsahu druhej a tretej etapy modernizácie vozovní zatiaľ nie sú známe.

Doplnené: Verejná súťaž na 2. etapu modernizácie údržbovej základne bola vyhlásená 19. januára 2015. Odhadovaná cena zákazky je 7,323 mil. € bez DPH a lehota výstavby 7 mesiacov od zadania zákazky. Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 2. marca 2015. V rámci 2. etapy pôjde o modernizáciu, resp. výstavbu týchto hlavných objektov vo vozovni Jurajov dvor:

  • nastavovacia a skúšobná hala električiek,
  • dispečing a výpravňa,
  • prevádzkové plochy trolejbusov a trolejové vedenie,
  • koľajové trate a trolejové vedenie,
  • rekonštrukcia kanalizácie, vodovodu, chodníkov, káblových vedení, parkovísk pre osobné vozidlá,
  • sadové úpravy,
  • dozbrojenie meniarne Jurajov dvor.

12th Jan 2015, doplnené informácie o 2. etape modernizácie - 20th Jan 2015
-mhd-

Comments

Login: Password:













You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Andy26.1.2015 16:53 #9 Re:
Reply on #8 od Juraj76:
Celé dokopy sa to zvykne niekedy označovať ako Jurajov Dvor.
Juraj7626.1.2015 15:59 -3#8 Re:
"prevádzkové plochy trolejbusov a trolejové vedenie".

Toto nie je chyba? Veď Jurák nemá trolejbusy? Má len električky a autobusy!
beusacik15.1.2015 9:33 #7 Re:
Pravda bude asi taká že na Hroboňovú sa im nezmestia všetky tie vozidlá kvôli dĺžke a tak teda prerábka im príde celkom vhod.
CraneMan14.1.2015 14:56 #6 Re:
Reply on #5 od Mike:
Ďakujem za odpoveď
Mike14.1.2015 14:20  +1#5 Re:
Reply on #4 od CraneMan:
Zatiaľ to vyzerá tak, že všetky 29T aj 30 T pôjdu do Jurajovho Dvora. Ten je síce na rozdiel od vozovne (krytá hala) Krasňany defakto iba odstavná plocha, ale všetka údržbová základňa (aj pre denné ošetrenie) pre nové vozy bude tam. Navyše tieto 29 a 30 T-čky nahradia hlavne staré zrýchlovačové súpravy T3. V Krasňanoch sú T6, T3S a K2S, ktoré si ešte dosť požijú.. (možno okrem prvých K2S..)
A ako náhrada za T3M, ktoré to majú viacmenej už tiež spočítané, sa môžu do Krasňan presunúť opäť T3G, ktoré sú vekovo najnovšie T3 a s výzbrojou TV8 už aj niečo málo hospodárne. Ale to sú už čisto moje osobné úvahy.
CraneMan14.1.2015 14:13 #4 Re:
Viem, že na Juráku sú ústredné dielne, takže väčšie električkové opravy sa vykonávajú tam, ale zaujímalo by ma aj tak, všetky nové NP eliny budú zaradené do vozovne Jurajov Dvor? Alebo sa nejaké ujdú aj pre Krasňany? Ak áno, viete povedať koľko kusov kam bude putovať, resp. či majú byť aj náhradou za konkrétne momentálne jazdiace typy električiek? Vďaka.
luky13313.1.2015 12:19 #3 Re:
V tejto etapy síce nemá ísť o modernizáciu krytých odstavnych plôch ak si dobre pamätám, ale nedávno ma napadlo, že by bolo vhodné pri modernizácii (hlavne ak bude z EU fondov) sem zaviesť aj protipožiarne zariadenia. Požiare vo vozovni nie sú až tak časté no zväčša majú najväčšie finančné dopady keďže zhorí/obhorí aj vždy niečo iné viď. napr. požiar v Opave alebo u nás požiar 6616. Nehovoriac o tom keď budeme mať čoskoro samé nové vozidlá. Či by sa už nainštalovali klasické sprinklery (samozrejme spustiteľné po automatickom odpojení prúdu) alebo niečo profesionálnejšie no aj drahšie ako napr. vyvíjač peny (uhasenie požiarov do pár sekúnd): https://www.youtube.com/watch?v=wYAOHYKBYas Len sa obávam, že na Slovensku sa na toto nebude myslieť.
slavius13.1.2015 0:23 #2 Re:
Reply on #1 od marek31122:
[irónia zapnutá] ... premaľujú časť stĺpov? [irónia vypnutá]
Podrobnosti sú tu: http://www.dpb.sk/templates/_docs_zverejnovanie/zmluva/0083-bb6b.pdf
marek3112212.1.2015 22:29 #1 Re:
koľko je čiastočne?