Na Dlhých dieloch sa testuje „duobus“, problémy zatiaľ nevyrieši

Pomôžu až opravy trolejbusov a nové autobusy.

V polovici novembra dopravný podnik sprevádzkoval ďalší nový typ vozidla vo svojom vozidlovom parku, tentoraz šlo o trolejbus Škoda 30 TrDG s pomocným pohonom. Tento „duobus“ vtedy nahradil na linke 33 kĺbový trolejbus Škoda 25 Tr s pomocným pohonom.

Ihneď po sprevádzkovaní vozidla sa prejavila jeho nižšia kapacita oproti doterajším kĺbovým vozidlám. Do nového „krátkeho“ trolejbusu sa zmestí menej ako polovica cestujúcich kĺbového vozidla. Dopravný podnik sa pre imhd.sk vyjadril, že vozidlo bolo nasadené na linku 33 „z dôvodu technických problémov ostatných zastaraných vozidiel“.

DPB: Trolejbusy z roku 2006 sú zastarané

Hoci dopravný podnik prevádzkuje ešte 99 trolejbusov s priemerným vekom 20 rokov, problémy s vypravovaním sú najmä u šestice 8-ročných trolejbusov zakúpených pre Dlhé diely v roku 2006. Často sa stáva, že z nich jazdia iba dva, teda tretina z celkového počtu.

„Na uvedených trolejbusoch dochádza vinou nevhodného konštrukčného riešenia k postupnému poškodzovaniu hnacích náprav a diferenciálov. Uvedený problém sa prejavoval už počas predĺženej záručnej doby ako aj po jej uplynutí - výrobca vozidla vykonal úpravy na riadení pohonu, ktoré by mali redukovať výskyt týchto porúch. Definitívne vyriešiť uvedené problémy je možné iba výmenou hnacej nápravy za novú. Táto zmena bola vykonaná zatiaľ na 3 vozidlách a na 3 bude realizovaná v nasledujúcom období,“ uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová.

Či úpravy trolejbusov pomôžu, ukáže až budúcnosť. Po prvých dňoch testovania nového trolejbusu na linke 33 bolo vozidlo prevelené na linku 32, kde nahradilo autobus. Aj tu sa trolejbus len testuje, plynulejšej premávke bráni nevybudované trolejbusové vedenie z Hlavnej stanice na Pražskú ulicu. Počas jednej jazdy tak vozidlo dvakrát jazdí na elektrický pohon a dvakrát na dieselový pohon. Vodič tiež musí počas kola dvakrát ručne umiestňovať zberače na trolejové vedenie vzhľadom na chýbajúce navádzacie striešky, čo predlžuje jazdný čas.

Situácia na linke 133 sa zlepší až budúci rok

Autobusovú dopravu dlhodobo trápi nevypravovanie niekoľkých vozidiel denne. Niektoré spoje podľa cestovného poriadky tak vôbec nejdú a v tomto smere nie je výnimkou ani linka 133. Dlhé diely tak okrem vyššie uvedených problémov s trolejbusmi trápia aj časté výpadky autobusov.

„Jedným z najväčších problémov divízie Autobusy je skutočnosť, že zhruba jedna tretina vozidlového parku je po životnosti a k tomu zodpovedá aj ich zlý technický stav. Prevádzkovať takéto vozidlá je čoraz náročnejšie, pretože sa jedná o výbehové typy Karosa B 741 CNG a Ikarus 435, na ktoré zohnať náhradné diely je čoraz problematickejšie, ich technická spoľahlivosť je čoraz nižšia,“ vysvetlila dôvody výpadkov Volfová.

„Čo sa týka konkrétne linky č. 133, na základe predpísanej skladby tam vypravujeme práve kĺbové vozidlá, ktorých máme nedostatok.  Z dodávky 25 ks nových kĺbových vozidiel v zmysle dohodnutého harmonogramu v decembri tohto roka dostaneme prvé dva, ostatné budú dodané postupne do konca I. štvrťroku 2015. Po ich dodaní veríme, že sa situácia podstatne zlepší,“ uzavrel svoje stanovisko DPB.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: david1 #54:
Ono voľakedy tam tá zastávka stála, ale to bolo ešte pred úpravou trate a výstavbou tých "novších" obytných domov v okolí ?
Reply on: Ttom #51:
K Račianskej... roky tam boli požiadavky od občanov na vybudovanie zastávky cca. v polohe pred PDF UK pre lepšiu dostupnosť k poliklinike Tehelná. No pre prekážku v podobe stanice Filiálka a neochotu tam vybudovať nadchod či prechod k tomu nedošlo.
Petto, Ttom, Mike - a presne pre toto by mali navrhovat rozlozenie zastavok ludia, co ziju v danej lokalite a vedia, kde co je a ake prepravne prudy su 🙂 (lebo sa objavi niekto ako ja, len s moznostou naozaj nieco pokaslat, a bude zle)
Reply on: Ttom #51:
Este vela vody pretecie Dunajom aby fungovala L33 spolahlivo , 25tr su nespolahlive dlhodobo a SkodaSOR solo by museli jazdit aspon s 3 min, intervalom spicku aby stihali. Dobudovanie trate v nedohladne , terminal Molecova moze len ulahcit prestup , nie vypravu L33. ?
Reply on: MatejBA #49:
lebo som tade nechodil 5 rokov do skoly ? ...ja netvrdim, ze tu zastavku chcem zrusit s tym, ze najblizsie bude dakde Borska a Jurigovo nam...uz som ti vysvetloval, ze zastavka smer mesto by bola len pred sucasnym prechodom pre chodcov...vacsi problem by bol zo zastavky smer Dubr., pokial ale niekto ide slapat do kopca, tak by si uz tych 100 m snad odslapal...druha vec, samozrejme, ze by na Molecovej bol riadny prestup na hrane (do prazdnej eliny iducej z obratiska Molecova) a 33 by fungovala ako mala, tak by aj vela ludi vyuzivalo radsej t-bus ako cestu z Kuklovskej pesi na elinu

a k Ursinyho/Pionierska - ak tam je "par" panelakov, tak ti radim sa tam ist niekedy pozriet a kuknut si to aj na mape (o tej PdF UK ani nevravim) ?
Reply on: MatejBA #49:
Medzi Ursínyho a Pionierskou je presne uprostred Pedagogická fakulta UK ?
Reply on: Ttom #48:
Odporucam ti raz ist medzi 6:30 a 8:30 na tu cestu k zastavke Nad Luckami a uvidis, kolko ludi tam chodi. Ta zastavka je spadova pre ulice Nad Luckami, Beniakova, L. Fullu, Jana Stanislava, Pribisova, cast Majernikovej, cast Kuklovskej a dost ludi chodi aj z Veternicovej a Hlavacikovej (ak nejdu na L33) + ulic v KV okolo zastavky. A po zruseni Segnerovej to bude pre dalsie ulice z DD (ak sa nebudu chciet trepat trolejbusom do zapchy na Molecku).

A je pekne, ze Ursinyho-Pionierska ma vzdialenost, aku ma, ale mas tam medzi tymi zastavkami mozno 10 panelakov + Manhattan. A na Nad Luckami chodi nasobne viac ludi.
Reply on: Solider #47:
Navrhnute. - Dlhe diely v tom case neexistovali, tazko teda predpokladat, ze Nad luckami bola planovana ako vytazena zastavka s prirodzenym spadom pre ludi z kopca...to iste Segnerova..neviem, mne pride prave KV ako vhodne miesto na znizenie poctu zastavok..ja netvrdim, ze moj navrh je dokonaly alebo by sa to presne podla neho malo realizovat..vacsina z nas tu nadava, ze eliny stoja pri kazdom kriku, ale pokial by sa malo radikalnejsie rusit, tak uz sa umelo narusaju pesie koridory...ta medzizastavkova vzdialenost by urcite nebola vacsia ako v pripade Ursinyho-Pionierska, a prave okrem toho dlheho panelaku pri Nad luckami tu ani nevidim nejaku vyraznejsiu inu barieru (oproti Dubr., kde je tychto dlhych panelakov popri trati vela)...este ten pri Segnerovej od Adamiho a Novackeho, ale tam by bol pristup na Polikliniku cez Nabelkovu..ok, ved to bol len navrh, kludne tu temu mozme nechat tak ☺
Reply on: Ttom #34:
Treba mať na pamäti, že sídlisko bolo navrhnuté s určitými pešími trasami smerujúcimi k existujúcim zastávkam. Preto každé umelé narušenie týchto väzieb spôsobí aj narušenie tohto systému. Nedá sa na všetko ísť matematicky, aby to dobre „vychádzalo“, ale treba zvážiť aj tieto faktory. Preto by som povedal, že jediná zmena sa dá urobiť v zlúčení Segnerovej a Jurigovho nám. v Polikliniku KV.
Reply on: BLAVATKO #44:
Spolocna zastavka pre eliny , tbus a bus je mozna ale vzhladom na frekvenciu spojov v spicke (32 spojov elektriciek, 10 tbus spojov a asi 7-8 spojov busov ti upcha terminal ) na dopravnom uzle je lepsie mat susedne zastavky. T.j. pri ceste na Dlhe diely, vystupis z elektricky ,prejdes smerom k Lidlu na susednu zastavku pre busy 32,33,139 a zrejme aj 28,29.
Prispevok som odoslal skor ako som chcel? Neda sa vymazat - upravit?
Tolke roky sa o tej Molecovej rozprava. To je take nemoze alebo finacne nakladne pre elektricky urobit obratisko za Shellkou a upravit elektrickovu zastavku tak aby tam mohol zastavovat aj trolejbus aj autobus a ludia mohli jednoducho prestupit? Nie som odbornik na dopravu ale z laickeho pohladu sa mi to nezda byt neprekonatelny problem.
nebola nahodou Fadruszova aj v tom navrhu intonyho? ako KV-stred? mne islo o presunutie smer mesto pred prechod pre chodcov, presne ako pise Petto..ak by bol prechod samozrejme aj od strany Nad luckami, tak pride o predlzenie na zastavku o kolko? vlastne len pre tych, co idu popod zabradlie ? horsie by to bolo zo zastavky smer Dubravka, ak by bola az za krizovatkou s Fadruszovou.
Z dodávky 25 ks nových kĺbových vozidiel v zmysle dohodnutého harmonogramu v decembri tohto roka dostaneme prvé dva

Táto správe nie je asi pravdivá, podľa zmluvy v decembri má byť dodaný len 1 autobus, ďalšie 4 začiatkom februára, zvyšné do konca marca. Toto tvrdí aj Dopravný podnik na svojej stránke. Iba ak sa voľačo zmenilo,
Reply on: Ttom #37:
Nad luckami urcite musi zostat, po Molecke je 2.najvyuzivanejsia . Ked tak len zastavku smer mesto posunut vyssie - pred prechod pre chodcov/ cez kolaje.
Reply on: Ttom #37:
Zijem cely zivot v Bratislave a o Fadruszovej pocujem prvykrat ?

A ked uz chces vehementne menit zastavky, tak skor Molecova, Poliklinika (spojenie Segnerovej a Jurigovho), Nad Luckami, "Borska" (spojenie MIU KV a Borska) a Karlova Ves (pripadne vystup v obratisku). Presunutie zastavky Nad Luckami blizsie ku KV nebude stastne riesenie a zbytocne predlzis cestu na najvyuzivajsiu zastavku v rannej spicke (nikde nie su ziadne schody medzi DD a MIU KV).
Reply on: Petto #36:
vlastne tak som to myslel, akurat Nad luckami este presunut blizsie k MiU KV a to iste Borska ku KV
Reply on: MatejBA #35:
Molecova, Poliklinika KV, Fadruszova, a Borska (posunuta blizsie ku KV)...neviem, preco by to mala byt volovina roka, pri tej dlzke nastupist, by si ake dalsie chcel ponechat? podla mna by to konecne bolo mozne nazvat nosnym systemom a nie pomalodrahou ? ale ja som sem len napisal svoj nazor, nikto to tak nerealizuje a nemusis sa nim vobec zaoberat