Traja horúci kandidáti na primátora diskutovali aj o doprave

Všetci chcú stavať záchytné parkoviská.

V utorok 4. novembra 2014 sa v KC Dunaj uskutočnila verejná diskusia s tromi najhorúcejšími kandidátmi na primátora Bratislavy – Milanom Ftáčnikom, Milanom Kňažkom a Ivom Nesrovnalom. Pod taktovkou moderátora Štefana Hríba diskutovali na rôzne témy a nevyhli sa ani doprave.

Ako dôvod svojej kandidatúry spomenul Nesrovnal okrem iného „kolabujúcu dopravu“, Kňažko snahu o zmenu financovania mesta, za ktorú chce lobovať u vlády SR, a Ftáčnik uviedol „konkrétne výsledky“, ktoré dosiahol počas súčasného štvorročného mandátu, s tým, že chce dokončiť začaté projekty vo verejnej doprave za 300 mil. € z eurofondov.

Na otázku, ako chcú zlepšiť dopravu v meste, odpovedali kandidáti takto:

Ivo Nesrovnal: Doprava je podľa neho zásadným problémom. Problémy s dochádzkou podľa neho vyrieši len železnica, chce sa vrátiť ku konceptu železničnej stanice Filiálka a vybudovať tunel medzi Filiálkou a Petržalkou pod Karadžičovou ulicou. Chce vybudovať záchytné parkoviská v Ivanke pri Dunaji, Podunajských Biskupiciach, Pezinku a Lamači. Podľa neho sa opatrenia dajú odfinancovať z Operačného programu Doprava. Okrem toho chce riešiť parkovaciu politiku mesta.

Nesrovnal však už nespomenul, že väčšina z navrhovaných riešení nespadá do kompetencií Bratislavy a už vôbec nie primátora mesta. Nie je preto jasné, ako ich chce v rámci svojich kompetencií realizovať. Navyše, Operačný program Doprava už v období 2014 – 2020 nebude existovať, a nahradí ho nový operačný program Integrovaná infraštruktúra.

Milan Ftáčnik: Mesto má byť podľa jeho názoru pre ľudí a nie pre autá, pričom použil argument, že v Bratislave pripadá na 1000 obyvateľov viac áut ako vo Viedni. Chce zrealizovať parkovaciu politiku, ktorá by zvýhodňovala Bratislavčanov. Pomôcť by podľa neho mal aj integrovaný dopravný systém, ktorý by sa mal rozšíriť na celé územie Bratislavského samosprávneho kraja. V rámci neho by autobusová doprava mala plniť funkciu napájača na železničnú dopravu a nemali by existovať súbehy vlakov a autobusov. Plánuje tiež riešiť záchytné parkoviská a obmedzovaním parkovania na chodníkoch motivovať súkromných investorov, aby budovali parkovacie domy a garáže.

Úradujúci primátor však nedokázal presvedčivo odpovedať na otázku, prečo sa tieto opatrenia nepodarilo zrealizovať už počas jeho súčasného funkčného obdobia. Napríklad parkovaciu politiku nedokázal presadiť v mestskom parlamente kvôli nesúhlasu mestských častí a nezaviedol ju ani na komunikáciách v správe magistrátu.

Milan Kňažko: Nováčik v komunálnej politike by taktiež chcel riešiť záchytné parkoviská, avšak koncepčne. Ako príklad nekoncepčného riešenia uviedol nedávno sprevádzkované záchytné parkovisko pri Inchebe, ktoré zrealizovalo súčasné vedenie mesta a je terčom kritiky dopravných odborníkov kvôli prehnanej cene a zlej dostupnosti MHD. Chce tiež podporiť rozvoj koľajovej dopravy, na ktorú sa bude dať dostať zo záchytných parkovísk. Podľa neho ak v aute cestuje iba 1 cestujúci, musí byť znevýhodnený, naopak, traja a viacerí cestujúci by mali byť zvýhodnení. Chcel by tiež budovať podzemné parkoviská, no šetrným spôsobom, pričom poukázal na problém ich budovania na úkor zelene ako sa to plánuje pri Justičnom paláci.

Kňažko navrhované riešenia bližšie nekonkretizoval. Nechcel tiež prezradiť mená svojho tímu, takže nie je jasné, kto by bol zodpovedný za dopravu. Nejasná bola tiež odpoveď, akým spôsobom chce presvedčiť vládu SR, aby Bratislave poskytla viac rozpočtových prostriedkov, bude však argumentovať tým, že v roku 2016 sa počas predsedníctva SR v Rade EÚ stane Bratislava "hlavným mestom" Európskej únie.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Z 2. etapou električky do Petržalky sa zjavne môžme rozlúčiť ?
Reply on: Salomon #3:
Coze to vravis? Pán si asi splietol clanok ?
Je nádherná len by si zaslúžila ine sedadlá lebo tieto vo mne vzbudzujú SOR.
bla bla bla bla ....
Na tej fraške ma naozaj nikto presvedčil tak ako moderatora.