Kapacitné posilnenie linky 28 počas víkendov (from 22 Mar 2014)

V prípade pekného počasia budú počas voľných dní na linku nasadené kĺbové autobusy.

Od 22. marca 2014 bude počas víkendov a sviatkov v prípade priaznivého počasia linka 28 kapacitne posilnená nasadením kĺbových autobusov.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petto #93:
Logicky by tam mala ísť L83 pre spojenie aj vrchnej časti Dúbravky a premávky počas celého dňa oproti L84. Pre DNV stačí zachádzanie L21 počas otváracích hodín centra ako to je pri L63. Časom sa ukáže aký bude dopyt po dalšom OC a tomu môže byť prispôsobená MHD.
Reply on: 810zssk #94:
Sedlo a vikend s 20 min to by uz slo na L28 (aj bez L128) a mohla by sa tympadom zrusit uz aj 29
Reply on: Petto #93:
Dopyt bude a presne preto som tam navrhol tu 128. Lebo posilnot celu 28 je nerealne, hoci by sa to zislo. Obsluhovat Bory z DNV len SORkou v intervale 30 minut je ciste sialenstvo.
Reply on: 810zssk #89:
A ta tvoja 128 akoze kvoli comu ? ?
ADD2 Do tej nakupnej oblasti a novej m.č. zase az taky silny dopyt nebude z DNV aby nepostacovala v sucasnom intervale presmerovana L28 , jedine by som pridal na sedle/vikend. Presmerovana L28 by urcite nespajala primarne Bory s centrom.

Ked sa dobuduje m.č. Bory urcite bude treba uvazovat o nejakej novej linke Bory - centrum prip. aspon po Patronku (hlavnu stanicu). Je iste ze ziadna nosna 21,83 novu m.č. neutiahne.
Reply on: 810zssk #91:
Nemá ani takú trasu. Je to menitelné
Reply on: Tedomík #90:
28 nema interval 10-12 minut.
Reply on: 810zssk #89:
Myslíš, že by tam nestačili 12m pri trebars 10-12 min. intervale?
Tie Bory treba riesit komplexnejsie, jednak tah DNV-Bory, jednak Dubravka-Bory, jednak centrum (Patronka) - Bory.

1. DNV-Bory obsluzit 28kou je pekny napad, ale obavam sa ze kapacitne by to nepostacovalo ani vo sne. Jedine ak by bola prekladana nejakou 128 Na hriadkach - Bory tak aby v tomto useku vznikol zhruba polovicny takt.

2. Dubravka-Bory a centrum-Bory by sa velmi dobre mohli vyriesit predlzenim 84 v X a 83 v .
Reply on: Yzerman22 #83:
Určite to bude potrebné výrazne posilniť. Nielen kvôli zlúčeniu a potrebnej posile, ale aj preto, lebo sa určite zmenia prepravné prúdy a nejaký ľudia presadnú z 21 na 28
Reply on: Mike #86:
Cez PD by hadam aj postacovala kazda druha 83 alebo 84. Cez vikend by som dal asi radsej kazdu 83. S tou 21 by to bol podla mna fail. Vedel by som si tam predstavit skor presmerovanu L28 s novododanymi 12M v PD /cez vikend klbovu, s tym ze 120 by sla do večných lovíšť a 20 by zostala s BN10,5 a interval ako dnes 20+120 cize 6/15/7-5//20 vikend , no uz aj ta konecna TESCO LAMAC strati opodstatnenie, ked budu atraktivnejsie BORY a TESCO DUBRAVA.
Reply on: Petto #85:
Do Bory Mall bola od začiatku plánovaná 34, teraz 84. (iná otazáka je čo cez víkend..) Avšak zatiaľ, pokiaľ to bude iba nákupné centrum a kiná by sa hodilo, keby si investor (prevádzkvateľ) trochu za to predĺženie aj priplatil. A zatiaľ to vyzerá tak, že cez "myšiu dieru" - tunelík - tam mesto ničiniciatívne predlžovať z Dúbravky nebude...
Samotný investor bory mall - síce sa to priebežne mení stále - ale čo som počul tak mali predstavu, že do ich územia bude v nejakom čase (poobede a večer a víkendy možno už od rána ) zachádzať každá 21tka v smere do DNV, v opačnom smere bez obsluhy MHD (v nejakej ďalšej etape uvažujú spraviť prístup od tej niky čo je už vybudovaná za OK3 v smere k D2)- tam by potom stála 21. S obsluhou územia inými linkami, alebo nebodaj s platením vlastného busu, čo som počul, investor zatiaľ neuvažuje...
Reply on: Yzerman22 #83:
vozy - tie, co pridu v novembri ? napr. BN 10,5 alebo BN12/NB 12 ?
Netreba zabudat ze v novembri sa otvara BORY MALL a co tam dat hoši ? Mozno ma zabijete ale dobry adept je 83,ktory to vyjazdi aj s dobrym intervalom aj kapacitne aj celotyzdenne ( v rannej spicke samozrejme to tam nemusi ist). A nebude sa tu v novemri riesit nejaka hovadina typu 26,23 so zachadzkou k OC BORY MALL.
Reply on: Tedomík #82:
OK.
Aké vozy, aké intervaly?
Reply on: Yzerman22 #80:
Ale však to, čo tu chce snáď každý. Zlúčiť 28 a 29 a dať ju na Glavicu...
Reply on: Yzerman22 #80:
No to si si dal.... Tedomík teraz navrhne nejakú somarinu, primátor to schváli... (a vieš ako to dopadne).
Reply on: Tedomík #78:
Ale aby sme to tu viedli konštruktívne, povedz ako by si to zorganizoval ty.
Reply on: Tedomík #78:
No dobre, tak začnem zverejňovať fotky denne, nie je to problém, keďže chodím tou linkou denne.
Reply on: Yzerman22 #77:
Raz som išiel s celou triedou s linkou 82 k Mágiopláži. Mal som to aj ja odfotiť a napísať aká je potrebná? Prip. poslať fotku so žiadosťou na posilnenie danej linky? Bola to náhoda, rovnako ako toto. Posilovať treba v prvom rade linky kde je kapacita už nedostačujúca. Na tejto fotke je vidno, že ide o nejakú organizovanú skupinku a nie náhodných cestujúcich. Okrem toho v tejto skupinke je asi 20 ľudí a zhruba 5 ešte nastúpi po ceste. Áno, je to zbytočná linka
Reply on: 810zssk #76:
Ono celkový problém na L29 je, že jej využitie je nárazové. Táto fotka je len reakcia na to, že niektorí tu diskutujúci písali, že chodí prázdna.
Reply on: Yzerman22 #75:
To je jedna skupina turistov, vacsina spojov chodi poloprazdna. Isiel som s nimi opacnym smerom - okrem nich nas tam bolo asi 5.
Linka 29 chodí prebytočná, mätúca a nepopulárna; dnešný odchod 15:34

http://imgupload.sk/viewer.php?file=vd1v0e6yp72fpyhjhd56.jpg



Reply on: david1 #73:
Mas pravdu, ale aj tak to neni dovod poslat ludi, ktori tuto linku vyuzivaju, do haja. Ci preto ze §cestujucibytozneuzili (* v tomto pripade bez "by") treba vlkov potrestat?
Reply on: Error 0x007 #72:
Jednoducho mám na to iný názor. Je to linka prioritne pre Devín a DNV tolko k tej zastávke. Tak isto nezastavuje v CMO L59 ,aby nebola preplňovaná pri tom mizernom intervale a využívali ju hlavne tý pre ,ktorých je určená.
Reply on: david1 #71:
No neviem, preplnenost L28 sa riesila uz predtym, nez bola nejaka vyluka. Urcite pribudlo par cestujucich, co vsak neznamena, ze L28 je taka plna len kvoli vyluke. Aj by si mohol zdovodnit to, preco by mala byt vytazena linka (ktorej vytazenost ma len malo spolocne s vylukou elektriciek o ktorej tu tocis) skratena ci obmedzena / preco by mala byt zrusena vytazena zastavka. To je spravny pristup? To je podporovanie MHD?
Reply on: Error 0x007 #70:
To že nemáš spojenie od Šafka... s tou naplnenosťou to neprehánaj.
Reply on: david1 #68:
Neviem co tu teraz ides s vylukou (elektriciek?), 28 bola plna a je este stale plna...
Reply on: Tedomík #67:
Nejde len o Euroveu ako nak.centrum, no mnohi pracuju aj v tej oblasti cize T115 alebo co sledujem , kopa ludi ide nevedno kam smerom z Malej sceny k Eurovey
Reply on: Tedomík #64:
Takých prípadov máš plno v okruhu tvojich 6km.... Jednoducho počas výluky tam vždy bude o prestup viac. Pozdĺž elektrickej trakcie nikdy nebude vedená iná ako doplnková autobusová linka.
Reply on: Zobudeny #65:
Ja ti to môžem potvrdiť. Tiež s 28 chodím často. Pri Eurovey si všetci posadajú na Malej scéne už stoja a od Mosta SNP to chodí preplnené. Keďže vystupujem na Vodárenskom múzeu neviem vyťaženosť do Devína, ale je fakt, že na tom Vodárenskom múzeu vystúpi kvantum ľudí. Ráno tá 28 nechodí plná k Eurovey, lebo chodí 133, ale aj kto by ráno chodil do Eurovey, však že....
Reply on: Zobudeny #65:
oprava: linka 128*
Reply on: Yzerman22 #45:
Ked si to spriemerujem tak tym autobusom (28) chodim z eurovey kazdy treti den, a na malej scene si v poobednej spicke nesadnes castokrat uz ani na malej scene. Zaplnenost vsetkych sedadiel a stojacich ludi uz na druhej zastavke popripade na zastavke mosta SNP je zrejme dost dobry argument, ale fotografovat a postovat sa ti mi to tu nechce aby som ti to dokazal, ak budes na tom trvat skusim si na to najst cas, ak sa bude jednat o poobednu spicku. Ina situacia je smerom do centra mesta, kde najviac ludi vystupuje na moste SNP a na malej scene. Berem do uvahy fakt, ze niekedy sa vyprazdni polka autobusu pri vodarenskom muzeu, lenze aj toto je nahodny faktor a niekedy sa vyprazdni a inokedy zase az do devina premava preplnena 28ka, vsetko zalezi od nahodnych casov a preplnenost 28ky nieje naozaj stabilna k jednotlivym casom, cize na to by trebalo ozaj aspon mesiac kazdodenneho merania zaplnenia kapacity vozidiel pre tuto linku. Prazdnotou ale rozhodne nehmyri uz od eurovey, skus si tou linkou v poobednej spicke par krat zajst.

Co sa tyka toho bodu s L29. Ja si plne uvedomujem ze ten jeden autobus, ktory je na linku nasadeny moc nevyriesi, lenze to neriesila ani linka 120 a naozaj nevidim dovod aby takato prebytocna linka, navyse matuca a nepopularna aj pre mestskych turistov vobec existovala, bezohladu na to ci sa ten jeden autobus prida na X13 alebo na L28.
Reply on: Error 0x007 #63:
No veď. Dajme si spojenie Eurovea-Tománkova.
Tento ťah je hojne využívaný a napriek tomu, že ide len o 6km úsek, tak by mal ísť cestujúci

-Ísť z Eurovey pešo na Malú scénu (2 min.)
-Tam počkať na bus 70/95 (3 min.)
-Ísť s busom pod Most SNP (3 min.)
-Zase pešo cez cesty na zastávku električky (2 min.)
-Počkať na elinu (v špičke má 4 min. interval, v sedle 8 min. a cez víkend 15!, počítajme však so špičkou a dajme priemer teda 2 min.)
-S električkou na Molecovu (9 min.)
-Zas cez 3 prechody (2 min.)
-Počkať na 32/33 (4 min.)
-Ísť s nimi na Tománkovu (4 min.)

Spolu to je 31 min ❗

S priamou 133 to je len 15 min. a s 28+32/33 cca 20 min.

Je úplne jasné čo si každý vyberie. Keď má cestujúci ešte k tomu na Botanickej záhrade prípoj na 32, tak môže byť z Eurovey na Tománkovej už za 17 min.

Nie som zástanca liniek typu 133, ale myslím že si o tomto spojení urobí každý obraz. Nie je to také dokonalé ako si niektorí myslia
Reply on: david1 #62:
No len nechodme do druheho extremu. Jeden extrem su linky odvsadial vsade, druhy ze aj na frekventovanych tahoch treba prestupovat 5 krat.
Reply on: 810zssk #61:
Kapacita tam je. Ide o pohodlnost aj tvoju.
Reply on: david1 #59:
Ale chcem. Problemom nie je ani zdaleka len Vodarenske muzeum, ale napr. aj Lafranconi, atd. Tym ze to neposilnis a nechas ludi na zastavke, dosiahnes maximalne to ze ludia to prejdu do IAD.
Reply on: david1 #59:
Tak by sa hromadne prestupovalo na Botanickej záhrade. Výsledkom by bola preplnená 32. Ta zastávka Vodárenske múzeum tam má zmysel hlavne kvôli Lidlu. Ludom robi problém hlavne úsek Nové SND-Most SNP. Len debil by však pod mostom prestupoval na električku, keď môže ísť ďalej priamo k Riviére a z tadial 33. Tuna diskutujúci však nevedia pochopiť, že Malá scéna nemôže súperiť so SND. Každý nešoutuš si radšej počká na 28, aby sa priamo odviezol z Eurovey, ako sa mal trepať na Malú scénu a ptm ešte prestupovať na moste. Na ten istý spôsob funguje linka 210. Taktiež chodieva preplnená, hoci sa dá zo stanice zliesť na neďaleké Nám.Franza Liszta a z tadial kapacitne postačujúcou 21 v hustom intervale.
Osobne dúfam, že sa k Eurovey niekedy natiahnú električky a upraví sa cesta medzi Olejkárskou a Landererovou na nejak použitelnejšiu tak, že by autobusy chodiace cez Dojst. rad mohli namiesto Malej scény obsluhovať SND čo by malo omnoho väčší zmysel
Reply on: 810zssk #55:
Nechceš hádam posilovať autobusy pozdĺž električkovej trakcie? Stačilo by zrušiť zastavku Vod.Múzeum a kapacita by bola ok. Je tam výluka tak hold sa musí prestupovať...
Reply on: 810zssk #56:
Samozrejme s prekladom, inak to nema vyznam.
Reply on: 810zssk #55:
Presne tak, to sedlo je absurdnosť a rovnako tak aj večerné cestovanie po 19:00 a lá sardinkáreň.
Reply on: Kami #54:
A zaroven nesystemove: 29 ma odlisny interval od 28 (cize nie je tam normalny preklad), navyse 29 jazdi v "beznej" spicke (rano a poobede), kdezto dopyt po doprave do Eurovei je v inych casoch.
Reply on: david1 #53:
50 a 70 nejdu z Lafranconi a dalsich zastavok, ale az od mosta. Pricom problem je prave spojenie KV-Eurovea. V situacii kedy L28 nechava ludi na zastavkach aj v sedle (!!) je podla mna absurdne sa tvarit ze vsetko je v pohode.
A co tak predlzit 29 po Euroveu? Je to lacnejsie ako zahustovat 28.
Reply on: 810zssk #52:
To hádam vieš. Na malú scénu však L50,L70 hej. V opačnom ako som písal.
Reply on: david1 #51:
Aka elektricka prosim chodi na Safarikovo namestie? Dakujem.
Reply on: 810zssk #46:
A na čo? .V tom čase to poberie v pohode L70+95 po most SNP a ďalej električka.
L28 je doplnková primárne pre starú DNV+Devín. L29 určite zmysel má hlavne ráno pre Devín. Poobedný CP je o náhodnom využití.
Ak sa nemylim, tak linka 13A vo Viedni funguje tak, ze po casti trasi idu dva kratke autobusy v suprave (aj ked nie som si isty).
Mozno Yzerman22&jokl by chceli vymysliet nieco podobne pri linke 28/29 ?
Reply on: Tedomík #48:
Jasne a zbytocne to vyvazat hore na Dlhace...
Reply on: 810zssk #46:
A to akurát vychádza na tú 133 😃
Reply on: 810zssk #46:
Samozrejme myslim pracovne dni.. cez vikendy je problem aj s Devinom.
Reply on: Yzerman22 #45:
V podstate suhlasim, ono by to chcelo v tom kritickom case (10:00 - 21:00) nejaku posilovu linku Molecova-Nove SND do prekladu a to by v prevaznej miere stacilo.
Vážení čordi.
Skúsim Vám napísať niekoľko limitujúcich faktorov, ktoré treba mať na pamäti:

- zrušiť linku 29 a posilniť 28; nápad dobrý, ale keď si ho rozmeníme na drobné, tak zistíme nasledovné:
na linke 29 je v pracovné dni 14 odchodov, linka 28 má takmer dvojnásobnú dĺžku, z toho zistíme, že na 28 budeme môcť pridať cca 9 odchodov,
či nás to spasí, je na zváženie,
samotná 28 pri 15 min. intervale ráno nepoberie určite všetkých ľudí

- posilniť 28 a ponechať súčasnú trasu povedie k tomu, že v úseku Vodárenské múzeum - Opletalova (teda na cca 75% trasy) bude voziť ešte viac vzduchu ako teraz

- ak tu niekto tvrdí, že polovica do DNV a Devína nastupujú už pri NSND alebo na Malej scéne, tak poprosím dokázať, tak isto aj prázdnu linku 29, konkrétne odchody

- je dosť možné, že ak sa linka 28 presmeruje cez sídlisko, tak nebude postačovať ani 10 min. interval, keďže veľa ľudí zo sídliska na 28 nechodí práve preto, že im nestojí pod oknom, okrem toho pre sídlisko je nosná linka 21...ak by sa preukázalo, že je ochota cestovať linkou 28 tak je to ok, ale na úkor linky 21 (presun výkonov z jednej linky na druhú)

- na záver úvaha pre každého, je podľa vás ekonomické (keď sa tu oháňate tým, čo je neekonomické) mať linku, ktorá pôjde v 25% trasy využitá a zvyšok trasy nie? pretože problémovým úsekom je len Vodárenské múzeum - Eurovea,

- na záver dodávam, že sa na tento problém pozerám z rôznych pohľadov (keby náhodou niekoho napadlo ma označiť za zaujatého)
jokl-posilnená 28 by samozrejme postačovala aj pre Devínčanov. To zachádzanie pod hrad je úplná blbosť, od zástavky pri cintoríne sa dostanú po hrádzi (chodník pre chodcov a cyklistov) priamo pod hrad, navyše bezkolízne, bezpečne. Čo viac chcieť?

Ak by posilnili 28 na 15/mimo špičku 20 minút, stráca 29 minimálne v pracovné dni zmysel. Stačí osadiť orientačnú značku smer hrad/castle Devin a je vybavené, k tomu orientačnú značku pod hrad je to. Prečo neponúknuť turistom častejšie spoje? Nie je pre turistov atraktívnejší a výhodnejší častejší spoj do mesta ako hodinové čakanie na 29? od hradu po zástavku Devín je to cca 5-7 minút pešo.
Reply on: jokl #41:
No to by bolo dobre od veci...
Reply on: jokl #41:
Ty mas nejaky komplex z ludi byvajucich v Denveri?
Vsak by sa mala posilnit L28 tak aby sa do nej zmestili AJ ludia z DNV AJ ludia z Devina. Lebo teraz je problem ze v Devine sa uz neda nastupit. Potom bude L29 zbytocna (A co sa tyka zachadzky: To by dalo vyriesit aj s poznamkou v CP, pripadne zachadzku mozno zrusit, ak neni moc vyuzita beznymi cestujucimi...)
Reply on: Error 0x007 #39:
vôbec tu nikto nepochopil to čo som napísal .. Ja sa len bojím toho komfortu ludí z DNV,že raz ludia z Devína nebudu mať ani miesto v buse ... Píšem len o tom,že 28 vždy treba vnímať ako doplnkovu linku pre DNV ..takže myslite aj na linku 29,ktorá má svoje miesto . Vôbec by nebolo od veci urobiť . interval pre linku 28 ..ktorá by každých 40 min jazdila ako 28 a striedajuco ako 29 spolu na jednej trase každých 20min .,.. iba s rozdielom zachádzania ..
Doplním pre menej chápavých-zrušenie v pracovných dňoch busu 29 AŽ po zhustení intervalov busu 28. Vsjo jásna?
Reply on: jokl #33:
Ako chapem tvoj prispevok tak, ze si myslis, ze linka 28 prejde cez Devin bez toho aby niekde zastavila... ❓
Reply on: Error 0x007 #37:
* pre mna nepochopitelny...
Reply on: jokl #33:
Tvoj sposob myslenia je pre nepochopitelny, mam tazkosti ta pochopit... ?
Reply on: jokl #35:
Ty o čom? Veď sa tu rieši ako DNV tak Devín... Nikto nechce zhoršovať stav pre Devín, ktorý je dnes.... 28 chodí preplnená a 29 totálne prázdna. Keby sa to zlúčilo bolo by to iba plné
Reply on: JaSomTu #34:
Verím ti čo píšeš, ja som len chcel povedať tolko,že mnoho ludí tu vypisuje,akoby si žiadalo čoraz vačší komfort z DNV a na ludí z Devína sa uplne zabudlo .. To,že si opísal/a ne niečo čo sa týka kompet ..ludí z dpmbratislava je fakt na zamyslenie .. Bohužial taká je realita !!? čo už
Reply on: jokl #33:
jokl-ja som z Devína a tvrdím že 29 je ekonomický nezmysel, chodí úplne nevyťažená. Asi pred rokom sa uvažovalo o zrušení 29 cez pracovné dni a boli s tým už Devínčania zmierení až na paničku, čo si nastupuje pod mostom SNP a vykecáva sa so šoférom,tak napísala sťažnosť.

Ak sa spýtaš Devínčanov čo chcú, povedia hustejší interval a kľudne to môže byť aj 28-čka, veď kopec z nich, najmä dôchodcov chodí do DNV na nákupy. Zabudnúť tiež nemožno na čoraz viac zahusťujúcu sa výstavbu domov medzi Devín-DNV a Devín-Karlova Ves.

Ak by v DPB mali rozum, ideálne riešenie by bolo cez pracovné dni zrušenie 29 a úprava trasy 28 z Eurovei do DNV ku Glavici, na Opletalovu chodí 20 a kúsok za rohom aj linky 23, 24, 25, 26 a 92, od konečnej Oplatealová k zástavke Kremencová je to 5-8 minút!!! Ak by dali interval 15 min. a mimo špičku 20 min., mali by na pár rokov s 28-čkou "vystaráno". Pritom tieto návrhy sa objavujú už dphšie, len niekto z kompetentných je slepý a hluchý k hlasom verejnosti.
Reply on: Error 0x007 #30:
zjavne tu nikoho nenapadlo,že linka 28 sa predlžila učelovo,aby sa ludia z DNV lepšie dostali do mesta aj inou trasou .. Ja len tvrdím,že prioritne sa treba zaoberať aj linkou 29,lebo táto je výhradne len pre obec Devín )) Ako potom pre nich zabezpečíš dostatok míesta ? ?? Mne sa tu zdá akoby si tu vypisovalo len ludia cestujúcich z DNV a na ludí z Devína sa pozabudlo ..
Reply on: Yzerman22 #31:
Hej a skrátiť interval na dnešnej 28 z dnešných 20 min. na 5 min 😃
Reply on: jokl #28:
A čo tak spraviť okružnú linku 28/21
Reply on: jokl #28:
Linka 29 je pre obec Devin, a linka 28 je pre koho? Vsak ta L29 ma rovnaku trasu ako L28 (az na jednu zastavku)! ?

A zrusit L28 k Eurovei (tak som to pochopil) to je zase taky napad na autoslavskej urovni ("preferencia MHD") ?
Reply on: JaSomTu #27:
Problem je skor ten,ze kapacitne L28 nepostacuje pre Euroveu, nie ten ze je nevytazena. Dalsim tvrdenim si sice urobim zle, ale stojim si za tym ze 133 je nutna aj poobede,ktora prave pomoze ludom na smeny dodanej oblasti. Nie je to len nakupne centrum , ale i Prescentrum kde je IBMko + zona Culenova firmy. Taka 30,37 by zamenou L28 moc nevyriesila - uz ten 1 voz navyse za hodinu nema ziaden efekt.

Skor ma naseria fakt, ze terajsia L95 to je enormny prepych v kapacite. Poobednu spicku by som upravil na 6 min a hned mame vzkm na posilnenie "eurovea oblasti" pre 133 a pocitili by to aj Devincania na L28 - ze by si obcas uz aj sadli ?
A nie, nevyuzivam 133tku,aby ste si nemysleli ze som rozmaznany dlhodielcan.
Reply on: JaSomTu #27:
a čo tak predĺžiť linku 28 až AS-M.Nivy? ?Chápem prečo je 29, a ako vznikla 28bus,no určite ja 29 bus pre obec Devín ! A čo týka akej si konečnej pri eurovea,vobec nesúhlasím,ved su tu aj iné doležitejšie prestupné body,ako je tento
No neviem aký "odborník" na 28-čk sa tu vyjadril že tak vyťažený spoj, akým 28-čka je skrátenie trasy po Most SNP. No te je teda logika, tak ak je bus vyťažený a je kapacitne využívaný, tak mu zredukujeme trasu a je to vyriešené-no to je teda "riešenie"!
Mesto má podporovať MHD, ak sú linky vyťažené, rušiť málo vyťažené (t.j. 29-nezmyselná linka osadená 1-3 cestujúcimi a neatraktívnymi intervalmi), miesto toho zriadiť centrálnu zástavku pod hrad Devín na zástavke Devín (t.j. pri cintoríne). V podstate tam chýba iba orientačná tabuľa na hrádzi, príp. info panel+úpictogram v CP.
"Zabijú" tým 2 muchy naraz: lepšie intervaly (cestujúci často čakajú hodinu na spoj 29, pritom za rohom im ide do mesta 28-čka) a turisti sa dostanú od zástavky Devín (súhlas-lepšie je premenovať na K hradu Devín, pri hrade Devín a pod.) pešou zónou priamo pod vstup na hrad. Na vzdialenosť podľa máp gúúglu je to rovnako ďaleko ako od zástavky Štrbská.

Reply on: Zobudeny #24:
"najtraktivnejsi" na 28cke je ten super weekendovy interval 30 minut chapem ze 15 by bol luxus co ani nepozadujem uplne by stacil 20 minutovy ktory by rozhodne zvysil atraktivnost linky. Je mi luto ze v DNV ktora ma podla istych zdrojov 22 tisic obyvatelov je tak nizky dopyt po doprave cez vikendy rad by som videl na takej 20 15 minutovy interval a na 21tke 12 alebo aspon 15 minutovy interval. Problemom 20ky cez vikend je to ze vecne je obsadena len v useku TESCO LAMAC - Dubravka do DNV ide asi polovica ludi dufam ze casom budeme mat vozy s pocitadlom cestujucich a podari sa spravodlivejsie rozdelit vzkm.
A len tak mimochodom, eurovea nie je len obchodne centrum, je to totiz aj polyfunkcny mestsky priestor, ktorych je v Bratislave velmi malo. Eurovea a jej okolie, promenada, divadlo a ine rozhodne neplni funkciu iba obchodneho centra, co sa napriklad o auparku povedat neda a taketo priestory treba mhdckou podporovat obzvlast, kedze su to pozitivne mestotvorne prvky a navyse vyuzivane(teraz nehovorim o obchodoch ale o okoli).
Reply on: Yzerman22 #9:
Nesuhlasim s tym, ze treba skratit linku 28 pod most SNP. Polovica cestujucich smerom do devina a dnv nastupuje pri SND a na malej scene a dalsia stvrtina pod mostom SNP a zvysok inde. Uznavam sice, ze velka cast cestujucich vystupi na molecovej/vodarenskom muzeu. Takisto predlzenie trasy k eurovey prudko zvysilo atraktivitu tejto linky, bezohladu na to ake intervaly tato linka ma. Predtym tu linku vyuzivalo ovela menej ludi ako teraz a malokedy bola tak plna ako teraz. Linka 29 je nezmysel a nie je pouzitelna ani pre turistov, turista totizto nema cas cakat v hodinovom intervale na MHD, proste pojde to co mu je najrychlejsie a tym padom je ovela jednoduhsie riesenie a aj ucinnejsie zrusit 29 a premenovat zastavku Devin na Devin-Hrad a zastavku zrevitalizovat a prisposobit pre turistov, najma ked k hradu po hradzi je od zastavky cesta priblizne 700 metrov, co pre turistu nie je vobec demotivujuce, demotivujuci je skor ten hodinovy interval. Taktiez sa uz davno mala linka 28 presmerovat cez sidlisko, cim by bol potencial aj na vyuzitie uzsich intervalov ako 15 minut. Intervaly tejto linky su samozrejme hrozostrasne, s tou linkou uz davno mali nieco spravit, pretoze jej potencialna najefektivnejsia draha nie je ani z 50 % vyuzita.

Navyse proti skrateniu, vsimol som si ze sa zacina poslednu dobu az prilis silno argumentovat tym, ze je treba ludi navyknut na prestupy a na kratke intervaly medzi spojmi. Samozrejme ze s tym suhlasim, ale ludia treba si uvedomit, ze v meste musia byt aj nosne linky, najma ked narast jej atraktivity prudko vzrastie a v tomto pripade je to aj cielova destinacia eurovea, ktora by sa urcite nemala menit spat k mostu SNP, pretoze toto nieje byvala 22 a kramare, ktoru vyuzivalo par ludi na priame spojenie. Tu je predlzenie k eurovey prudky narast atraktivity tejto linky a narast atraktivity celkovej MHD v meste. Prestupy su fajn, ale tiez ma vsetko svoje hranice.
Reply on: mark178 #22:
? ? Ospravedlnujem sa, zabudol som pridat pät smajlov aby bolo jasne, ze som to myslel ironicky ? ? ? ?
Reply on: Error 0x007 #21:
a ty tiež žiješ v nereálnom svete 😃 😃 svojími konšpiráciami
Reply on: mark178 #16:
A vsetky linky by mali jazdit od eurovey!
P.S.: Nemusis spamovat, staci ked raz napises svoj nazor ?

Re #15 Trolley: Ty mas aky problem?
Reply on: david1 #19:
Ale dnešnú 95 a budúcu električku nemôžeš porovnávať, to je niečo úplne iné. Po uzavretí Starého mosta prišla 95 o veľké množstvo cestujúcich. Pamätám si ako chodievala kedysi preplnená a dnes? Aj po obmedzí intervalu sa to s jej pôvodným naplnením po predĺžení trasy nedá porovnať. Preto by bolo dnes nezmyselné cestovať s 95 k Malej scéne a z tadiaľ napr. na tú spomínanú 37, keď môžem ísť s L83 na Patrónku, kde mám širšiu ponuku spojov. Práve 83 prebrala veľkú úlohu za 95.

To posilnenie Eurovea-západ bude závisieť aj od toho, či sa v Petržalke po spustení 2.etapy zmení LV autobusov. Ak električka získa naozaj funkciu nosného systému a nebudú jej konkurovať autobusy (napr. zo Zrkadlového hája L83... na ktorú by sa muselo prestúpiť na Jantárovej ceste/Chorvátskom ramene/Jungmannovej) (neviem ako sa to má volať), tak by väčšina cestujúcich podľa mňa zvolila práve spojenie električkou do centra a z tadiaľ niekam ďalej, ako prestupovať v Petržalke na tú 83, ktorá sa niekde na trase zasekne.) Samozrejme nemyslím Dúbravku...

Predĺženie 37 k Novému SND je dnes blbosť, ale možno po otvorení tej električky (po Janíkov dvor) sa prepravné prúdy zmenia na toľko, že cestovanie do západných oblastí bude rýchlejšie práve tou električkou cez Starý most a následným prestupom na autobus.

K tej Malej scéne. Áno ponuka spojov tam je bohatá, ale len v smere na východ. Na západ ide len 28 o ktorej sa tu hovorí a ktorá dnes už nepostačuje. Ok možno môžem prirátať ešte 70, ktorá ide k Mostu SNP, kde sa dá prestupovať.
Reply on: Tedomík #17:
A doterajsia L95 ich kam vozila?? Od Malej scény je ponuka spojov dosť bohatá.
Reply on: Trolley #15:
Jasne a za to moze Valec osobne.
Vsetci vsak urcite uzname, ze posila bude casom nevyhnutna. Uz dnes tam je obmedzena a nedostacujuca kapacita a to sa este planuje vyrazne rozsirit Eurovea (o Eurovea II), dalej sa vybuduje Panorama city. Elektricka z Petrzalky prinesie taktiez ludi, prestupujucich na Safku a smerujucich na zapad.
podľa mňa 30 a 29 by mali jazdiť od eurovey.. 🙂 a 28 nehc ostane tam alebo nech ide spod mosta SNP
Reply on: Valec #13:
No a ty by si sa za mohol venovať BIDke. pripravujete to viac ako 10 rokov a ako to dopadlo. spustila sa len na Záhorí a aj to s niekoľkomesačným meškaním. Ostatné okresy BID stále nemajú, jednorázové lístky nie sú a ŤZP občania nemajú rovnaké podmienky pri cestovaní BID. A aby som nezabudol ani RJSK do toho projektu nevstúpil.
Reply on: Tedomík #12:
OK uznávam tá 37 je blbosť, ale čo tá 28?
Reply on: Tedomík #12:
Ja si myslím, že by si sa mohol začal venovať už aj niečom inému, ako len drístaniu po fórach.
Osobne si myslím, že najlepšie by bolo zrušiť 29 a 120, posilniť 20 a na 28 zmeniť trasu nasledovne:
Nové SND-Most SNP-Hrad Devín*-Na hriadkach-OC Glavica

Tá dnešná 29 je naozaj nezmysel a nechápem ako niečo také môže ešte existovať. Chodí to takmer prázdne a nevnímam to ako posilovku, keďže to jazdí väčšinou raz za hodinu.

V prípade zrušenia 29 a zmeny na 28 by sa aj možno mohlo zvážiť prečíslovanie 28→29 z toho dôvodu, že "turisticky známa" linka k Hradu Devín je označená ako linka 29.

Dnes je problematickým časom pri linke 28 sedlo, kde je 30 min. interval a poobedná špička, kde je 20 min. interval. V prípade zmeny trasy by sa určite 28(29) naplnila ešte viac novými cestujúcimi, ktorí by využili rýchle spojenie Devínskej Novej Vsi a centra mesta

Páčil sa mi aj návrh predĺžiť 37 k Eurovey

Keď sa pozrieme na CP 37, tak jazdí v intervale 12/20/15//20. Takýto interval by sa hodil u novej 28 a teda by mohli tieto linky jazdiť v preklade. (Samozrejme pri zrušení 133)

Cez víkend by 20 min. interval od centra po Hrad Devín stačil, ale len v prípade nasadenia kĺbových vozidiel.

Čo si o tomto návrhu myslíte?
Reply on: Dave177 #10:
To už hádam nie, hoci ešte pred rokom tam tuším bola značka upozorňujúca na otáčanie vozidiel MHD. ?
Reply on: Yzerman22 #9:
Súhlasím, ale pozor na prvú vetu. Niekto to číta z DPB a L28 skrátia až na Dolné Koruny ?
Reply on: TomJ #4:
Pokiaľ sa na 28 nezlepší interval, alebo sa na ňu nenasadia kapacitnejšie vozidlá, tak najlepším riešením by bolo vrátiť ju pod Most SNP. Stále to tvrdím a aj budem tvrdiť, že linka s takými parametrami ako má 28 (interval, kapacita vozidiel), nemá čo obsluhovať nákupné centrum. Okrem toho odkedy chodí k Novému SND, tak je vrcholne nespoľahlivá (meškania blížiace sa aj k 10 minútam).
29 ako taká zmysel má, pokiaľ sa s 28 nezačne niečo zmysluplné robiť. Avšak presuny výkonov z 29 na 28 by nestačili na takú zmenu intervalu, aby to vyriešilo problémy k našej spokojnosti (nejaký nárast tam proste je nutný).
Môj názor je, že samotná Eurovea má dostatok liniek, ktoré chodia v bezprostrednom okolí (50, 70, 88, 95, X13---133 a 801 nerátam).
Do budúcna sa síce 95 stratí, ale to je vec budúceho roku, dovtedy tam podľa mňa netreba extra linku, napriek tomu by som si tam vedel predstaviť buď linku č. 30, alebo linku č. 37 (druhú menovanú v prípade zrušenia zachádzky do Marianky a ponechania Tedomov).
Reply on: Michal111 #7:
Bohužiaľ u nás sa používa namiesto tmavých skiel celovozidlová reklama.
Trošku OT - na ilustračnej fotke vyzerá ten SOR celkom luxusne, samozrejme je to len hra farieb. Narážam na tie tmavé skla, ak by boli aj v realite také, dosť by to pomohlo vonkajšiemu vzhľadu, navyše by to malo aj praktické využitie vo vozidle.
Reply on: mark178 #2:
Vsak jasne ze je to lepsie riesit zmenou intervalu, pripadne pridanim nejakej linky v problematickom useki.
Reply on: TomJ #4:
alebo 29 potiahnuť až k eurovey 🙂
Reply on: mark178 #3:
29 treba v po-pi zrušiť a nahradiť posilnením linky 28, tak aby bol rovnomerný interval 20 min v sedle a 15 min poobede na celej trase 28-ky. Ráno by prípadne 29 mohla zostať.
Reply on: 810zssk #1:
poprípadne žeby 29 šla k eurovey a bola by doplnok lepší k 28 🙂 aspoň 2x denne 🙂
Reply on: 810zssk #1:
DPB nemá toľko abusov aby aj cez týždeň mmohli byť klbáky... jedine žeby zatraktívnili interval pridaním 1 spoja 🙂
Fajn a v pracovne dni (pripadne skarede vikendove) bude ludi nadalej nechavat na zastavkach.