Nehoda autobusu s hasičským vozidlom si vyžiadala 17 zranených

Ľavý bok jedného z najnovších SORov zničilo hasičské auto.

Dnes (22.2.2014) došlo o 16:13 k vážnej nehode autobusu SOR NB 18 City #2212 jazdiaceho na linke 63 s vozidlom hasičov. Autobus vychádzal od Tesca Lamač smerom do centra, pričom do ľavého boku jeho prednej časti narazilo vozidlo Hasičského a záchranného zboru (HaZZ), ktoré bolo na výjazde na zásah. Podľa denníka SME utrpelo zranenia 17 osôb, z nich boli dve ťažké a päť stredne ťažkých. "Na ošetrenie bol prevezený aj vodič autobusu, ktorý utrpel vážny šok po dopravnej nehode. Pri udalosti bola v uvedenej križovatke poškodená svetelná signalizácia," uviedol DPB. Medzi zranenými boli aj traja hasiči.

Škoda na autobuse je 120 000 €, na hasičskom Mercedese 10 000 €. "Najzávažnejšie poškodenia boli zadokumentované na nasledovných častiach vozidla MHD: ľavá bočná časť karosérie pred prechodovým mechom, strecha, podlaha, interiér vozidla, sedadlá pre cestujúcich," napísal DPB. Príčiny nehody sú v štádiu vyšetrovania. Autobus šiel podľa DPB na signál voľno a hasiči mali podľa TV Markíza zapnuté svetelné aj zvukové výstražné zariadenia.

Pred necelými piatimi mesiacmi došlo ku zrážke hasičského vozidla vychádzajúceho z požiarnej zbrojnice na Radlinského ulici s električkovou súpravou. Nehoda si vtedy vyžiadala niekoľko ľahších zranení.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Využívanie práva prednosti v jazde na záchranu psa mi príde nenáležité.
Reply on: prasce_v_meste #24:
Podobna buracka v SR: http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3038584 Alebo ako sa vyraba klbova karosa....

A co tam pes robil? Kludne mohol zabehnut z lesa ako sa to stalo znamej. S bratom ho potom hladali po areali a nasli na druhom poschodi, odkial sa nevedel dostat.
prasce_v_meste

prasce_v_meste

Ideš sa oháňať bakulou, ktorá ma dva rovnaké konce a tým druhým dostaneš po gebuli ? Kto mal v tom areáli čo robiť, keď je to "stavenisko" (skôr ruina) a okrem SBS a majiteľa objektu, či polície a hasičov v službe nikto. To by bola fakt dobrá náhoda, že tam ten "nikoho" pes padol a zhodou okolností šla dobrá duša, ktorá tam mala aj povolenie ísť ? Riešime blbosti, ja viem, ale snaží sa tu natlačiť kaleráby, že to čo je najmenšia pravdepodobnosť sa stalo ? Radšej mi poď poradiť natipovať športku, ak si taký dobrý prognostik ?
Reply on: prasce_v_meste #24:
Ano, zas na zaklade fotiek budes pisat mudrosti, tak?
Reply on: prasce_v_meste #23:
Ako vies ze toho psa nasiel niekto "kto tam nemal co robit"?
prasce_v_meste

prasce_v_meste

Reply on: 810zssk #19:
Dobre, držím zobák. Ozvem sa po inej podobnej búračke v ČR alebo SR, budem sledovať. Nechajme to tak teda, lebo takto prd vyriešime. Ja si myslím o kvalite skeletu SOR svoje, ale tak čas vždy ukáže.
prasce_v_meste

prasce_v_meste

Reply on: Viko #21:
O tom, že tam ten pes padol musel niekto vedieť a asi najskôr tak, že do toho objektu sám vstúpil, keď tam nemal čo robiť. Isto o tom psovi v šachte sa nedozvedel skrz telepatiu alebo iné "schopnosti"... ? Stráži ten objekt pes/psi vôbec, či nie?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Viko #21:
v tom nebudem s Tebou polemizovať, len je to krutá irónia, že výsledok výjazdu na zásah kvôli psovi je jeden rozbitý autobus a 17 zranených, nech už tú zrážku zapríčinil ktokoľvek...
Reply on: trolejbus6207 #20:
Ak to bol strazny pes, alebo tulave zviera ktore nasiel SBSkar pri obchodzke, tak to smutne je. Ak nie, tak nech to znie akokolvek cynicky, nemal tam ten pes co robit, kedze do staveniska Razsoch je zakaz vstupu.
trolejbus6207

trolejbus6207

smutné je to, ak mám veriť správam z TV, že tí hasiči išli na výjazd na Rázsochy kvôli psovi spadnutému do výťahovej šachty...
Reply on: prasce_v_meste #17:
Nie, nie som prebornik. Prave preto tu - na rozdiel od teba - nepustam bludy. Ale porovnavat tu podla fotiek dva narazy o ktorych inak nic nevies len ze v jednom pripade to bol naraz vlaku a v druhom naraz hasicskeho auta, to dokazuje ze nemas ani tusenia o tom co vsetko ovplyvnuje deformaciu vozidla.
Neviem co tu riesite za hluposti.
1. Neviete v akej rychlosti sa bus a hasicske auto zrazili
2. Hasicske auto bolo naplnene vodou. Vazilo niekolko ton. Pravdepodobne viac aj ako cely autobus
3. Naraz bol z boku. Teda skoro ziadne deformacne zony

Takze ci by to bol SOR, MAN ci Mercedes, dopadlo by to rovnako. Fyzika nepusti
prasce_v_meste

prasce_v_meste

Reply on: 810zssk #12:
Nebavila ma moc, plná prdel teórie a žiadne praktické oné... Ale ak si znalec, tak rád s tebou posedím dakde a môžeš do mňa hustiť 4 hodiny fyziku. Vyzerá to tak, že ty si preborník a isto aj zvárané konštrukcie ovládaš a ani mechanika ti nebude robiť problémy ☺
prasce_v_meste

prasce_v_meste

Reply on: luky133 #13:
Rád by som videl nejaké testy deformácií u Citelisu, SOR, MAN a Solaris či Mercedesu, že ako by ktorý NP autobus obstál v tých testoch. Minimálne by som si stavil na Citaro a MAN, žeby ten náraz lepšie obstáli. Ak bude nejaká podobná nehoda Citelisu v BA, tak som zvedavý na ten stav vozidla, aj keď nechcem v žiadnom prípade aby to niekoho stálo život.

Ozaj ako je možné, že ten autobus stojí 270 až 290 tisíc eur a škoda na ňom dosahuje takmer polku jeho ceny? ?
Reply on: Michal111 #14:
policia to nakazala vid tlacova sprava DPB
2212 videna pri Dekre na Panonskej,zeby na posudok??
Reply on: prasce_v_meste #11:
Akýkoľvek nízkopodlažný autobus má iné deformačné zóny než vysokopodlažný autobus. To je jednoducho daň za používateľský komfort vo forme nízkej podlahy. Rok či dva mali tuším v KE? nehodu vysokopodlažný autobus tuším dáka Karosa? a osobák vo veľkej rýchlosti a bola taktiež zdeformovaná, ale náraz stlmila vysoká podlaha resp. jej konštrukcia. Tak isto ak by vrazilo hasičské auto do Karosy u nás časť sily by zachytila konštrukcia podlahy čo v prípade nízkopodlažného autobusu nie je možné keďže sa nachádza nad miestom zrážky aj pri osobáku nie to ešte pri nákladom vozidle. Ak by mali mať nízkopodlažné autobusy deformačné zóny tak by sa to pripísalo na výraznom zúžení ich interiéru. Ani taký materiál ako je usibor, ktorý sa v hojnom počte začal využívať v automobilovom priemysle nie je všeliek a kombinuje sa zväčša s ductibor-om, ktorý "poskytuje" deformačnú oblasť napr. tu je test usibor-laserový zvar-ductibor. Ak by takéto niečo malo byť aj pri mestských nízkopodlažných autobusoch tak by autobusy museli "pribrať" minimálne 10 cm z každej strany aj to by bolo zjavne málo. Nehovoriac o tom, že autobusy majú rám zvarený z profilov a autá sú lisované+zvárané takže by to nebolo také jednoduché využiť...
Reply on: prasce_v_meste #11:
Tebe fyzika moc nesla, ze?
prasce_v_meste

prasce_v_meste

Ikarus 415, ktorý mal na linke 70 nehodu s kamiónom to ustál bez vyvalenej steny. Toto sú podľa vedenia DPB autobusy, ktoré niečo vydržia?! Veď hentak vyvalený bok mala Karosa B741, ktorú nabral rušeň na priecestí pri Ivanskej ceste. Ako by potom ten autobus dopadol, keby ho nabral vlak. By ním prešiel ako nôž maslom. Je "dobré" vidieť, že bratričkárstvo s ŠtBákmi z J&T už ohrozuje aj ľudí na životoch.?
Reply on: LC #9:
? ? ? ? ? ? ? ?