Občania môžu o farbe hlasovať do 17. februára.
Bratislavská verejnosť sa môže do 17. februára 2014 zapojiť prostredníctvom oficiálnej internetovej stránky samosprávy do diskusie o konečnom farebnom prevedení „nového“ Starého mosta. Každý môže svoj názor prejaviť hlasovaním, pričom samospráva ponúka tri farebné alternatívy. Ide o zelenú, kombináciu zeleno-sivej a sivú farebnú úpravu oceľovej konštrukcie, pričom každá alternatíva nadväzuje nielen na historický odkaz, ale tiež v sebe ukrýva atmosféru pôvodného diela. Závery verejného hlasovania budú predložené poslancom zastupiteľstva, ktorí rozhodnú o definitívnej farbe konštrukcie mosta. Starý most (Most Františka Jozefa, Dunajský most, Štefánikov most, Most Červenej armády) je od roku 1889 súčasťou panorámy dnešnej slovenskej metropoly, je jednou z charakteristických súčastí obrazu mesta.
V rámci projektových príprav pracovali projektanti s 12 riešeniami a navrhované tri farebné riešenia prelínajú históriu s modernou budúcnosťou. V minulosti mal most zelenú povrchovú úpravu, tzv. mostnú zelenú, ktorá bola odolná voči poveternostným vplyvom a slnečnému žiareniu. Táto farba by dodala stavbe historizujúci vzhľad, konzervatívny nádych. Sivá farba priznáva, že most má novú nosnú konštrukciu. Kombinácia zelenej a sivej zvýrazňuje hlavne vertikálne a vodorovné konštrukčné prvky mosta. Táto kombinácia tiež vytvára priestor pre zladenie mostnej konštrukcie s ostatným priestorom, chodníkmi, osvetlením, lavičkami, drobnou architektúrou.
O ankete informoval riaditeľ kancelárie primátora Milana Ftáčnika Ľubomír Andrassy.
Názor na farbu mosta mohli vyjadriť aj čitatelia imhd.sk v ankete od 1. do 12. januára. Na výber boli farby sivozelená (v ankete mesta označená ako zelená), sivá, červená a modrá. V ankete zvíťazila zelená farba s 51% hlasov, nasledovala červená s 18% a sivá so 14% hlasov. Najmenej zaujala modrá s 13% hlasov. Inú farbu požadovalo 5% z 1902 respondentov.
Boro
Vôbec to nesúvisí s nejakými farbami na maďarskej trikolóre. Napr. talianska trikolóra obsahuje presne rovnaké farby ako maďarská, teda zelená, červená, biela. Pritom obľúbenou farbou Talianov je modrá (dokonca aj svojim reprezentačným teamom hovoria "squadra azzurra" v preklade "modré družstvo").
Ak ste boli aspoň raz v Maďarsku, tak zistíte hneď v prvej obci za hranicou, že veľká väčšina brán, bránok, plotov, odkvapov ... je natretá na zeleno. Dokonca aj podklad na dopravných značkách na rázcestiach, kde je uvedený smer s názvom obce je zelený s bielym písmom.
Ale späť k mostu, o ktorom je táto diskusia. Pôvodný most bol postavený v roku 1890 v uhorskom meste Pozsony (o názve Bratislava vtedy nikto ani nechyroval) a niesol meno podľa cisára: Ferencz József Híd. A pretože to bolo v Uhorsku, tak farba mosta bola - čuduj sa svete - z e l e n á.
Takže zelená farba mosta je aj reminiscenciou na zašlú slávu bývalej monarchie.
Ináč kombinácia so sivou tomu veľmi nepomôže, pretože ako sa tu už spomínalo, vyzerá to, akoby bol pri oprave premaľovaný na zeleno a časti ku ktorým sa nedostali zostali sivé.