Špeciálna "double-decker" linka v centre mesta (15th – 28 Jul 2013)

Dopravný podnik Bratislava bude od pondelka 15. júla 2013 na obdobie 2 týždňov testovať poschodový autobus Troliga Bus Sirius. Autobus bude prevádzkovaný na špeciálnej bezplatnej linke premávajúcej cez centrum mesta po okružnej trase Jesenského - Štúrova - Pribinova - Olejkárska - Landererova - Karadžičova - ul. 29. augusta - Kollárovo nám. - Nám. 1. mája - Hodžovo nám. - Suché mýto - Staromestská - Rázusovo nábr. - Mostová - Jesenského.

Autobus bude zastavovať na zastávkach Jesenského (pri historickej budove SND), Nové SND (Eurovea), Cintorínska, Špitálska, Kollárovo nám., Hodžovo nám., Zochova, Most SNP a Jesenského.

Odchody budú z Jesenského denne od 12:00 do 19:00 v hodinovom intervale.

Dvojpodlažný autobus Sirius slovenského výrobcu Troliga Bus je známy z Popradu, kde je prevádzkovaný na linkách MHD, ale aj z Nitry, kde premával v uplynulom roku. Vozidlo bolo prezentované aj v Prešove. Vozidlo bolo vyrobené len v počte dva kusy, dopravcovia o tento autobus záujem neprejavili. Autobus dopravnému podniku na testovanie bezplatne zapožičala spoločnosť SAD Poprad.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #57:
Tedom mal hlavne zle nastavenú prevodovku a šklbala pri preraďovaní (okrem ďalších nedostatkov)...ale od tých 30kmh už zrýchľoval potom dobre.. ale z nuly prvé dva stupne iba hučal a rýchlosť nikde ? (na rozdiel od napr citelisu ktorý má výborný rozbeh aj z nuly...)
Lenže TEDOM ide do kopca ako ktorý celkom dobre ale po rovine ide potom hrozne ! Pričom toto je paráda ? ? (iba niektore TEDOMy)
Reply on: Mike #55:
áno ten som myslel len som si nespomenul na názov
Reply on: Roberto #54:
Áno, tzv. horský prevod.,.. môže byť že vtedy bol zapnutý, to už neviem...
Reply on: Mike #53:
nesmieme zabudnúť že tedom má aj turbo režim ktorý posúva prepínanie prevodov o 200 otáčok vyššie
Reply on: N/A #52:
Poslednú dobu som nešiel tedomom ani na Kramáre ani na Dlhé Diely, ale keď boli nové, tak nedeľu večer tedom na 32ke z Hl. Stanice plne naložený obsahom z rýchlika od Košíc išiel hore Kramármi ako je zastávka Stromová 60 kmh a ešte by ďalej zrýchľoval...
V Anglicku jazdia double decker Scanie a tahaju aj do kopca ako su kramare a tahaju bez problemov pricom TEDOM sa nevyˇˇbe ani na DLHE DIELY pridte do Anglicka a prezrite si flotilu Stagecoach
Reply on: yolis #50:
žiaľ, reálnejšie sú asi neviditeľné autobusy ?
Reply on: TeBeCe #18:
v BA cestujucim postaci lietajuci koberec 😃
Reply on: SuchSoft #48:
Ale len na spoje na Topolove, tam ho pri prevrateni zachytia stromy ?
Ja by som ho dal na linku č. 79. V okolí zastávky "Ketelec" by to bolo zaujímavé, možno by sa aj prevrátil. ?
Reply on: matho285 #44:
Chudák vodič ?
ja som sa tiež chcel zviesť ale zdrhol mi pred nosom ?
Reply on: Peter6607 #40:
Dnes som ho bol vyskúšať takisto, ten strop hore je fakt nízky. Mám pod 1,8m a musel som sa skláňať. K tej klíme : dnes si tam jeden pán pekne obil čelo ☺ neviem, či sa nepozeral pred seba alebo čo ?. Dodám ešte, že dnes bola teplota nad 30 stupňov, klíma nešla, ale boli otvorené okná. Avšak za státia v tom autobuse bolo ako v saune, počas jazdy sa to dalo zniesť.
Reply on: Roberto #42:
Rovnako. Hlavne, že potom majú neustále starí kopu rečí o nevychovanej mládeži, ale málokto ti slušne poďakuje, nie to ešte pri ako-takej vitalite pustiť chorého. ? ?
Reply on: AAA #41:
ja by som ťa pustil
Reply on: Peter6607 #40:
Ja má momentálne zlomenú jednu ruku, ktorú mám v ortéze, teda sa nemôžem tou rukou ani držať, ale sadnúť ma nepustil nikdy nikto. Asi v našej MHD platí, že pokým nemáš na 60, môžeš byť aj bez ruky, šak si mladý, tak môžeš stáť.
Už by aj bol čas na moju kritiku ?

Pri nástupe do vozidla ma zdesila výška stropu, ten určite nemá ani 180 cm, tak teda s mojou výškou hľadajúc si miesto na sedenie, som skončil stojací na schodisku. Schodisko je prípad sám o sebe, to osvetlenie s nápismi "Made in Czechoslovakia" pravdepodobne z vyradených C700-viek značne napovie o hodnote autobusu. Poschodie je čistá pohroma, katastrofálne umiestnená klimatizácia, z toho len jedna má "bezpečnostnú" pásku, ktorá varuje cestujúcich pred jej výškou. Ktokoľvek dospelý, si tam udrel hlavu pri pohybe zo sedadiel. Keby by to bolo ako v Mercedese, v strope, asi by som chcel priveľa. S kabínkou pre vodiča si už výrobca robí asi naozaj srandu. Okrem toho, že nefunguje klíma, nemá ani žiadne okná. Som zvedavý, ako to bude, ak teplota stúpne nad 30 stupňov Celzia.
Obloženie, farba a materiály vyzerajú ako slovenská verzia Tedomu. Sirius teda zaraďujem medzi zvyšné autobusové nepodarky slovenskej výroby, dúfam, že Leonis bude aspoň o troška lepší.

Správanie sa cestujúcich pri mojej návšteve jasne poukazuje na "skryté" vlčie inštinkty. Nedajbože, aby deti a nízki uvoľnili miesto, radšej si ešte dovolia otvoriť hubu na státie na schodisku. A ten bordel so smetím, čo po sebe tieto zvery nechajú na poschodí, fúj ?
No nejak som bol nespokojny. Ledva som sa v nom zmestil. Je nejaky malicky ten bus. Oproti tym co jazdia v Londyne tak tam som normalne bol vystrety aj hore aj dole. Tu som musel byt zohnuty lebo som si buchal hlavu. To v Presove su taki mali ludia? 😃
Reply on: AAA #33:
ich cas este len pride. ako sa onoho casu vyjadril pan T., klbove autobusy su nebezpecne ?
Reply on: Tedomík #27:
Si sa nejako rozšantil Marzyno ?
Reply on: Peto3700 #30:
To nie je prototypové... to je Troliga štandard. ?
Reply on: Roberto #34:
Na turistickej linke 100 jazdia stále.
Reply on: AAA #33:
uzivali sa aj v Berline ale ci sa uzivaju este to neviem problem s tou kapacitou v pripade tochto vozu je jeho dlzka ktora rozhodne nie je 12 metrov
Reply on: MiroBA #32:
Doubledeckry sa kedysi používali vo viacerých mestách, no od ich využívania sa upustilo, teda asi nie sú také veľké terno. Napr. kapacita tohto Troliga doubledeckra je na úrovni 12 m busuv´resp. trochu vyššia, teda tvrdenie, že tento doubledecker vie kapacitne nahradiť kĺbak je blbosť.
Pojdem sa aj ja skúsiť odviesť. Ono možno by sa to uplatnilo aj na niektorých bežnývj linkách len je to sila zvyku. Londým je omnoho vačšie mesto a busy takéhoto charakteru tam jazdia bez problémov.
Možno by sa "doubledeckery" (hociktorej značky) uplatnili na takej L21 pre jej dlhé medzizastávkové úseky. Škoda, že tento bus slovenskej výroby má ešte"svoje muchy".
Inak ten bus nemá pridelené žiadne evidenčné číslo??
Andreas.Papak

Andreas.Papak

Reply on: Peto3700 #30:
Aj ja som sa bol kuknúť, a celkom sa mi tá jazda páčila ? Teda ten dôvod vodiča ? na vrchnom poschodí sa nesmie stáť kvôli bezpečnosti pokiaľ viem (asi by si ľahšie padol), aj keď ja som stál na schodíku, a nik mi nič nepovedal 🙂 aj dosť ľudí hore stálo a nič 🙂

Bol som sa teraz zo zvedavosti povoziť a celkom fajn zážitok. Autobus sa všade v pohode zmestil, len na Hodžovom do podjazdu zrejme nie, lebo robil slučku cez Hurbanovo námestie, kde mu to sťažil Mercedes na blikačkách v obratisku. Rám pri nerovnostiach trochu trpel, piskot motoru sa na ulici odrážal od budov, tak ho bolo počuť až vpredu hore. Spracovanie interiéru také...prototypové. Plasty nelícovali, niektoré nakrivo odrezané, klimatizácia pokazená. Dole aj hore nízky strop, takže cestovanie po stojačky len s hlavou mierne naklonenou do boku. Stojacich pasažierov na poschodí vodič vyháňal, vraj aby to náhodou pod ich váhou nedrblo.
ale musím uznať, že sedieť hore vpredu a kochať sa Bratislavou je celkom pekný zážitok. Čudujem sa, že tu ešte nemáme hop on busy, ktoré by mohli voziť turistov. Mohol by byť medzi nimi aj jeden double decker bez strechy, ale radšej asi nejakej renomovanej značky. V bežnej mhd je tento bus u nás nepoužiteľný.
Reply on: Tedomík #27:
To si písal po návrate z divokého žúru?
Myslím, že je to dosť vtipné 😃 Autorovi príspevku tento autobus pripomína staré Karosy. No..... 😃

"ja som mal pocit, ze ide o turisticku atrakciu, nie o bezny spoj.
Teda by vozil len turistov na taku okruznu jazdu nasim "krasnym" mestom.
Na to sice stacilo, ak by sa otocil okolo SND popri Dome a dost, kedze nic ine zial velmi nemame, ale co uz. Leda ze by sa zmestil popod Michalsku branu dole korzom...spet k SND...:o)

Na druhej strane, tie busy, aj ked nie zu zdaleka najkrajsie dizajnovo,
Pripadaju mi ako stara Karosa z vecsim sklom a inymi svetlami,
co je neskutocna skoda, ale su vyrabane u nas. Nik tu tento fakt nekvitoval z ani co len z najmensim uznanim. Co ine, 'nase' sa u nas robi? Velke nic mimo bryndze.
Davaju pracu nasim ludom, preco ich prznit? Maju kvalitne US truck motory, asi jedny z najlepsich do podobnych veci. Aj ked tazky naftak sa do mesta uz velmi nehodi, dym, smrad, etc. Skor nieco na plyn, ako to maju vo vyspelejsich statoch.
Len my to uz mame geneticky zakodovane. Okydame aj sami seba, len aby bolo na co nadavat.
Ako aj prezidenta, saska v obleku a vazne nebezpecne strielajuceho cvoka bolsevickeho typu, vladu grazlov, politikov z kleptomatickou chorobou a volime ich snad len na to, aby bolo 4 roky na koho nadavat, pritom nas k tomu nic nenuti. Ked nic ine, volit si mozme aj trenovane opice z Afriky, je to len na nas a ako to vzdy konci? Volby a miliony komentarov nadavajucich na tych, ktorym sme prave dali hlasy, posadili do tych uradov a umoznili im nadalej kradnut. Jedna krvna skupina, B+, 'baksis pozitiv' kazdy jeden z nich.
Vam sa to zda normalne? Lebo mne urcite nie.

Ten "kon", ako logo na nom je uz ina vec, komplet Ford Mustang, co je registrovana znacka. Ze by nedokazali vypotit aspon trosku ineho kona, ci nejakeho tatranskeho turula, ked uz? Keby mal majitel rozum, da tam krasny erb z pismenami "J$T" a hned by predaval ako divy...
Ked taky niktos, ako je Meciar moze mat erb, asi si aj ti ostatni na to potrpia a panstvo zlodejov z J$T by sa mozno potesilo?
Taku ruku zbrojnosa v znamej to pozicii (gesto coro-moro) a stooos Eur do nej. Do pozadia SK trikoloru nad Tatrami a je to vcetne reklamy. :o)))

Takychto turistickych busov beha zopar po svetovych metropoliach v celku bezne, vcetne trebars v NY, ale aj inde. V takom Londyne je ich dost vela, ci...? :o)))
A ze ci prejde svoju trasu? Tak iluzie o vedeni DPMB si ozaj nerobim, ale toto si iste preverili, alebo snad nie...?"
Reply on: Yzerman22 #9:
mne ani nenapadne ako by ju možno bolo zmysluplne využiť
(mimochodom aj niektoré bežné linky MHD) ?
Reply on: Tedomík #21:
tak to ho mohli fakt radšej otočiť aj cez HlSt namiesto mýta - tú intervalovú hodinu by snáď stihol...
Reply on: Tedomík #23:
Snáď áno, keď mu tade trasu dali 🙂
Jazda na druhom poschodí vpredu je fajná cez podjazdy - odskúšané na trase NR-BA 🙂
Reply on: slavius #22:
Však Hodžovo nám. (lebo sa ide točiť cez Suché)
Reply on: Tedomík #21:
Podľa toho, že do ktorého 🙂
Reply on: kecho #19:
Vopchal by sa do pojdazdu? 😃
Reply on: kecho #19:
vid trasu
sory, možno tu už padla taká otázka, ale ako pôjde zo zast. Hodžovo na Zochovu? Sa bude točiť cez HlSt alebo cez Suché mýto? ?
Reply on: Valec #17:
Predzvest lietajucich autobusov? ?
Reply on: TeBeCe #4:
Ale aj napriek tým dvom vyrobeným sa firma zrejme nemá zle.

http://poprad.korzar.sme.sk/c/6863562/pristatie-vrtulnika-na-stanici-v-poprade-vysetruje-letecky-urad.html
v hlavnej diskusii sa to strati, tak si dovolim dat do pozornosti dva prispevky, aby bolo jasne co to vlastne pride ?

bubboo
...Gratulujem vám všetkým k Siriusovi...cestujúci určite ocenia najmä saunovitosť vozidla a z vlastnej skúsenosti odporúčam vozidlo vypravovať len s vodičom v maximálne dobrom zdravotnom stave.Tepelné podmienky v priestore pracoviska vodiča zlahka pripomínajú teplovzdušnú pec nastavenú na plné gule...A ked to len tak samo sebou v strede križovatky vyradí kvalt,chce to klud,všetko vypnúť,opäť zapnúť a pokračovať ďalej...držím vám palce!!!

Kami
ad 1: ten autobus je taky nepodareny, ze nie je vhodne ho nasadzovat na beznu linku. Zaroven je dostatocna atrakcia na to, aby si jazdil len tak okolo centra. Ziadny dopravca (mimo SAD PP) ho nemieni kupit, napriek snom a snahe vyrobcu.
Reply on: Vladimír #13:
Vidíš, to ma nenapadlo. Inak o 6:00 som ho videl stáť na Slovnaft Zlaté piesky na obchvate takže išiel po diaľnici. Neni to ten modrý ale červený.
Reply on: Vladimír #13:
Na Slovensku je kopec "pochybovačov", čo síce nevedia, že existujú aj nejaké normy, ale majú potrebu vypisovať do internetových diskusií... viď napr. diskusia k článku na SME.
Reply on: mathre #12:
A prečo by sa nemal zmestiť? Myslíš, že napr. v Prešove je trolejové vedenie vyššie ako v Bratislave alebo čo?
Som zvedavý či by sa zmestil pod Tbus vedenie 🙂 Mohli by ho vyskúšať na 32 či zvláda aj kopce...
No som zvedavý ako to pôjde po dialnici ked to vraj ma tempomat na 70 http://imhd.sk/tatry/gallery-media/1924/troliga-bus-sirius.html?#78922-PP-846CM-Matejovce-Allendeho-ul ... alebo po cestach prvej triedy? Inac dyspozytor tym putovnym "budarom" si ma totalne odrovnal ? ? ? ? ... Diky
Reply on: Tedomík #8:
Tipujem že áno, červený je putovný "budar"... ?
Prečo sa musí vždy jazdiť okolo Nového SND, prípadne DPB. Tam je pupok Bratislavy alebo čo?
K nám má prísť ten červený, že?
Technicka poznamka - ten posledny odkaz "v Presove" odkauje sam na seba, na tuto stranku.
Tak konečne sa aj Bratislava dočkala moderného podlažného busu od prestížneho výrobcu! Dúfam, že sa vozidlo po skúšobnej prevádzke zaradí natrvalo do flotily vozoparku DPB...
?
"Po skúšobnej dvojtýždňovej prevádzke, ktorá bude pre cestujúcich bezplatná, sa rozhodne o jeho ďalšom využití v Bratislave."

Mohol by jazdiťna X13 ?
Reply on: tbus #3:
asi len tieto 2. Naco by ich viac vyrabal, ked ich nikto nechce ?
Koľko je vlastne tých busov vyrobených? Ja som videl tento modrý v Poprade a jeden červený, ktorý je momentálne odstavený v Prešove. Alebo je ešte nejaký ďalší?
Reply on: Mike #1:
podla vsetkych DPB infosystemov nie...
Tá zastávka pri Eurovei sa náhodou od 1.7 (či od kedy) nevolá už "Nové SND" ? ☺