Naftu pre autobusy DPB bude dodávať nový dodávateľ

Od júla bude dopravnému podniku 4 roky dodávať prémiovú naftu firma TaM trans spedition.

Dopravný podnik Bratislava uzavrel výber nového dodávateľa na dodávku motorovej nafty pre vozidlá MHD a prevádzku čepracích staníc pohonných hmôt v areáloch DPB. Podľa požiadaviek tendra DPB vyhláseného v roku 2012 by nová nafta mala znížiť doterajšiu spotrebu pohonných hmôt, zvýšiť výkon vozidiel a znížiť ich hlučnosť oproti súčasnému stavu.

Víťazným dodávateľom je spoločnosť TaM trans spedition, s.r.o. zo Šároviec. DPB plánuje počas trvania zmluvy (48 mesiacov) odobrať 9,4 mil. litrov motorovej nafty ročne, pričom v prípade nákupu autobusov na CNG pohon je možné objem znížiť. Ponúknutá cena za liter prémiovej 60-cetánovej nafty "Diesel 60" bola 1,1040 € bez DPH. Dodávateľ môže predajnú cenu priebežne meniť z dôvodu kolísania cien nafty, zachovaný však musí byť konštantný rozdiel medzi zmluvnou cenou a referenčnou cenou (= Priemerná týždenná cena nafty v SR podľa Štatistického úradu SR) litra nafty, pričom hodnota tohto rozdielu je stanovená na -0,1072 €, čo znamená, že DPB by mal nakupovať motorovú naftu lacnejšie o 10,72 centu/liter (t.j. 7,4860 %) ako bude priemerná cena nafty v SR. Týmto spôsobom je možné meniť cenu 2-krát mesačne, resp. pri zmene referenčnej ceny. Od doterajšieho dodávateľa, Slovnaftu Bratislava, bratislavský dopravný podnik podľa zmluvy nakupoval motorovú naftu za cenu približne o 5,36 centu/liter nižšiu ako bola jej priemerná cena na slovenskom trhu. DPB aktuálne prevádzkuje 345 autobusov na naftový pohon z celkového počtu 461 prevádzkových autobusov.

Nový dodávateľ sa v zmluve zaviazal preukázať, že súčin ceny novej nafty a spotrebovaného množstva vrátane úspory vďaka novej nafte je o 2 % menší ako súčin aktuálnej ceny doterajšej nafty a doterajšej spotreby.  V opačnom prípade dodávateľ zaplatí zmluvnú pokutu. Overenie by malo byť realizované na vybranej vzorke autobusov na vybraných linkách.  

Za služby spojené s obsluhou a dohľadom dvoch čerpacích staníc vo vozovniach na Trnávke a v Petržalke zaplatí DPB mesačne 6400 € bez DPH. Dopravný podnik zároveň prenajme dodávateľovi miestnosti pre obsluhu týchto čerpacích staníc a nádrže na pohonné hmoty za cenu 1159 € + DPH / mesiac.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #39:
Ak budu vozy... neviem presne aky je rozdiel vo vyprave rano vs. poobede. Do uvahy tiez treba brat, ze cez vikend je na niektorych miestach velmi slaba kvalita obsluhy (intervaly 20 minut na nosnych linkach a podobne), aj to treba brat do uvahy.
Reply on: 810zssk #38:
to ale neznamena, ze bude kvoli tomu prednostne posilnovat vikend. Prva by mala byt poobedna spicka.
Reply on: Ámos #37:
Nie, ale vikendy su to obdobie kedy je najviac vozidiel k dispozicii.
Reply on: 810zssk #36:
ok beriem tento prispevok.
Mas pocit, ze vikendy su to najdolezitejsie co treba po rannej spicke posilovat?
Reply on: Ámos #35:
Mily Amos, to je prave tvoj najvacsi problem, ze polovica (aj viac) tvojich prispevkov sa tyka osoby na ktoru reagujes a nie podstaty diskusie. Inymi slovami, polovica (aj viac) tvojich prispevkov je absolutne zbytocna.

V historii diskusii na imhd najdes kopu prikladov kde som napisal "OK, pomylil som sa", preto tvoje tvrdenie nepovazujem za pravdive. Ak nesuhlasis, mozes bojovat s cim len chces, len sa sam zhadzujes.

Mike nenapisal "jednoznacny zaver", Mike sa zapojil do diskusie s tym, ze v spicke sa posilnovat nebude moct (z uvedenych dovodov), co je pravda. Na to som ja reagoval, ze napriek tomu sa tie vozokilometre usetrene na 95 budu moct pouzit cez vikend na niektorych linkach kde je posilnenie potrebne, takze ich nebude treba "vyhodit". Prebehla korektna diskusia k veci. Nasledne si dosiel ty a zacal riesit uplne kraviny. Ocenil by som keby si ich riesil takou formou, ktorou nebudes likvidovat diskusiu k teme, trebars si najdi nejaky starsi clanok a v komentaroch k nemu si zaloz diskusiu o mne, kde sa mozes realizovat kolko len chces. Len tym laskavo neotravuj mna a ostatnych, naozaj na teba nikto nie je zvedavy.
Reply on: 810zssk #34:
tak mi napis(skopiruj) vetu, kde ta obvinujem z toho, ze rozporujes Mike-a?
Ci si nenasiel, tak si napisal tento nicim nepodlozeny blabol: "Problem s logikou a najma chapanim kontextu tu mas jedine ty. Proste vsetko napisane dava zmysel okrem tvojich haluzi."

Si arogantny fracek, ktory sa snazi mat zakazdym pravdu a posledne slovo a tak tu s tebou bojujem a odteraz budem bojovat pri kazdej prilezistosti, ked sa tak budes spravat!

Miesto toho co mas povedat, "OK Mike to uz napisal, zle som si to precital etc. etc. (ludia robia chyby, je to ludske, nikto by ta za to nezosmiesnoval ani nic podobne) tu hras toto divadlo o tvojej neomilnosti.

Mike napisal jednoznacny zaver a ty si sa zase snazil byt mudry a tak si ho doplnil. Pricom kazdemu s elementarnou logikou bolo jasne, ze to co si napisal, uz predtmy napisal Mike.
Na co prisiel moj prispevok 27. Odteraz kazda tvoja podobna snaha, ktoru zaregistrujem, bude odmenena opravou z mojej strany.

(samozrejme ocakavam prejav moci a som si isty, ze aj pride)
Reply on: Ámos #33:
Problem s logikou a najma chapanim kontextu tu mas jedine ty. Proste vsetko napisane dava zmysel okrem tvojich haluzi.
Reply on: 810zssk #32:
kde som napisal, ze vyvracias Mike-ove slova? Skopiruj mi text.
Ty mas asi skutocne problem s chapanim vyrokovej logike.
Ved ani v pouzitom priklade s pecivom nie je pouzity zapor.
Reply on: Ámos #31:
Ja ta na nic dorazne neupozornujem, ja ti nieco dorazne odporucam. Teraz konkretne to aby si sa naucil citat.

Riesilo sa co s km po uvolneni 95, ci budu "usetrene" (neobjednaju sa), alebo sa pouziju inde. Mike spravne napisal ze v spicke posilnovat nemozno lebo nie su vozy, na co som ja reagoval ze to nie je problem, pouzit sa daju kludne napr. aj cez vikend kedy je tiez potreba posilnovat. Moje tvrdenie nemalo ziadnym sposobom vyvracat Mikove tvrdenie, to si tam nasiel asi len ty.
Reply on: 810zssk #30:
Ty ma na nic dotazne neupozornuj!
To co som napisal plati. To, ze sa uvolnia vzkm s 95ky hadam neznamena, ze sa daju pouzit len na vikendy.
cely tvoj prispevok bol v style:
Mike - v tescu sa da kupit vsetko pecivo, okrem cerealnych rozkov.
810zssk - podla mna sa v tescu daju kupit makovky.
Reply on: Ámos #29:
Este ti dorazne doporucujem precitat si kontext diskusie, mozno sa nabuduce nebudes zbytocne strapnovat. My sme hovorili o pouziti vozokm co sa uvolnia po skrateni 95ky.
Reply on: 810zssk #28:
nie, len ktokolvek s minimalnou inteligenciou a aspon trochu analytickou myslou pochopi na zaklade vyrokovej logiky z Mike-ho vety "Objem vzkm dnes zabraňuje de iure akémukoľvek zahusteniu, počet vozov dnes zabraňuje iba zahusteniu v rannej špičke." ze pri uvolneni vzkm moze prist k posilneniu nie len cez vikend. Ale aj v sedle pracovnych dni a poobednajsej spicke pracovnych dni. Tot vse.
Reply on: Ámos #27:
Mas dojem ze v Bratislave nie je ziadna linka ktora by cez vikend potrebovala posilnit?
Reply on: 810zssk #26:
a zase si najmudrejsi. ako to ty len robis?
Reply on: Mike #25:
Su linky kde sa tie vzkm kludne daju vyuzit aj cez vikend...
Reply on: 810zssk #24:
Áno, ale jedna vec je objem vzkm a iná počet vozov. Objem vzkm dnes zabraňuje de iure akémukoľvek zahusteniu, počet vozov dnes zabraňuje iba zahusteniu v rannej špičke. Obávam sa že stav busov sa bude všeliako provizórne plátať, čiže ak sa náhodou (už) o 2 roky dočkáme električky na Bosákovu, tak tie vozy čo sa ušetria na 95 vďaka skráteniu po Bosákovu, budú akurát tie, čo budú do výpravy dovtedy chýbať...
Reply on: Ámos #22:
No takto, usetri sa to co sa stratilo na 95ke (a aj viac, pretoze sa usetria aj povodne vykony 95 v useku Farskeho - Safko). Neusetri sa nic podla mna na 50ke (hoci by bolo rozumne ju vratit na Stary most, ale neverim....). Na 78ke sa uz usetrilo tym ze sa skratila.

Ono ak budu mat rozum tak namiesto suroveho skrtnutia km ich pouziju inde. Miest kde to treba je dost.
Ďakujem za reakcie.
Petto, aj keď som napísal rok 2018 alebo dokonca 2027, neznamená to, že s tým by som zároveň súhlasil. Duplom ak vidím, čo sa vo výprave deje už dlhšie. Ale dnes to už je naozaj extrém. Nahrádzať 18m autobusy 9metrovými a 19m 10metrovými je naozaj už silná káva. Situácia je už kritická. Ani v jednej vozovni to nie je v poriadku. V Trnávke nedostatok autobusov, v Petržalke rapídy úbytok Ikrusov a nedostatočný počet kĺbových nových autobusov, v Juráku veľmi málo nových kĺbových autobusov. A aspoň vidno, čo spôsobilo nevyhlásenie tendra na 60 kĺbových CNG autobusov. Ak by bol stav autobusov ako dnesa bolo by aj tých 60 autobusov, možno by problémy neboli a viac Karos by sa mohlo požičať možno aj na dožitie do Trnávky a Petržalky. Preto budem rád, ak sa pri tých rokoch budem mýliť.
Valec, samozrejme to som nevyčítal, ale pri dodávke nových autobusov by možno pomohla ajzmena výpravy liniek.
Reply on: 810zssk #17:
okem toho, predsa sa predpoklada ubytok vzkm u autobusov po dokonceni elektricky do Petrzalky.
pan B.W. vycislil narast po uzavreti stareho mosta na 1mil vzkm. O toto cislo by sa zrejme mala vyprava busov skratit. Ci nie?
Reply on: Valec #20:
anaôytol = analytik
Reply on: Juraj76 #16:
Keď si taký anaôytol, tak mi prosím ťa vypíš na základe http://www.tipos.sk/Default.aspx?CatID=26 aké čísla budú vyžrebované v nedeľu. ?
Reply on: Juraj76 #16:
? ty vidíš tender pre abusy v 2018, ja vidím kolaps abus voz.parku už v blízkej dobe viď dnešok

63- 3506 93- 3515 61- 3402 normalne na poradi ( z dispeč.fora )
Reply on: 810zssk #9:
Ale najlepšie je, čo všetko dokážu vyčítať z jedného článku o zmluve. Dokonca aj zmenu výpravy autobusov a presun liniek medzi vozovňami. ?
Reply on: Juraj76 #15:
Je uplne bezne ze do zmluvy si das klauzulu "pre istotu" bez toho aby si nieco konkrerne planoval.
Aj keď som predtým tvrdil niečo iné, reálne tender na nové autobusy vidím buď na rok 2018 (prvá dodávka by bola v roku 2020) alebo až v roku 2027 (prvá dodávka by bola v roku 2029)! Ako som dospel k takýmto termínom? Veľmi jednoducho:

1. Nedávno tvrdil riaditeľ DP Belfi v rozhovore pre noviny (tuším Pravda), že do roku 2015 príde polovica trolejbusov a električiek z terajšieho tendra. Keďže to sú 2 roky, logicky z toho vyplýva, že všetky trolejbusy a električky prídu v roku 2017. Ďalej tu Belfi tvrdil, že potom zostane najväčší problém s autobusmi. To znamená, že autobusy začnú DP zaujímať až potom, čo prídu všetky trolejbusy a električky. Keďže teraz sa nejaké projekty pripravujú (ak je to pravda), logicky z toho vyplýva že tender na autobusy bude vypísaný v roku 2018 a ak dajú opäť lehotu na dodanie 2 roky, logicky z toho vyplýva, že nové autobusy prídu najskôr v roku 2020.

2. Termín roku 2027 vyplýva zo správania DP. Programovacie obdobie EÚ bolo na roky 2007- 2013. DP vypísal tender na poslednú chvíľu. V ďalšom programovom období (2014- 2020) sa vôbec nepočíta s nákupom vozidiel z eurofondov, len na nové trate. Ako poznám DP bude sa vyhovárať a nič nevyjde ani pri predaji emisií, takže ani za také peniaze DP autobusy nekúpi. Logicky potom vychádza programové obdobie 2021- 2027 (ak nejaké bude). A určite si dá zase na čas, rovnako ako pri trolejbusoch a električkách, takže vyhlási tender opäť úplne na konci programovaného obdobia, t,j. v roku 2027.
Reply on: 810zssk #9:
Asi máš pravdu, ale prečo je to spomínané v tejto zmluve, ak to nie je otázka najbližšej doby. Veď táto zmluva nie je uzatváraná na niekoľko desaťročí, ale iba na 4 roky. Takže ak takéto autobusy zatiaľ naďalej neplánuje kupovať, a navyše väčšina autobusov na naftu je nová, je táto veta o CNG vozidlách úplne zbytočná a bezpredmetná.
Reply on: Solider #13:
funguje ?
Reply on: Marek1978 #12:
Na to sa musí najprv vypracovať projekt a musia ho schváliť. Nie som si istý, či tento program ešte vôbec funguje. Radšej nech priebežne obnovujú a-busový vozový park zo svojho, než čakať na rôzne úvery a subvencie.
Reply on: Solider #11:
nakup vozidiel
Reply on: Marek1978 #10:
Myslíš na nákup vozdiel alebo dotovanie ceny plynu?
Reply on: Solider #7:
taky, ze sa na to daju cerpat tzv. "eko" peniaze
Tu pletiete z hovna bic 😉 Proste DPB ma zmluvne osetrene ze ak by niekedy v buducnosti zmenili koncepciu a kupili CNG vozy namiesto niektorych naftovych tak mozu objem znizit. Mozu. To je vsetko. Nikto nehovori ze sa nieco z toho bude realizovat.
Tá krátučká zmienka o autobusoch na CNG pohon vo mne vyvoláva 3 otázky:
1. Doteraz DP tvrdil, že takéto autobusy sa už kupovať nebudú, lebo neplatí to, čo kedysi, že zemný plyn je oveľa lacnejší ako nafta. Čo sa zmenilo, že už takýto nákup DP vlastne pripúšťa? Je to ekologickejšie a to vynahradí cenu?
2. Zmluva na dodávku nafty je uzatvorená len na 4 roky a DP hovorí o možnom nákupe takých vozidiel. To znamená, že je možné čakať v blízkej budúcnosti tender na nové autobusy a len sa rozhoduje o tom, na aký pohon budú? V opačnom prípade je táto formulácia úplne zbytočná.
3. Zaujímavé je tiež tvrdenie, že ak sa nakúpia autobusy na CNG pohon, objem odoberania nafty sa môže znížiť. To je zaujímavá veta. Dnes tu jazdia aj také autobusy (Tedom, Solaris, Karosa). Znamená to, že by nové autobusy nahradili nielen zastaralé autobusy na CNG pohon (v tomto prípade Karosy), ale aj zastaralé autobusy na naftový pohon (v tomto prípade krátke aj kĺbové Ikarusy)? Alebo potom by došlo zároveň k zmene vo vypravovaní liniek jednotlivými linkami? Z JD by bolo vypravovaných viacej liniek (napr. vrátila by a sem linka 61, linka 63 by bola vypravovaná len z tejto vozovne a prípadne by sa na linku 50 začali nasadzovať práve takéto autobusy? Ak ani jedna z možností by neplatila, absolútne by nemalo význam meniť objem odoberania nafty a ide o blbú formuláciu.
Reply on: Marek1978 #1:
Aký by to malo význam?
Reply on: Zvero #5:
a ta teta tam sedi 24/7 alebo sa tam striedaju minimalne styri tety na jednej cerpacke. Takze minimalne 8x 676 = 5408€ + plus priplatky za nocne a sviatky
Fiha, 6400 eur za mesiac len za to ze tam niekto sedi, pricom naftu tankuju vzdy zasadne manipulacni vodici, to je teda dobra cena za dohlad! A pochybujem ze tie tety co tam naozaj sedia maju viac ako 500 eur v hrubom....
ta zlava mi pride pri tomto mnozstve strasne mala. pochybujem, ze cerpacky pracuju zo ziskom 10centov na liter.
Reply on: Petto #2:
"pričom v prípade nákupu autobusov na CNG pohon" spomina sa, ale samozrejme to nic neznamena.
Reply on: Marek1978 #1:
Neviem, ci som este rozospaty,ale z toho clanku som sa o tych novych CNG vozoch nic nedozvedel
Takze predsa budu nove plynaky?