Vozidlový park Slovak Lines obohatia autobusy Iveco Crossway LE

Nové autobusy umožnia jednoduchú prepravu imobilných cestujúcich v regióne.

V uplynulých dňoch boli dopravcovi Slovak Lines dodané prvé autobusy Iveco Crossway LE určené pre prímestské linky. Ide o prvé vozidlá v rámci veľkej obnovy vozového parku ku ktorej sa dopravca zaviazal pri predĺžení zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme, ktoré zabezpečuje pre Bratislavský samosprávny kraj. Do roku 2016 by tak malo pribudnúť 130 nových autobusov, ďalších 13 sa zmodernizuje. Nové 12-metrové autobusy majú kapacitu 84 - 88 cestujúcich.

Nové vozidlá sú čiastočne nízkopodlažné čo umožní jednoduhšiu prepravu imobilných cestujúcich, ale tiež cestujúcich s kočíkom či objemnejšiou batožinou. Ide o rovnaký typ vozidla aký prevádzkuje Dopravný podnik Bratislava na linke 801 do Rajky, má však rozdielne usporiadanie interiéru prispôsobené regionálnej doprave a mnohí cestujúci v letných mesiacoch ocenia, že vozidlá pre Slovak Lines sú plne klimatizované. Vozidlo je vybavené informačným systémom od spoločnosti Bustec, pričom je pripravené na zavedenie Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji použitím zadného linkového transparentu, ktorý doteraz u Slovak Lines inštalovaný nebol. Pribudol tiež vnútorný informačný transparent.

Vozidlový park regionálnej dopravy u Slovak Lines pozostáva predovšetkým z vozidiel Karosa radu 900 a SOR C12. Tie  ďalej dopĺňa niekoľkých starších vozidiel Karosa C 734 a vozidiel Mercedes-Benz Intouro a Renault Iliade preradených z diaľkovej dopravy. Dopravu na linkách s menším dopytom zabezpečujú dva minibusy Iveco Daily First zakúpené v roku 2012. Presný termín zaradenia nových autobusov do premávky zatiaľ nie je známy.

Aktualizované: Osem nových autobusov bolo do prevádzky uvedených od 26. apríla 2013. Po dva autobusy by mali premávať v smere na Záhorie, Pezinok, Senec a Šamorín.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Martin Fundárek #14:
Podla tvrdenia jedneho vodica je mozne pri vcasnej "objednavke" poslat Crossway hocikde.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Kým nebudú v CP vyznačené garantované NP spoje, tak je to do veľkej miery o ničom. Postihnutí budú môcť NP spojom cestovať iba náhodou.
Reply on: tbus #12:
Ja s tým usporiadaním interiéru nemám žiaden problém ? len som pripomenul tie ati-SOR nálady ? No a predpokladám že tieto vozidlá budú minimálne do roku 2022 vo veľkej časti BA v rámci IDS-BK zabezpečovať plnohodnotnú MHD a to už zrazu nebude problém ako u SOR BN a NB?
Reply on: All1111 #4:
Sedadlá na podeste majú takmer všetky prímestské a diaľkové autobusy, 700vkové Karosy, aj Crosswaye alebo aj luxusné diaľkové busy. Sedadlá na podstavci majú aj svoje výhody, napríklad sa z nich jednoduchšie vstáva (stačí zložiť nohy a už stojíš - čo je práve plus pre dôchodcov a ľudí so slabými kolenami), aj pri bočnom náraze pri nehode je bezpečnejšie sedieť vyššie
Reply on: Valec #10:
Mne je to jasne, len som poukazoval na to ze to nie je nieco co by robil SL z vlastnej vole.
Reply on: 810zssk #8:
"ked BSK pride s tym ze si chce objednat viac spojov"

Stačí si pozrieť rozpočet BSK, tam sú aj plánované výkony. Každý rok nižšie.
Ja by som sa dotkol tej klimatizácie. Dúfam, že ju budú aj používať. Aby sa nevyhovárali na zvýšenú spotrebu paliva...
Reply on: roman2 #7:
Predpokladam ze prve pojdu Karosy C734 a mozno aj tie ex-dialkove vozy. A snad zvysi aj na tie najhorsie SORecky. Vysledny vozovy park bude zrejme pozostavat zo SORiek a Crosswayov, mozno este nejake Axery....

Pokial ide o skulturnenie cestovania, nove vozy su klimatizovane. Pocty spojov si urcuje BSK ako objednavatel, ja ti garantujem ze ked BSK pride s tym ze si chce objednat viac spojov na nejakej trase tak Slovak Lines ich s najvacsiou radostou zacne jazdit, pre nich su to vykony navyse = zisk navyse.
,,Do roku 2016 by malo pribudnúť 130 nových autobusov, ďalších 13 sa zmodernizuje."

Zaujímalo by ma:
a)koľko má Slovak Lines vlastne SORiek C12?Niečo okolo 100 či viac?
b)Aké typy to chcú vôbec modernizovať?Dúfam,že nejde o tie staré ,,faceliftované" Karosy C734,ktoré už majú skutočne to najlepšie za sebou? ?
c)Keď postupne príde tých 130 Crosswayov tak sa predpokladám budú vyraďovať prvé 900-vkové Karosy (ak sa nebudú modernizovať) + pravdepodobne C734-ky,ale stále mi zostáva celkom veľké množstvo voľných vozidiel.Je možné teda očakávať zlepšenie intervalov na niektorých linkách?BSK dalo nejakú podmienku pri predlžované zmluvy zo SL,aby vlastne ,,skultúrnili" cestovanie v regióne?Mám na mysli navýšenie spojov na všetky smery (Záhorie,Šamorín,Senec,Pezinok) a samozrejme klimatizované vozidlá?Ak áno to si skutočne vedenie BSK myslí,že pohodlní vodiči IAD preskočia na vlaky&autobusy?

Za odpovede ďakujem ?
Reply on: All1111 #4:
Ake "SOR prevedenie" preboha? A ano, sedadla su na schodoch, co v primestskej doprave skutocne nemoze byt problem....
Andreas.Papak

Andreas.Papak

Reply on: All1111 #4:
Dôležité je, aby ľudia mali uľahčený nástup, aby bol rýchlejší, to že už musia prekonať 1 schodík pri sadaní nie je taký problém ?
Teraz podvečer keď som šiel domov som si ich na AS trocha poobzeral ? Majú aj bočný panel. Ale perlička sú v ,,SOR-prevedení ,, Taže dokáže to aj Irisbus Ani jedno jediné sedadlo nie je umiestnené na NP všetky dvojsedadlá sú aj v NP časti na PODESTE cca 15-20cm!!!!!!! len v priestore pre inv. vozík-kočík je jedno sklápacie sedátko na bočnej stene. ?
Reply on: Valec #1:
Tak vraj maju.
Reply on: Valec #1:
To nikto nevie 🙂
A bočný panel nemajú?