Revízori budú pri kontrole využívať nahrávacie zariadenie

Dopravný podnik vybavil revízorov zariadeniami na zhotovenie zvukových záznamov z priebehu kontrol.

Od 1. marca 2013 budú zamestnanci prepravnej kontroly (revízori) Dopravného podniku Bratislava vybavení špeciálnym technickým zariadením na vyhotovenie audio záznamu.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) chce týmto krokom prispieť k zvýšeniu bezpečnosti, dodržiavaniu zákonov v oblasti dopravy a Prepravného poriadku. Cieľom je prevencia ako aj samotné odhaľovanie porušovania právnych predpisov v oblasti korupcie, bezpečnosti osôb, majetku, zamedzeniu vyskytujúceho sa násilia či neslušného správania zo strany cestujúcich voči revízorom, zamestnancom strážnej služby, prípadne aj voči privolanej hliadke policajného zboru a naopak. „Na základe zvukových nahrávok, ktorými budeme v zákonom stanovenej lehote 7 dní disponovať, budeme môcť objektívne posúdiť a doriešiť sporné, prípadné konfliktné situácie, ktoré môžu nastať pri výkone prepravnej kontroly,“ vyjadril sa predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Ing. Ľubomír Belfi.

Dopravný podnik Bratislava bude monitorovať pomocou audio záznamu priestory prístupné verejnosti (vozidlá a zastávky MHD, kde môže prebiehať výkon kontroly) za účelom verejného poriadku a bezpečnosti. „Veríme, že týmto skvalitníme služby a vylepšíme mienku cestujúcich o našich revízoroch. Sťažností na ich správanie je množstvo, nie vždy sa však podarilo preukázať pochybenie počas výkonu prepravnej kontroly. Zároveň však treba podotknúť, že v mnohých prípadoch samotní cestujúci cestovali bez platného cestovného lístka,  nesprávali sa slušne a odmietali uznať oprávnenosť udelenej pokuty. Z ich strany nebol dodržaný Prepravný poriadok a Tarifa MHD v Bratislave. Po vyhotovení audio záznamu budeme disponovať jednoznačným dôkazom, ktorý môže byť použitý v trestnom konaní, konaní o priestupkoch a občianskoprávnych konaniach,“ dopĺňa generálny riaditeľ Belfi.

DPB, a. s. podľa zákona č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších zákonov zabezpečil označenie priestoru ako monitorovaného, a to výlepom nálepiek vo vozidlách a tiež v priestoroch všetkých zastávok MHD. Bratislavský dopravca pri tomto informačnom systéme dodržal ustanovenia na zabezpečenie ochrany osobných údajov. Okrem označenia o monitorovaní priestoru, revízor pri prepravnej kontrole upozorní cestujúceho bez platného tarifného vybavenia, že bude vyhotovený audio záznam v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov. Zamestnanec  prepravnej kontroly nemá možnosť vykonávať žiadne zásahy do záznamu – prehrávanie, prípadne likvidáciu záznamu.

DPB, a. s. prijal a zadokumentoval technické, organizačné a personálne opatrenia vo forme bezpečnostnej smernice na zabezpečenie ochrany osobných údajov. DPB, a. s. spúšťa v tejto súvislosti kampaň v rádiách a k propagácii tejto informácie prispelo aj mesto, ktoré poskytlo reklamné plochy v Bratislave.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Najprv som netušil čo to idem vlastne vylepovať ale keď som sa viacej informoval boli mi povedané že revízori budú pri kontrole mať nahrávacie zariadenia . Môj osobný názor je taký že je to správne ? jednak aj pre toho cestujúceho a jednak aj pre revízora aspoň sa už predíde k tomu potplácaniu a podobne ? ? ?
Pricviknutá kabelka za celú cestu medzi dvoma zastávkami, takže fyzicky nemožno si označiť CL. Revízor stojí pred vami, s úsmevom, že ste pricviknutí o kabelku, nemôžete sa ani len pohnúť, s CL v ruke. A dá vám pokutu. Na Olejkárskej vám neveria, volajú vás 3x na vypočutie. Revízori ani raz. Geniálny prístup DPB.
Našťastie sa to celé odohralo na kamerou monitorovanej križovatke. Nakoniec pokuta odpustená.
To je skôr preto aby sa revízor s cestujúcim nedohodol na nižšej sume,niektorému stačí dať dvacku do vačku a pustí vás.
Ja si myslim, ze tie peniaze sa dali uzitocnejsie investovat. Aj ked nikde nie je napisane, ake zariadenia to vlastne su, kolko ich je, ako sa to nahrava, a vobec.. kolko to cele stalo. A rozhodne to nijako nezlepsi kvalitu cestovania. Mozno tak kvalitu kontroly, co urcite nie je najpodstatnejsia vec na MHD.
Reply on: fanatikmhd #25:
No tak vo Viedni si za EUR26 dáš toho oveľa viac ako iba kávičku s koláčikom 🙂. Ročná karta na Centrálnu zónu 100, ktorá je na celom území Viedne, stojú ročne iba EUR356 (EUR1|deň). Aby som nezabudol pripomenúť, Viedeň má 85km metra, štvrtú najväčšiu električkovú sieť na svete, a S-Bahn 🙂. Od Júna bude lacnejšia aj električenka pre celý východný región (T.j. Niederösterreich, Burgenland, Wien), a jej cena bude EUR712 na rok. V cene sú všetky typy vlakov, MHD všetkých miest na tomto území, či všetky regionálne autobusové spojenia. Veľkost tohto regiónu je porovnateľná s veľkosťou celého Západného Slovenska. ?
ahojte,

chcem sa opýtať ak ma revízor môže nahrávať môžem nahrávať aj ja jeho ? ?
Reply on: neoBB #22:
za 26 eur si mozes dat vo viedni tak akurat kavu s kolacikom pre dvoch. Tu toho mas za 26€ mesiac vozenim sa vsetkym v ramci mesta kedykolvek a kamkolvek. A na zahranicnych Veboch to kazdeho bude tak extremne zaujimat, ze si dokonca za tu sumu hadam aj rocnu elektricenku kupia, ked si uvedomia ze u nich to nie je ani tyzdnovy listok...... A ake nedostatky? Ze vandali v pritomnosti cestujcej verejnosti poskodia vozidla (viz videa na youtube) a nik z VAS sa neodhodla na nich ani nahucat? Radim ti, predtym, nez pojdes s tvojou kozou na trh, nestrapnuj sa 😉
Reply on: dopravak88 #18:
V KE su "interaktivne" automaty na listky a viac menej ich stale len niekto rozbije alebo ten emtest software spadne a automat nejde aj 2 tyzdne takze ziadna vyhra ti poviem pravdu.
Reply on: neoBB #22:
Urcite ich to zaujima.
ja zase budem fotit vsetky nedostatky bamhd a nasledne ich odosielat na zahranicne veby aby videli ludia za aku mizernu mhd pytaju 26eur
Reply on: Valec #19:
pretoze vsetko co treba sa robi tam kde to neni potrebne, to iste sa tyka i zastavok .
Reply on: mex66 #15:
Sadzba poistného na invalidné poistenie je pre
a) zamestnanca 3% z vymeriavacieho základu,
b) zamestnávateľa 3% z vymeriavacieho základu,...
(§ 132 zákona o sociálnom poistení).
Ty právnik. Povedal by som, že si nejaký manager, alebo ekonóm, keďže tí si myslia, že požrali všetku múdrosť sveta.
Reply on: dopravak88 #18:
Načo by sa dávali obrazovky na vyradené zastávky? ?
Mne to skôr pripadá ako vyhodené peniaze za diktafony a nálepky plus ich nalepenie do vozidiel. Za tie peniaze mohli byť interaktivne obrazovky na vyradených zastávkach
Toto je celkom dobre riesenie, jak voci zlym cestujucim tak voci zlym revizorom.
myslim ze jediny pozitivny krok je v prevencii porusenia pracovnej discipliny revizorov v zmysle neudelenia pokuty alebo priplatku za nejaku nizsiu sumu... teoreticky toto nahravanie tomu trochu moze zabranit... na "uplatku" sa bude treba s revizorom dohodnut "mimo zaznam"... alebo neverbalne... myslim ze to situaciu v tomto smere stazi alebo nie znemozni... z tohto hladiska dobry krok...

k roznym dokazom by ma zaujimalo ake trestne ciny chcu dokazovat... mna v suvislosti s tarifnou kontrolou napadaju len trestne ciny obmedzovania osobnej slobody, ale preco by cierny pasazier obmedzoval osobnu slobodu revizora netusim, skorej naopak... aby sa to nakoniec neobratilo proti revizorom...
lebo ako sa bude vyhodnocovat zaznam typu "preco ma drzite, co mi robite... preco ma nepustite... nedrzte ma..." no neviem... v sucasnej zakonnej situacii si myslim ze je z hladiska revizora lepsie o situacii nemat ani len zvukovy zaznam ?
Kedze povodne konto mi bolo asi nejakym tvojim kamaratom zmazane tak musim pouzit nove.

1. Skus sa vyjadrit na ten dokaz korupcie. To si nejak prehliadol. Podla zvukoveho zaznamu sa zatial nikdy nic nedokazalo. Vyzera ze nemas paru o judikature a prave vobec napriek tomu budes mudrovat.

2. Tvoj usudok je zjavne nespravny pretoze ja som nikdy nespochybnil kontrolu ako taku. Ja by som aj za to aby sa muselo nastupovat prednymi dverami a ukazovat listok resp. elektricenku v pripadoch ak by to bolo mozne (napr. v vecer ci v noci). Mozno by to bolo aj efektivnejsie ako namatkova kontrola. Ja kritizujem napad nahravania z dovodu ze su to dalsie peniaze vyhodene von oknom. Ty si to presunul do osobnej roviny a obvinujes ma uplne neopodstatnene na zaklade nicoho. Skus o tom popremyslat.

Vies co vobec (ak vobec platis) je socialny odvod? Ten plati zamestnavatel (a za ich zrusenie samozrejme som). Ty ako zamestnanec si platis socialne poistenie. Pleties si dojmi s pojmami. Rovnako zdravotne poistenie. Vidis to slovicko poistenie? Nie, nejde ma rozdrapit a povazujem to za dobru vec prospesnu vsetkym. Mas zjavne problem pochopit zakladne veci. Vies co je to vobec poistenie? A mas pravdu, ze niektore socialne davky sa zneuzivaju a vtedy ma ide rozdrapit. Pretoze na davkach z poistenia sa niekto prizivuje. Aj s tym mas problem?

3. Napr. preto, aby ti mal kto doviezt ten chleba co si kupis v obchode. Okrem ineho elektricky su len v BA a KE, inde chodi MHD po cestach, ak si si este nevsimol. Zjavne nie. Zlava 10% su omrvinky. Napriek tomu BMK mam uz len preto ak sa naskytne nejaka moznost aby som mohol aspon tie omrvinky usetrit resp. neplatit nic naviac ako musim pretoze je to uplne zbytocne a vsetko sa strati v ciernej diere - MHD. A mas pravdu, mna nezaujima a ani nemozem nijak ovplyvnit ci cestu ktoru spravuje mestska cast mimo mojho trvaleho bydliska opravia alebo nie. Mna zaujima, ci moja miestna cast bude mat dost financii na opravy a stavbu novych ciest v mojej mestskej casti. Cesty su ako priklad ale dobry priklad, kedze su v katastrofalnom stave. Kazdy to uznava len ty nie. Ty cesty nepotrebujes. A dobry point: mestska policia je na dve veci, tu naozaj nepotrebujem. Tie 3 papuce denne a 2 pokuty psickarom to zvladne bez navysenia poctov aj statna policia. Vid statistiky.

4. Ja by som okamzite suhlasil aby ludia platili realne naklady na listok. S tym, ze nebudu take vysoke dane a odvodove zatazenie aby si to mohli ludia dovolit. A aby si sami vybrali cim sa budu prepravovat. To len taky socialisti ako ty nechapete. Na druhej strane model kde je MHD uplne bezplatne pre rezidentov - to ma tiez nieco do seba. Len to musi byt suhrn opatreni a nie len zrusenie tarify.

Skus sa zamysliet nad svojou poslednou vetou. Ja reagujem vecne na clanok a ty na mna utocis osobnymi invektivami. Kto je tu decko?
Reply on: mex #13:
Ako sorry, ale ty si iny pripad ...

1.) Zvukovy zaznam JE normalny dokaz, ktory sa da pouzit aj na sudoch, a su aj sudny znalci, ktory ti dokazu porovnat 2 zvukove zaznamy a urcit ci si alebo nie si to ty. Takze tvrdenie "To iba Marek1978 a MatejBA si myslia, ze zvukovy zaznam je nejaky dokaz" ma vazne trhliny.

2.) Z toho co pises mi praveze vychadza ze SI cierny pasazier a vadi ti, ze bude vacsia kontrola. Okrem toho, inde vo svete sa ludia neodvazia ani pipnut, ked ich nacapa revizor bez listka. Iba tu sa rozny geroji idu bit hlava-nehlava, aj ked porusili platnu tarifu. Takze JE to potrebne!

A ak ti vadi, ze platis cez dan z prijmu (o com podla vyjadrovania z tvojej strany pochybujem), tak ta urcite ide rozdrapit, ak aj pomahas inym pomocou socialnych odvodov ci zdravotneho poistenia, ze? Však su to tvoje peniaze, tak preco ich davas inym?

3.) Stazujes sa, ze aj ti, co nejazdia autobusom, platia dane na MHD. A ja, ked nejazdim autom, preco mam prispievat na cesty (ak chodim elektrickou)? Naco mam platit dane, aby sa opravovala cesta niekde v ruzinove, ked byvam v karlovke? Naco? Alebo preco mam platit mestskych policajtov, ked som ich nikdy nepotreboval? (Logika = 0)

Okrem toho AK platis dane mestu, mas moznost ziskat BMK, kde budes mat zlavu 10%

4.) Places, ze platis 3x, ale urcite by si plakal viac, ak by sa dali realne naklady na 1 listok a ver mi, to by 90 centov nebolo. Ale ty si priklad typickeho slovaka "Vsetko zadarmo, inak to je zle zle zle" a "naco platit za nejaku sluzbu, mam narok zadarmo, lebo som povedal". Miesto toho, aby si povedal svoj nazor poslancom mesta, ktori spolu s primatorom maju priamy dosah na toto, kedze su objednavatelia a zaroven vlastnikmi DPB, tu vyplakavas ako nejake decko a myslis si, ze si pozral mudrost sveta.
Reply on: Mike #12:
No moment. Verejne osvetlenie pouziva kazdy. Rovnako hasicov, policiu - prirovnal by som tok poisteniu. Ale preco sa potom nedotuje tak vyrazne verejna sluzba ako su napr. normalne nerozbite cesty ktore skutocne pouziva tak-ci-tak kazdy resp. realne drtiva vacsina? MHD pouziva menej ako 50% ludi (ak sa mylim a zle si pamatam opravte ma).
Reply on: mex #11:
To sa dotuje verejná služba. Tak isto ako napr verejné osvetlenie, či udržiavanie poriadku,
Reply on: Marek1978 #8:
A este k tomu osoceniu ze cestujem nacierno. Vyprosim si taketo "usudzovania": kazdu jednu cestu MHD si platim min. 3x - prvy krat cestovnu tarifu, druhy krat dan z nehnutelnosti, treti krat dan z prijmu. Minimalne z tohoto vsetkeho idu peniaze na MHD. Existuje rozsirena predstava medzi blbcami, ze ked niekto nema listok tak za dopravu neplati. Je to mozne, ale musel by to byt cudzinec. A este aj ten, ak je ubytovany, uz za dopravu ciastocne zaplatil pobytovou taxou tam kde je ubytovany (ak teda nie je u niekoho na navsteve). A domaci platia tento moloch x-krat. Dokonca aj ti, co vobec MHD nepouzivaju ju platia cez dane (a v podstatnej vacsine viac ako ti co ju pouzivaju). By som chcel vidiet ako by sa ti, co chodia MHD niekomu skladali napr. na servis jeho auta. Pretoze ti, co jazdia vylucne autami sa skladaju na opravy toho autobusu.
Konkretna vec: podla Prepravneho poriadku mestskej hromadnej dopravy v Bratislave, clanok 6, citujem: "Cestujúci a revízor sú povinní všetky úkony, ktoré sú spojené s tarifným zistením vykonať priamo vo vozidle". Vysvetli mi teda niekto na zaklade coho sa oznacuju ako monitorovane zastavky?
Reply on: TA #7:
Konecne niekto, kto trafil klinec po hlavicke. To iba Marek1978 a MatejBA si myslia, ze zvukovy zaznam je nejaky dokaz. Odporucam sa najprv pozriet CO je to dokaz pred obhajovanim blbosti. A tiez by som pocul rad nejake argumenty a nie ze hovorim blbosti. Co konkretne a preco je blbost?

Ak by to aj bol dokaz, co nie je a v praxi to bude uplne nepouzitelne. Max. by sa to dalo pouzit na nejake interne ucely pri preverovani staznosti na revizorov ktore ale aj tak koncia v kosi je jedno ci su opravnene alebo nie. Co je ale dolezitejsie je to, ze nahravky sa "stracaju" a "poskodzuju" takze su to uplne zbytocne vyhodene peniaze. A to s tym zabranit uplatkom to snad nemyslis vazne 🙂. To na zvukovej nahravke bude zaznamene ako si podavaju peniaze? Sa zobud do reality.

Naozaj mate pocit, ze toto su ucelne vynalozene peniaze? Nebolo by vhodnejsie ich pouzit naozaj na dopravu ako na taketo hovadiny? Uprimne.
Reply on: mex #1:
podla tvojho vyjadrenia by som usudzoval, ze cestujes nacierno. Inac by si taku hlupost nepovedal.
Reply on: MatejBA #5:
zvukový záznam je dôkaz, že tam bola nejaká konkrétna osoba? Ak by to bol obrazový záznam, tak by som súhlasil. Ale, predpokladám, vedia veľmi dobre, prečo zvolili práve zvukový záznam namiesto obrazového.
Mna chytili revizori už velakrat a vzdy boli slusny. Nemozem povedat zeby boli arogantny alebo nieco. Vzdy ma informovali o sposobe zaplatenia pokuty atd. Raz mi dokonca ponukli cigaretu aj ked nefajcim. Je sice pravda, ze raz ma zatvorili v buse ale to preto, ze som im nechcel dat obciansky lebo som si myslel, ze mi potom nedaju pokutu.
Reply on: mex #3:
Prave ty nie si normalny - jednak ma byt zvukovy zaznam dokaz, ze si tam bol a co sa dialo, a druhak ma zabranit prave uplatkom a v pripade staznosti bude material, kde sa dokaze co potrebujes alebo nie.

Toto je rozhodne pozitivny krok, lebo aj revizori budu musiet byt slusnejsi, kedze aj ich to nahrava a moze sa im zle spravanie vypomstit. Ale ty budes kvakat svoje chore nezmysli, ake to je zle a nepotrebne a bla bla bla 🙂
Reply on: mex #3:
toto vyjadrenie hádam nemyslíš vážne. ? ? ? nie som revízor, ale zaujímam sa o dianie v doprave a vždy sledujem revízorov a ich postupy. ak si mal zlú skúsenosť, neodporúčaj mi, aby som sa odsťahoval do Kórei, ale radšej vzniknutý problém rieš. sú na to postupy. to je všetko, čo ti môžem odporučiť.
Reply on: Pantograf1 #2:
Ty musis byt revizor, pretoze normalny clovek by toto zo seba nevypotil. Myslis revizorov co beru uplatky gastrace? Revizorov ktori porusuju nielen prepravny poriadok ale vsetko co sa da? Revizorov ktori ta obmedzia na osobnej slobode a nechaju zavreteho v autobuse napriek tomu, ze mas listok a potom, ked uz nemas platny listok z dovodu ze trcis v autobuse ti povedia ze nemas platny listok a daju ti pokutu? Ty by si sa mal odstahovat do Severnej Korei, tam by ti bolo najlepsie.
toto je parádna vec, dobrý krok aj pre cestujúceho ale som rád, že to bude užitočné aj pre samotných revízorov. ja som osobne ešte pokutu neplatil, ale keď vidím niektorých ludí, čo stvárajú len aby sa vyhli plateniu, to je des. toto je dobré opatrenie. až ma to prekvapilo.
Na blbosti sa peniaze najdu vzdy. Na realne zlepsenie cestovania nie su peniaze nikdy. Monitorovanie, sikana, buzeracia. Nechutne.