Revízori budú pri kontrole využívať nahrávacie zariadenie
  • This is an archived page. Current information can be found in left menu.

Dopravný podnik vybavil revízorov zariadeniami na zhotovenie zvukových záznamov z priebehu kontrol.


Photo © osa


Od 1. marca 2013 budú zamestnanci prepravnej kontroly (revízori) Dopravného podniku Bratislava vybavení špeciálnym technickým zariadením na vyhotovenie audio záznamu.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) chce týmto krokom prispieť k zvýšeniu bezpečnosti, dodržiavaniu zákonov v oblasti dopravy a Prepravného poriadku. Cieľom je prevencia ako aj samotné odhaľovanie porušovania právnych predpisov v oblasti korupcie, bezpečnosti osôb, majetku, zamedzeniu vyskytujúceho sa násilia či neslušného správania zo strany cestujúcich voči revízorom, zamestnancom strážnej služby, prípadne aj voči privolanej hliadke policajného zboru a naopak. „Na základe zvukových nahrávok, ktorými budeme v zákonom stanovenej lehote 7 dní disponovať, budeme môcť objektívne posúdiť a doriešiť sporné, prípadné konfliktné situácie, ktoré môžu nastať pri výkone prepravnej kontroly,“ vyjadril sa predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Ing. Ľubomír Belfi.

Dopravný podnik Bratislava bude monitorovať pomocou audio záznamu priestory prístupné verejnosti (vozidlá a zastávky MHD, kde môže prebiehať výkon kontroly) za účelom verejného poriadku a bezpečnosti. „Veríme, že týmto skvalitníme služby a vylepšíme mienku cestujúcich o našich revízoroch. Sťažností na ich správanie je množstvo, nie vždy sa však podarilo preukázať pochybenie počas výkonu prepravnej kontroly. Zároveň však treba podotknúť, že v mnohých prípadoch samotní cestujúci cestovali bez platného cestovného lístka,  nesprávali sa slušne a odmietali uznať oprávnenosť udelenej pokuty. Z ich strany nebol dodržaný Prepravný poriadok a Tarifa MHD v Bratislave. Po vyhotovení audio záznamu budeme disponovať jednoznačným dôkazom, ktorý môže byť použitý v trestnom konaní, konaní o priestupkoch a občianskoprávnych konaniach,“ dopĺňa generálny riaditeľ Belfi.

DPB, a. s. podľa zákona č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších zákonov zabezpečil označenie priestoru ako monitorovaného, a to výlepom nálepiek vo vozidlách a tiež v priestoroch všetkých zastávok MHD. Bratislavský dopravca pri tomto informačnom systéme dodržal ustanovenia na zabezpečenie ochrany osobných údajov. Okrem označenia o monitorovaní priestoru, revízor pri prepravnej kontrole upozorní cestujúceho bez platného tarifného vybavenia, že bude vyhotovený audio záznam v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov. Zamestnanec  prepravnej kontroly nemá možnosť vykonávať žiadne zásahy do záznamu – prehrávanie, prípadne likvidáciu záznamu.

DPB, a. s. prijal a zadokumentoval technické, organizačné a personálne opatrenia vo forme bezpečnostnej smernice na zabezpečenie ochrany osobných údajov. DPB, a. s. spúšťa v tejto súvislosti kampaň v rádiách a k propagácii tejto informácie prispelo aj mesto, ktoré poskytlo reklamné plochy v Bratislave.


28th Feb 2013
-TS DPB-

Comments

Login: Password:













You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Eletvirag27.3.2013 10:10 #31 Re:
Najprv som netušil čo to idem vlastne vylepovať ale keď som sa viacej informoval boli mi povedané že revízori budú pri kontrole mať nahrávacie zariadenia . Môj osobný názor je taký že je to správne jednak aj pre toho cestujúceho a jednak aj pre revízora aspoň sa už predíde k tomu potplácaniu a podobne
Joyki26.3.2013 0:54  +1#30 Re:
Pricviknutá kabelka za celú cestu medzi dvoma zastávkami, takže fyzicky nemožno si označiť CL. Revízor stojí pred vami, s úsmevom, že ste pricviknutí o kabelku, nemôžete sa ani len pohnúť, s CL v ruke. A dá vám pokutu. Na Olejkárskej vám neveria, volajú vás 3x na vypočutie. Revízori ani raz. Geniálny prístup DPB.
Našťastie sa to celé odohralo na kamerou monitorovanej križovatke. Nakoniec pokuta odpustená.
janstar11.3.2013 19:47 #29 Re:
To je skôr preto aby sa revízor s cestujúcim nedohodol na nižšej sume,niektorému stačí dať dvacku do vačku a pustí vás.
titomi6.3.2013 21:38 #28 Re:
Ja si myslim, ze tie peniaze sa dali uzitocnejsie investovat. Aj ked nikde nie je napisane, ake zariadenia to vlastne su, kolko ich je, ako sa to nahrava, a vobec.. kolko to cele stalo. A rozhodne to nijako nezlepsi kvalitu cestovania. Mozno tak kvalitu kontroly, co urcite nie je najpodstatnejsia vec na MHD.
far.andrej6.3.2013 16:27 #27 Re:
Reply on #25 od fanatikmhd:
No tak vo Viedni si za EUR26 dáš toho oveľa viac ako iba kávičku s koláčikom . Ročná karta na Centrálnu zónu 100, ktorá je na celom území Viedne, stojú ročne iba EUR356 (EUR1|deň). Aby som nezabudol pripomenúť, Viedeň má 85km metra, štvrtú najväčšiu električkovú sieť na svete, a S-Bahn . Od Júna bude lacnejšia aj električenka pre celý východný región (T.j. Niederösterreich, Burgenland, Wien), a jej cena bude EUR712 na rok. V cene sú všetky typy vlakov, MHD všetkých miest na tomto území, či všetky regionálne autobusové spojenia. Veľkost tohto regiónu je porovnateľná s veľkosťou celého Západného Slovenska.
98a964.3.2013 10:02 #26 Re:
ahojte,

chcem sa opýtať ak ma revízor môže nahrávať môžem nahrávať aj ja jeho ?
fanatikmhd3.3.2013 20:28  +1#25 Re:
Reply on #22 od neoBB:
za 26 eur si mozes dat vo viedni tak akurat kavu s kolacikom pre dvoch. Tu toho mas za 26€ mesiac vozenim sa vsetkym v ramci mesta kedykolvek a kamkolvek. A na zahranicnych Veboch to kazdeho bude tak extremne zaujimat, ze si dokonca za tu sumu hadam aj rocnu elektricenku kupia, ked si uvedomia ze u nich to nie je ani tyzdnovy listok...... A ake nedostatky? Ze vandali v pritomnosti cestujcej verejnosti poskodia vozidla (viz videa na youtube) a nik z VAS sa neodhodla na nich ani nahucat? Radim ti, predtym, nez pojdes s tvojou kozou na trh, nestrapnuj sa
Sheep2212.3.2013 11:41 #24 Re:
Reply on #18 od dopravak88:
V KE su "interaktivne" automaty na listky a viac menej ich stale len niekto rozbije alebo ten emtest software spadne a automat nejde aj 2 tyzdne takze ziadna vyhra ti poviem pravdu.
810zssk2.3.2013 7:21 #23 Re:
Reply on #22 od neoBB:
Urcite ich to zaujima.
neoBB1.3.2013 23:24 #22 Re:
ja zase budem fotit vsetky nedostatky bamhd a nasledne ich odosielat na zahranicne veby aby videli ludia za aku mizernu mhd pytaju 26eur
dopravak881.3.2013 12:37 #21 Re:
Reply on #19 od Valec:
pretoze vsetko co treba sa robi tam kde to neni potrebne, to iste sa tyka i zastavok .
AAA1.3.2013 12:23 #20 Re:
Reply on #15 od mex66:
Sadzba poistného na invalidné poistenie je pre
a) zamestnanca 3% z vymeriavacieho základu,
b) zamestnávateľa 3% z vymeriavacieho základu,...
(§ 132 zákona o sociálnom poistení).
Ty právnik. Povedal by som, že si nejaký manager, alebo ekonóm, keďže tí si myslia, že požrali všetku múdrosť sveta.
Valec1.3.2013 11:00 #19 Re:
Reply on #18 od dopravak88:
Načo by sa dávali obrazovky na vyradené zastávky?
dopravak881.3.2013 10:57 #18 Re:
Mne to skôr pripadá ako vyhodené peniaze za diktafony a nálepky plus ich nalepenie do vozidiel. Za tie peniaze mohli byť interaktivne obrazovky na vyradených zastávkach
Sheep22128.2.2013 23:07 #17 Re:
Toto je celkom dobre riesenie, jak voci zlym cestujucim tak voci zlym revizorom.
eripmav28.2.2013 17:04 #16 Re:
myslim ze jediny pozitivny krok je v prevencii porusenia pracovnej discipliny revizorov v zmysle neudelenia pokuty alebo priplatku za nejaku nizsiu sumu... teoreticky toto nahravanie tomu trochu moze zabranit... na "uplatku" sa bude treba s revizorom dohodnut "mimo zaznam"... alebo neverbalne... myslim ze to situaciu v tomto smere stazi alebo nie znemozni... z tohto hladiska dobry krok...

k roznym dokazom by ma zaujimalo ake trestne ciny chcu dokazovat... mna v suvislosti s tarifnou kontrolou napadaju len trestne ciny obmedzovania osobnej slobody, ale preco by cierny pasazier obmedzoval osobnu slobodu revizora netusim, skorej naopak... aby sa to nakoniec neobratilo proti revizorom...
lebo ako sa bude vyhodnocovat zaznam typu "preco ma drzite, co mi robite... preco ma nepustite... nedrzte ma..." no neviem... v sucasnej zakonnej situacii si myslim ze je z hladiska revizora lepsie o situacii nemat ani len zvukovy zaznam
mex6628.2.2013 14:43 #15 Re:
Kedze povodne konto mi bolo asi nejakym tvojim kamaratom zmazane tak musim pouzit nove.

1. Skus sa vyjadrit na ten dokaz korupcie. To si nejak prehliadol. Podla zvukoveho zaznamu sa zatial nikdy nic nedokazalo. Vyzera ze nemas paru o judikature a prave vobec napriek tomu budes mudrovat.

2. Tvoj usudok je zjavne nespravny pretoze ja som nikdy nespochybnil kontrolu ako taku. Ja by som aj za to aby sa muselo nastupovat prednymi dverami a ukazovat listok resp. elektricenku v pripadoch ak by to bolo mozne (napr. v vecer ci v noci). Mozno by to bolo aj efektivnejsie ako namatkova kontrola. Ja kritizujem napad nahravania z dovodu ze su to dalsie peniaze vyhodene von oknom. Ty si to presunul do osobnej roviny a obvinujes ma uplne neopodstatnene na zaklade nicoho. Skus o tom popremyslat.

Vies co vobec (ak vobec platis) je socialny odvod? Ten plati zamestnavatel (a za ich zrusenie samozrejme som). Ty ako zamestnanec si platis socialne poistenie. Pleties si dojmi s pojmami. Rovnako zdravotne poistenie. Vidis to slovicko poistenie? Nie, nejde ma rozdrapit a povazujem to za dobru vec prospesnu vsetkym. Mas zjavne problem pochopit zakladne veci. Vies co je to vobec poistenie? A mas pravdu, ze niektore socialne davky sa zneuzivaju a vtedy ma ide rozdrapit. Pretoze na davkach z poistenia sa niekto prizivuje. Aj s tym mas problem?

3. Napr. preto, aby ti mal kto doviezt ten chleba co si kupis v obchode. Okrem ineho elektricky su len v BA a KE, inde chodi MHD po cestach, ak si si este nevsimol. Zjavne nie. Zlava 10% su omrvinky. Napriek tomu BMK mam uz len preto ak sa naskytne nejaka moznost aby som mohol aspon tie omrvinky usetrit resp. neplatit nic naviac ako musim pretoze je to uplne zbytocne a vsetko sa strati v ciernej diere - MHD. A mas pravdu, mna nezaujima a ani nemozem nijak ovplyvnit ci cestu ktoru spravuje mestska cast mimo mojho trvaleho bydliska opravia alebo nie. Mna zaujima, ci moja miestna cast bude mat dost financii na opravy a stavbu novych ciest v mojej mestskej casti. Cesty su ako priklad ale dobry priklad, kedze su v katastrofalnom stave. Kazdy to uznava len ty nie. Ty cesty nepotrebujes. A dobry point: mestska policia je na dve veci, tu naozaj nepotrebujem. Tie 3 papuce denne a 2 pokuty psickarom to zvladne bez navysenia poctov aj statna policia. Vid statistiky.

4. Ja by som okamzite suhlasil aby ludia platili realne naklady na listok. S tym, ze nebudu take vysoke dane a odvodove zatazenie aby si to mohli ludia dovolit. A aby si sami vybrali cim sa budu prepravovat. To len taky socialisti ako ty nechapete. Na druhej strane model kde je MHD uplne bezplatne pre rezidentov - to ma tiez nieco do seba. Len to musi byt suhrn opatreni a nie len zrusenie tarify.

Skus sa zamysliet nad svojou poslednou vetou. Ja reagujem vecne na clanok a ty na mna utocis osobnymi invektivami. Kto je tu decko?
MatejBA28.2.2013 13:53 #14 Re:
Reply on #13 od mex:
Ako sorry, ale ty si iny pripad ...

1.) Zvukovy zaznam JE normalny dokaz, ktory sa da pouzit aj na sudoch, a su aj sudny znalci, ktory ti dokazu porovnat 2 zvukove zaznamy a urcit ci si alebo nie si to ty. Takze tvrdenie "To iba Marek1978 a MatejBA si myslia, ze zvukovy zaznam je nejaky dokaz" ma vazne trhliny.

2.) Z toho co pises mi praveze vychadza ze SI cierny pasazier a vadi ti, ze bude vacsia kontrola. Okrem toho, inde vo svete sa ludia neodvazia ani pipnut, ked ich nacapa revizor bez listka. Iba tu sa rozny geroji idu bit hlava-nehlava, aj ked porusili platnu tarifu. Takze JE to potrebne!

A ak ti vadi, ze platis cez dan z prijmu (o com podla vyjadrovania z tvojej strany pochybujem), tak ta urcite ide rozdrapit, ak aj pomahas inym pomocou socialnych odvodov ci zdravotneho poistenia, ze? Však su to tvoje peniaze, tak preco ich davas inym?

3.) Stazujes sa, ze aj ti, co nejazdia autobusom, platia dane na MHD. A ja, ked nejazdim autom, preco mam prispievat na cesty (ak chodim elektrickou)? Naco mam platit dane, aby sa opravovala cesta niekde v ruzinove, ked byvam v karlovke? Naco? Alebo preco mam platit mestskych policajtov, ked som ich nikdy nepotreboval? (Logika = 0)

Okrem toho AK platis dane mestu, mas moznost ziskat BMK, kde budes mat zlavu 10%

4.) Places, ze platis 3x, ale urcite by si plakal viac, ak by sa dali realne naklady na 1 listok a ver mi, to by 90 centov nebolo. Ale ty si priklad typickeho slovaka "Vsetko zadarmo, inak to je zle zle zle" a "naco platit za nejaku sluzbu, mam narok zadarmo, lebo som povedal". Miesto toho, aby si povedal svoj nazor poslancom mesta, ktori spolu s primatorom maju priamy dosah na toto, kedze su objednavatelia a zaroven vlastnikmi DPB, tu vyplakavas ako nejake decko a myslis si, ze si pozral mudrost sveta.
mex28.2.2013 12:17 #13 Re:
Reply on #12 od Mike:
No moment. Verejne osvetlenie pouziva kazdy. Rovnako hasicov, policiu - prirovnal by som tok poisteniu. Ale preco sa potom nedotuje tak vyrazne verejna sluzba ako su napr. normalne nerozbite cesty ktore skutocne pouziva tak-ci-tak kazdy resp. realne drtiva vacsina? MHD pouziva menej ako 50% ludi (ak sa mylim a zle si pamatam opravte ma).
Mike28.2.2013 11:58 #12 Re:
Reply on #11 od mex:
To sa dotuje verejná služba. Tak isto ako napr verejné osvetlenie, či udržiavanie poriadku,