Označenie regionálnych liniek číslami

V rámci zavádzania Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji sa zjednoduší orientácia cestujúcich v prímestskej doprave a to zavedením číselných označení liniek v okrese Malacky od 1. júna 2013. 

Prehľad vlakových liniek:

  • S20  Bratislava hl.st. - Závod (vlaky pokračujú ďalej do Kútov)
  • S25  Zohor - Záhorská Ves

Upozorňujeme, že na linke S20 budú premávať vlaky kategórií Os a REX so zastavovaním v rôznych staniciach, preto je potrebné venovať pozornosť aj označeniu kategórie vlaku. Označovanie železničných liniek číslami bude spustené 1. júna 2013.

Prehľad liniek regionálnych autobusov:

  • 215  Bratislava, AS - Marianka, obec (vybrané spoje pokračujú do Stupavy)
  • 219  Bratislava, AS - Borinka, Staré pece 
  • 239  Malacky, žel.st. - Láb - Jablonové, č.d. 170 (vybrané spoje pokračujú na Turecký vrch)
  • 245  Bratislava, AS - Malacky, žel.st.
  • 249  Malacky, žel.st. - Pernek, č.d. 209 (autobusy pokračujú ďalej do Pezinka)
  • 250  Bratislava, AS - Záhorská Ves - Suchohrad - Malacky, žel.st. (vybrané spoje zachádzajú do Zohora) alebo Bratislava, AS - Láb - Jakubov - Malacky, žel.st.
  • 255  MHD Malacky
  • 259  Malacky, žel.st. - Kuchyňa, obecný úrad
  • 260  Bratislava, AS - Gajary, garáže
  • 265  Malacky, žel.st. - Malé Leváre, Jednota
  • 269  Bratislava, AS - Rohožník, sídlisko (vybrané spoje idú k Holcim, a.s.)
  • 275  Bratislava, AS - Závod, Jednota (vybrané spoje pokračujú do Borského Svätého Jura)
  • 277  Bratislava, AS - Studienka, horný koniec (vybrané spoje pokračujú do Bílkových Humeniec)
  • 289  Malacky, žel.st. - Plavecký Mikuláš, ŠM (autobusy pokračujú ďalej do Plaveckého Petra)

Okrem číselného označenia liniek zostáva zachované aj doterajšie označenie konečnou zastávkou a nácestnými zastávkami daného spoja. Prehľad liniek nájdete aj v schéme zón IDS BK.

Upozorňujeme, že nakoľko ešte neprebehla dopravná optimalizácia v rámci IDS BK, niektoré linky majú niekoľko rôznych variantov trasy. Venujte preto pozornosť aj cestovnému poriadku.

Trolejbusové linky 201 až 213 budú mať zatiaľ nezmenené čísla až do reformy siete trolejbusov.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Laminatka #43:
Mne sa pre regionalne linky viac paci toto riesenie nez MHD:
http://idsjmk.cz/JRADY/510.pdf
Reply on: Salomon #24:
A ako by si oznacil linku na ktorej jazdia T busy s APU?
Elektricky by mali byt ine cisla ale tbusi nie ludom je to jedno ci nastupia do soru abus alebo tbus ludia to rozlisuju podla farby a vzhladu a nie podla palic.

v tych regionalnych linkach je zmetok a cp ako mhd by boli dobre len ked je raz jedna linka tak kazdy spoj by mal mat rovnake zastavky
Reply on: pharel #39:
Jej spustenie je schvalene, ale akosi sa nerealizuje.
Reply on: Roberto #40:
CP vo formate MHD by boli nevhodne, ale kazdopadne by mali byt sprehladnene (po vzore IDS JMK). Comu sa ale treba venovat prioritnejsie je aby tie CP boli kvalitne po stranke obsahu, t.j. aby bolo normalne linkovanie, intervaly, rozsah prevadzky, atd.
Reply on: pharel #39:
udajne uz coskoro (rok 2015) a JCL kedy sa dockame to ani Boh nevie, dam 100€ tomu kto spravi CPcka aspon trochu podobne MHD style
Ahojte, stale ziadne info ohladom stpustenia II.etapy IDS? 😃
Emil:Predpokladám že pól roka pred župnými voľbami.
Reply on: Emil #36:
Ej, ty si co vypil?
prosim vas o com je tato informacia?????
Oznacenie liniek je funkcne od ich spustenia, vo vlakoch i v autobusoch. Pravda tie plastove tabulky nic moc, ale lepsie ako nic....
Jedine co ma napada, ze na zastavke v Malackach budu aj cislelka vedla oznacnika.....Alebo ze z tabuliek sa cislo objavi aj na displeji......

Ale dolezitejsia otazka, a je tu o tom dlho ticho, KEDY BUDE SPUSTENA DALSIA ETAPA BID x krat odsunuta?
Reply on: Salomon #26:
Poviem to v skratke. Už siedmy rok tu funguje trolejbusová linka 33 a vôbec nemám taký pocit, že cestujúci niečomu nerozumejú. Rovnako druhý rok tu máme trolejbusovú linku 64. Kde je teda problém?
Reply on: si #33:
Myslim ze na tom sa tu zhodneme viaceri (aj ked nie vsetci), len Salomon reagoval na moj prispevok kde som napisal ze nove/zmenene linky by som daval do bus radu.
Reakcia na #31 od Valec: z hladiska zvyku ludi je to asi jedno, ale co ludom hlavne vadi je len take bezprizorne precislovanie liniek a je jednom pod akym heslom sa robi...
Reply on: Salomon #26:
Inde vo svete... sú mestá, kde trolejbusové linky od autobusových neodlišujú a nie je žiaden problém (napr. prešovská trolejbusová linka 38), na druhej strane sú aj mestá, kde je napr. linka 1 autobusová, električková aj trolejbusová a tiež s tým žiaden problém nie je (i keď to pre neznalých pomerov dosť sťažuje orientáciu).

Koniec koncov, kým nebolo v BA zavedené číselné označovanie liniek, tak boli písmenami označené všetky trakcie a bolo.
Reply on: si #27:
A nie je práve to dobrým dôvodom, aby sa tie číselné rady takto neodlišovali?
Reply on: slavius #28:
v den zmeny asi nejeden cestujuci mal s tym problem, dnes uz budu na to zvyknuti 🙂
Reply on: Salomon #26:
Nepovedal si dovod. Ak hej tak ho prosim este raz odcituj. Jeden dobry dovod preco by trolejbusy mali mat vlastnu radu. Jeden benefit pre cestujucich.

Pozor, precislovanie existujucich liniek sa nepozdava ani mne, tam sa zhodneme.
Reply on: si #27:
Autobusy na 202 sú až natoľko veľmo ignoruvané? 🙂
Reply on: 810zssk #25:
skus vypravit na trolejbusovu linku autobus a sledovat na nejakej zastavke ze kolko ludi ten autobus odignoruje a bude cakat na vozidlo s tykadlami (ja viem, nie je to o cisle linky ale ludom to jedno nie je)
Reply on: 810zssk #25:
Nesúhlasím s tebou ale je to tvoj názor ( nesoto )...
V poriadku,že T-bus jazdí po ceste-nepodstatné a nie je to dôvod na prečíslovanie!
Inde vo svete T-bus vchádza alebo aj jazdí vo vyhradenom pruhu kde jazdia aj električka a autobus.Linky sú odlišné už na pohľad.
Tu, to fungovalo dlhé roky a nejaký debil si povedal,že 205-60ka,logickejšie je a skús to pochopiť,to to: 210=20
201=21
202=22
203=23
204=24
205=25 a môžem pokračovať...
Dôvod?Dôvod som povedal ale ty ho neberieš,to nie je môj problém...Inde vo svete majú do konca A-busy od 1-49 medzi tým električky 50-55 a zasa autobusy a na koniec trolejbusy.Nevrav mi,že to nie je dôvod.
Skončil som túto tému lebo ak to nevie niekto pochopiť je debil...Celý život sa v DPB škrabú na hlave pravou rukou na ľavej strane hlavy a takto to je vo všetkom.ENDE
Reply on: Salomon #24:
Trolejbus ide po ceste a zastavuje presne tam kde autobus a drvivej vacsine ludi je uplne srdecne jedno ci im pride autobus alebo trolejbus. Kdezto pri elektricke je pre cestujuceho dolezita informacia ze to je elektricka, lebo jednak stoji inde a jednak to ze je to elektricka moze ovplyvnit volbu cestujuceho. Preto je dolezite aby elektricky mali samostatny ciselny rad, zatial co pri trolejbusoch je to uplne zbytocne.

Uved prosim JEDINY (nesoto) dovod preco by mali mat trolejbusy samostatny ciselny rad.
Reply on: 810zssk #23:
Ale aj trolejbus jazdí na samostatnom telese/trolej či sa mýlim?...Prepáč,nie,on si dá palice dole a cestujúci tlačte ma,výborne...Pre,mňa a iných to nie je irelvantne.Keď môže byť samostatne značená električka tak aj trolejbus... To len niekto zasa nemá čo robiť v DPB preto chcú urobiť takú blbosť ako,že doplniť číselnú radu...Kľudne prečíslujme električky a doplňme ich do A busového radu...9 vs 69 oblastné značenie spĺňa...kde je chyba?
Furt nám tu budú zneprijemňovať život a rozhodovať ľudia čo tu ani nežili,nenarodili sa ale keby sa to týkalo Košíc či iného mesta už by sa obúvali...
Osobne nemám nič proti iným mestám ale uznaj a je to fakt,že tým bude len bordel...
Reply on: Salomon #22:
Elektricky jazdia po samostatnom telese a pre cestujcueho je teda dolezite vediet ze to je elektricka. Ale to ze je to trolejbus je pre cestujuceho uplne irelevantne.
Reply on: 810zssk #21:
Tak potom aj električky dajme do A-busového radu a to už bude komplet... ?
Reply on: Salomon #20:
Naco presne by bolo dobre aby tbusy mali oddelenu ciselnu radu? Ja som za to aby sa linky co sa nemenia neprecislovali (naco?), ale nove uz isli do abusoveho radu..
Všetko vítam ale nevítam to,že T-linky sa doplnia do A-liniek...Zostávam názoru,že to bude bordel...Oblastné značenie už dávno stratilo svoj význam a patrilo by sa urobiť poriadok...Som aj názoru,že BID-ka sa mohla zaviesť už naraz a nie na dve etapy...Veľa ľudí čo poznám by uvítalo T-linky v 20 až 33 rade lebo taká 32-ka bude určite časom trolejbusová alebo dať ich od čísla 10 až 19 lebo si nemyslím,že električky zaplnia túto radu...linky ktoré by premávali v časoch posily alebo každý druhý spoj by niesol doplnkové abecedné značenie,príklad 26 Autobusová Stanica NÚSCH a 26a NOÚ,jednoduché,nie?
Autobusy by sa mali zredukovať a mnohé linky zlúčiť do jednej,tým by sa posilnila daná linka...Mám pocit,že DPB ešte stále spí a pritom už niekoľko rokov vraví ako chce investovať do dopravy ale žiaľ ešte sú v plienkach...Nevytvárajú sa bus pruhy,neopravujú sa trate tak ako by sa mali,preferencia na kryžovatkách stagnuje,spoločné zastávky pre A-busy do električkových neexistujú a kľudne by mohli byť už bus pruhy na týchto električkových miestach...Od mosta Lafranconi po most SNP ďalej až po Šafko...netvrdím,že by to bolo suprové ale pomohlo by to...Záver:
Električky
Autobusy
Trolejbusy
by mali mať každá svoju číslenú radu a nie rozhádzano!
Reply on: Valec #18:
Narážal som na to, že zatiaľ spočíva BID len v označení spojov, keďže trasovanie ostáva rovnaké. Jednak potom ťažko hovoriť o integrovanej doprave a jednak to nevyhnutne vyvolá ďalšiu reorganizáciu.
Reply on: Ike #17:
Pochybujem, že by sa Samo Muránsky už desaťročie zaoberal BIDkou. ?
"Upozorňujeme, že nakoľko ešte neprebehla dopravná optimalizácia v rámci IDS BK, niektoré linky majú niekoľko rôznych variantov trasy. Venujte preto pozornosť aj cestovnému poriadku."

no toto by so očakával skôr od Marzyho ako od projektových tímov, ktoré sa už desaťročie zaoberajú BID
Reply on: orom #14:
MHD format by vhodny nebol. Inspiroval by som sa skor v IDS JMK.
Reply on: orom #14:
Hej, ale keď urobíš viac liniek tak ti v niektorých prípadoch (napr. pri spomínanom spojení Patrónka - Stupava AS) vznikne ešte väčší bordel. Lebo jedna linka pôjde napr. 14:28, ďalšia 14:33, ďalšia 14:34 ale len cez víkend a ďalšia 14:41 ale zachádza cez Marianku. A ľudia cestujúci na zast. Stupava AS by študovali a porovnávali 20 papierov že ktorá linka pôjde skôr a bude tam rýchlejšie. Takého podrobné rozpisy by boli fajn, ale v takom prípade k nim určite treba aj tie výpisy odchodov, aby zistenie odchodu na nejakú frekventovanú zastávku netrvalo 10 minút. Rozumieš čo sa snažím povedať.
No je to o nervy ale spísal som si do Excelu zoznam odchodov zo smeru Záhorie do BA z obcí hlavne kde stojí vlak, teda Malacky boli hlavný bod. A ono tam v podstate nie je moc variantov, hoc tie CP sú zmätočné a upozorňuje sa na duálne trasy istých liniek, ale v maximálnej pohode by sa dali spraviť CP formátu aký užíva naša MHD. Len by to možno chcelo tie trasy podeliť medzi viac liniek, čo by ale pri voľnom rade 200-299 nebol problém. Príp. by mohli niektoré zastávky kde stoja 1-2 spoje z danej linky vylúčiť a pridať tam zastavenia tej linky, ktorej spoje tam stoja v počte 60-80%. Čiže prehľadný CP na štýl MHD je v každom prípade možný. Otázkou je, či sa chce, alebo nie.
Reply on: orom #11:
Aha, uz viem co myslis. To nie je "novy format CP", to su vypisy odchodov. Pouziva sa stale rovnaky formatCP, akurat na niektore zastavky sa (v rozpore so zakonom a vyhlaskou) lepi vypis odchodov namiesto CP.
Reply on: orom #11:
Podľa mňa to závisí od danej zastávky. Napríklad: z Patrónky do Stupavy ide dosť veľa liniek a bolo by dosť zmätočné vylepovať CP, aký si napísal v #8, lebo ľudia cestujúci napr. na zast. Stupava AS by museli pozerať každú z tých liniek, či im tam stojí alebo nie. Zatiaľ čo teraz sa len pozrú na odchody smer Stupava a hneď to vidia. Takže pre nich je to dobre.
Na druhej strane tí, ktorí cestujú na menej využívané zastávky resp. zastávky kde nestoja všetky spoje s tým môžu mať problém, to je pravda, lebo si svoju výstupnú zastávku v CP jednoducho nenájdu. Preto hlavne na zast., kde nie je toľko liniek (a teda nemôže vzniknúť vyššie uvedený zmätok) by som preferoval formát CP so všetkými zastávkami, ako si ho nalinkoval v #8.

Ten je asi najlepší, lebo máš prehľad o celej trase. Hádam by bolo dobré, keby že ho vylepia na všetky zastávky a na tie frekventovanejšie dajú aj ten druhý typ CP. Myslím že napríklad na zastávke Pezinok námestie v smere BA je to tak urobené.
Reply on: 810zssk #10:
To je mi ale platné ako garáž, keď nemám auto - keďže nastupujem v BA a idem na smer Lozorno/Kuchyňa/Rohožník! Toto bola taká typická odpoveď politika, v štýle, že ja ten formát CP potrebujem mať tu a ty mi povieš, že ho mám kdesi 15-40km od BA! ? Aspoň postoj k porovnaniu, ktorý formát CP bol prehľadnejší vieš zaujať?
Reply on: orom #8:
Ten format co si nalinkoval bol este vcera povylelovany po zastavkach napr. v Borinke ci Malackach...
Reply on: orom #8:
Za PAD zodpovedá VÚC.
Reply on: 810zssk #7:
Starý formát CP na zastávkach vyzeral takto : http://www.slovaklines.sk/fileadmin/user_upload/cestovne_poriadky/pal/102417.pdf

Zatiaľ čo dnes tam je iba pár zastávok vypísaných a ak cestujem zrovna na takú odľahlejšiu zastávku, ktorú sa neuráčilo Slovak Lines dať do toho CP na zastávke tak musím otravovať šoféra. ?

Inak kto vôbec koordinuje dopravu v kraji? Lebo mám pocit, že kam sa človek ozve, tam iba počuje výhovorky. Mestá a obce hovoria, že sa snažia kontaktovať dopravcov a koordinátora, tí že to ignorujú, občana už tým duplom, príp. sa oni zas odvolávajú na to, že to treba dať vedeniu obce. Mám pocit, že tento zacyklený chaos je udržiavaný ministerstvom dopravy úmyselne a vedeni MDVRR spôsobuje týmto konaním škody verejnej doprave. Kedy sa už konečne bude za toto niekto zodpovedať?!
Reply on: orom #6:
Aky novy format?
Otázka : Čo bráni dopravcovi spraviť zrozumiteľný CP pre každú linku? Predtým starý formát obsahoval síce všetky zastávky a odchody, ale človek tam vždy všetko našiel! A teraz?! Vypísané sú iba niektoré zastávky a odchody navyše ako vždy bordelársky bez taktu. Čo chcel dopravca týmto novým formátom CP povedať?! Že vypadnite z verejnej hromadnej dopravy?
Reply on: M@trixX #3:
V BIDke sa oficialne CP vo formate MHD robit nebudu, ostatne na regionalnej doprave to ani nie je extra ziaduce.

Osobne by som v IDS rad videl CP formatu podobneho tomu co ma IDS JMK, ale na to si este nejaky ten piatok pockame.. zatial busy idu s takymi CP ako doteraz, zeleznice mierne upravia, ale stale to bude tabulka
K autobusom nehovorim vobec nic, tam by potreboval takmer kazdy svoju linku 😃
Reply on: 810zssk #2:
Ako sa lisia linky 92/192 alebo 31/39, rovnako sa lisia aj vlaky do malaciek/kutov (aj ked zase 37 do marianky sa nijako nelisia od 37 do zahorskej).
Ono si hlavne neviem predstavit ten cestovny poriadok, ktory bude obsahovat aspon tri druhy poznamok (1- ide iba po malacky, 2-nezastavuje v useku BA-MA, 3-nezastavuje na (vymenovane stanice)) a bude neprehladny ako rozsypany caj... alebo ziadne cestovne poriadky na styl MHD cakat nemam?
(a plus teda bude samozrejme zmatok, ktory sposobi nove znacenie)
Reply on: M@trixX #1:
Suhlasim, ze S20ka mohla byt rozdelena podla Os/REX (napr. na S2 a S20).. uz samotne Os by som nedelil podla toho ktory usek idu..
Mohli rozlisit jednotlive S20ky aspon nejakym pomocnym pismenkom alebo cim. Takto budu S20tok minimalne styri druhy a spolocne maju iba hlavnu stanicu a malacky. Dalsie super zjednodusenie systemu ala bid...

Preco nie aspon:
S20A Kuty-BA, Os, zastavuje vsade
S20B MA-BA, Os, zastavuje vsade
S20C Kuty-BA, Rex, zastavuje vsade na kuty-MA, potom az BA hl.st.
S20D MA-BA, Os "Zrychleny", zastavuje zohor,dnv,hl.st.
Alebo S20A, S20B, S21, S22 alebo S20, S21, S22, S23...