Zmena v zobrazení cestovných poriadkov liniek 91, 92, 96

Na základe pripomienok cestujúcich sme pristúpili ku zmene zobrazovania cestovných poriadkov liniek 91, 92 a 96. V uvedených cestovných poriadkoch boli vzhľadom na značné prekrytie s trasami liniek 191, 192 a 196 doteraz uvedené spoje oboch liniek každej dvojice, teda 91+191, 92+192 a 96+196. Po novom obsahujú cestovné poriadky už iba spoje základnej linky. V prípade, ak si chce cestujúci zobraziť spoločný cestovný poriadok na spoločnom úseku viacerých liniek, pri vyhľadávaní linky v pravom hornom vyhľadávacom okne je možné zadať čísla liniek oddelené znakom +, napríklad 91+191.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #38:
No tak pozri, ked bude 91+191 premavat kazde 4 minuty tak pre mna za mna nech to jazdi ako "Cunovsky autobus" aj bez cisla, zatial sa mi to ale nezda velmi vhodne.
Reply on: 810zssk #37:
"There is no real reason why simplicity and tidiness should be restricted to metro systems."

Áno, áno. V linkách Londýnskeho metra mam tiež problém vyznať sa... District Line je toho tiež jasným príkladom.
Reply on: Valec #36:
Aha, tak.. tak hej, tam sa priklanaju k londynskemu systemu, lenze je tam jeden zasadny rozdiel - ide o linku metra, ktora nema zverejnovane CP (teda mozno niekde na nete, ale nie je velmi pouzivany, okrem prvych a poslednych odchodov). Cize uplne iny pripad.

A inak, uvadzaju ako priklad ****dilly line, ktora je este celkom v pohode, ale taka Northern line, to je pomaly ako cestovanie so SADkou ?
Reply on: 810zssk #35:
Počkaj, ja som myslel stranu 98 toho PDFka, čiže stranu číslo 96. ?
Reply on: Valec #34:
Ide o double frequency...
"This frequency will occur on sections of the network where two or more lines follow the same route. On these sections the users can forget the timetable most of the service period, and transfers can be made without much waiting time."

Myslim ze toto riesenie sa tam nikde "neodsudzuje", v principe sa ani neuvadza ze je horsie ako tie ostatne.

Hovoris o linkach s par spojmi za den - ja som nizsie napisal ze tam kde je par spojov za den som samozrejme za poznamky (spoje 53/91 na stanicu, spoje 630 po Zlate piesky, spoje 80 k cintorinu, spoje 37 do Marianky, atd).
Reply on: 810zssk #33:
Text pod tými obrázkami. Ak som ho správne pochopil, píše sa v ňom, že je výhodnejšie mať jednu linku so silnou premávkou ako niekoľko liniek vzájomne súbežných s biednou premávkou (hoc aj keby sa prekladali).
A keďže momentálne máme v BA ten prvý stav (91/191, 92/192...), tak logicky a postupne po jednotlivých krokoch by sme sa mohli dostať k tomu finálnemu (80), resp. sa zastaviť pri tom, ktorý je výhodný a postačujúci v miestnych podmienkach (napr. nižšie navrhovaný 91/91A...).
Ak bude mať každá varianta trasy osobitné číselne označenie, môže sa veľmi rýchlo stať, že nebude stačiť ani číselná rada 1-199, v sieti bude množstvo liniek ktoré budú mať len pár spojov denne a cestujúci bude musieť lúštiť niekoľko CP ako v SADistickej doprave do Pezinka.
Reply on: Valec #32:
Ktore presne vety? Ja tam nevidim nic o tom, ze by bolo horsie mat to rozhodne do dvoch liniek AK BUDU VZAJOMNE PREKLADANE.
Reply on: ophis #29:
Ja nechapem preco to komplikovat milion poznamkami, namiesto toho aby kazda pravidelne existujuca trasa mala svoje cislo... este pri 80 by som vahal, lebo tam by v spolocnom useku nebol takt, ale inak vsetko co si uviedol by malo byt samostatne.
Reply on: ophis #29:
a čo 33 a 133 ? ?
Reply on: intony #27:
No spoje L191 sú podľa mňa iba skrátené spoje L91 v špičke, nič viac. L192 sú iba skrátené spoje L92 v sedle. Iba medzi 96 a 196 je nejaký rozdiel, ktorý môže porobiť ľuďom galibu ak zle nastúpia a nestihnúť pozrieť na transparent.

Čo sa týka L57 tak tá má 3 varianty. Takže tam by ti stovka nestačila. Jednoducho by to mohli spraviť tak, vložené, skrátené spoje alebo spoje s inou trasou by mali za číslom A, B alebo C v prípade potreby. Číslo linky bez písmena by bola základná trasa, s "A" by to bola už trasa uvedená vo vysvetlivkách, čiže takto napr.
28 = DNV, 28A = Hrad Devín
39 = Súhvezdná, 39A = Trnavské Mýto
57 = Žabí Majer+Stavivá, 57A = iba Žabí Majer, 57B = iba Stavivá
80 = Kopčany, 80A = Údernícka, 80B = Údernícka+cintorín
91 = Čunovo, 91A = ŽST Rusovce
92 = VW, 92A = Tesco Lamač, 92B = Opletalova
96 = Letisko, 96A = ŽST Nové Mesto
Reply on: intony #27:
Inak suhlasim ze 57, 77 a 80 by malo ovela vacsi zmysel rozdelit ako 91, 92 a 96.
Pradupovediac, nerozumiem prečo práve 91, 92, 96 sú rozdelené, naproti tomu 57, 77, 80 (a v budúcnosti aj 209) nič
Reply on: ophis #22:
Aj keby mali 50 takých liniek, nie je žiadny dôvod, aby BA musela po nich opakovať.

Máš predsa internet, tu si môžeš CP rých rozdelených liniek pozrieť aj samostatne, aj spoločne, neviem, čo vlastne riešiš...
Reply on: ophis #22:
Ja si kvoli tvojim haluziam nebudem pozerat vsetky CP v Brne, mam aj lepsie veci na praci.

Ja uznavam ze nejake take CP su, to este neznamena ze to je dobre.
Reply on: ophis #22:
Dunčo je späť. ?
Reply on: david1 #20:
No žiadne žalospevy v BA novinách neboli a čo som sa v DPB informoval dva roky nazad tak neboli sťažnosti tiež ? Ibaže by sa zrazu po 5-6 rokoch začali sťažovať minulý a tento rok a mne to uniklo ?
Reply on: 810zssk #21:
Neviem či som to nenapísal dosť jasne, ale pozri si viac tých aktuálnych CP a neodbavuj sa na tom, že jedna linka neexistuje a druhá už premáva inak. Ten stav liniek 63 a 72 bol v roku 2005!!! To, že to teraz nie je, neznanemá, že iné linky to tak nemajú! Pochopil si to, alebo furt budeš mlieť dokolečka jak retardovaný papagáj, že L63 má jeden variant a L72 neexistuje? Ak áno tak ešte raz pre teba : POZRI SI OSTATNÉ CP ZVYŠNÝCH LINIEK MHD V BRNE!
Reply on: ophis #19:
Ano, tri priklady z ktorych dva uz nie su platne 😃
Reply on: ophis #15:
Ako vies ze sa neztazovali?
U tejto linky je ,ale hlavny prepravny prud opacnym smerom. Moc ich nebude utekat z vlaku od Viedne na Kopcany...

Reply on: 810zssk #18:
Ale houby aké útočenie, keby som ti hovoril naživo tak ten pocit nemáš, tak nerob ofuky ☺ Iba som nahodil iné príklady ako to funguje. Mimo to tých cestovných poriadkov v brnenskej MHD nie je tak veľa aby si si ich nemohol všetky pozrieť. ?
Reply on: ophis #16:
Joj, keby si aspon nedristal. MHDcku som naposledy nejak aktivnejsie fotil aj viac ako rok dozadu, teraz si maximalne odfotim nejaku mimoriadnost ked je. Takze naozaj to nie je o zbierani fotiek - cize strela vedla. Navyse opat prechadzas do utocenia namiesto konstruktivnej diskusie, teda to straca zmysel.
Reply on: kecho #12:
Ale ja nepíšem nič o rušení čísel kompletne tak čo tu robíš závery ako babka hysterka na "miletičke"? ? To, že niekoho zaskočí autobus na trolejbusovej linke a ohŕňa nos je škoda riešiť. DPB spoj vypravil, išiel ako mal, kto nenastúpil, si sťažovať môže koľko chce, ale na seba akurát tak ... Na Dlháčoch sú radi aj za kĺbovú Karosu, že príde na L33 a že vôbec niečo príde ak zas budú 3-4ks z 25Tr neschopné. V Petržalke takúto dilemu nemáme, lebo tu trolejbusy "nepoznáme" ? a asi ani nejaký čas ešte nebudeme. A to mám doma vystrihnutý článok z roku 2004, že trolejbusy by mali do Petržalky jazdiť až o 4 roky po sprevádzkovaní mosta Apollo, ale to inokedy už ...
Reply on: 810zssk #13:
V knižnom vydaní CP pre Brnenskú MHD z roku 2005 mám aj linku 72 ešte, tam boli tri zachádzky. L41 funguje normálne, je tam iba viac variant, niečo ako naša 53+630 keď ešte chodila do Grobu +nejaký "bonus". Úplne normálna vec, pokiaľ niesi zaťažený na úchylnosti a fajnovosti, či nepotrebuješ mať linku navyše aby si mohol zbierať fotky "novej" linky. Neviem či 3-4 poznámky k trase sú také nepreberné množstvo, ale keď sme prežili SADkárske CP a vieme s nimi žiť, ako aj ľudia, ktorí využívajú MHD v mestách kde to robí SAD, tak toto nás nezabije vôbec. Takisto 31 môže byť úplne spokojne včlenená do L39, tam odlišnosť nie je žiadna, hlavne keď väčšina ľudí z CSU ju využíva v úseku CSU - Zochova, slušná časť aj Zochova - Vazovova a za ten čas určite ľudia postrehnú na vnútornom displeji, že sú v spoji linky 39, ktorá ide po Trnavské mýto.
david1 : Prečo si potom nesťažovali na L80 na toto, že napr. na ŽST Petržalka dakto dobiehal a chcel ísť na Kopčany, no zaviezol sa ku kúpalisku?! Takisto ak by si niekto zamenil 91 či 191 nič by by sa nestalo. Ostatne problém, že si zameníš tieto linky vzniká iba za prípadu, že : DOBIEHAŠ ODZADU A ZROVNA NA POSLEDNEJ ZASTÁVKE, KTORÚ MAJÚ DVE VARIANTY LINKY SPOLOČNÉ. Čiže v prípade 91/191 problém nie je absolútne, lebo ak nastúpiš pri Rímskom parčíku, tak vystúpiš na ŽST Rusovce a tam 91 stojí! U 92 a 192 tam sa spoje neprekrývajú, iba poobede tam je jedna 192 zatrúsená medzi tie pracovné spoje 92-ky, ale tam je pohyb cestujúcich taký, že to je zanedbateľné. PROBLÉM JE TEDA IBA JEDEN a síce keď na Haburskej dobiehaš a nastúpil by si namiesto do 96 na smer ŽST NM na smer AVION, opačne tento problém katastrofou nie je, lebo ešte autobus zastaví na zastávke Trnavská a môžeš prejsť k zastávke L61, 63, 204, 205. Aj tento problém by šiel odstrániť, keby zastávka Trnavská, bola pre L50 a 196 pred semaformi a mali by tam autobusy signalizáciu ako je na Šustekovej.
Z praktickeho hladiska pri dobiehani voza zo zadu alebo prestupe z druheho busu je dost prakticke to rozlisit pri L196 alebo 96 ked chcem ist na stanicu N.Mesto.

Pokial maju uplne totoznu trasu a sluzia na doplnenie kapacity na vytazenom useku problem by som nevidel.
Reply on: ophis #11:
Tak v prvom rade, snad si necakal ze si budem prechadzat vsetky brnenske CP na potvrdenie tvojej teorie... tie CP som si pozrel a 41 je to presne to comu sa chcem vyhnut: milion poznamok v CP. Brnenska linka 63 ma jedinu variantu trasy a linka 72 ani neexistuje, dobre priklady si uviedol ?
Reply on: ophis #11:
"Máme ešte aj vnútorné transparenty, máme prehľadnejšie CP, máme internet, máme proste všetko čo treba. " a cestujúci tie transparenty aj čítajú alebo sa orientujú podľa čísel? V extrémnych prípadoch aj podľa toho, že čakajú na Tbus a keď príde Abus (výluka) tak doň nenastúpia - pozri si nedávne príspevky v diskusiách 😉
Tak potom zrušme kompletne všetky čísla a dávajme iba ciele a trasy - to už bude ok? veď predsa máme displeje, transparenty... ?
Samo kriste však si to zisti, ktoré linky. Tak napr. taká 41, 63, 72 v Brne. Nie je tam síce 5 variánt všade ale 3-4 a 2-3 varianty má aj viac liniek v Brne. Skrátka normálna prax. Ísť od úchylnosti čias CP á la SAD, že má vysvetliviek viac ako spojov do úchylnosti, že na druhú variantu trasy kydneme hneď 1xx je choré.

Ešte raz zdôrazním, že chápal by som takéto členenie, keby sme nepoznali elektronické transparenty, kde už môžeme všetko nahodiť, ale mali by sme iba plastové tabule. Máme ešte aj vnútorné transparenty, máme prehľadnejšie CP, máme internet, máme proste všetko čo treba. Teda spoje L191 sú totálna blbosť, lebo tam je rozdiel medzi 91 a 191 ešte menší ako medzi tromi variantami trasy L80. L96 a 196 tam je rozdiel ako medzi 80 do Kopčian a k Matadorke a 92 a 192, tam je to skoro ako u 91/191. Uznávam také delenie, že máme 51 a k nej nadväzuje 151, resp. ako druhé rameno pôvodnej linky, príp. že je to nejaká doplnková obslužná linka k tej základnej. 191, 192 a 196 niesú doplnky k "základnej" linke, ale posilové spoje s kratšou trasou, ktoré premávajú po rovnakej trase a premávajú v sedle, špičke alebo mierne odlišne podľa dopytu. Veď si pozri napr. ako v Brne majú električkovú linku 5, alebo 3. S tvojím zmýšľaním by z 5 boli 5 a 15 a k 3 by dorábali ešte 23. ? Potom si zalistuj aj v trolejbusových linkách 25 a 26, kde to jazdí po jedným CP a je to tam komplikovanejšie.
Reply on: TomJ #9:
Tak ked si precitas ten clanok ktory komentujes tak to rozdelenie CP na imhd sa spravilo prave na zaklade reakcii cestujucich, cize asi je zrejme ze ti ludia preferuju separatne CP.
Reply on: 810zssk #8:
Mohlo by sa urobiť také niečo, že by cestujúci v dotknutých linkách dostali dotazník s tým, či si myslia, že je vhodné rozdeliť danú linku na dve, resp. spojiť dané dve linky do jednej. My tu totiž môžeme o tom diskutovať do nekonečna, no najlepšie by bolo, keby sa k tomu vyjadrili samotní cestujúci, ktorých sa to týka.
Reply on: TomJ #7:
37, 44, 56 a 79 maju upravu trasy v relativne malom rozsahu, tam nie je dovod to rozdelovat na dve linky.

Naopak, 80 ma kazdy druhy spoj inej trase (a to este neratam ze niektore idu na cintorin), vysledkom coho je milion poznamok v CP a bordel. Pri 77 si tiez viem predstavit samostatne cislovanie, ved tam je subeh iba v jednom medzizastavkovom useku!
Reply on: 810zssk #6:
Súhlasím s posledným odsekom Tvojho príspevku, teda o jednosmernosti liniek 191, 192. No vedel by som si predstaviť aj čisto linky 91, 92, 96. Ale takú 80-ku by som nedelil na dve linky. Myslím si, že tí, čo ňou cestujú pravidelne v tom prehľad majú a náhodní cestujúci ňou aj tak na 99% cestujú v úseku ŽST. Petržalka – centrum, kde jazdia všetky spoje. To by sme potom museli mať aj kombinácie 37+137, 43+143, 44+144, 56+156, 57+157, 77+177, 79+179. Najlepšie by podľa mňa bolo nechať to tak a nerobiť zbytočné kozmetické úpravy na popletenie cestujúcich, ktorí sú zvyknutí na toto číslovanie a je im úplne jedno, že u inej dvojice liniek sa to čísluje inak.
Reply on: ophis #5:
Osobne nesuhlasim. Cim menej poznamok v CP, tym lepsie - je to ovela prehladnejsie. Jasne, ak je nejaka uprava trasy ktora sa tyka 2-3 spojov tak sa to riesi poznamkou, ale ak ma linka viacero variant, urcite je lepsie ked su to samostatne linky... Pevne verim ze aj ten sialeny CP L80 sa casom nejak upravi na dve linky 80+81.

Kolko liniek v Brne ma 5 variant tras? Ktore su to? Lebo podla mna nemas pravdu.

Co si ale viem predstavit je jednosmernost niektorych tychto liniek. Teda 191 by bola jednosmerna v smere do Rusoviec; v smere do mesta by sla ako 91. Podobne 192 jednosmerna v smere do Tesca Lamac a v smere do Petrzalky by sla ako 92.
Samo o sebe existencia stovkových liniek o ktoré sa jedná je v týchto troch prípadoch blbosť. 191 má s L91 okrem jednej zastávky v jednom smere (nástup ŽST Rusovce, smer mesto) spoločné všetky zastávky, L92 má odlišné iba Tesco Lamač a L196 iba ŽST Nové Mesto a v jednom smere ešte zastávku Trnavská. Keby takto číslovali v Brne linky ako u nás sú 191, 192 a 196, tak by sa nedočíslovali asi lebo jedna linka má aj 4-5 variánt trás. Mimo to, časy plastových tabúľ sú preč a preto rôzne ciele cesty netreba odlišovať číslom ešte aj. Kedysi mala L111 asi 5-6 konečných a bolo to ako bolo. Je zaujímavé, že to, čo funguje pri L80 (Kopčany / Matador + US cintorín), tak to pri hore uvedených linkách nefunguje už. ?
Reply on: Tedomík #3:
Že cestovné poriadky liniek 91, 92 a 96 sa dajú zobraziť aj samostatne bez spájania s 191, 192 alebo 196. ?
Nejak som tomu z textu nepochopil, čo sa zmenilo ❓
Konečne...