Zľavy v MHD Bratislava

Bezplatná preprava

V bratislavskej MHD, ktorá je súčasťou Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK), sa od 1.11.2015 bezplatne prepravujú nasledujúce kategórie cestujúcich:

  • deti mladšie ako 6 rokov,
  • sprievodca držiteľa preukazu ŤZP-S, vrátane invalidného vozíka, alebo vodiaceho psa,
  • sudcovia Ústavného súdu SR,

Bezplatná preprava (s výnimkou detí do 6 rokov a vodiacich psov) neplatí na medzinárodných linkách 801 a 901.

Občania nad 70 rokov majú nárok na vydanie bezplatného predplatného lístka SeniorPas, s ktorým môžu neobmedzene cestovať v rámci všetkých liniek Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja. SeniorPas sa vydáva na bezkontaktnú čipovú kartu vydanú niektorým z dopravcov v IDS BK.

Vybrané skupiny cestujúcich (napr. ŤZP/ŤZP-S, zlatí a diamantoví darcovia krvi, protifašistickí a protikomunistickí odbojári a politickí väzni) majú nárok na vydanie predplatného cestovného lístka s bonusovou zľavou 100 %, t.j. bezplatne.


Zľavnené cestovné

Zľavnené cestovné lístky so zľavou 50 % môžu v rámci IDS BK od 1. novembra 2015 využívať:

  • deti od 6 do 15 rokov (bez preukážky na zľavu),
  • žiaci a študenti základných a stredných škôl  študujúci v dennej forme
    • nárok sa preukazuje školou vydanou bezkontaktnou čipovou kartou s aktivovanou dopravnou funkciou, pre daný školský rok platným medzinárodným preukazom ISIC, alebo preukazom o zľave vydaným dopravcom v rámci IDS BK po predložení potvrdenia o návšteve školy
  • študenti slovenských a zahraničných vysokých škôl študujúci v dennej forme mladší ako 26 rokov do získania VŠ vzdelania druhého stupňa,
    • nárok sa preukazuje školou vydanou bezkontaktnou čipovou kartou s aktivovanou dopravnou funkciou, pre daný školský rok platným medzinárodným preukazom ISIC, alebo preukazom o zľave vydaným dopravcom v rámci IDS BK po predložení potvrdenia o návšteve školy
  • držitelia preukazov ŤZP/ŤZP-S
  • občania od dovŕšenia 60. roku veku, ktorí sú poberateľmi starobného, invalidného, resp. výsluhového dôchodku
    • nárok sa preukazuje bezkontaktnou čipovou kartou vydanou dopravcom po predložení potvrdenia o poberaní dôchodku
  • občania od dovŕšenia 62. roku veku
    • nárok sa preukazuje dokladom totožnosti

Od 7. marca 2016 majú uvedené kategórie cestujúcich nárok na 50 %-nú zľavu aj na medzinárodných linkách 801 a 901.


Podmienky prepravy cestujúcich s preukazom ŤZP / ŤZP-S

Od 1. mája 2016 sa v rámci IDS BK držitelia preukazov ŤZP/ŤZP-S prepravujú za nasledovných podmienok:

  • cestovanie v celej sieti IDS BK na jednorazové a predplatné cestovné lístky so zľavou 50 %,
    • pri cestovaní na jednorazové cestovné lístky preukazovanie nároku na zľavu len preukazom ŤZP/ŤZP-S,
    • v prípade využívania predplatného cestovného lístka (PCL) preukázanie nároku na zľavu len pri vybavovaní zľavnenej čipovej karty.
  • pre zóny 100+101 (mesto Bratislava) si môžu držitelia týchto preukazov s trvalým pobytom v Bratislave a okresoch Pezinok, Senec a Malacky zaobstarať PCL so zľavou 100 %, t.j. bezplatne
    • podmienkou je zakúpenie PCL na bezkontaktnú čipovú kartu akceptovanú dopravcami (možnosť zakúpenia cez internet),
    • možnosť zakúpenia takéhoto PCL u ľubovoľného dopravcu v rámci IDS BK (aj cez internet),
    • preukazovanie nároku na zľavu len pri vybavovaní čipovej karty

Sprievodca držiteľa preukazu ŤZP-S sa prepravuje bezplatne. Bezplatne sa prepravuje aj invalidný vozík a vodiaci pes osoby so zrakovým postihnutím, ktorý musí mať biely postroj s červeným krížom, alebo oranžovými pruhmi.

Na medzinárodných linkách 801 a 901 majú držitelia preukazov ŤZP a ŤZP-S a ich sprievodcovia nárok na zľavnený cestovný lístok.


31st Oct 2015, updated 29th Jun 2018
-mhd-

Comments

Login: Password:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

810zssk4.9.2018 12:41  +1#172 Re:
Reply on #171 od vladok:
Nie. Ziadne zlavy pre ucitelov neexistuju.
vladok4.9.2018 12:33 #171 Re:
Dobry den,
Ma prosim narok na zlavnene cestovne drzitel platneho medzinarodneho preukazu ITIC. Dakujem za odpoved.
milkacilka3.4.2018 9:29 #170 Re:
este doplnim, myslela som invalidov do 62 r.
milkacilka3.4.2018 9:27 #169 Re:
Pekny den,

je super, ze Regiojet vstupil do Integrovanej dopravy, avsak trochu sa podla mna opat zabudlo na ZTP osoby - invalidov. Kedze som z Kvetoslavova, kupujem si kazdy den bezplatne listky na Regiojet do BA a elektricenku v BA mam predplatenu s 50% zlavou. Ak by som si kupila elektricenku az po Kvetoslavov, vyjde ma to viac, a tak mi zostava, kazdy den si kupovat bezplatne listky pre Regiojet, kedze mesacnik ani tyzdennik pre ZTP, ZTP-S v Regiojete neexistuje.

Zaroven sa chcem opytat, prosim, neplanuje sa medzi okresy pri podmienkach prepravy cestujucich s preukazom TZP/TZP S - 100 % zlavou do buducnosti pridat aj okres Dunajska Streda ?

"Podmienky prepravy cestujúcich s preukazom ŤZP / ŤZP-S v DPB
pre zóny 100+101 (mesto Bratislava) si môžu držitelia týchto preukazov s trvalým pobytom v Bratislave a okresoch Pezinok, Senec a Malacky zaobstarať PCL so zľavou 100 %, t.j. bezplatne "

Dakujem

KPVS31.3.2018 16:00 -1#168 Re:
Reply on #19 od ReAn:
Dobrý deň, ak nám napíšete na adresu kpvs.kpvs@gmail.com, napíšeme Vám presný návod, ako si vybaviť bezplatné cestovanie pre syna príslušníka PTP.
KPVS31.3.2018 15:57 -1#167 Re:
Reply on #53 od jana73:
Dobrý deň, môžete nám napísať na adresu kpvs.kpvs@gmail.com a napíšeme Vám podrobný návod, ako si vybaviť bezplatné cestovanie pre rodinného príslušníka.
pharel19.7.2017 11:20  +1#166 Re:
Reply on #164 od Miloslava:
Presne ako hovori Mike, pocas vybavovania kariet sa do nich zapise elektronicky ich "profil", ze je zlavnena, tym padom pri nakupe listka za plnu cenu v oznacovaci, vam to z karty strhne iba tu cenu za zlavneny listok.
Mike18.7.2017 22:04  +1#165 Re:
Reply on #164 od Miloslava:
Pokiaľ máte čipovú kartu ako pre dôchodcu, tak z nej by mali byť všetky kupované elektronické lístky vo vozidlách MHD automaticky zľavnené. Pokiaľ Vám z tejto karty strháva kredit ako za celé lístky, tak sa niekde stala chyba a môžete sa vrátiť do predajne toho dopravcu, kde ste si tú kartu vybavovali a reklamovať to.
Miloslava18.7.2017 22:01  +1#164 Re:
Som čerstvá dôchodkyňa a vybavila som si dnes aj dôchodcovskú čipovú kartu. Dlhodobo som používala kartu, ako eletronickú peňaženku. Tak som chcela používať kartu aj teraz, nakoľko necestujem pravideľne. Na moje prekvapenie, som zistila, že si nemôžem na nákupnom označovači v autobuse kúpiť zľavnený lístok a musela som si kúpiť celý. Znamená to, že mi je nabitá karta-peňaženka nanič a musím si kúpiť mesačné, či iné predplatné? Elektronická peňaženka mala byť výhodná pre nepravideľne cestujúcich, nechápem, prečo sa v dopr. prostriedkoch nedá zakúpiť zľavnený lístok. Alebo ma vyvediete z omylu?
kecho21.12.2016 14:55 -1#163 Re:
Reply on #162 od suuuziii:
Nebolo by jednoduchsie obratit sa priamo na DPB?

Podla mna neplati.
suuuziii21.12.2016 9:49  +1#162 Re:
Dobrý deň

Prosím Vás platí aj tento rok permanentka na hokej Sloven ako lístok na mhd?

Ďakujem

Zuzana Zatovičová
Valec11.9.2016 9:30 #161 Re:
Reply on #160 od Melange:
"aká úvaha vlastne stojí za tým, že osoby nad 70 rokov majú MHD zadarmo"

Kedysi to ktosi vymyslel (v čase, kedy aj priemerný vek dožitia bol oveľa nižší) a dnes už nebude mať nikto odvahu s tým čokoľvek spraviť, lebo by to bola politická samovražda. Aký je pomer týchto cestujúcich ti neviem povedať, ale počet všetkých predaných lístkov so zľavou je vyšší ako pomer ostatných, tzn. plneplatiaci sú už dnes vo vozidlách v menšine.
Melange11.9.2016 0:45 #160 Re:
Inak, aká úvaha vlastne stojí za tým, že osoby nad 70 rokov majú MHD zadarmo? Nárok na zľavu je pochopiteľný, ale zadarmo? Domnievam sa, že títo ľudia tvoria dosť veľkú časť cestujúcich, niekedy je spoj temer plný sedemdesiatnikov (a starších), ktorí sa vozia zadarmo. Skôr mám dojem, že motivovať nastúpiť do MHD treba ľudí v produktívnom veku, ktorí nám upchávajú cesty autami a spoje jazdia v zápchach často poloprázdne. No prístup DPB je presne opačný: títo ľudia majú cestovné najdrahšie.
810zssk11.9.2016 0:00 #159 Re:
Reply on #158 od sajo:
Presne tak.
sajo10.9.2016 22:00 #158 Re:
Ak dobre rozumiem, tak na preukazania naroku na 50%-nu zlavu pre drzitela ZTP preukazu cloveka byvajuceho mimo Bratislavy staci mat pri sebe ZTP preukaz a ziadny iny doklad netreba vybavit?
S499.10232.9.2016 20:05  +1#157 Re:
Reply on #152 od Valec:
Bolo by zaujímavé zistiť, koľko 16 - 18-ročných nemá nárok na zľavu, lebo od šestnástich rokov zarezávajú. Najmä v Bratislave a v Bratislavskom kraji.
S499.10232.9.2016 20:03 #156 Re:
Reply on #138 od piggee:
Keď nemáš trvalý pobyt na území Slovenska, musíš mať cestovný doklad. A keďže nemáš občiansky preukaz, musí to byť pas 🤣 .
S499.10232.9.2016 20:00 #155 Re:
Reply on #151 od Valec:
Mal by si uvažovať nad zmenou zamestnávateľa. Stačí, keď bude nosiť zdravotnú kartu svojho o dva roky mladšieho spolužiaka, ktorý MHD nechodí. A platobnú kartu má aj moja osemročná dcéra.
S499.10232.9.2016 19:51 #154 Re:
Reply on #150 od 810zssk:
Tak tak.
810zssk2.9.2016 15:28  +1#153 Re:
Reply on #152 od Valec:
Tak ono by bolo idealne keby niekto vypocital aky by bol vypadok trzieb. Z kariet by sa to cca dalo odhadnut (kolko percent ludi do 19 ma obycajnu kartu), keby dopravcovia mali zaujem.

Potom este odhadnut kolko by sa usetrilo na predajniach a mame to 🙂
Valec2.9.2016 14:51 #152 Re:
Reply on #150 od 810zssk:
Po roku presviedčania a preukazovania dôvodov sa podarilo posunúť hranicu z 15 na 16 rokov (lebo 10-ročná povinná školská dochádzka). Takže tak v roku 2020 sa to možno podarí zaviesť. 😉
Valec2.9.2016 14:49 #151 Re:
Reply on #149 od S499.1023:
Vyplýva to z tvojich a Melangeho vyjadrení. Keďže 14-ročný žiaden preukaz nemá, a dospelejšie vyzerajúci nemá tým pádom ako hodnoverne (s fotkou, dátumom narodenia a okrúhlou červenou pečiatkou) prekázať, že tých 16 ešte fakt nemal, je nutné dať mu možnosť vybaviť ho.

Žiadna iná náhrada sa nehodí, a keďže 17-ročný puberťák bežne nosí so sebou kvôli cestovaniu zdravotný preukaz svojej o 5 rokov mladšej sesternice a kvôli kúpe cigariet platobnú kartu svojej babičky... mohol by to ľahko zneužiť.
810zssk2.9.2016 14:29  +2#150 Re:
Reply on #148 od Valec:
Co by realne bolo treba je zaviest mladeznicku zlavu do 19 rokov (vratane).

1. Rozlisit ci ma clovek 14, alebo 20 sa vizualne spravidla da celkom jednoducho.
2. Cestujuci vo veku 15-19 by sa preukazovali OP.
3. Dovolim si predpokladat ze vypadok trzieb by bol minimalny, kedze v tom veku drviva vacsina ludi aj tak narok na zlavu ma.

Jednoduche a uzivatelsky prijemne riesenie.
S499.10232.9.2016 14:27 #149 Re:
Reply on #148 od Valec:
A k tomuto záveru si sa dopracoval ako?
Valec2.9.2016 14:25 #148 Re:
Reply on #147 od Melange:
Takže výsledkom debaty je, že treba zaviesť preukaz dopravcu s foto aj údajmi aj pre deti do 16 rokov... najlepšie, ak by si ho vybavili už niekedy v 12-tich (vtedy je ešte možné rozlíšiť, kto je dieťa a kto vyzretejší pubertiak). 😉
Melange1.9.2016 1:36 #147 Re:
Reply on #145 od 810zssk:
Preukaz poistenca síce, technicky vzaté, má ten údaj, ale keďže nevieš overiť, či je daná osoba skutočne oprávneným držiteľom toho preukazu, tak je to rovnako tak (i)relevantný doklad ako tá bankomatová karta (alebo trebárs preukaz do knižnice).
S499.102331.8.2016 12:31 #146 Re:
Reply on #145 od 810zssk:
Ja tomu tiež rozumiem. Chcel som len v nadsádzke naznačiť, že karta poistenca ako preukaz na zľavu je absurdná, pretože je sama o sebe nestotožniteľná.
810zssk31.8.2016 10:40 #145 Re:
Reply on #144 od S499.1023:
Ano, pointe rozumiem. Ale platobna karta nie je ekvivalentom preukazu poistenca, pretoze nema ten udaj kvoli ktoremu sa preukaz predklada.
S499.102331.8.2016 10:38 #144 Re:
Reply on #143 od 810zssk:
Karta poistenca síce dátum má ale nemá fotku, takže by som mohol predložt prakticky ľubovoľný preukaz poistenca vyhovujúcich parametrov.
810zssk31.8.2016 10:01  +1#143 Re:
Reply on #142 od S499.1023:
Bankova karta nema datum narodenia.
S499.102331.8.2016 9:41 -1#142 Re:
Reply on #139 od Vladimír:
Ak je preukaz poistenca, čo je kus plastu bez akejkoľvek podobizne, postačujúci doklad, tak by mohla stačiť napr. aj banková karta na meno dieťaťa. Už späť z Kolumbie?
S499.102331.8.2016 9:39 #141 Re:
Reply on #138 od piggee:
Ďalší legislatívny fail SR je, že v SR sa nevydávajú na požiadanie občianske preukazy deťom do 15 rokov. Napr. naše deti, ktoré majú sloveské občianstvo, potrebujú kvôli neustálemu cestovaniu v rámci EU pasy, čo je najmä u detí do 5 rokov mimoriadne otravné, lebo sa im pas vystavuje len na dva roky. V ČR dostane OP na požiadanie zákonného zástupcu ktorékoľvek dieťa.
810zssk31.8.2016 8:45  +1#140 Re:
Reply on #136 od Mike:
Podla mna v PP nie je dost jednoznacne stanovene ze u ktorehokolvek dopravcu platia preukazy vsetkych dopravcov. Kazdopadne, v praxi by som sa na to aj tak nespoliehal, rovnako ako na (necipovy) ISIC ktory by tiez mal platit, ale...

Inak vela problemov by riesilo predlzenie vekovej zlavy aspon do 19 rokov. Dovolim si predpokladat ze vypadok trzieb by bol na urovni statistickej odchylky a odbudlo by kvantum papierovania.
Vladimír31.8.2016 0:35 #139 Re:
Reply on #138 od piggee:
To, že pas vlastniť nemusíš predsa nijako neodporuje tomu, že ak ho vlastníš, môžeš ním preukázať vek. Ako bolo napísané, možností je viacero, výber je na cestujúcom. A pokiaľ je niekto presvedčený, že žiaden vyhovujúci doklad nemá alebo ho nepredloží, nemusí si uplatniť žiadnu zľavu.
piggee31.8.2016 0:13 #138 Re:
Reply on #137 od kecho:
Pas podla ziadneho zakona vlastnit nemusis. Dokonca tu mame aj taku chybu v zakone v pripade, ze si obcanom SR a mas bydlisko mimo uzemia SR. V takomto pripade ti OP zoberu (lebo ten je viazany na bydlisko), ale pas mat podla ziadneho zakona nemusis. Je to fail NR SR s MinV uz niekolko rokov, od vstupu do EU, nakolko do dnesneho dna nespravili sulad s EU nariadeniami a ani nasimi zakonmi. Jeden odporuje druhemu.
kecho30.8.2016 21:06 #137 Re:
Reply on #135 od Melange:
Pas? 🙂
Mike30.8.2016 20:52 #136 Re:
Reply on #135 od Melange:
Do 15. roka preukazuje vek pri požiadaní revízorom, alebo inou oprávnenou osobu ľubovolným hodnoverným dokladom, kde je uvedený dátum narodenia danej osoby (NAPR. preukaz poistenca - jeden vodič Slovak Lines si to vyložil tak, že striktne vyžadoval predložiť práve preukaz poistenca :-D)

Od dosiahnutia 16. narodenín už treba aj nejaký preukaz na zľavu vydaný dopravcom, teda nakoľko sú ZSSK dopravca zúčastnený v IDS BK teoreticky by mal stačiť aj ten preukaz študenta umožňujúci bezplatné cestovanie vlakmi, ak je pre daný školský rok. Aj keď neviem, aká je prax...a už ďalšia vec je, ako je to so znalosťami u revízorov a vodičov SL...
Melange30.8.2016 20:40 #135 Re:
Reply on #134 od Mike:
Avšak občiansky preukaz sa získava až po dosiahnutí 15. roka, takže čo ak má menej ako 15 alebo viac ako 15? 🙂
Mike30.8.2016 14:07 #134 Re:
Reply on #133 od veronika1:
Ak ešte nedosiahla 16 rokov, tak jej na preukazovanie nároku na polovičné cestovné stačí občiansky preukaz.
veronika130.8.2016 10:44 #133 Re:
Dobrý deň, navštívime so sestrou Bratislavu. Je študentkou SŠ, ale nemá ani ISIC ani preukaz z bratislavskej mhd-ky. Môže cestovať na kartičku z bezplatnej dopravy na vlak? Alebo vedeli by ste mi nejako poradiť, ako by som to mohla vyriešiť? ...ďakujem za odpoveď
Angie7010.8.2016 10:43 #132 Re:
Ďakujem za odpoveď:)
810zssk10.8.2016 8:54 #131 Re:
Reply on #130 od Angie70:
Cestujuci nad 70 rokov ma narok bud na SeniorPas (t.j. bezplatny rocny sietovy listok), alebo ak si ho nechce vybavovat (napr. realizuje len par ciest), moze zaplatit bezne zlavnene cestovne (zlava 50%). To ze je zahranicny nehra vobec ziadnu rolu.
Angie7010.8.2016 8:47 #130 Re:
Dobrý deň, vedel by mi niekto poradiť aký cestovný lístok si má zadovážiť zahraničný cestovateľ nad 70 rokov? 😊
danka12627.7.2016 10:57 #129 Re:
Reply on #126 od 810zssk:
Ďakujem za informáciu 🙂 🙂
810zssk27.7.2016 10:56  +1#128 Re:
Reply on #127 od danka126:
Vid prvy odstavec.
danka12627.7.2016 10:56 #127 Re:
A ako je to s ISIC kartami ?
810zssk27.7.2016 10:32  +1#126 Re:
Reply on #125 od danka126:
Ide o cipove ISIC karty vydane slovenskymi vysokymi skolami? Ak ano, mate bez problemov narok na zlavnene cestovne.

Najjednoduhsie riesenie pre Vas bude 72-hodinovy listok za 4 eura (zlavneny) s ktorym mozete neobmedzene cestovat po Bratislave. Ak by ste cestovali menej, mozete zvazit aj pouzivanie jednorazovych listkov - v takom pripade si vzdy kupite listok podla toho aku dlhu cestu mate (zonovu platnost nerieste, ta sa tyka iba ludi cestujucich mimo Bratislavu). Vsetky listky su prestupne, t.j. po oznaceni mozete danu dobu lubovolne striedat dopravne prostriedky.

Este dam do pozornosti, ze cestovne listky na bratislavsku MHD predava aj Zeleznicna spolocnost Slovensko v kazdej svojej pokladni.
danka12627.7.2016 10:15 #125 Re:
Dobrý deň , cez víkend plánujeme exkurziu v BA (od piatok-nedeľa) . Sme študenti a máme ISIC karty. Aký tip cestovného lístka máme použiť ? Sme ubytovaní v -Vysokoškolské mesto Ľ. Štúra - Mlyny a chceme navštíviť Staré mesto, Nové SND, Hrad ...

Ďakujem za odpoveď
810zssk26.7.2016 23:54 #124 Re:
Reply on #123 od Teres:
Podla prepravneho poriadku ano. V praxi je vsak aplikacia tohto konkretneho ustanovenia vcelku nahodna.
Teres26.7.2016 22:23 #123 Re:
Dobrý deň,
ak som študentom zahraničné vysoké školy a teda aj držiteľom karty ISIC, môžem si zakúpiť mesačný papierový cestovný lístok za zľavnenú cenu? Nie som však obyvateľom bratislavského kraja... Ďakujem
810zssk26.7.2016 12:47  +1#122 Re:
Reply on #121 od gabi77:
Mozte aj v Slovak Lines.
gabi7726.7.2016 12:43 #121 Re:
Dobrý deň, moja dcéra má preukaz ZTP a trvalé bydlisko v Bratislave. Chcem sa opýtať, či si môže vybaviť Kartu Slovak Lines a k nej bezplatný PCL, alebo si musí vybaviť Kartu Dopravného podniku Bratislava a k nej bezplatný PCL. Ďakujem.
celkom_surne21.7.2016 18:18 #120 Re:
Dobrý deň, mám 16 a som študent SŠ, ak by som chcela zlavnený lístok v bratislavskej MHD, stačila by mi ako preukaz aj preukážka na bezplatnú prepravu od železníc? Ďakujem
Valec7.6.2016 13:35 #119 Re:
Reply on #117 od modus:
Na porovnanie, akú zľavu dostane bratislavský ŤZP v 5 najväčších mestách + v Trnave (lebo je blízko).

Košice (https://imhd.sk/ke/doc/sk/10400/Zlavy)
pri vybavení BČK 100% zľava
bez BČK 50% zľava

Prešov (https://imhd.sk/po/doc/sk/13626/Ceny-a-typy-listkov)
nevidiaci a vozíčkari 100% zľava
ostatní 50% zľava

Žilina (https://imhd.sk/za/doc/sk/10226/Ceny-a-typy-listkov)
zľava 30%

Nitra (https://imhd.sk/nr/doc/sk/15426/Zmena-tarify-MHD-od-1-7-2016)
zľava 40%

Banská Bystrica (https://imhd.sk/bb/doc/sk/12925/Cennik-cestovneho-od-1-1-2014)
s BČK 70% zľava
bez BČK bez zľavy

Trnava (https://imhd.sk/tt/doc/sk/11420/Tarifne-podmienky-MHD-v-Trnave)
zľava 85%

Čiže, niekde viac, niekde menej, v priemere približne rovnakých 50%. 🙌
Valec4.6.2016 20:07 -2 +2#118 Re:
Reply on #117 od modus:
No schválne, z ktorého mesta to pochádzaš?
modus4.6.2016 17:12 -3#117 Re:
Reply on #103 od 810zssk:
Navrhujem na revanš všetkým ZŤP obyvateľom s trvalým pobytom v Bratislavskom kraji 50%nú prirážku pri cestovaní v ostatných krajoch SR! A prečo nie...
S499.102319.5.2016 10:38  +3#116 Re:
Reply on #113 od Valec:
Súd môže hovoriť o občianskom preukaze ale z nadradenej legislatívy plynie, že tým musí mať na mysli akýkoľvek preukaz totožnosti občana EÚ, preukazujúci vek 70+.
810zssk19.5.2016 10:22  +2#115 Re:
Reply on #114 od Black17:
Ano, po novom na preukazanie naroku na zlavu postacuje ISIC, nie je potrebna cipova karta. Problem je ze nie vsetci prislusni pracovnici dopravcov to vedia.
Black1719.5.2016 9:43 #114 Re:
Podľa tohto http://www.dpb.sk/_media/file/PP%20IDS%20BK_1_5_2016.pdf , podľa bodu B7.4.3d študenti zahraničných škôl môžu preukázať nárok na zľavu zahraničným ISICom. Chápem správne že aktivovaná dopravná časť na ISICu, ktorá ani neviem či ide aktivovať na inom ako slovenkom už nie je nutná? Mám ISIC český a cestujem za plnú cenu pretože nemám čas si vybavovať zľavovú kartu z potvrdenia. Vie mi niekto toto potvrdiť prosím? Ďakujem
Valec18.5.2016 18:39 #113 Re:
Reply on #110 od 810zssk:
No, mám pocit že o občianskom preukaze... ale musím pozrieť.
810zssk18.5.2016 10:16 #112 Re:
Reply on #111 od piggee:
No napriklad 🙂
piggee17.5.2016 23:16 #111 Re:
Reply on #110 od 810zssk:
Tam by potom nemali problem iba cudzinci, ale aj obcania SR, co maju iba pas a nemaju OP
810zssk17.5.2016 14:00 #110 Re:
Reply on #109 od Valec:
Ak to sud nespecifikoval, tak to plati pre vsetkych. Otazka je ci sud hovori specificky o obcianskom preukaze, alebo akomkolvek preukaze totoznosti (napr. aj pase).
Valec17.5.2016 13:13 #109 Re:
Reply on #108 od kecho:
To už súd nešpecifikoval. SeniorPas si ale môže vybaviť ktorákoľvek osoba staršia ako 70 rokov.
kecho13.5.2016 10:28 #108 Re:
Reply on #106 od Mike:
Predpokladám, že rovnako to platí aj pre cudzincov - teda im tiež na bezplatnú stačí pas, resp. národná verzia občianskeho?

Mike & Valec
🙌
Valec13.5.2016 9:58 #107 Re:
Reply on #105 od kecho:
Súd v predbežnom opatrení nariadil aj bezplatnú prepravu pre 70+.
Mike13.5.2016 7:53 #106 Re:
Reply on #105 od kecho:
Tarifa IDS:
ak si 70+ kúpi PCL - seniorpas - tak to má zadarmo (platí iba za čipovú kartu)
ak si 70+ nekúpi PCL, tak na základe OP cestuje na jednorázové lístky zľavnené (so zľavou 50%)

Teraz stále platí predbežné opatrenie súdu, že 70+ cestujú zadarmo a na preukázanie im stačí občiansky preukaz.

(Už bolo voči tomu podané odvolanie)...
kecho12.5.2016 23:22 #105 Re:
Sory za blbú otázku, ale teda keď zrušili/pozastavli SeniorPas, ale IDSBK stále nezmenil tarifu, tak aj 70+ by mali cestovať za polovičné cestovné? (keďže spĺňajú podmienku kategórie 62+)
A teda občan SVK, EÚ, ale aj občan mimo EÚ - 62+ alebo 70+ stačí preukázanie platným pasom, resp. ID dokladom danej krajiny?
Valec30.4.2016 22:19 #104 Re:
Reply on #101 od Jack37:
Preukaz železníc možno využiť.
810zssk30.4.2016 17:48 #103 Re:
Reply on #102 od egu53:
Narok na zlavu 100% maju osoby s trvalym pobytom kdekolvek v Bratislavskom kraji (nie len Bratislave). Obyvatelia s trvalym pobytom v inych krajoch maju narok na zlavu 50%. Prechodny pobyt sa nezohladnuje.
egu5330.4.2016 13:18 #102 Re:
Dobrý deň.Ak dobre rozumiem,tak mimo bratislavskí držitelia ŤZP a ŤZP-S a obyvatelia s prechodným pobytom v Bratislave majú nárok na cestovné lístky len so zľavou 50% ?Ďakujem.
Jack3730.4.2016 12:47 #101 Re:
Zdravím, môže študent SŠ využívať zľavu v MHD, ak vlastní iba bezkontaktnú EMCard kartu (Eurobus), resp. preukaz na zľavu zo železníc? Díky.
S499.102316.4.2016 12:11 #100 Re:
Reply on #99 od Mike:
c) Bol typický SAD-ista, vycvičený v doktríne "každý cestujúci je potenciálny zločinec".
Mike16.4.2016 8:50 #99 Re:
Reply on #98 od Ivka55:
Treba napísať na Slovak Lines, nech si spravia poriadok s vodičmi.

konkrétne prepravný poriadok IDS BK hovorí:
"B.7.3 Nárok na zľavnené cestovné sa preukazuje:
a) Deti do dovŕšenia 16. roku veku podľa bodu B.7.1a) svoj nárok na
zľavnené cestovné nepreukazujú, v prípade pochybnosti o veku dieťaťa
môže byť požiadané o preukázanie jeho veku vierohodným dokladom,
NAPR.. preukazom poistenca

Takže dotyčný vodič a) buď prehliadol v tom prepravnom poriadku to "napr." (asi najskôr)
alebo b) preukaz na zľavu zo železníc nepovažoval za vierohodný doklad...
Ivka5515.4.2016 22:44 #98 Re:
Dnes som cestovala busom so svojou 14r. dcérou trasa Malacky-Sekule. Pre dcéru som pýtala polovičný, mala som v rukách jej kartu na vlak, aby mohla jazdiť zadarmo. Šofér mi povedal, že to nieje doklad, že akceptujete len zdravotný preukaz?! Prečo mám v buse ukazovať zdravotný pr. keď na tej karte od železníc je dátum narodenia a fotka? Teraz som sa tu dočítala, že netreba žiadny doklad, tak ako to vlastne je? (zľavu nám dal) ďakujem.
petoo3.2.2016 10:59 #97 Re:
Reply on #96 od 810zssk:
Tak potom by sa to tu zišlo opraviť 🙌
810zssk3.2.2016 9:07 #96 Re:
Reply on #94 od petoo:
Na 801 a 901 sa uz TZP zlava neposkytuje
All11113.2.2016 8:50 #95 Re:
A nedá pokoj 🤣 http://bratislava.sme.sk/c/8130432/hendikepovanym-mozno-vratia-stopercentnu-zlavu-na-mhd.html
petoo2.2.2016 19:04 #94 Re:
Ako je to teraz zo zľavami pre ŤZP? Lebo v tarife pre tieto linky nie sú uvedené. http://www.dpb.sk/_media/file/Tarifa%20cast%20B%201_11_2015_29_12_2015.pdf
810zssk10.11.2015 12:16 #93 Re:
Reply on #92 od Suman:
Nie. Narok na zlavnene cestovne maju len ucastnici protifasistickeho odboja a politicki vazni.
Suman10.11.2015 9:58 #92 Re:
Mám PCL protikomunistický odboj, ako je to po 1.11.2015, je tam nejaká zľava?
dasu20152.11.2015 16:53  +1#91 Re:
dakujem - ked vybavim co potrebujem podelim sa skusenost 🙂
Salsaman2.11.2015 5:45 #90 Re:
Dobry den, mam ZTP-S aj BMK. Musim zasa vybavit novu kartu Slovak Lines? Dakujem
Peon31.10.2015 19:24  +1#89 Re:
Reply on #87 od dasu2015:
1/ Súhlasím s Vami. Ešte doplním, že platnosť karty je 5 rokov, takže potom si bude potrebné vybaviť novú.

2/ Odporúčam ísť na Autobusovú stanicu Mlynské nivy na prízemí, okienka 1 a 2 dopravcu Slovak Lines, lebo tam to vyjde najlacnejšie (3 €) a v tej cene tam občana odfotia priamo na kartu. Otvorené majú PO - PIA: 06:30 - 18:30 h. Výnimočne aj 1. 11. 2015 v tom istom čase.

Ak by si tú kartu vybavoval v niektorej predajni DPB, tak tam stojí 5,30 € a treba priniesť aj tú foto 3x3,5 cm. Ja keď som si pred asi rokom potreboval spraviť inde fotku, tak som si spravil prieskum a najlacnejšie mi z toho vyšlo Fuji foto v OC Danubia v Petržalke. Za 4 € som dostal 8 fotiek a polovicu z nich som si mohol zvoliť aj v inom formáte. http://www.oc-danubia.sk/obchody-a-sluzby/prevadzka/fuji_foto_-_fotoslužby Inde pýtali vyšší poplatok a dali by menej fotiek [nedá sa iba jednu fotku si dať spraviť]. Ďalej poznám Kodak Express v niektorých obchodných centrách, ale existujú aj menej známe fotoslužby v meste. Toto je však nekomerčný web, takže som to sem vlastne nemal písať... Na Autobusovej stanici Mlynské nivy a neviem kde ešte som videl aj samoobslužbnú fotoslužbu, ale neskúšal som to.

Karta bez fotky nemôže byť preto, že je neprenosná (viazaná na konkrétneho cestujúceho). Ak by kompetentní umožnili použitie kariet bez fotky, tak revízor by si od Vás musel pýtať pri kontrole aj občiansky preukaz a to by sa Vám určite nepáčilo.

3/ Od 1. 11. 2015 už občania nad 62 rokov nemusia preukazovať, že sú dôchodcovia. Stačí predložiť občiansky preukaz. Iba dôchodcovia vo veku od 60 do 62 rokov musia predložiť pri vybavovaní kópiu výmeru k nahliadnutiu, ale je možné si tam výšku dôchodku zakryť. Môžem Vás ubezpečiť, že DPB ani iný dopravca nepotrebuje poznať výšku Vášho dôchodku.

UPOZORNENIE: Toto je nezávislý web združujúci ľudí, ktorí sa zaujímajú o verejnú hromadnú dopravu. 🙂 Nikto z nás nemá rozhodovacie právomoci v záležitostiach na ktoré sa pýtate.

DPB má infolinku na telefónnom čísle 02/5950 5950 a 02/5950 5555, ktorá je v prevádzke PO - NE 7:00 - 19:00 h. Dá sa tam aj napísať na infocentrum@dpb.sk
810zssk31.10.2015 18:58 #88 Re:
Reply on #87 od dasu2015:
2. Ak si kartu vybavite v Slovak Lines, fotku si nosit nemusite, odfotia vas priamo tam. Fotku si treba nosit iba ak si kartu budete vybavovat v DPB. Navyse je karta v Slovak Lines o dve eura lacnejsia.
dasu201531.10.2015 18:33 #87 Re:
1/ preco plati karta pre ludi nad 70 rokov len 1 rok , predsa o ten rok nebudu mat 69 ale 71 a o dalsi rok zas len viac nie menej - tak ked plati zlavi nad 70 rokov mala byt by platna dovtedy pokial clovek je v stave chodit MHD
2/ kde zohnat foto 3x3,5 ? preco to nerobia hned pri vystaveni karty /tak ako pri OP/ ?
preco nemoze byt karta bez foto ?
3/ a kde je ochrana udajov - ked chcem zlavu /som dochodca/ musim dat kopiu vymeru zo Soc.poist. - z akeho dovodu chce DP kopiu dokonca aj s vyskou dochodku a RC ?
a vobec - ked ma clovek nad 62 a predlozi vymer zo Soc.poist. k nahôliadnutiu - malo by to stacit k potvrdeniu ze je dochodca - predsa OP je riadny doklad o veku kazdeho cloveka

4/ nezda sa DP ze to tentoraz s tymi dokladmi nejako setsakramentsky prehnalo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Valec27.10.2015 20:54 #86 Re:
Reply on #83 od pemur:
Kedy sa sem chystáte? Lebo dnes síce máte nárok na zľavu, ale musíte si vybaviť preukaz a na ten Vám treba priniesť fotku a výmer zo Sociálnej poisťovne.
Od 1.11. Vám bude stačiť OP.
810zssk26.10.2015 23:41 #85 Re:
Reply on #83 od pemur:
Ano, narok na zlavu pre dochodcov nie je viazany na miesto trvaleho pobytu.
berny26.10.2015 16:51 #84 Re:
Reply on #83 od pemur:
viď posledný odsek v článku nad diskusiou, ale neviem ako to bude po 1.11.2015
pemur26.10.2015 16:45 #83 Re:
Dobrý deň,
som 64-ročný dôchodca. Nemám trvalý pobyt v Bratislavskom kraji. Chystám sa na 1 deň do Bratislavy. Mám nárok na zľavnený lístok v MHD ? Ďakujem za odpoveď.
Valec19.10.2015 19:52 #82 Re:
Reply on #79 od zuzka23191:
Ak nemáte trvalý pobyt v Bratislavskom kraji, môžete si kartu vybaviť už dnes a vyhntete sa tak náporu pri vybavovaní kariet. PCL si zakúpite potom aj cez internet z pohodlia domova.

Ak máte trvalý pobyt v Bratislavskom kraji, tak musíte aj s vybavení karty čakať do 1.11. Bude však platiť prechodné obdobie (do konca roka) počas ktorého budete môcť v MHD cestovať bezplatne.
810zssk19.10.2015 15:01 #81 Re:
Reply on #79 od zuzka23191:
Na 100% to zatial nie je. A ako je napisane nizsie, imhd.sk nie je oficialna stranka DPB 🙂
Rubber3819.10.2015 14:59 #80 Re:
Reply on #79 od zuzka23191:
Za prvé, TOTO NIE JE OFICIÁLNA STRÁNKA, a veľmi by som ocenil, kedy ste mi vysvetlila, ako ste k takémuto názoru preboha prišla

Za druhé, termín ešte nie je nikým oficiálne potvrdený, takže Vás naozaj nemôžeme uistiť. Malo by to byť do konca roka 2015, ale či to bude od 01.11., to sa ešte nevie
zuzka2319119.10.2015 14:52 #79 Re:
Dobrý deň,
chcela by som sa uistiť, že od 1.11.2015 už 100% nebude platiť cestovné zadarmo pre ZŤP, pretože už je 19.10. 2015 a tuna na oficiálnej stránke nie sú žiadne informácie k tomu. Ďakujem
Marica119.10.2015 8:53 #78 Re:
Reply on #77 od Valec:
Díky presne to som chcela vedieť... cestujem tak 5x do roka takže nič vybavovať nebudem... kúpim si iba polovičný lístok a idem...
Valec14.10.2015 17:20 #77 Re:
Reply on #76 od Marica1:
Áno, ak necestujete viac ako 6x za mesiac, tak Vám bude výhodnejšie kupovať si jednorazové lístky a preukaz ŤZP.

Ak cestujete častejšie, v tom prípade bude pre Vás lepšia karta s električenkou. Kartu si môžete vybaviť aj z tepla domova s doručením. Túto službu poskytujú hneď dvaja dopravcovia.
DPB: http://www.dpb.sk/pre-cestujucich/elektronicka-ziadanka-bck/
SL: https://eshop.dopravnakarta.sk/Slovaklines/BuyCard.aspx

Len doplním, že karty sa ešte vybaviť nedajú.
Marica114.10.2015 16:38 #76 Re:
Zdravím, som držiteľka preukazu ZŤP, mám TB v Bratislave nechcem si vybavovať žiadny preukaz lebo s 2 barlami radu neustojím. Ak si kúpim polovičný CL a preukážem zľavu revízorovi bude to v poriadku?

Ak musím mať preukaz môže mi ho vybaviť aj syn? dám mu OP, preukaz na zľavu a foto...
810zssk8.10.2015 15:04 #75 Re:
Reply on #74 od Ajuska:
Potom narok ma. Na pracovny, ani sluzobny pomer sa pri studentskych zlavach nijak neprihliada.
Ajuska8.10.2015 11:31  +1#74 Re:
Áno, jedná sa o denné štúdium.
richardhudec7.10.2015 13:54  +1#73 Re:
Reply on #72 od Ajuska:
Je normálnym študentom denného štúdia do 26 rokov?
Ajuska7.10.2015 11:15  +1#72 Re:
Syn študuje na Akadémii ozbrojených síl, začatím štúdia je zároveň v služobnom pomere ozbrojených síl - má nárok na zľavnené jednorázové cestovné lístky ? Ďakujem.
TeBeCe20.9.2015 15:26  +1#71 Re:
Reply on #69 od Tinuska:
Ano, staci.
Tinuska20.9.2015 15:24  +1#70 Re:
A vypadol mi tam vek, myslela som obcan nad 70 rokov veku.
Tinuska20.9.2015 12:23  +1#69 Re:
Dobry den, chcem sa opytat ci na bezplatnu dopravu v MHD Bratisllva ma narok ktorykolvek obcan s trvalym pobytom na uzemi SR. A ak ano ci staci vek preukazat obcianskym preukazom.

Vdaka
Valec13.8.2015 9:48 #68 Re:
Reply on #67 od 810zssk:
To je tak, keď časť informácii čerpáš z Cenového výmeru a časť z PP DPB. A potom následne prídeš na to, že ten Cenový výmer odporuje sám sebe a zároveň aj PP DPB cenovému výmeru. 😵

Navyše je podľa mňa celá formulácia nezrozumiteľná, lebo načo máš preukazovať nárok na bezplatné cestovanie aktivovanou zľavou... po správnosti by tam malo byť, že sa máš každoročne preukazovať nárok pri ktorom ti bude aktivovaná zľava na ďalšie obdobie.
810zssk13.8.2015 9:14 #67 Re:
Reply on #66 od Valec:
"nemáš bezplatnú prepravu"
"Na bezplatnú prepravu majú nárok bezpríspevkoví darcovia krvi....."

🤣
Valec13.8.2015 9:11  +1#66 Re:
Reply on #65 od Stando32:
Lebo ako bezpríspevkový darca nemáš bezplatnú prepravu, ale máš nárok na ročný lístok s predajnou cenou 0 €. Jeho platnosť ti zrejme už vypršala.
Mimochodom, ak ti to bolo povedané pri vybavovaní, neviem prečo si tak neučinil, nemusel si byť o 50€ ľahší.
Všetko je to popísané v Tarife DPB pre jednorazové lístky, kde sa v §4, bod 1 "Na bezplatnú prepravu majú nárok:", písmeno g) píše "bezpríspevkoví darcovia krvi držitelia zlatej Jánskeho plakety, Diamantovej plakety, Kňazovického medaily s trvalým pobytom v Bratislave s tým, že preukazovanie nároku na zľavu im vznikne vlastníctvom bezkontaktnej čipovej karty DPB, a. s. Každý takýto cestujúci je povinný každoročne preukazovať svoj nárok na bezplatné cestovanie aktivovanou zľavou na bezkontaktnej čipovej karte predložením dokladu totožnosti, ktorým sa osvedčí trvalý pobyt v Bratislave."
Stando3213.8.2015 7:49 #65 Re:
Dobrý deň.
Pri vybavovaní si voľného lístka ako bezpríspevkový darca krvi mi nebolo povedané, že to treba každoročne obnovovať. A ani nikde na Vašich stránkach som túto informáciu nenašiel. Včera som musel u tohoto dôvodu zaplatiť pokutu, že to nemám predĺžené.
Chcem sa spýtať, z akého dôvodu treba za darovanie krvi predlžovať voľný lístok? ZŤP môže "zázračne" vyzdravieť, ale darca krvi? Je to neprenosné, revízor má právo si vypýtať OP.
Ďakujem za odpoveď.
810zssk6.8.2015 11:03 #64 Re:
Reply on #63 od martina23:
1. Ide o VS v SR?
2. ISIC je vydany priamo skolou, t.j. ide o cipovy studentsky preukaz?

Ak je odpoved na obe otazky ano, tak mas narok na zlavu 🙂
martina236.8.2015 9:17 #63 Re:
Dobrý deň, mám otázku.
Keď som študent VŠ ale nie v Bratislave a mám platný ISIC, mám nárok na zľavnené cestovné MHD? Alebo si musím vybaviť nejakú inú kartu/potvrdenie u dopravcu? Vopred ďakujem za odpoveď.🙂
810zssk31.5.2015 23:37 #62 Re:
Reply on #61 od BDsee:
Neuznava. Ak by si vsak chcel pouzit PCL (elektricenku), tak sa to da obist jeho kupou na ZSSK. Pre jednorazove listky je vsak preukaz DPB nevyhnutny.
BDsee31.5.2015 17:30 #61 Re:
Uznáva sa aj študentský preukaz ZSSK, alebo je potrebné vybaviť zvlášť preukaz pre DPB?
Valec26.5.2015 14:44  +1#60 Re:
Reply on #59 od dlabikod:
Nárok na zľavu majú, avšak pre deti staršie ako 15 rokov je potrebný preukaz potvrdzujúci, že navštevujú školu. Za preukaz sa považuje buď preukaz vydaný dopravcom, alebo čipová karta vydaná školou. Do dovŕšenia 15-tich narodenín preukaz netreba, stačí aby mali pri sebe nejaký doklad pre prípad potreby, napr. Kartu poistenca.
Ak Vaša škola takéto preukazy nevydáva, bude jednoduchšie kúpiť tým starším nezľavnené lístky. Prípadne si skúste dohodnúť nejakú výnimku priamo na ots@dpb.sk.

Existujú aj skupinové cestovné lístky (viď http://www.dpb.sk/_media/file/Cestovn%C3%A9%20l%C3%ADstky/Skupinove_cestovne_listky.pdf) pre 20 dospelých alebo 1 dospelého a 20 detí. Tieto sú o niečo výhodnejšie ako keby ste si ich kupovali po jednom ale hlavne, nemusíte ich označovať 20. Ich predaj ale zabezpečujú predajne DPB, ktorých zoznam nájdete na http://www.dpb.sk/pre-cestujucich/predajne/ Či ich predávajú aj automaty po pravde netuším.
dlabikod26.5.2015 12:17 #59 Re:
Dobrý deň, ideme s deťmi z 8-r. gymnázia na výleto do BA, majú nárok na zľavnené cestovné (vek 14-15 rokov, žiaci denného štúdia ako 9.ročník ZŠ)? Je možné kúpiť aj nejaký hromadný lístok pre 26 detí, alebo si každý musí označiť svoj? Ďakujem za odpoveď.
Juhel5.5.2015 10:16 #58 Re:
Dobrý deň! Som držiteľka preukazu ŤZP. Nemám trvalý pobyt v Bratislave. Nárok na bezplatnú prepravu v MHD v Bratislave preukazujem len preukazom ŤZP alebo potrebujem vybaviť aj preukaz na zľavu vydaným Dopravným podnikom Bratislava?
Ďakujem za odpoveď
810zssk5.5.2015 7:15  +1#57 Re:
Reply on #55 od Patka3:
Nie, na Euro26 sa ziadne zlavy neposkytuju.
Ámos4.5.2015 20:26 -1#56 Re:
Reply on #55 od Patka3:
len ak mate aktivovanu zlavu cez skolu a u DPB. Ak nie ste student ale mate euro 26 tak nie.
Patka34.5.2015 20:17 #55 Re:
Dobrý deň, ak mám kartu EURO 26 platí mi zľavnený lístok na MHD? Ďakujem za odpoveď.
Dispecer27.4.2015 0:50 #54 Re:
Reply on #53 od jana73:
Tarifa (PCL):
"8.2. Účastníci protikomunistického odboja (Zákon č. 219/2006 Z.z. o protikomunistickom odboji
v znení neskorších zákonov) a rodinní príslušníci v priamej línii uvedenými v čl. 6 bod 1 písm.
g) predložia k vydaniu BČK okrem fotografie nasledovné doklady:
8.2.1. Preukaz (účastník protikomunistického odboja, veterán) vydaný „Ústavom pamäti
národa“, doklad totožnosti a fotografiu. Rodinný príslušník, t.j. syn/dcéra aj rodný list,
manžel/manželka účastníka resp. vdovec/vdova účastníka predložia sobášny list.
8.2.2. Preukaz vydaný „Zväzom protikomunistického odboja“ opatreného pečiatkou
(červená farba) s textom „Oprávnený k bezplatnému užívaniu MHD Bratislava“, doklad
totožnosti a fotografia. Rodinný príslušník, t.j. syn/dcéra aj rodný list, manžel/manželka
účastníka resp. vdovec/vdova účastníka predložia sobášny list.
8.2.3. Preukaz vydaný „Konfederáciou politických väzňov Slovenska“ opatreného pečiatkou
(červená farba) s textom „Oprávnený k bezplatnému užívaniu MHD Bratislava“, doklad
totožnosti a fotografia. Rodinný príslušník, t.j. syn/dcéra aj rodný list, manžel/manželka
účastníka resp. vdovec/vdova účastníka predložia sobášny list."
jana7326.4.2015 20:46 #53 Re:
Dobrý deň,ako treba vybaviť kartu,zľavu pre rodinného príslušníka účastnka protifašistického a protikomunistického odboja v priamej línii s trvalým pobytom v SR. Čo treba doniesť a kde ? Ďakujem.😉
1Janka10.4.2015 11:04 #52 Re:
Pekne ďakujem
Valec10.4.2015 8:32 #51 Re:
Reply on #50 od 1Janka:
Pokiaľ viem, tak sa nič neplatí. Akurát si musí priniesť fotku 3 x 3,5 cm a potvrdenie zo sociálnej poisťovne o priznaní dôchodku (originál, kópiu si z neho spravia sami).
1Janka9.4.2015 19:32 #50 Re:
Super - dík za odpoveď - ešte niečo: platí sa nejaký poplatok pri vybavovan preukazu??
810zssk9.4.2015 19:27 #49 Re:
Reply on #48 od 1Janka:
Nie je dolezite kde mate pobyt. Narok na zlavu po vybaveni preukazu mate.
1Janka9.4.2015 18:20 #48 Re:
Nemám trvalý pobyt v Bratislave - som držiteľka preukazu ŤZP. Mám nárok na bezplatnú prepravu v MHD v Bratislave? Týka sa táto zľava všetkých ŤZP - alebo len obyvateľov Bratislavy?

Manžel má nad 60 rokov - nemá trvalý pobyt v Bratislave. Má nárok na zľavnené cestovné dôchodcu pri návšteve Bratislavy, keď si v Bratislave vybaví príslušný preukaz?? Nemusí isť teda len o obyvateľa Bratislavy??
maria214.2.2015 22:20 #47 Re:
Dobrý deň,
som študentkou vysokej školy v Prahe, ale občankou Slovenskej republiky, mám ISIC, ale neviem či má zabudovaný čip, v Prahe fungujú žlavy pre študentov na mhd inak, myslíte, že jediný sposob, ako získať zľavu, je ísť na DPB alebo stačí mať potvrdenie o štúdiu? Ďakujem.
810zssk4.1.2015 13:46 #46 Re:
Reply on #45 od deni:
Samozrejme.
deni4.1.2015 10:26 #45 Re:
ahojte mam ZTP-S ale idem do BA bez sprievodcu tak by ma zaujimalo ci aj napriek tomu mozem cestovat v MHD zadara
Valec18.12.2014 17:54 #44 Re:
Reply on #43 od Sylvia:
Áno, stačí sa pri kontrole preukázať tým preukazom.
Sylvia18.12.2014 14:30 #43 Re:
Dobrý deň,chcem sa opýtať,bývam v Sp,Novej Vsi,mám ZŤP so sprievodom.Mám nárok na bezplatnú dopravu v Bratislave?Môj syn má 16 rokov a je môj sprievod,má tiež nárok na bezplatnú dopravu?Ďakujem za odpoveď.
Valec7.12.2014 21:26  +1#42 Re:
Reply on #40 od marcus:
Vyššie sa píše, že musíš mať viac ako 60 rokov. Takže nárok na zľavnené cestovné nemáš. Ale nemusíš sa čertiť, lebo táto podmienka platí spravodlivo pre všetkých, nie len pre teba.
Andreas.Papak6.12.2014 21:03  +3#41 Re:
Reply on #40 od marcus:
Informuj ho sám, čo sme my ti?
marcus6.12.2014 20:56 -1#40 Re:
Dobry den, som poberatelom invalidneho dochodku 65 percent, mam 27 rokov. Mam narok na zlavnene cestovne? Ak nie, informujte riaditela, ze ako je to mozne, kde je spravodlivost???? Ale ja dufam, ze mam narok na zlavnene cestovne. Vdaka za odpoved. Dufam, ze bude pozitivna.
jancidubova21.11.2014 18:19 #39 Re:
zdravim,

teda ak som spravne pochopil , aj na medzinarodnej linke na uzemi mesta BA plati standardna tarifa MHD. Takze ZTP cestujuci moze aj linkou 801 do/z Madarska cestovat na uzemi mesta BA bezplatne?

A ako ma osetrenu DPB situaciu, ked cestujuci, napr ZTP - teda bez listka by nevystupil na poslednej zastavke v ramci BA a "previezol" by sa do Rajky?

Diky 🙂
TomJ19.11.2014 20:24 #38 Re:
Reply on #37 od veeronika:
Ak je karta aktivovaná, tak áno.
veeronika19.11.2014 19:57 #37 Re:
Dobrý deň, chcem sa spýtať, keď som študentka vysokej školy v Košiciach a mám ISIC kartu, tak mám nárok na zľavnené cestovné v MHD v Bratislave?
810zssk26.10.2014 15:34 #36 Re:
Reply on #35 od danekova.maria:
Podla prepravneho poriadku DPB zial nema narok na ziadnu zlavu ani bezplatnu prepravu (ano, je to dost hlupe). Ak teda nema slovenske obcianstvo, alebo povolenie na pobyt.
danekova.maria26.10.2014 13:19 #35 Re:
Dobry den mam otazku.Pride na Slivensko znama z CR,ma nad 70r.vztahuje sa na nu bezplatna doprava v MHD?Je nutny nejaky doklad? Prip.zlavneny listok moze kupovat? Dakujem za odpoved
gejza25.9.2014 20:11 #34 Re:
Reply on #33 od mayaaaa:
mama má nárok na zľavu a tu je ďaľší postup ......

______________________________________________
Ako si vybaviť dôchodcovské zľavy

Ak má cestujúci záujem využívať dôchodcovskú zľavu na jednorazové (15- a 60-minútové lístky), musí sa pri kontrole preukázať Preukazom dôchodcu, ktorý vydalo Ministerstvo vnútra SR, alebo preukazom na zľavu vydaným Dopravným podnikom Bratislava.

Pre vybavenie dôchodcovského preukazu Dopravného podniku Bratislava, alebo čipovej karty na zakupovanie dôchodcovských predplatných lístkov (električeniek) je nutné priniesť občiansky preukaz, rozhodnutie o poberaní dôchodku zo Sociálnej poisťovne a jednu aktuálnu fotografiu (nie staršiu ako rok) s rozmermi 3x3,5 cm. Invalidným dôchodcom sa preukaz vydáva s platnosťou na jeden rok, ostatným bez obmedzenia platnosti.
mayaaaa25.9.2014 19:48 #33 Re:
Dobrý deň, chcem sa opýtať. mama má 60 rokov a poberá dôchodok ,môže používať zľavnené cestovné lístky v MHD? Čím sa musí preukázať,keď príde revízor. Treba niečo vybaviť,alebo stačí ukázať platne označení cestovný lístok a občiansky preukaz?
Za skorú odpoveď ďakujem
Error 0x00725.9.2014 18:07 #32 Re:
Reply on #31 od Technopol:
Bezplatna elektricenka pre darcov krvi aj pre odbojarov plati len v MHD
Technopol25.9.2014 17:56 #31 Re:
Ak je otec držitel bezplatnej električenky ako darca krvi, v prípade že chce využiť SL na ceste z BA do Záhorskej Bystrice, stačí mu tu kartu v SL priložiť k čítačke? Akceptuje SL tu kartu aj bez kreditu ?
810zssk31.8.2014 12:56 #30 Re:
Reply on #29 od 1creativ1:
Nalepka urcuje len platnost zliav na ISIC. Dopravne zlavy sa riadia platnostou v cipe karty. Ak uvadza ze karta je neplatna, nesluzi ako preukaz na zlavu ani na elektricenky, ani obycajne listky.
1creativ131.8.2014 12:16 #29 Re:
dobry den, chcel by som sa informovat do kedy je platny isic ked zo zadnej strany mam prolongacnu nalepku platnu do 09/2014 ale ked si chcem dobit elektricenku na mesiac september pise mi ze karta nema platnost. V juni som skoncil vysoku skolu. Do teraz mi slo dobijat isic bez problemov, az teraz v septembri mam problem. Je este isic platny ak si kupim v automate zlavneny listok? Dakujem pekne za odpoved.
Valec28.8.2014 13:57 #28 Re:
Reply on #27 od b4rb1:
Od jak živa.
b4rb128.8.2014 11:48 #27 Re:
odkedy je pre drzitelov TZP bezplatne? ja som si vzdy kupovala zlavneny ked som zavítala do BA 🤣
mrkvakj8.8.2014 13:38 #26 Re:
Reply on #25 od naty:
áno može
naty8.8.2014 13:36 #25 Re:
dobry den, prosim info, ci moze cestovat zadarmo aj drzitel preukazu ZTP s trvalym pobytom mimo BA..dakujem
TeBeCe16.7.2014 10:13 #24 Re:
Reply on #23 od zuvic:
Do dovrsenia 15 rokov nie je potrebna preukazka na zlavu.
zuvic16.7.2014 10:07 #23 Re:
Dobrý deň. syn má 14,5 rokov. môže si kúpiť zlavnený lístok na mhd, alebo potrebuje k nemu ešte nejaký doklad? ďakujem
810zssk23.6.2014 1:41 #22 Re:
Reply on #21 od vladimir97405:
Platia bezne podmienky - teda mala batozina zdarma, vacsia normalne spoplatnena.
vladimir9740523.6.2014 0:40 #21 Re:
dobry den, s preukazom ztp mam narok na bezplatnu prepravu batoziny? dakujem
TeBeCe31.3.2014 16:22 #20 Re:
Reply on #19 od ReAn:
potrebne doklady na vybavenie takejto cipovej karty su uvedene tu:
http://www.dpb.sk/o-podniku/aktuality/podmienky-na-vystavenie-bck-pre-bezplatne-cestovanie/

vystavenie karty je mozne vo vsetkych predajniach, okrem predajni na Autobusovej stanici a na Detvianskej v Raci.
ReAn31.3.2014 15:38 #19 Re:
Dobry den, mna sa tyka tato veta pre Bezplatnu prepravu: "účastníci protifašistického a protikomunistického odboja a ich rodinní príslušníci v priamej línii s trvalým pobytom v SR na základe preukazu vydaného DPB (platí od 1.1.2014 a iba v zónach 100 a 101), " nakolko moj otec bol v PTP a mam teda narok na bezplatnu MHD. Ako mam prosim postupovat, kde si mozem vybavit preukaz?
Dakujem.
Valec19.11.2013 8:18 #18 Re:
Reply on #17 od efghi25:
Pre teba aj pre pipi:
Ak je tá škola v prílohe Prepravného poriadku (viď link nižšie) a tvoj ISIC je čipový tou školou vydaný, tak ho môžeš použiť ako preukaz na zľavu. Len pozor aby bola prolongovaná dopravná časť na aktuálny školský rok.

http://www.bid.sk/data/File/dopravne/docs/PP_IDSBK_v1.02_20130915_komplet.pdf
efghi2518.11.2013 21:35 #17 Re:
Chcel by som sa opítať ked mam ISIC a študujem tak na MHD BA si môzem kupovať zlavnený ? 🙂
pipi16.11.2013 19:14 #16 Re:
Dobrý deň, chcela by som sa informovať, som študentkou vysokej školy ( študujem v TT ) do Bratislavy chodím iba občas, mám nárok na zľavnený cestovný lístok, ak sa preukážem ISIC-om, alebo potrebujem aj potvrdenie o návšteve školy? Ďakujem
Valec18.10.2013 22:18 #15 Re:
Reply on #14 od RoboKuco:
Pokiaľ mi je známe, tak spĺňate aj podmienku veku, aj podmienku poberania dôchodku, takže áno.
RoboKuco18.10.2013 18:32 #14 Re:
Dobrý deň, mám 60 rokov a som v predčasnom dôchodku, aký lístok mám používať /cestovné? Môžem mať zľavnené? Díky 😕 😕
janstar29.9.2013 16:54 -1#13 Re:
Pažravá banda zrušila zlavy pre invalidov do 60 rokov,volte potom komunistu za primátora,ale homosexové pochody dotuje ,na to sú peniaze.
endrucio13.9.2013 16:15 #12 Re:
Žiaci a študenti môžu využívať zľavnené jednorazové cestovné na základe preukazu o zľave vydaného DPB po predložení potvrdenia o návšteve školy, ktoré je k dispozícii v predajniach DPB, a.s., alebo je toto tlačivo možné stiahnuť z internetu a vytlačiť.

Čiže je potrebné si vybaviť preukaz v predajni DPB.
ki.ka13.9.2013 15:53 #11 Re:
chcela by som sa opytat, ze ak som studentka a nemam elektricenku a ani isic a kupim si zlavneny listok a pride do autobusu revizor a chce doklad o tom ze som studentka tak sa staci preukazat potvrdenim o navsteve skoly alebo musim mat aspon isic/elektricenku?
Andreas.Papak10.11.2012 19:57  +1#10 Re:
Reply on #9 od dara23:
Opakujem, toto NIE JE stránka DBP, toto je stránka zaoberajúca sa verejnou dopravou ako takou. Vaše sťažnosti smerujte na www.dpb.sk resp. na príslušné e-maily na tejto stránke.
dara237.11.2012 20:14 -1 +1#9 Re:
a taka mamicka ktora je s dietatom sama a ma len 194 eur,,matersku a cestuje skoro kazdi druhi treti den,,tak preco nemaju ties,,a to este kde je strava a najom a oblecenie,,vi nepozerate nato ci ma co jest alebo ake oblecie to male,,ale vi pozerate abi ste si privirobili,,to je odvas hnusne,,lebo stary dochodca ma 300 aj viac mozno dochodok,,a takemu date,,a takym mamickam nedate zlavu no tak zato sa mozte veru len hanbit,,lebo vi mate plati,,vise 1000eur,niektory,tak vam to ani chibat nebude ale takimto zenam veru hej,,tak sa uz spametajte vibi ste nevedeli ani stoho prezit,,fuuuj ti ktori vedia co tu pisem tak ma mozno pochopia,,tie maminy,,
peter19584.11.2012 9:59 #8 Re:
Reakcia na elpy
Bezplatní darcovia krvi volakedy mali rôzne výhody. Bývalý režim vedel oceniť ludí, ktorí sa starali o svoje zdravie a tým pádom zbytočne nezaťažovali zdravotníctvo. Tento režim takých ludí len vycuciava, vykorisťuje. Darcovia krvi sú zdraví ludia, ktorí vidia lekárov len pri príležitosti darovania krvi, takže prispievajú do zdravotníctva 2x : odvodmi do zdravotnej poisťovne a darovaním krvi, čím pomáhajú liečiť ludí, ktorí sú na to odkázaní, takže nejaké ocenenie by sme si zaslúžili a nie dupať po nás ako po parazitoch.
Česť
Valec18.9.2012 15:49  +2#7 Re:
Reply on #6 od elpy:
Nevidím, prečo by sme sa mi ostatní cestujúci a daňoví poplatníci mali skladať na zľavu pre dobrovoľných darcov krvi. Ako by potom k tomu prišli iné skupiny dobrovoľníkov. Ak to raz robia dobrovoľne, tak by im predsa mal stačiť dobrý pocit z pomoci inému človeku, resp. uznanie. A nie ekonomický profit.
elpy17.9.2012 22:40  +1#6 Re:
som sklamaný, že BA MHD nespolupracuje (aspoň som sa nedočítal na stránke, budem rád, ak sa mýlim) s červeným krížom a nie je zľavnené cestovné ľuďom, ktorí majú Jánskeho plakety. Bolo by to ocenenie ich snahy pomáhať, pričom si nemyslím, že by to vážnejšie narušilo rozpočet a kto by si to predsa len rozmyslel (že začne darovať krv), trvalo by to mužovi 20 x 3 mesiace pravidelných darovaní(strieborná plaketa), je to dostatočná pomoc? čomyslíte? 🙂 prajem pekný deň. L.K.
Dispecer2.9.2012 21:54 #5 Re:
Reply on #4 od viva02:
No, ale imhd.sk nie je stránkou mesta Bratislava a ani DPB, ktoré by takúto zľavu mohli do tarify vložiť... 😉 Preto o tomto tu môžme len diskutovať a to asi zjavne nie je váš cieľ.
viva022.9.2012 0:35 #4 Re:
Reply on #3 od 810zssk:
Nestaci to. Opakujem, ze pre zenu s prijmom 194 Eur mesacne, ktora musi casto cestovat MHD, ci uz s malym dietatom alebo bez neho (napr. k lekarovi, na kruzky so starsim dietatom, ktore uz plati cestovne a pod.) je to citelna polozka. Ked maju zlavu dochodcovia, preco nie aj zeny na RD, ktore maju casto nizsi prijem ako priemerny dochodca?
Bavime sa teraz o preprave matky na RD, nie o preprave dietata v kociku...
810zssk1.9.2012 22:19 #3 Re:
Reply on #2 od viva02:
DPB im bezplatne prepravuje dieta a kocik, nestaci?
viva021.9.2012 21:01 #2 Re:
Kedy sa konecne zavedu zlavy aj pre matky na materskej/rodicovskej dovolenke??? Mesacny prijem maju 194 Eur, co je menej ako priemerni dochodcovia, avsak zlavu nemaju ziadnu. Pritom, ak musia napr. casto cestovat s dietatom na rehabilitacie, k lekarovi a pod. a musia dokonca aj prestupovat, cize pouzit hodinovy listok, nie je to zanedbatelna polozka.
Digmon24.1.2012 21:59 #1 Re:
Môžu študenti využívať jednorazové zľavnené cestovné lístky aj preukázaním sa železničnou preukážkou? Tá preukazuje, že je držiteľ študentom strednej školy. A ktoré sú to vlastne tie spomínané preukazy akceptované DPB?