Pokuty za cestovanie bez platného lístka

Photo © W.I.


Kontrolu tarifného vybavenia v MHD vykonáva revízor dopravného podniku, ktorý sa musí preukázať identifikačnou kartou revízora. Revízor by mal pri nástupe do vozidla vložiť špeciálny kľúč do palubného počítača, ktorým po 15 sekundách od zatvorenia dverí zablokuje označovače. Z priebehu kontroly je automaticky zhotovovaný zvukový záznam.

Výška sankčných úhrad za cestovanie bez platného cestovného lístka, okrem príslušného cestovného/dovozného, je od 1.11.2015 nasledovná:

  • 50 € pri zaplatení vo vozidle, alebo do 5 pracovných dní v doplatkovej pokladni,
  • 70 € pri neskoršom zaplatení,
  • 5 € pri zabudnutej električenke resp. zabudnutej preukážke na zľavu,
  • 5 € pri nezaplatení dovozného za zviera, batožinu a bicykel,

Pokutu je možné zaplatiť

  • v hotovosti alebo platobnou kartou revízorovi priamo vo vozidle,
  • v doplatkovej pokladni DPB, a.s., v hotovosti, alebo platobnou kartou,
  • bezhotovostne prevodom na účet, ktorého číslo je možné nájsť na stránkach DPB, a.s.

Ak cestujúci nezaplatí pokutu priamo vo vozidle, je povinný preukázať sa revízorovi osobnými údajmi (občianskympreukazom, vodičským preukazom, cestovným pasom, povolením na pobyt) za účelom vymáhania cestovného a pokuty. V prípade, ak cestujúci neposkytne revízorovi osobné údaje, zistenie totožnosti cestujúceho vykoná privolaná policajná hliadka. Všetky uvedené úkony je revízor povinný vykonať priamo vo vozidle MHD.

Doplatková pokladňa sa nachádza v sídle DPB na Olejkárskej ulici 1. Pracovná doba doplatkovej pokladne:

  • pondelok, streda: 10.00 - 12.30 a 14.00 - 18.00,
  • utorok, štvrtok, piatok: 7.00 - 12.30 a 14.00 - 15.00.

21st Nov 2011, zvýšenie pokuty za nezaplatenie dovozného - 26th Jul 2016
-mhd-

Comments

Login: Password:













You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Melange5.11.2016 15:13 #116 Re:
Reply on #115 od Silvia27:
Hlavne, že to dobre dopadlo.
Silvia275.11.2016 11:29  +1#115 Re:
Tak vysledok je, ze mi poslali peniaze spat na moj ucet. No mam dobre poucenie do buducna. A vytlaceny e-mail budem nosit pri sebe - aj ked zalezi od revizora ci ho uzna... a hlavne davat pozor co pise revizor na papier, ze kvoli comu mi dava pokutu !!!
810zssk29.10.2016 9:55 #114 Re:
Reply on #113 od priean:
Toto sa bohuzial stava opakovane
priean28.10.2016 18:48 #113 Re:
Reply on #80 od Silvia27:
"Vyhrážku", že nezaplatením na mieste je pokuta o 20€ vyššia by som považoval za zavádzanie. Tá platí v prípade DPB dokonca až po 10 pracovných dňoch ako je uvedené v tarife IDS. Takéto praktiky by mali byť postihované. Niekto z nejakého dôvodu už nemusí reklamovať neprávom udelenú pokutu a odmena za výkon je o to bližšia.
pharel27.10.2016 12:09 #112 Re:
Reply on #107 od mrkvakj:
Ukazalo mi to uz
martinah27.10.2016 9:46 #111 Re:
Reply on #110 od 810zssk:
toto je ale neprofesionalny pristup aj od pracovnicky, ak robia audiozaznamy, stacilo povedat, nie upodozrievat, zlyha system, poistky zrejme nie su, a vsetko stoji pada na ludoch pre ktorych je cestujuci automaticky cierny pasazier a tak sa k nemu aj spravaju
810zssk27.10.2016 9:40  +1#110 Re:
Reply on #108 od Silvia27:
DPB by z kontroly mal mat audiozaznam, predpokladam ze to vyrozumenie co dostanete bude zohladnovat aj jeho analyzu - z nej by malo byt zrejme ze ste kartu predlozili.

Co sa tyka potvrdenia, ako sama pisete, smerodatny je zaznam na karte. Takych potvrdeni si moze ktokolvek nakopirovat kolko chce.
martinah27.10.2016 9:05 #109 Re:
Reply on #108 od Silvia27:
to uz aby si clovek robil pri kontrole obrazovy zaznam
Silvia2727.10.2016 7:48 #108 Re:
Pan revizor zabudol alebo naschval, tazko povedat, napisat na to potvrdenie o zaplateni pokuty ze za co bola ta pokuta a teraz ma na DPB upodozrievali, ze som vobec elektricenku nemala. Myslela som, ze tam vypustim zo seba par skaredych slov. Takze si treba este davat pozor co vam revizor napise na papier, ktory vam da !!! Ja mam este kontrolovat revizora Zaver je taky, ze ma do dvoch tyzdnov vyrozumeju, ze co dalej. No a ked v buducnosti zlyha technika tak mi doporucili nosit so sebou ten email, ktory poslu o zaplateni (nie danovy doklad) a revizor ho MOZE uznat, teda je na nom ako sa rozhodne. Pre nich je vraj smerodatny zaznam na elektricenke. No a BONUS - u nich moja elektricenka ukazala, ze je na stvrtrok zaplatena a v elektricke ta zlta skrinka INFO ukazala CHYBA PRI CITANI KARTY. Tak neviem, asi bude najlepsie vyziadat si novu BMK. Mam riadne poucenie do zivota ....
mrkvakj26.10.2016 10:47 #107 Re:
Reply on #106 od pharel:
Hmm, mne to ukazovalo aj platnost PCL, poobede to pozriem.
pharel26.10.2016 10:04 #106 Re:
Reply on #81 od mrkvakj:
Ahoj, dnes som si to skontroloval a mozem povedat, ze ked som si chcel zistit info na mojej elektricenke, boli tam informacie len o platnosti karty, ziadne info o platnosti zakupeneho PCL. Takze to by jej asi nepomohlo. A ano, mam zakupeny PCL, mam aj doklad v emaili
810zssk25.10.2016 17:23  +1#105 Re:
Reply on #103 od martinah:
Pokute sa vyhne naslednou reklamaciou. Samozrejme toto by mal byt vynimocny pripad.

Podla opisu to vyzera akoby revizori nemali aktualnu databazu internetoveho predaja. Na toto by v systeme mala byt poistka ktora vobec neumozni vykonavat kontrolu bez aktualnych dat - ale zda sa ze nie je.
martinah25.10.2016 15:30 #104 Re:
*relevantny

a tu staznost podajte, minimalne nech maju spatnu vazbu, toto naozaj nebol profesionalny pristup
martinah25.10.2016 15:26 #103 Re:
tak inak, v podstate nema clovek ziadnu moznost vyhnut sa pokute, aj ked zaplatil pcl? ziadny relevenanty doklad, ktory by revizor uznal

potom mi pride paradoxne, ze pri tomto pristupe sa da pokuta vystornovat na dialku, ale ak hej, vdakabohu
Silvia2725.10.2016 15:19 #102 Re:
Reply on #99 od 810zssk:
Aj ta profesionalita chyba mnohyyyyyym revizorom . Zvazujem tu staznost a aj preto som chcela vediet kde treba ist osobne.
810zssk25.10.2016 15:13 #101 Re:
Reply on #100 od martinah:
Neviem kde ste tu kto vycitali ze treba ist nieco stornovat osobne... Staci sa DPB ozvat a verim ze sa to vyriesit podari aj na dialku.
martinah25.10.2016 15:06 #100 Re:
Reply on #96 od 810zssk:
cize klient taha za kratsi koniec, nema cim vydokladovat kupu a dostane pokutu, ktoru musi ist vystornovat osobne?
810zssk25.10.2016 15:00  +1#99 Re:
Reply on #98 od Silvia27:
Ludske srdce netreba, staci profesionalita. Ak cestujuci trva ze listok si kupil, revizor nemoze pokutu odpustit (lebo deklarovat to moze hocikto), ale urcite ma cestujuceho informovat o moznosti podania reklamacie. Kontroly sa nahravaju, podajte staznost na postup daneho revizora.
Silvia2725.10.2016 14:57 #98 Re:
Reply on #97 od 810zssk:
Haha, to by musel byt revizor s ludskym srdcom, zeby mi prisiel povedat co mam robit. Ihned vystupili a brali sa kadelahsie.
810zssk25.10.2016 14:36  +1#97 Re:
Reply on #93 od Silvia27:
Uff, tak ak mali problem viaceri a teda bolo zrejme ze ide o chybu na ich strane, tak revizor rozhodne pochybil tym ze sa ku Vam nevratil aby to doriesil. To by som cele riesil ako staznost. Ak ste trvali na tom ze PCL platny mate a dokonca sa neskor ukazalo ze ocividne maju technicky problem, mal Vas minimalne informovat o tom ako postupovat ohladne reklamacie.