co sa tyka priestorov a personalu, tak tam by so skor posobilo problem v tom zeby si musel v priebehu najblizsich 8 alebo 9 rokov obsluhovat o jeden rocnik navyse, co obvzlast v BA regione kde uz teraz je problem s kapacitou zakladnych skol by sposobilo nemale vrasky na cele asi vsetkym zucastnenym.....
v pripade strednych skol to je diskutabilne (stredoskolaci by sa uz +- mohli zvladat ucit aj vcelku samostatne doma, aj ked v pripade odborneho vzdelania by chybala prax)
vysokoskolaci detto
akurat potom ako by vyliezal ten zdvojeny rocnik zakladne skoly, tak by zas vznikali problemy na strednych skolach a neskor na vysokych....
K ovládačom nie ale do špirál hej. A tie máš napríklad v zelenokoženkovom B priam pri nohách.
Vozne bez RIC vedia kúriť len 3 kV AC/DC, vozne s RIC aj ostatné sústavy podľa ich rastra.
Vozne majú baterku, pokiaľ majú CZE, tak alternátor nemajú, vozne bez CZE už budú jedine nejaké posledné B. Ale tie slúža len na preklenutie vypínačiek, nie na trvalé napájanie.
Nemá to nič spoločného s napätím v pražskom uzle (vtedy sa u nás ešte elektricky nekúrilo), takže síce vychádzaš z nesprávnych predpokladov ale závery máš správne .
Kúrenie (klimatizácia a iné veci, napájané z priebežného kábla) je pod sústavou 3 kV AC na napätí 3 kV AC, pod sústavou 25 kV AC je to 1,5 kV/50 Hz, pri vozňoch bez RIC 3 kV/50 Hz a pod sústavou 15 kV AC je to 1 kV/16,7 Hz. Na neelektrifikovaných tratiach je to pri CS lokomotívach 3 kV DC, pri nemecko-rakúskych 1,5 kV/22 Hz.
Chcel by som vidieť, akým káblom by si hnal 24 V /10 kA.
Samozrejme. Mylsím si, že k tomu tak či tak nakoniec bude musieť dôjsť.
Len budú musieť vyriešiť logistický problém, že budú mať po jednoročnej medzere dvojnásobný počet žiakov, prechádzajúcich zo ZŠ na SŠ a taktiež maturantov.
Združenie európskych výrobcov automobilov (ACEA) zverejnilo nový report 'Vehicles in use': https://www.acea.be/uploads/publications/report-vehicles-in-use-europe-january-2021.pdf
Je možné dočítať sa tam viacero zaujímavostí:
- v roku 2019 bolo na Slovensku 8929 autobusov, čo predstavuje v porovnaní s 2018 medziročný pokles o 1,6% (najväčší pokles z celej EÚ)
- priemerný vek autobusov na Slovensku je 11,4 roka, čo je najmnenej v rámci bývalého východného bloku
- čo sa týka paliva, 94,5% slovenských autobusov má pohon na naftu (toto číslo je zhodné aj s priemerom EÚ), 2,5% na CNG, 0,5% na elektrinu a 0,4% na benzín
Inak napájací bod napr u električiek vedie priamo do meniarne, kde je napojený na usmerňovač a ten na transformátor z VN? To vedenie napájací bod vs. meniaren je v zemi? Každá sekcia ma svoj transformátor (kvôli poklesu napätia pri odberné z viacerých vozidiel naraz) alebo sú niektoré aj združené?
Som veľmi rád, že sa školy budú otvárať ako posledné. Takto si dokážeme zachrániť ekonomiku aj mať zdravé deti! Deťom bude lepšie pri otvorenej ekonomike než pri otvorených školách. Myslím si, že je geniálny nápad, aby sa školy neotvárali na úkor ostatných vecí. Chválim!
No, keď tak pozerám, že taký obyčajný osobný vozeň je teda tiež riadne nabitý elektronikou. 3 kV kúrenie, 230 V zásuvky, 24 V osvetlenie, na skrini z vonku sú ešte nejaké kastlíky, kde je 72 V a 400 V. Z toho niečo DC, niečo AC.
Predpokladám, že mašina ťahá na asynchrónny motor, teda potrebuje AC aj pod jednosmerom, inverteri-striedače zrejme musia byť aj vo vozňoch (kvôli 3kV DC na 230 AC). Kam sa hrabe osobné auto.
Vzhľadom na to, že minister Krajčí použil slovo skríning aj na označenie novembrového testovania, môžeme tieto výrazy považovať za navzájom zameniteľné
si
v pripade strednych skol to je diskutabilne (stredoskolaci by sa uz +- mohli zvladat ucit aj vcelku samostatne doma, aj ked v pripade odborneho vzdelania by chybala prax)
vysokoskolaci detto
akurat potom ako by vyliezal ten zdvojeny rocnik zakladne skoly, tak by zas vznikali problemy na strednych skolach a neskor na vysokych....