Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: volod #168709:
pozerám, že ešte zabudli na oranžové vodorovné označenie zastávky🤔 bolo by to najlepšie spraviť čím skôr, kým zopár vodičov tie uložené panely nepochopilo ako parkovací priestor 😁
Reakcia na: MatejBA #168695:
Zabudol si na premie a priplatky za sobotu a nedelu a nocny, pri norme okolo 172 hodin plus minus nadcas sa mozes dostat v hrubom okolo 1200, ked si priratas stravne, mas deti, cize neaky ten danovy bonus, vies sa vyskrabat aj na 1100€ v cistom. Co je na mechanika v Beuse velmi dobre, nakolko viem aka je pracovna moralka. Mimo Bratislavskeho kraja ani soferi autobusov tolko nemaju a mechanici su okolo 600€ v cistom. V case ked som robil v partii na zmeny, tak som mal v 2006 okolo 19000SKK a po par sichtach x volna na kaceroch to bolo okolo 24000SKk. Takze teraz ked su uz riadne priplatky a ovrla vyssia hodinovka si dovolim povedat, ze mechanik v partii na zmene s neakou vpc zmluvou sa lavou zadnou dostane aj na 1500€
Počas dnešného dňa došlo k dočasnemu presunu zastávky Novohradská smerom von mesta v súvislosti s búraním Apollo BC, takže táto dočasná zastávka funguje už od dnes
Reakcia na: color #168693:
Myslím, že keby bol ten úplný základ niekde okolo sedem, tak by to možno mohlo niekoho osloviť.
Reakcia na: 810zssk #168698:
Presne. Len neviem, či potom šotouši prehryznú, že lístok bude stáť o 10 centi viac.
Reakcia na: N/A #168702:
Nemôžem si pomôcť ale vo mne to rokuje legendárne žilinské "Ste NÚTENÍ používať MHD?"
Reakcia na: Adam3 #168699:
Zbytočné špekulácie a nepochopenie výrazu "garantovaný" . Mhr to už vysvetlil absolútne zrozumiteľne.
Reakcia na: N/A #168702:
To uz je ake zufalstvo 🤦‍♂️ Tak nie len, ze musi odjazdit celu sluzbu, ma potom este moznost potom robit na ciastocny uvazok, aby si vedel opravit autobus, ked sa pokazi, lebo nevedia zohnat ludi a/alebo aby zarobil slusne v mestskom podniku hlavneho mesta?
Reakcia na: N/A #168702:
It´s not a bug, it´s a feature. 🙂
Reakcia na: MatejBA #168695:
Aktuálne DPB ponúka vodičom DPB prácu na údržbe na kratší pracovný čas. Motivujú ich takto:

Chcete sa aj vy podieľať na technickej údržbe vozidiel?
Zaujímajú vás technické vlastnosti autobusov?
Chcete si ešte privyrobiť?
Získané skúsenosti vám môžu v budúcnosti pomôcť pri riešení porúch v premávke.

Reakcia na: Adam3 #168699:
Adam3, 810zssk Ti to vysvetlil presne. Len bod 2 je správny (lebo ad 3 je prevádzkovo nereálne). Garancia = záruka, tak o tomto vôbec nemôže byť diskusia. A čo je zlé na situácii, ktorú uvádzaš, že každý 10. spoj nie je NP. Ak je to uvedené v CP, o nič nejde. Väčšine pohyblivých cestujúcich je to šuma-fuk a práve o to ide, že tých pár vozíčkárov a rodičov s kočíkom má plné právo sa na garantovaný, teda zaručene nízkopodlažný spoj spoľahnúť. A ide práve o husté linky, kde by to naozaj nevadilo. Je to trochu slovenský (alebo všeobecnejšie postkomunistický) zlozvyk - sľúbim, ale bohužiaľ, nepodarilo sa (veď objektívne príčiny, jar, leto, jeseň, zima -vyhovoriť sa za socíku dalo na hocičo). Takto sa to skrátka nerobí - ak sľúbim, musím dodržať. Ak nedokážem zaručiť splnenie sľubu, nesľubujem. Také sú pravidlá hry v civilizovanej spoločnosti.
Reakcia na: Adam3 #168699:
2 je spravne. Ak raz garantujes nizkopodlaznost tak tam nizkopodlazny voz ma byt. Uvedom si ze su ludia pre ktorych su vysokopodlazne vozidla nepouzitelne, alebo tazko pouzitelne. Oni urcite ovela viac privitaju ked budu mat 9 z 10 spojov naozaj garantovanych, s istotou ze ich budu moct pouzit, nez papierovo pekny cestak so 100% NP, ale realne to bude vecou stastia. Spolahlivost je extremne dolezity parameter kvalitnej MHD.
Reakcia na: Mhr1 #168697:
S tymto ja uplne nesuhlasim. Vymyslim si situaciu. Mame linku s 10 poradiami a 1 ZV. DP disponuje 10 NP vozidlami a 1 vysokopodlaznym. Moznosti:

1) vypravit 10 NP na linku a na zalozak dat vysokopodlazny voz. 99% ked netreba nic hradit teda cestujucemu pride NP vozidlo. Ak je 1% hradenych tak cestujuceho prekvapi na garantovanom NP spoji vysokopodlazny voz.

2) vypravit na linku 9 NP a 1 vysokopodlazny voz. Na zalozak dat NP voz. Teda 10% bude vysokopodlaznych stale a jedina vyhoda bude, ze ak vypadne garantovany NP tak bude hradeny NP.

3) nerealne optimum: na linku dat 10 NP ale iba 9 oznacit ako garantovanych. ZV vysokopodlazny. Pri vypadku 1 z 9 garantovych NP sem presunut NP voz co jazdi na negarantovanom poradi a na negarantovane poradie dat ZV.
Reakcia na: color #168690:
Eném neviem či by nebolo dobré začať tým že tí ľudia dostanú atraktívnu mzdu a nebude sa od celej šotoverejnosti očakávať že bude robiť charitu v prospech funkčnosti DPB. Komunistické ideály sme snáď po štvrťstoročí opustili. Ľudia budú vtedy, keď pre nich bude výhodné tú prácu robiť. Nie keď DPB spraví druckerie oči.
Reakcia na: Jadran #168687:
Uvedomte si, že GARANTOVANÝ znamená, že spoj MUSÍ byť nízkopodlažný a pri výpadku MUSÍ byť hradený NP záložným vozidlom. Pri prevahe NP vozidiel musí byť aj ZV nízkopodlažné. Takto sa to robí v civilizovanom svete. A ako by sa to malo robiť v Bratislave? Nedať propagandisticky označenie celej linky ako garantovane nízkopodlažnej, ale uviesť poradia, ktoré nie sú garantované. A na tie by sa v prípade potreby vypravili staré vozy. Beztrestne, bez sťažností, bez negatívnych komentárov. Lenže ono je to trochu logisticky náročnejšie, lebo je treba dopredu vedieť odhadnúť, či si výpravca trúfne na negarantovaný spoj vypraviť NP vozidlo (a potom bude mať problémy s adekvátnou náhradou pri prípadnom výpadku garantovaného spoja), alebo či na negarantované spoje radšej od rána dať staré vozy s tým, že mu zostane vo vozovni pár NP vozov. Tým by mal ale záruku, že pri výpadku NP spoja ho bude môcť nahradiť opäť NP vozom. Už sa to tu na stránkach uvádzalo, že máme v BA viacero liniek s hustým intervalom (a-21,68,93 atď.), kde by sa vôbec nič nestalo, keby v Pdš bolo pár spojov trvalo označených ako negarantované. Invalida alebo mamička s kočíkom by skrátka počkali (alebo rovno plánovane išli) na ďalší spoj. U autobusov tieto problémy čoskoro odpadnú, v električkovej doprave to zostane. Viem, že ak vypadne Škodovka a na JD už nič pojazdné nezostane, musí zaskočiť T3P. Lenže - malo by byť v CP viac spojov uvedených takých, kde sa negarantuje NP výprava (... môže byť vypravené aj iné ako nízkopodlažné vozidlo...).
Reakcia na: Jadran #168679:
Ach, ja tĺk nepozorný. Díky. 🙂
Reakcia na: color #168693:
A preco robit v DPB, ked inde ponuknu omnoho lepsi plat?

DPB: Autoelektrikar: 5,42 eur na hodinu + 10% bonus = 954 eur v hrubom
Tempus: Autoelektrikár - diagnostik: 1200 eur v hrubom + mozne odmeny do vysky 600 eur.

Takze kde je motivacia ist robit pre DPB? 🙂

Na račku o 19:10 ešte ako bonus bolo 4266 vs. 6831, odtrhnuté zrkadlo na trolejbuse
Reakcia na: Andy #168692:
Vidíš iba úplný základ. Netvrdím, že je to 20 v čistom, ale aspoň je to o 20 % lepšie než vlani. Uvidíme, či sa to ešte bude hýbať.
Reakcia na: color #168690:
Nedostatková pozícia za 5,72 brutto na hodinu. To mi nevychádza.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.