Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dnes zacala oprava Brnianskej, rano uz cestari veselo "tatrovkovali" a zacinali frezovat od Dubovej smer Hrobonova, bude upchato zasaraz ? Tato oprava by mala zbehnut aj v smere von z mesta (Hrobonova po krizovatku s Patronkou) s predpokladanim dokoncenim cca 11.6.2018

7/x 7785+86

https://slovensko.hnonline.sk/1748709-v-bratislave-pokracuju-opravy-ciest-na-obmedzenia-sa-treba-pripravit-na-dalsich-tepnach
Reakcia na: Mhr1 #163749:
Ešte k tej 38-čke, u nej pokiaľ viem je problém už aj samotné vyhotovenie mnohých detailov v porovnaní s pôvodným stavom na dobových fotografiách, vrátane spôsobu prevedenia linkovej orientácie, ktorá bola, predpokladám podľa dobových fotografií, na tomto vozidle riešená pomerne atypicky. Dnešný stav nezodpovedá žiadnemu obdobiu riadnej prevádzky.
Reakcia na: Mhr1 #163749:
Čo sa týka cedúľ linky č. 6 na kačici, tie neboli robené pre tento rok, ale vznikli už pre niektorý z predchádzajúcich ročníkov noci múzeí, kedy jazdila H6 v súčasnej bežnej trase linky č. 6 cez Šafko a Jesenského, preto trasa nesedela. V súlade s históriou to samozrejme nie je a taktiež som za to, aby sa pre každý historičák urobili nejaké reprezentatívne cedule typické pre daný typ vozidla, ale aj autenticky vyhotovené, čo sa týka materiálu, farby, fontu písma a pod. Samozrejme, na tieto mimoriadne linky pri podujatiach potom treba aj tabule s aktuálnou trasou mimoriadnej linky, tie sa robia často narýchlo a podľa možností, dúfajme, že postupne sa to vychytá a aj tie budú vyzerať autentickejšie aspoň prevedením.
Pokiaľ viem, doložené je určite to, že dnešná Karosa ŠM11 #1382 je autobus, ktorý bol pôvodne dodaný DP mesta Bratislavy. Po vyradení slúžil po prestavbe ako pojazdný bufet. Jeho majiteľom je súkromná osoba z Klubu historických autobusov Bratislava, ktorá zabezpečila jeho renováciu. Podľa výr. čísla 26669 ide o posledný vyrobený autobus radu Š11 vo Vysokom Mýte. Pokiaľ viem, či toto vozidlo malo aj pôvodne #1382 úplne spoľahlivo nebolo doložené, ide len o akýsi predpoklad, ale môžem sa mýliť a medzičasom mohlo dôjsť k nejakému posunu v bádaní.
Prečo bola linka H12 označená ako N12? 😃
Dúfam, že tieto stránky čítajú aj fandovia MHD, ktorí majú na starosti historické vozidlá a jazdy. Predovšetkým vďaka za včerajšok, vždy poteší zviesť sa historickým vozidlom. Skoda tej 275-ky, ale keď sa zamyslím nad tým, že 7733+34 sú síce prevádzkové električky, avšak na rozdiel od "historickej" 7819+20 sú o 5 rokov staršie a ich el. výzbroj je ešte asi o 3 roky staršia ako ony samy (to je rarita!), tak to bolo svojím spôsobom zaujímavé.
Naozaj len socializmus mohol spôsobiť, že novšie vozy mali zastaralejšiu výzbroj, než aká sa v ČSSR objavila už v polovici 70. rokov.
Ale nie o tom som chcel. "Chybička se vloudila" pri označení linky č.6. Jednak trasa nezodpovedala tomu, čo bolo na ceduli (Karlova Ves - nábrežie - Šafárikovo nám. - Jesenského - Národné divadlo) a jednak táto ceduľa nezodpovedá žiadnemu linkovému vedeniu, v tejto podobe e-6 nielenže neexistovala, ale ani nemohla - veď po nábreží sa jazdilo až od r. 1975. Je to v podstate súčasná e-6, tá však v dobe, keď sa linky označovali ceduľami, nikdy v tejto podobe neexistovala a naviac konečná je Šafárikovo nám. a nie Národné divadlo. Podobnú ceduľu nechal ktosi vyrobiť aj pre dvojnápravové električky, všimol som si to raz pri DOD na JD na 38-ke. Cedule by mali zodpovedať histórii a naviac 38-ka ako jednosmerná električka nikdy na e-6 nemohla byť. S e-6 sa to má takto:
1. Karlova Ves - Hviezdoslavovo nám.! - Jesenského _ Šafárikovo nám. - Petržalka, sad.
2. Po zrušení električkovej dopravy do Petržalky: Karlova Ves - Hviezdoslavovo nám. - Jesenského - Šafárikovo nám. Obracala na prejazde pred "Umelkou" (letná rešt. Bláha).
3. V rokoch 1962 - 1967 nejazdila vôbec.
4. Od jesene 1967: Hlavná stanica - Štefánikova - nám. SNP - Špitálska - Žel. st. Nové mesto. Táto konečná bola pre ňu typická až do splynutia s e-1. Po zrušení električiek na Štefánikovej chvíľu nebola a potom striedala konečné v centre (Nám. Ľ. Štúra, objazd Obchodnou a Špitálskou raz cez nám. SNP, potom cez nábrežie a Jesenského, potom zasa cez nám. SNP). Ale hore uvedenú trasu nemala nikdy. Až teraz, ale to už zasa nie je o ceduliach...
A ešte jeden paškvil. Obvykle na DOD máva K2 317 linkovú orientáciu práve e-6. To je ale historický nezmysel!!! Kačice nikdy na e-6 nejazdili. Výnimkou boli majstrovstvá sveta v krasokorčuľovaní v r. 1973. Vtedy pár dní áno. Ale inak kačice boli od otvorenia vozovne Krasňany vždy typické Krasňanské vozy a teda sa nemali ako na e-6 - vždy vypravovanej z Juráku - dostať. Pre Kačice je typická linka č.3 (najmä pre 1. sériu, veď na nej začínali) no a potom e-5, e-8 a vlastne čokoľvek okrem e-2, e-6 a výnimočne e-4, to tiež nebolo pre kačice typické. Mohol by to niekto tlmočiť tomu, kto má tieto veci na starosti?
A ešte otázka k ŠM 11 č.1382. Je to pôvodná, autentická 1382? A komu vlastne patrí?
21/3 som zacal hradit od 22,20 nivy smer VW2 dopiste si
Reakcia na: mirec240 #163745:
aha, to som nevedel
Reakcia na: FFF13 #163744:
Pretože 207/1+211/1 robí ten istý voz, to isté aj 207/5+211/5.
Reakcia na: mirec240 #163742:
ale preco napriklad aj na 211, ta Kollarovym namestim neprechadza?
Reakcia na: volod #163740:
Nevravel si minule že sa budeš vyhýbať mhd? A keď aj, miesto na sťažnosti je inde...
Reakcia na: FFF13 #163741:
Výluka na Kollárovom nám., hneď prvá správa tu na imhd.
Nejako nam vypadavaju trolejbusy, na 207 bola NB 12 a na 211 urban
Z akeho dovodu nie je teraz vypravena 37 spod mosta snp? Navyse na zast lafranconi smer von z centra nie je cp pre lin 30, otrasne toto....
Reakcia na: TeBeCe #163736:
Ako keby nestačilo, že na linke 9 prakticky neexistuje špička (veď v Ružinove začína až o 16:12 a končí už o 18:30 a aj počas nej idú malokapacitné električky), zrušená zástavka bez náhrady pre túto linku (Mariánska do Karlovky- namiesto nej mala stáť na Kamennom námestí, takto je veľká vzdialenosť medzi zástavkami), katastrofálna výprava v Ružinove cez víkendy a sviatky (celkovo 2 nízkopodlažné električky z 12!), akokeby nestačilo že celodenná (a podľa samotného DP viacej vyťažená) linka 9 sa musí podriaďovať linke 6 (špičkovej a menej vyťaženej) a ešte aj toto? Čo sa robí v DP? Za toto by všade hádam padali hlavy vedenia a nižšie riadenie by dostalo hodinovú výpoveď! V Bratislave hádam opäť naopak. Primátor sa postaví pred kamery, bude sa pchať Urbanovi do zadku a ľuďom sa vysmievať do očí.
Reakcia na: TeBeCe #163733:
Modernizácia meniarne v tom nie je. Zas je porucha na strane ZSE, odišiel im kábel a 110 min to dávali do kopy.
Reakcia na: TeBeCe #163734:
Vsetkych 6 spojov L9 za sebou z Karlovej Vsi uspesne odignorovanych, ZV HLST, Raca a Ruzinov odpocivaju na stanovistiach.
2208 pri Hečkovej s poškodenym predným kolesom.
Podla vsetkeho budu na L9 hodinove diery.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.